Chlazení W124 230e
-
Autor tématu - hvězdička
- Příspěvky: 37
- Registrován: pát 20.11.2015, 12:14
- Auto: xxx
Chlazení W124 230e
Ahoj, na mém 230e rok 91 jsem v zimě upustil trochu chladící kapaliny abych vyčistil duoventil a při tom i nádobku - expanzku. Auto od té doby trpí tím že při naplnění na správnou úroveň po jízdě po vypnutí motoru učůrá přepadem nadbytek kapaliny na zem (cca 2 deci). Udrží si to hladinku tak těsně na úroveň čidla hladiny. To jsem bral jako vlastnost, pokusil jsme se to odvzdušnit povolením šroubu na termostatu ale beze změny - nevím kdy přesně ho mám mít povolený. Čekal jsem že se to nějak doodvzušní samo. Auto za jízdy vzorně drží teplotu těsně nad 80°. Při stání na volnoběh apod to vyleze někam k té nepopsané čárce.
Od doby co auto mám nejde visco spojka - vrtule se furt jen volně protáčí, nikdy nesepne, chladič dal ještě němec nový. No a v pátek po jízdě nechám blafat na volnoběh při foukání kol, pár minut, pak se rozjedu a zrovna město zasekaný tak po kouskách a najednou bublání a už to lítalo přepadem ven, dojel jsme pár metrů, vypnul to a přepadem a kolem víčka mi vylítalo asi 2 l vody....Nechal jsem trochu vychladnout, opatrně dolil a jel to projet a opět při jízdě vše ok i když to proženu, po vypnutí si udělalo přepadem svoji malou loužičku...Asi blbej dotaz ale jak to udrží přetlak když to má ten přepad rovnou ven?
Uvažuju že je problém visco spojka - nesepne vrtule až se mi to uvařilo, seženu, vyměním - uvažuju správně nebo se mám rovnou připravit na radost těsnění pod hlavou apod? Ještě mrknu na víčko, vypadá ok, gumička ok...díky moc, témata jsem tu pročetl ale tohle moudrej nejsem.
Od doby co auto mám nejde visco spojka - vrtule se furt jen volně protáčí, nikdy nesepne, chladič dal ještě němec nový. No a v pátek po jízdě nechám blafat na volnoběh při foukání kol, pár minut, pak se rozjedu a zrovna město zasekaný tak po kouskách a najednou bublání a už to lítalo přepadem ven, dojel jsme pár metrů, vypnul to a přepadem a kolem víčka mi vylítalo asi 2 l vody....Nechal jsem trochu vychladnout, opatrně dolil a jel to projet a opět při jízdě vše ok i když to proženu, po vypnutí si udělalo přepadem svoji malou loužičku...Asi blbej dotaz ale jak to udrží přetlak když to má ten přepad rovnou ven?
Uvažuju že je problém visco spojka - nesepne vrtule až se mi to uvařilo, seženu, vyměním - uvažuju správně nebo se mám rovnou připravit na radost těsnění pod hlavou apod? Ještě mrknu na víčko, vypadá ok, gumička ok...díky moc, témata jsem tu pročetl ale tohle moudrej nejsem.
-
Autor tématu - hvězdička
- Příspěvky: 37
- Registrován: pát 20.11.2015, 12:14
- Auto: xxx
Re: Chlazení W124 230e
tak si odpovím sám...už sem málem začal kuchat kde co když mi docvaklo že je přece blbost aby přepad byl napojenej jen tak do expanzky...mrknu na foto motorovýho prostoru než jsem se do toho pustil...a ejhle, přehodil jsme si hadičku přepadu s tou co vede k termostatu...bože to sem vůl :-!
-
Autor tématu - hvězdička
- Příspěvky: 37
- Registrován: pát 20.11.2015, 12:14
- Auto: xxx
Re: Chlazení W124 230e
Njn...já to včera studoval a přijde mi že nemám VISCO ale elektromagnetickou spojku...i knížka Jak na to to takto popisuje...každopádně nejde, kabel k tomu připojenej z čidla je. Jde nějak zkontrolovat zda je v pytli čidlo nebo ta vlastní spojka? Doufal jsem že najdu v moudré knize nějaké hodnoty co bych měřil ale píšou tam prd.díky
-
- hvězda
- Příspěvky: 1504
- Registrován: stř 14.03.2012, 21:53
- Auto: W116, 2x W126, Волга 21, Audi 100
- Bydliště: Bodenbach, Sudeten
Re: Chlazení W124 230e
Při zaplém klíčku má jít na jeden z pinů termospínače 12V když teplota dosáhne spínací teploty , má termospínač vpodstatě spojit ty dva kablíky co do něj vedou a tím přivést plus na sepnutí spojky větráku. Pokud chci zkusit větrák, jestli spojka chodí, nastartuju , vytáhnu konektor z termospínače větráku a vrazím do něj jakoukoliv klemu aby se tak oba piny spojily. spojka by měla cvaknout a větrák by měl se začít točit s vodní pumpou na stejno a při protůrování řvát jako starý offroad :-) nebo obří fén. A termospínač vyndat a vařit ve vodě v kastrůlku a mít z něj vyvedené dráty a měřit kdy sepne - kdy se odpor změní z nekonečna na běžný odpor vodiče nebo ho prostě zahodit a koupit novej , pokud vrtule maká :-) Samozřejmě musí být v pořádku termostat aby auto chladilo ... a nesmí být nemrznoucí kapalina na mínus 80 , ale normál třeba mínus 30-40 aby dostatečně vodila teplo . Ještě párkrát zabublá a těsnění pod hlavou půjde srát nebo bude aspoň načatý ...
