Při probíhající regeneraci dpf je údajně aktivní výhřev zadního okna. Tak jsem zkusmo nahoru na zadní okno přilepil malý kousek červeného LED pásku a připojil k vyhřívání - u mého GLK r. 2009 to funguje!! LED pásek vidím ve zpětném zrcátku, takže jsem ani nemusel protahovat dráty na palubku a vymejšlet kontrolku. Nevím jestli je to tak i u ostatních aut, ale zkusit to můžete.
DPF a regenerace
-
- hvězdička
- Příspěvky: 86
- Registrován: stř 03.12.2008, 20:46
- Auto: W203 - 270CDI, W204 T 220CDI, V-CLASS 220CDI
- Bydliště: Plzeň
Re: DPF a regenerace
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
-
- hvězda
- Příspěvky: 1663
- Registrován: pát 11.05.2012, 20:38
- Auto: W124 300E-24, S204 180 Kompressor
- Bydliště: Trenčín
- Věk: 40
Re: DPF a regenerace
Musím to vyzkoušet, ale jaksi mi to nedává logiku. Z jakého důvodu by se zapínal při regeneraci DPF ohřev zadního okna? Potřebuje to nějakou zátěž na altíku?
Podle mne lze takovou kontrolku získat jen softvérovým zásahem.
Podle mne lze takovou kontrolku získat jen softvérovým zásahem.
-
- hvězdička
- Příspěvky: 86
- Registrován: stř 03.12.2008, 20:46
- Auto: W203 - 270CDI, W204 T 220CDI, V-CLASS 220CDI
- Bydliště: Plzeň
Re: DPF a regenerace
Mně se to taky moc nezdálo, ale skutečně to funguje. Pravděpodobně je to právě kvůli zatížení alternátoru, aby měl motor větší zátěž při volnoběhu. Co jsem tak hledal po netu, mají to tak i jiná auta. Zapíná se asi i výhřev zrcátek, ale to jsem nezkoušel. Tohle mám odzkoušený. Při jízdě se rozsvítí kontrolka, probíhá regenerace. Je to poznat i podle zvýšeného volnoběhu. Při vyšší zátěži, např při jízdě do kopce zhasne - regenerace se přeruší, po ubrání plynu opět pokračuje - tak cca 15 - 20 min. Pak je hotovo a dalších 250 - 450 km nic.
-
- hvězda
- Příspěvky: 1663
- Registrován: pát 11.05.2012, 20:38
- Auto: W124 300E-24, S204 180 Kompressor
- Bydliště: Trenčín
- Věk: 40
Re: DPF a regenerace
Tak jo, vyzkoušíme. LED-ky doma mám
-
Autor tématu - král hvězd
- Příspěvky: 21678
- Registrován: pát 03.12.2010, 0:20
- Auto: W 124, a jiná, a jiná...
- Bydliště: Jihlava, Šafaříkova 28
- Věk: 71
- Kontaktovat uživatele:
Re: DPF a regenerace
... no neke! @=Mirda 190 píše: ↑pát 04.06.2021, 21:40 Při probíhající regeneraci dpf je údajně aktivní výhřev zadního okna. Tak jsem zkusmo nahoru na zadní okno přilepil malý kousek červeného LED pásku a připojil k vyhřívání - u mého GLK r. 2009 to funguje!! LED pásek vidím ve zpětném zrcátku, takže jsem ani nemusel protahovat dráty na palubku a vymejšlet kontrolku. Nevím jestli je to tak i u ostatních aut, ale zkusit to můžete.
20210604_202210_1.jpg
To muším též vyzkoušet.
