Dotaz na W124
-
Autor tématu - hvězdička
- Příspěvky: 6
- Registrován: pát 02.10.2015, 7:45
- Auto: žádné
- Bydliště: Blansko
- Věk: 46
Dotaz na W124
Zdravim vsechny zdejsi uzivatele,
a chci vas pozadat o radu/konzultaci. Uz dlouhou dobu uvazuju nad nakupem W124. Nic me k rychlymu nakupu netlaci (teda az na stoupajici ceny). Jen by se mi v garazi moc libil :) Konkretne mi ted lezi v hlave https://auto.bazos.cz/inzerat/150801184 ... koroze.php. Jenze obecne o tom vim kulovy. Co rikate na kombinaci verze motoru a automatu? Jako jestli v tom vidite nejaky problem. Je to takovy holatko, ale to by mi ani nevadilo, pokud bude na svuj vek v poradku. Je taky pravda, ze bych s nim chtel jezdit treba 15-20k rocne. Je to udrzitelny? Nejsem zadnej strelec a ze to neni luxus ve vybave mi fakt nevadi.
a chci vas pozadat o radu/konzultaci. Uz dlouhou dobu uvazuju nad nakupem W124. Nic me k rychlymu nakupu netlaci (teda az na stoupajici ceny). Jen by se mi v garazi moc libil :) Konkretne mi ted lezi v hlave https://auto.bazos.cz/inzerat/150801184 ... koroze.php. Jenze obecne o tom vim kulovy. Co rikate na kombinaci verze motoru a automatu? Jako jestli v tom vidite nejaky problem. Je to takovy holatko, ale to by mi ani nevadilo, pokud bude na svuj vek v poradku. Je taky pravda, ze bych s nim chtel jezdit treba 15-20k rocne. Je to udrzitelny? Nejsem zadnej strelec a ze to neni luxus ve vybave mi fakt nevadi.
-
- vycházející hvězda
- Příspěvky: 970
- Registrován: stř 01.07.2020, 14:52
- Auto: W124 E320 Coupé 1994, Getrag
- Bydliště: kutnohorskokolínské pohraničí
- Věk: 65
Re: Dotaz na W124
Ahoj! Soudě podle fotografií a popisu se vůbec nedivím, že by se ti líbil ve tvé garáži. :) Mám "čtyřku" dva roky, sice s dvojnásobným výkonem a manuálem jako daily car, ročně dávám taky 15-20tis.km a s úsměvem si užívám každý z nich. Tohle nebude žádná raketa, nadmíru pohodlné svezení však jistě oceníš.
-
- hvězdička
- Příspěvky: 37
- Registrován: pát 20.11.2015, 12:14
- Auto: xxx
Re: Dotaz na W124
Mám 230ku s automatem a jsem za něj rád, pohodlí který ke 124ce patří ten automat podle mě jen umocní. Jen se nesmí vysypat ale to můžu jen doufat + servis. Automat svádí k plynulejší a pohodovější jízdě, takže tam kde s běžným autem typu oktávka letím přes 100ku tak se 124 jedu 85 a cítím se při tom velmi dobře. Počítej s tím že dvoulitr s automatem bude línej, to tak je...
-
- král hvězd
- Příspěvky: 21678
- Registrován: pát 03.12.2010, 0:20
- Auto: W 124, a jiná, a jiná...
- Bydliště: Jihlava, Šafaříkova 28
- Věk: 71
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dotaz na W124
Ahoj, dle fotek je to hezký zachovalý origo lištový kousek. Zřejmě odněkud z jihu....boč.blinkry.
Vzadu 200 = zřejmě 2litr s karburátorem = žádná výhra - karburátor může být v budoucnu problém.
Na kochačku dobrý, ale 230E + automat = jiná káva.
Holátko a ještě bez rádia nevadí ...pokud to nevadí tobě, nemá se co rozbít.
Km na budíku = sedačka vypadá na víc, volant na méně.
Klíče by měly být správně 3 - 2x hranatej provozní, 1x servisní se kterým nelze odemknout kufr a odkládací schránku.
Cena hezky přiměřená, ale chce to vidět na vlastní bulvy...fotka je milosrdná.
Tolik za mě.
Vzadu 200 = zřejmě 2litr s karburátorem = žádná výhra - karburátor může být v budoucnu problém.
Na kochačku dobrý, ale 230E + automat = jiná káva.
Holátko a ještě bez rádia nevadí ...pokud to nevadí tobě, nemá se co rozbít.
Km na budíku = sedačka vypadá na víc, volant na méně.
Klíče by měly být správně 3 - 2x hranatej provozní, 1x servisní se kterým nelze odemknout kufr a odkládací schránku.
Cena hezky přiměřená, ale chce to vidět na vlastní bulvy...fotka je milosrdná.
Tolik za mě.
-
- hvězda
- Příspěvky: 1495
- Registrován: stř 14.03.2012, 21:53
- Auto: W116, 2x W126, Волга 21, Audi 100
- Bydliště: Bodenbach, Sudeten
Re: Dotaz na W124
Já měl tento motor ale s manuálem ve čtverce a automat jsem měl ve čtverce na 300D bezturbíně a můžu s klidným svědomím říct, že dvoulitr karbec a automat je pohodová kombinace , se kterou se dá žít. A 200 karbec je neplynofikovatelnější motorizace 124ky :-) já tam LPG měl a vůbec mě díky tomu netrápil rozesraný karbec, na který , jak varuje PD je pak problém něco řešit a shánět.
edit : jezdil jsem s tím svižně (díky LPG jsem na tom mohl stát jak na rejči) a žralo to okolo 12 LPG a je to tišší a pružnější než atmo nafta.
A motor je oproti výkonově srovnatelnýmu 3kilu naftě lehčí a tak je auto pohotovější a vyváženější. Startovalo mi to na LPG i v zimě rovnou . na benál to jelo jen jednou za 2 roky na STK a měl jsem to 5 let a najel jsem více , než 100 000km . A přede mnou to měl živnostník (obchodní cestující a před ním to bylo taxi)
Sám bych toto auto bral a hned do něj dal plyn a měl lepší daily , než je nějaké dvojková oktávka FL (co stojí stejně) a toto na rozdíl od novodobé plečky najede půl mega bez drahých závad.
edit : jezdil jsem s tím svižně (díky LPG jsem na tom mohl stát jak na rejči) a žralo to okolo 12 LPG a je to tišší a pružnější než atmo nafta.
A motor je oproti výkonově srovnatelnýmu 3kilu naftě lehčí a tak je auto pohotovější a vyváženější. Startovalo mi to na LPG i v zimě rovnou . na benál to jelo jen jednou za 2 roky na STK a měl jsem to 5 let a najel jsem více , než 100 000km . A přede mnou to měl živnostník (obchodní cestující a před ním to bylo taxi)
Sám bych toto auto bral a hned do něj dal plyn a měl lepší daily , než je nějaké dvojková oktávka FL (co stojí stejně) a toto na rozdíl od novodobé plečky najede půl mega bez drahých závad.
-
- král hvězd
- Příspěvky: 6519
- Registrován: pon 01.09.2008, 15:05
- Auto: D, J, SWE, CZ...
- Bydliště: Praha - východ
Re: Dotaz na W124
Provozovat pěknou 124 každý den bude něco stát a pořád se na tom bude něco dělat.
Když teda pominu to, že je škoda pěkný auto huntovat jako daily car...
Když teda pominu to, že je škoda pěkný auto huntovat jako daily car...
-
- vycházející hvězda
- Příspěvky: 970
- Registrován: stř 01.07.2020, 14:52
- Auto: W124 E320 Coupé 1994, Getrag
- Bydliště: kutnohorskokolínské pohraničí
- Věk: 65
Re: Dotaz na W124
Osobně chápu tvůj názor, rozumím mu a určitě s ním nejsi sám. Na druhou stranu, mohu-li psát za sebe, jsem si čtyřku kupé pořizoval s tím, že s ní budu prostě jezdit. Jednak jiné auto nemám a druhak abych ji měl pod plachetkou ve stodole, chodil se na ni zálibně dívat a vytáhl ji párkrát do roka, když svítí sluníčko nebo jedu na sraz, to jsem si ji nemusel kupovat... :)
-
- Administrátor
- Příspěvky: 6226
- Registrován: pon 28.07.2008, 14:42
- Auto: W210 + 3 x W201 + B 200 CDI + Stardiag C3 + C5
- Bydliště: Mělník
- Věk: 61
Re: Dotaz na W124
