Geometrie zadní nápravy


Přemek Doležal
král hvězd
Příspěvky: 21678
Registrován: pát 03.12.2010, 0:20
Auto: W 124, a jiná, a jiná...
Bydliště: Jihlava, Šafaříkova 28
Věk: 71
Kontaktovat uživatele:

Re: Geometrie zadní nápravy

Příspěvek od Přemek Doležal »

.... žiješ v omylu.
Polonápravy končily typem Křídlo a spol.
Od Kraťase a spol. už byla na všem vlečená ramena s šikmou osou kývání.
Od roku 1983 pak toto nahradila 5-prvková náprava, který v různých specifikacích jede zcela ve všem :stern: ...osobáky.
*thumbs up*

sádrák
vycházející hvězda
Příspěvky: 756
Registrován: sob 16.08.2008, 20:20
Auto: MB W115 a mnoho dalších starých strojů
Bydliště: Boleslavsko

Re: Geometrie zadní nápravy

Příspěvek od sádrák »

Ale vždyť to tak píšu, nejsme v rozporu, zkus to přečíst znova @}->-- *drink*
poslední kyvadla byla W108 končící v roce cca 1973

Přemek Doležal
král hvězd
Příspěvky: 21678
Registrován: pát 03.12.2010, 0:20
Auto: W 124, a jiná, a jiná...
Bydliště: Jihlava, Šafaříkova 28
Věk: 71
Kontaktovat uživatele:

Re: Geometrie zadní nápravy

Příspěvek od Přemek Doležal »

Tady je někdo blbej, ale já to nejsem, neboť umím číst:
....ale do doby W114/115 (a to je podvozek i R107) byla vzadu kyvadla....
V rozporu nejsme, ale máš to dobově voľaaké zmetěné. *jokingly* ....do doby, od doby,.....

PřemekD
kometa
Příspěvky: 2025
Registrován: stř 06.08.2008, 12:43
Auto: Několikero
Bydliště: Jihlava, Šafaříkova 28, T. 608284817
Věk: 71

Re: Geometrie zadní nápravy

Příspěvek od PřemekD »

Přemek Doležal píše: stř 24.03.2021, 22:15
Teddy_NB píše: stř 24.03.2021, 6:41 Ale negativní odklon = kola do "A" - to by mohly být unavený pružiny, jak píše Přemek Doležal.

Jestli dobře chápu, tazatel má opačný problém - kola do "V"
V tom případě by podložky pod pružinama problém ještě zhoršily.
Ach sooo, tak to jsem přehlídnul. *stop* Většinou je to utahaný, ale tady to stojí Jako Kulík. *jokingly*
Takže slabší gumy, nebo jiný - utahaný péra.
Štelovat se nedá NIC, .... tedy pokud není problém třeba se sbíhavostí jednoho kola po nějaký ráně.
Pajk se to řeší propilováním děr v nápravnici, ale to je děsněj voser.

Jsou na to excetrické silentbloky ramen

A1233520765

Přemek Doležal
král hvězd
Příspěvky: 21678
Registrován: pát 03.12.2010, 0:20
Auto: W 124, a jiná, a jiná...
Bydliště: Jihlava, Šafaříkova 28
Věk: 71
Kontaktovat uživatele:

Re: Geometrie zadní nápravy

Příspěvek od Přemek Doležal »

Hezky, to ani nevím. ALE:
Problém vidím v tom, že až už je tam nalisuješ a bude to špatně, tak jsi opět f prdeli, neboť na výměnu vnějšího silentbloku se musí svěsit nápravnice. :-!
A zároveň se ti mění i sbíhavost, tohle nevidím jako dobrej nápad. :'(
Demontovat péra, podložit, a je vystaráno.
Pokud je rameno ohnutý, tak ven s ním, propilovat díry v uložení ramene v nápravnici, já tam ještě drcnul kousky plocháče pro oporu pro pajcr při seřizování. Na geometrii povolíš, zapáčíš, a až geometriář zvolá STOP, tak to utáhnete zkontrolujete a hotovo.
Je to drobet voser, ale 120% spolehlivost. @=

PřemekD
kometa
Příspěvky: 2025
Registrován: stř 06.08.2008, 12:43
Auto: Několikero
Bydliště: Jihlava, Šafaříkova 28, T. 608284817
Věk: 71

Re: Geometrie zadní nápravy

Příspěvek od PřemekD »

Já rozhodně nic lisovat nebudu, na to je život moc krátkej. Jinak je k tomu v manuálu celá podkapitola Fahrzeugniveau an Vorder und Hinterachse pruefen, einstellen. Gumová podložka 5 mm pod pružinou vpředu změní výšku R107 o cca 9 mm, vzadu pak o 7 mm. Tím se pochopitelně změní i odklon.

Přemek Doležal
král hvězd
Příspěvky: 21678
Registrován: pát 03.12.2010, 0:20
Auto: W 124, a jiná, a jiná...
Bydliště: Jihlava, Šafaříkova 28
Věk: 71
Kontaktovat uživatele:

Re: Geometrie zadní nápravy

Příspěvek od Přemek Doležal »

Ano, tloušťka podložky = 2x výška auta, to platí u :stern: už 50let.
Nebo narvat tenisáky dovnitř péra, Polási dělali vložky mezi závity pružin.... bože.
Odpovědět