-
- kometa
- Příspěvky: 2280
- Registrován: pát 07.01.2011, 14:55
- Auto: MB W110
- Bydliště: Kfely
- Věk: 58
-
Autor tématu - hvězdička
- Příspěvky: 37
- Registrován: pát 20.11.2015, 12:14
- Auto: xxx
Re: Chlazení W124 230e
No tak včera jsem přehodil ty moje hadičky, všechno je ok, auto drží krásně 80 a kousíček, stání na volnoběh se skoro na teplotě neprojeví, pohoda jako dřív. Zkusil jsem odpojit kablík od vrtule, auto bublalo na volnoběh, drátem spojím kontakty a vrtule krásně cvakla a jela podle motoru...takže vyměním čidlo za pár kaček a vyřešeno..je fajn že to občas vyjde rychle a levně vyřešit;-)
-
Autor tématu - hvězdička
- Příspěvky: 37
- Registrován: pát 20.11.2015, 12:14
- Auto: xxx
Re: Chlazení W124 230e
Ahoj, co může znamenat tenhle šlem v hadici od chladiče?
download/file.php?mode=view&id=89413
Trochu se obávam že mi jde olej do vody (to už delší dobu) ... díky
download/file.php?mode=view&id=89413
Trochu se obávam že mi jde olej do vody (to už delší dobu) ... díky
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
-
- vycházející hvězda
- Příspěvky: 977
- Registrován: stř 01.07.2020, 14:52
- Auto: W124 E320 Coupé 1994, Getrag
- Bydliště: kutnohorskokolínské pohraničí
- Věk: 65
Re: Chlazení W124 230e
Ahoj! Vlastní zkušenost s předchozí benzínovou Omegou 2.6 V6 mám tu, že při průniku oleje do chladící kapaliny (v mém případě výměník voda/olej) se pěknej sajrajt nahromadí hlavně v expanzce - nahoře bláto (lehčí než voda), dole kapalina. Jak vypadá po otevření ta tvoje...?
-
Autor tématu - hvězdička
- Příspěvky: 37
- Registrován: pát 20.11.2015, 12:14
- Auto: xxx
Re: Chlazení W124 230e
V expanzce to trochu je taky, ale nic hroznýho, vždycky jsem si myslel že olej dělá hlavně ty barevný mastný fleky, tohle je taková podivná kašička...jinak teplota se drží vzorně, při upuštění chladící kapaliny vyteče krásná růžovka...
-
- vycházející hvězda
- Příspěvky: 977
- Registrován: stř 01.07.2020, 14:52
- Auto: W124 E320 Coupé 1994, Getrag
- Bydliště: kutnohorskokolínské pohraničí
- Věk: 65
Re: Chlazení W124 230e
Ano, podivná kašička - řídké bláto barvy khaki, jež lze z expanzky vybírat lžičkou... Duhový fleky, jež známe třeba z mokré silnice, tvoří olej ve velmi tenké vrstvě. S teplotou jsem taky neměl sebemenší problém, ani olej nijak znatelně neubýval. A asi záleží na místě, kudy zkusíš odpustit kapalinu - sajrajt lehčí než voda se bude dycky držet nahoře a odspodu poteče čistá kapalina. Mimochodem, neměla by v systému být modrozelená G11...? Aspoň já ji tam měl a po výměně vodní pumpy a komplet proplachu tam šla znovu.
-
Autor tématu - hvězdička
- Příspěvky: 37
- Registrován: pát 20.11.2015, 12:14
- Auto: xxx
Re: Chlazení W124 230e
OK a chyba je tedy v těsnění pod hlavou, takže se mám nachystat na výměnu? Nic jiného mi nenapadá..nechce se mi ale už se s tím smiřuju. Tu růžovou kapalinu tam dali ještě v německu, taky mě to překvapilo že tam je a není to klasická modrá, měnili totiž chladič takže ji tam dali asi při tom.
Jinak to blátíčko z expanzky lžičkou nevybírám, skoro bych řekl že je ho tam minimum ale nečekám že by samo zmizelo;-) Někdy je trochu na spodku víčka ale není to pravidlem, někdy prostě otevřu víčko a nic, nekdy malej bobíček šlemu.
