Životnost spojky
-
Autor tématu - hvězdička
- Příspěvky: 40
- Registrován: čtv 04.08.2011, 15:54
- Auto: 190D je, 250D byla, 240D byla
- Věk: 51
Životnost spojky
Ahoj, je nějak obecně známo, že by normální naftové W204ky trpěly na spojku více, než je obvyklé? Ptám se proto, že při shánění 204ky jsem se už setkal se dvěma auty, u kterých předchozí majitel krátce po 100 tisíci kilometrech měnil spojku. Nemáme a neměli jsme nikdy v rodině za 39 let ojetého mercedesa, kterému bysme museli měnit spojku...
-
- král hvězd
- Příspěvky: 21678
- Registrován: pát 03.12.2010, 0:20
- Auto: W 124, a jiná, a jiná...
- Bydliště: Jihlava, Šafaříkova 28
- Věk: 71
- Kontaktovat uživatele:
Re: Životnost spojky
Dobrému řidiči vydrží spojka věčně, třeba 1.200.000 jako mě, lamela 1.000.000 ...a po demontáži bylo vše stavu NOVÉ
A to to jezdilo 1/4 km s velkým vlekem. 250D.
Pak jsou tzv Spojkaři, kteří sežerou spojku za 50.000 km.
A pak jsou Super Kopyta - to byl můj tchán, dej mu pánbůch - ten dokázal sjet na Š120 lamelu každých 5-7.000 km nasračku.. :'(
A to to jezdilo 1/4 km s velkým vlekem. 250D.
Pak jsou tzv Spojkaři, kteří sežerou spojku za 50.000 km.
A pak jsou Super Kopyta - to byl můj tchán, dej mu pánbůch - ten dokázal sjet na Š120 lamelu každých 5-7.000 km nasračku.. :'(
-
- hvězda
- Příspěvky: 1663
- Registrován: pát 11.05.2012, 20:38
- Auto: W124 300E-24, S204 180 Kompressor
- Bydliště: Trenčín
- Věk: 40
Re: Životnost spojky
To je pravda. Životnost spojky je v první řadě daná mezikusem. Pak je to samotnou konstrukcí a dimenzováním. Dobře dimenzovaná spojka umí s některými typy řidičů opravdu přežít celý auto (500kkm+) i s dvouhmotou. Ale jsou auta, kde kupř k turbodýzlu použili spojku z nějakýho atmosférickýho benzínu objemu 1.8 a tam prostě ta spojka nevydrží dýl, než 200-300km ani kdyby byl člověk nevímjaký spojkový virtuóz. To ale neplatí pro mercedesy.
-
- vycházející hvězda
- Příspěvky: 931
- Registrován: sob 20.03.2010, 23:10
- Auto: W213 e200d / 996.1 C2
- Bydliště: Vinohrady
- Věk: 35
Re: Životnost spojky
Hele a mezipynoval si? Nebo jenom citovka?Přemek Doležal píše: ↑ned 28.02.2021, 11:31 Dobrému řidiči vydrží spojka věčně, třeba 1.200.000 jako mě, lamela 1.000.000 ...a po demontáži bylo vše stavu NOVÉ
A to to jezdilo 1/4 km s velkým vlekem. 250D.
Pak jsou tzv Spojkaři, kteří sežerou spojku za 50.000 km.
A pak jsou Super Kopyta - to byl můj tchán, dej mu pánbůch - ten dokázal sjet na Š120 lamelu každých 5-7.000 km nasračku.. :'(
-
- král hvězd
- Příspěvky: 21678
- Registrován: pát 03.12.2010, 0:20
- Auto: W 124, a jiná, a jiná...
- Bydliště: Jihlava, Šafaříkova 28
- Věk: 71
- Kontaktovat uživatele:
Re: Životnost spojky
Pro upřesnění :
Meziplyn je : spojku vypnout - neutrál - spojku zapnout, meziplyn - spojku vypnout a odřadit - spojku sepnout
Bez tohot úkonu nelze s nesynchronizoivanou převodovklou odřadit.
Předplyn je, že ve chvíli při odřazování přidáš plyn.
Tento úkon roztočí motor/setrvačník do přibližně stejných otáček, kterými se po odřazení bude otáčet lamela, takže opotřbení je minimální.
Předplynuju i meziplynuju, dle druhu vozu.
Meziplyn je : spojku vypnout - neutrál - spojku zapnout, meziplyn - spojku vypnout a odřadit - spojku sepnout
Bez tohot úkonu nelze s nesynchronizoivanou převodovklou odřadit.
Předplyn je, že ve chvíli při odřazování přidáš plyn.
Tento úkon roztočí motor/setrvačník do přibližně stejných otáček, kterými se po odřazení bude otáčet lamela, takže opotřbení je minimální.
Předplynuju i meziplynuju, dle druhu vozu.