jako takhle, je tam motor M102.922 s karburátorem Pierburg 2 E-E byly verze s ozn. KAT nebo RUF, verze KAT má zapalování EZL-KAT, verze RUF má zase EZL-ECE, verze RUF nemá Lambda sondu, Karbec je řízený ř.j. výkon byl 80 kW to není zase tak málo ;) na dnešní dobu celkem stačí, vyroben byl 18.02.1988, převodovka typ 722.411, výbavy jen el.př.okna, zel.skla, centrál, boč.blinkry, P.zrcátko el.seř.+ vytápěné, loketka u řidiče, a ten automat, jinak nic. Ten karbec umí někdy pěkně pozlobit, všechny podtlaky musí v super stavu. Nějakou dokumentaci k tomuto systému máme, ale je toho na 36 stran jen popis funkce karbecu, takže je toho hodně. Ale já bych se toho nebál, za ty prachy už nebudou ;)sirda píše: ↑ned 10.04.2022, 20:54 Zdravim vsechny zdejsi uzivatele,
a chci vas pozadat o radu/konzultaci. Uz dlouhou dobu uvazuju nad nakupem W124. Nic me k rychlymu nakupu netlaci (teda az na stoupajici ceny). Jen by se mi v garazi moc libil :) Konkretne mi ted lezi v hlave https://auto.bazos.cz/inzerat/150801184 ... koroze.php. Jenze obecne o tom vim kulovy. Co rikate na kombinaci verze motoru a automatu? Jako jestli v tom vidite nejaky problem. Je to takovy holatko, ale to by mi ani nevadilo, pokud bude na svuj vek v poradku. Je taky pravda, ze bych s nim chtel jezdit treba 15-20k rocne. Je to udrzitelny? Nejsem zadnej strelec a ze to neni luxus ve vybave mi fakt nevadi.
-
- vycházející hvězda
- Příspěvky: 970
- Registrován: stř 01.07.2020, 14:52
- Auto: W124 E320 Coupé 1994, Getrag
- Bydliště: kutnohorskokolínské pohraničí
- Věk: 65
-
Autor tématu - hvězdička
- Příspěvky: 6
- Registrován: pát 02.10.2015, 7:45
- Auto: žádné
- Bydliště: Blansko
- Věk: 46
Re: Dotaz na W124
Ahoj,
diky moc vsem za reakce a postrehy. Te nacate sedacky jsem si taky vsiml. Na specifikaci motoru jsem se dival jen nekde na wiki a nejak z toho nepochopil, jestli je to karburator nebo vstrikovani. Ted uz mam jasno. Prodejce jsem jeste nekontaktoval. Osobne bych se k autu dostal az tak za 14 dni, abych si ho prohlidl nazivo. Jen pro zajimavost ... kdyz neni radio primo v tovarni konfiguraci, je tam pripravena kabelaz a repro? Co se tyka ceny, tak jsem trochu cekal, ze se mi spis vysmejete, ze nad tim za ty velky penize uvazuju. A ze je skoda (teda jen podle fotek) to auto "nechat" nekde omlatit u obchodaku, me taky napadlo. Tak se vubec nedivim, ze jsem se to docetl i tady. Mam i jednoho "civilnejsiho" adepta, jenze je to nafta a ja bych radeji benzin.
diky moc vsem za reakce a postrehy. Te nacate sedacky jsem si taky vsiml. Na specifikaci motoru jsem se dival jen nekde na wiki a nejak z toho nepochopil, jestli je to karburator nebo vstrikovani. Ted uz mam jasno. Prodejce jsem jeste nekontaktoval. Osobne bych se k autu dostal az tak za 14 dni, abych si ho prohlidl nazivo. Jen pro zajimavost ... kdyz neni radio primo v tovarni konfiguraci, je tam pripravena kabelaz a repro? Co se tyka ceny, tak jsem trochu cekal, ze se mi spis vysmejete, ze nad tim za ty velky penize uvazuju. A ze je skoda (teda jen podle fotek) to auto "nechat" nekde omlatit u obchodaku, me taky napadlo. Tak se vubec nedivim, ze jsem se to docetl i tady. Mam i jednoho "civilnejsiho" adepta, jenze je to nafta a ja bych radeji benzin.
-
- vycházející hvězda
- Příspěvky: 970
- Registrován: stř 01.07.2020, 14:52
- Auto: W124 E320 Coupé 1994, Getrag
- Bydliště: kutnohorskokolínské pohraničí
- Věk: 65
Re: Dotaz na W124
Můj už téměř čtyřicet let dvorní mekánik a velmi dobrý kamoš celé roky s úsměvem tvrdil, že jsou auta a vedle nich Mercedesy. Předposledních dvacet let jsem jezdil šestiválcovými benzínovými Omegami, takže jsem se při jeho poznámce usmíval taky. Do doby, než jsem si před dvěma lety cíleně a vlastně šťastnou náhodou pořídil čtyřku z roku 1994, od toho okamžiku mu dávám za pravdu. Notabéne kamkoli přijedu, tohle auto šíří radost a úsměvy... :)
Naposledy upravil(a) eMBéčko dne úte 12.04.2022, 11:15, celkem upraveno 1 x.
-
- hvězda
- Příspěvky: 1495
- Registrován: stř 14.03.2012, 21:53
- Auto: W116, 2x W126, Волга 21, Audi 100
- Bydliště: Bodenbach, Sudeten
Re: Dotaz na W124
Pokud fotky nejsou milosrdné a stav auta je velmi pěkný a odpovídající nájezdu a dobré péči , je cena adekvátní vzhledem k tomu, kolik stojí klempířina, lakování a mechaničina na autě za 40 až 50 , aby z něj byl kus srovnatelný s tímto alespoň na první letmý pohled.
Další věc - pokud je člověk skutečný classic , tak na rozdíl od průměrného čecha nedá kilo za nějaký desetiletý koncern na ježdění ale za 30 letého Medvěda , kterého bude používat stejně. Já si myslím, že na zachovávání dědictví pro příští generace jsou muzea a sběratelé a mi si auta můžeme užívat a jezdit s nimi :-) já je na nic jiného nemám :-) a proto ani nevyhledávám top stav , ale stav s příznivou cenou a který se dá udržet snadno i vzhledem k běžnému provozu :-) (a nebo zachraňuju vrány :-D ) A právě takováto leštěnka mi imponuje , že bych mohl dobrý počáteční stav jen pečlivě udržovat a dlouhé roky autem jezdit, jako bych si koupil nové auto :-) žádná svářečka, žádný hučící diferák , žádný automat se 400 000 km , žádné rozsedlé sedačky a další bolesti více ojetých aut, které člověk musí řešit v průběhu let .
Další věc - pokud je člověk skutečný classic , tak na rozdíl od průměrného čecha nedá kilo za nějaký desetiletý koncern na ježdění ale za 30 letého Medvěda , kterého bude používat stejně. Já si myslím, že na zachovávání dědictví pro příští generace jsou muzea a sběratelé a mi si auta můžeme užívat a jezdit s nimi :-) já je na nic jiného nemám :-) a proto ani nevyhledávám top stav , ale stav s příznivou cenou a který se dá udržet snadno i vzhledem k běžnému provozu :-) (a nebo zachraňuju vrány :-D ) A právě takováto leštěnka mi imponuje , že bych mohl dobrý počáteční stav jen pečlivě udržovat a dlouhé roky autem jezdit, jako bych si koupil nové auto :-) žádná svářečka, žádný hučící diferák , žádný automat se 400 000 km , žádné rozsedlé sedačky a další bolesti více ojetých aut, které člověk musí řešit v průběhu let .
-
- vycházející hvězda
- Příspěvky: 970
- Registrován: stř 01.07.2020, 14:52
- Auto: W124 E320 Coupé 1994, Getrag
- Bydliště: kutnohorskokolínské pohraničí
- Věk: 65
Re: Dotaz na W124
Vy vole, jako bych to psal já...! :o :pivo:
-
Autor tématu - hvězdička
- Příspěvky: 6
- Registrován: pát 02.10.2015, 7:45
- Auto: žádné
- Bydliště: Blansko
- Věk: 46
Re: Dotaz na W124
Jasne, rozumim. Ja sberatel rozhodne nejsem a ani nebudu. Chci si to auto uzivat na silnici. Trosku me vydesil Merc124 s nastavenim karburatoru a dokumentaci k tomu. Mozna schvalne :) Ale snad bych nasel lidi, co by si s tim v pripade potreby poradili. Do Doli jsem poslal dotaz na cenu vymeny oleje v prevodovce, protoze me to zajima. Abych si pripravil potrebny svazky na ponakupni servis. Je fakt, ze jsem se puvodne koukal po kapku novejsich 230 s automatem. No, to je muj boj a zatim to jsou jenom reci. Kazdopadne jeste jednou dik za reakce.
-
- hvězdička
- Příspěvky: 181
- Registrován: čtv 31.07.2008, 19:05
- Auto: W 126 SEL , W 124 DT
- Bydliště: Brno
Re: Dotaz na W124
... do seznamu ponákupních výdajů si přípis 10 tis. Za ekopoplatek při přihlášení - první přihlášení z dovozu do ČR ... Případná veteránská testace Ti v tomto případě nepomůže.