Jinak to blátíčko z expanzky lžičkou nevybírám, skoro bych řekl že je ho tam minimum ale nečekám že by samo zmizelo;-) Někdy je trochu na spodku víčka ale není to pravidlem, někdy prostě otevřu víčko a nic, nekdy malej bobíček šlemu.
-
- vycházející hvězda
- Příspěvky: 977
- Registrován: stř 01.07.2020, 14:52
- Auto: W124 E320 Coupé 1994, Getrag
- Bydliště: kutnohorskokolínské pohraničí
- Věk: 65
Re: Chlazení W124 230e
Když se v mém případě bláto v expanzce začalo tvořit, šlo to poměrně rychle a první možnost, která mě napadla, byl právě ten výměník voda/olej umístěný mezi hlavami V6 motoru - závada ne až tak úplně výjimečná, kterážto se pak potvrdila. U tebe bych to zatím neviděl tak tragicky, ale nejsem mekánik... :) Ona ta expanzka po dlouhých letech není sama o sobě uvnitř čistá jak slovo Boží, tož kdyby se ti chtělo, bylo by možná dobré ju demontovat a vnitřek pořádně vyčistit od letitých usazenin - pak bys hned viděl, jestli něco přibylo. 010
A jen tak mimochodem - motor své E320 mám v současné době taky odstrojený, v autě zůstal jen blok s klikou, ojnicemi a písty, vše ostatní je demontované. Důvodem je těsnění pod hlavou - voda nešla do oleje ale do válce, takže z výfuku jsem kouřil jak parní lokomotiva. A když už to je všecko oholené, udělá se generálka hlavy a vymění všecko potřebné kolem. Akorátže na tom kamoš mekánik dělá po chvilkách mimo "svou" práci. Půjčil mi auto, mám čím jezdit, ale už se nemůžu dočkat, až to bude hotové a eMBé mé mi zase zavrčí. :)
A jen tak mimochodem - motor své E320 mám v současné době taky odstrojený, v autě zůstal jen blok s klikou, ojnicemi a písty, vše ostatní je demontované. Důvodem je těsnění pod hlavou - voda nešla do oleje ale do válce, takže z výfuku jsem kouřil jak parní lokomotiva. A když už to je všecko oholené, udělá se generálka hlavy a vymění všecko potřebné kolem. Akorátže na tom kamoš mekánik dělá po chvilkách mimo "svou" práci. Půjčil mi auto, mám čím jezdit, ale už se nemůžu dočkat, až to bude hotové a eMBé mé mi zase zavrčí. :)
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Naposledy upravil(a) eMBéčko dne pát 08.07.2022, 16:44, celkem upraveno 1 x.
-
- Administrátor
- Příspěvky: 6238
- Registrován: pon 28.07.2008, 14:42
- Auto: W210 + 3 x W201 + B 200 CDI + Stardiag C3 + C5
- Bydliště: Mělník
- Věk: 61
Re: Chlazení W124 230e
hlavně si nech překontrolovat rovinnost bloku, než tam dáte hlavu zpátky, když tak po kontrole srovnat i ten blok ;)
-
- kometa
- Příspěvky: 2044
- Registrován: stř 06.08.2008, 12:43
- Auto: Několikero
- Bydliště: Jihlava, Šafaříkova 28, T. 608284817
- Věk: 71
Re: Chlazení W124 230e
Mercedes křivej blok nezná, ani u 6v.
Dle fotek úplně normálně prostřelený těsnění válce.
Důvod: přehřívání, špatnej benzín, dsamozápaly, stáří......
Udělat hlavu včetně přebroušení, a šup s tím zpět - na těsnění od dobré značky, ALE....co je dnes dobrá značka?
Ani :stern: není zárukou kvality, svět se v prdel obrací. :-!
Dle fotek úplně normálně prostřelený těsnění válce.
Důvod: přehřívání, špatnej benzín, dsamozápaly, stáří......
Udělat hlavu včetně přebroušení, a šup s tím zpět - na těsnění od dobré značky, ALE....co je dnes dobrá značka?
Ani :stern: není zárukou kvality, svět se v prdel obrací. :-!
Naposledy upravil(a) PřemekD dne sob 09.07.2022, 21:50, celkem upraveno 1 x.
-
- vycházející hvězda
- Příspěvky: 977
- Registrován: stř 01.07.2020, 14:52
- Auto: W124 E320 Coupé 1994, Getrag
- Bydliště: kutnohorskokolínské pohraničí
- Věk: 65
Re: Chlazení W124 230e
Když už kolegovi plevelím(e) jeho vlákno - nejsu mekánik, jen letitý "autista", ale domnívám se, že ten kus poctivý starý litiny by měl něco vydržet...