-
- hvězdička
- Příspěvky: 21
- Registrován: čtv 18.06.2020, 14:55
- Auto: W203 C220CDI 110 kW (2004)
- Bydliště: Jihlava
- Věk: 33
Re: DPF a regenerace
Když jsem měl první auto s DPF (Golf VI 1.6 TDI 2012), měl jsem z toho bobky a dost jsem tuhle problematiku studoval. Pravidelně jsem si nechával vyjíždět stav zaplnění, abych nebyl zaskočen. Chce to pořádnou diag, čínské klony to nenačtou, popřípadě načtou jen saze, ale ne popel. Ten Golf má teď 280 tkm a DPF stále původní, ale už je na hranici. U koncernu to přichází kolem 300 tkm. Další koncern měl při 140 tkm 35 g popela. Vychází to.
Blbé je, že to množství popela není reálné, ale vypočtené na základě nájezdu, spotřeby a nějakého koeficientu. Takže jakmile se přesáhne hranice (u koncernu většinou 70 g), auto začne otravovat, i když reálně DPF nemusí být po smrti. Proto pak někdy pomůže servisní regenerace nebo se snad i dá autu nakecat, že DPF bylo vyměněno, a pak může jezdit třeba dalších 50 tkm.
Pravidelnou regeneraci nehlásí asi žádné auto, pozná se to podle lehce zvýšeného volnoběhu a smradu. Kouř jsem teda nikdy nepozoroval. Pokud je přítomen systém start-stop, tak ten se při regeneraci automaticky vypíná.
Kontrolka se rozsvítí, až když je něco špatně - najedu 50 km po městě, moc popela, vadný senzor diferenčního tlaku atd. 203ka ji bohužel nemá vůbec. Prý ještě tenkrát nečekali, že by s tím mohly být problémy.
Když regenerace běží, hodně lidí tomu automaticky naloží, ale to je špatně, regenerace se při vysoké zátěži přeruší. Naopak se má jet klidně, 80 km/h, nezatěžovat motor, obvykle stačí ujet 10-20 km. Podmínkou je pořádně ohřátý motor. Proto je důležité mít v cajku termostat, žhavičky.
Toť mé zkušenosti. Teď mám čtvrté filtrované auto a zatím (ťuk ťuk) o filtrech nevím a přestal jsem to hrotit.
Blbé je, že to množství popela není reálné, ale vypočtené na základě nájezdu, spotřeby a nějakého koeficientu. Takže jakmile se přesáhne hranice (u koncernu většinou 70 g), auto začne otravovat, i když reálně DPF nemusí být po smrti. Proto pak někdy pomůže servisní regenerace nebo se snad i dá autu nakecat, že DPF bylo vyměněno, a pak může jezdit třeba dalších 50 tkm.
Pravidelnou regeneraci nehlásí asi žádné auto, pozná se to podle lehce zvýšeného volnoběhu a smradu. Kouř jsem teda nikdy nepozoroval. Pokud je přítomen systém start-stop, tak ten se při regeneraci automaticky vypíná.
Kontrolka se rozsvítí, až když je něco špatně - najedu 50 km po městě, moc popela, vadný senzor diferenčního tlaku atd. 203ka ji bohužel nemá vůbec. Prý ještě tenkrát nečekali, že by s tím mohly být problémy.
Když regenerace běží, hodně lidí tomu automaticky naloží, ale to je špatně, regenerace se při vysoké zátěži přeruší. Naopak se má jet klidně, 80 km/h, nezatěžovat motor, obvykle stačí ujet 10-20 km. Podmínkou je pořádně ohřátý motor. Proto je důležité mít v cajku termostat, žhavičky.
Toť mé zkušenosti. Teď mám čtvrté filtrované auto a zatím (ťuk ťuk) o filtrech nevím a přestal jsem to hrotit.
-
- hvězdička
- Příspěvky: 16
- Registrován: pon 01.12.2008, 5:49
- Auto: R170, W163, W211, w212
Re: DPF a regenerace
U w212 220cdi pri regeneracii to bolo jasne. Dosiel som do garaze bublavy zvuk, smrad a vecsie teplo z vyfuku. Pickal som az to dokonci a vypol motor. U w203 220cdi je to to iste ale ovela ovela menej spoznatelne. Niekedy to ani neviem rozoznat ale stale plati bublavejsi zvuk, smrad a teplo.