-
- hvězda
- Příspěvky: 1663
- Registrován: pát 11.05.2012, 20:38
- Auto: W124 300E-24, S204 180 Kompressor
- Bydliště: Trenčín
- Věk: 40
Re: Životnost spojky
U staršího utahanýho mercedesu s manuálem snad bez předplynu, neboli srovnání otáček ani nelze řadit bez kopnutí vozu. :D
-
- Administrátor
- Příspěvky: 6226
- Registrován: pon 28.07.2008, 14:42
- Auto: W210 + 3 x W201 + B 200 CDI + Stardiag C3 + C5
- Bydliště: Mělník
- Věk: 61
Re: Životnost spojky
hele dědku, meziplyn občas používám to jo, ale třeba při řazení nahoru neuberu ani plyn, naučil jsem se to na kopcích, každá setina dobrá ;) co ty na to ? ]:->Přemek Doležal píše: ↑úte 09.03.2021, 12:52 Pro upřesnění :
Meziplyn je : spojku vypnout - neutrál - spojku zapnout, meziplyn - spojku vypnout a odřadit - spojku sepnout
Bez tohot úkonu nelze s nesynchronizoivanou převodovklou odřadit.
Předplyn je, že ve chvíli při odřazování přidáš plyn.
Tento úkon roztočí motor/setrvačník do přibližně stejných otáček, kterými se po odřazení bude otáčet lamela, takže opotřbení je minimální.
Předplynuju i meziplynuju, dle druhu vozu.
-
- král hvězd
- Příspěvky: 21678
- Registrován: pát 03.12.2010, 0:20
- Auto: W 124, a jiná, a jiná...
- Bydliště: Jihlava, Šafaříkova 28
- Věk: 71
- Kontaktovat uživatele:
Re: Životnost spojky
100% souhlas.
Nejsou-li patřičné koně, tím myslím 200 a více, je třeba ve 140 dát z pětky čtyřku bez ubrání...a rychle.
Moje bývalá 124-250D to tak na D1 uměla, a nahoře bylo furt 140. *jokingly*
Nejsou-li patřičné koně, tím myslím 200 a více, je třeba ve 140 dát z pětky čtyřku bez ubrání...a rychle.
Moje bývalá 124-250D to tak na D1 uměla, a nahoře bylo furt 140. *jokingly*
-
- vycházející hvězda
- Příspěvky: 931
- Registrován: sob 20.03.2010, 23:10
- Auto: W213 e200d / 996.1 C2
- Bydliště: Vinohrady
- Věk: 35
Re: Životnost spojky
J tak to je správně. Nesynchronovanou jsem řídil jenom jednou E-Type. Je to fuška.Přemek Doležal píše: ↑úte 09.03.2021, 12:52 Pro upřesnění :
Meziplyn je : spojku vypnout - neutrál - spojku zapnout, meziplyn - spojku vypnout a odřadit - spojku sepnout
Bez tohot úkonu nelze s nesynchronizoivanou převodovklou odřadit.
Předplyn je, že ve chvíli při odřazování přidáš plyn.
Tento úkon roztočí motor/setrvačník do přibližně stejných otáček, kterými se po odřazení bude otáčet lamela, takže opotřbení je minimální.
Předplynuju i meziplynuju, dle druhu vozu.
Předpokládám že tomu co popsuješ se říká falešný meziplyn. Klasický meziplyn mi přijde jako zbytečnost u dnešních převodovek, dělám to v 911 když se nudím. [:-}
-
- hvězdička
- Příspěvky: 380
- Registrován: pon 15.09.2008, 13:56
- Auto: pár už jich bylo
- Bydliště: České Budějovice
Re: Životnost spojky
Jak se můžeš v 911 nudit???SEMRY píše: ↑pon 15.03.2021, 11:39J tak to je správně. Nesynchronovanou jsem řídil jenom jednou E-Type. Je to fuška.Přemek Doležal píše: ↑úte 09.03.2021, 12:52 Pro upřesnění :
Meziplyn je : spojku vypnout - neutrál - spojku zapnout, meziplyn - spojku vypnout a odřadit - spojku sepnout
Bez tohot úkonu nelze s nesynchronizoivanou převodovklou odřadit.
Předplyn je, že ve chvíli při odřazování přidáš plyn.
Tento úkon roztočí motor/setrvačník do přibližně stejných otáček, kterými se po odřazení bude otáčet lamela, takže opotřbení je minimální.
Předplynuju i meziplynuju, dle druhu vozu.
Předpokládám že tomu co popsuješ se říká falešný meziplyn. Klasický meziplyn mi přijde jako zbytečnost u dnešních převodovek, dělám to v 911 když se nudím. [:-}
-
- král hvězd
- Příspěvky: 21678
- Registrován: pát 03.12.2010, 0:20
- Auto: W 124, a jiná, a jiná...
- Bydliště: Jihlava, Šafaříkova 28
- Věk: 71
- Kontaktovat uživatele:
Re: Životnost spojky
Protože nechceš přijít vo papíry.
-
- vycházející hvězda
- Příspěvky: 931
- Registrován: sob 20.03.2010, 23:10
- Auto: W213 e200d / 996.1 C2
- Bydliště: Vinohrady
- Věk: 35
Re: Životnost spojky
Tak nějak.