řešení ostřikovačů u našich /8

Odpovědět

Autor tématu
Pikador
hvězdička
Příspěvky: 7
Registrován: čtv 10.10.2013, 22:25
Bydliště: České Budějovice

řešení ostřikovačů u našich /8

Příspěvek od Pikador »

Ahoj,

mohl by někdo prosím pořídit detailní snímek ventilu napojeného na hadičky ostřikovačů, který je umístěn v motorovém prostoru na přepážce nad brzdovým válcem?
prepazka.jpg

Mé auto někdo vykuchal a instaloval čerpadýlko. Funguje to dobře, ale já bych radši původní řešení. Pátrám tedy po tom, jak to bylo vymyšlené. Prohlédl jsem desítky fotografií z netu, ovšem ty jsou v malém rozlišení a není vidět tvar ventilu. Zdá se, že průběhu výroby vzniklo několik variant. Všechna řešení jsou s nožní pumpou s gumových měchem. Nikde jsem se nesetkal s čerpadlem. A teď varianty:

1. nožní pumpa má buď
a) 2 piny
1454601620.jpg
anebo
b) 4 piny
1454601779.jpg
pro štekr. Zatím nevím proč - ostřikovače světlometů u některých verzí??

2. nádobka na kapalinu je ve třech provedeních, tedy
a) s napojením u dna a víčkem se třemi zaslepenými otvory
s-l1600 (1).jpg
b) s napojením ve víčku, kdy je využit jeden ze zaslepených otvorů
vicko1.jpg
c) s napojením ve víčku, ve kterém je vložen ventil, který buď pouští vodu do měchu (nasávání) anebo na sklo (ostřikování)
220s.jpg
pak existoval ještě jiný tvar nádobky pro vozy s baterií vpravo, obvykle šestiválcové benzíny, ale ten používal také řešení 2c)

3. ventil je umístěn
a) ve víčku nádobky, viz 2c). Vypozoroval jsem ho zatím vždy u kraťasů
b) na přepážce mezi motorovým prostorem a kabinou, zhruba nad brzdovým válcem. Ten jsem zase viděl zatím jen u žraloků
prepazka.jpg

Já mám řešení 1a) + 2b) + 3b).

Potřebuji vědět, jak přesně vypadá ten ventil v řešení 3b). V Mercedesu je totiž možné objednat ventil z řešení 3a)
$_59.jpg
jenže ten má v dolní části závit právě pro osazení do víčka nádobky a podle mě na přepážku ve variantě 3b) nepatří.

No a protože mě auto baví, pokud byste chtěli mudrovat nad následujícím, budu jedině rád: