Zdravím vespolek,
dost mi rosí nafta okolo čerpadla a už to občas ani nechce chytnout. Když už se v tom budu rejpat, rád bych vyměnil všechny těsnění, který tam jsou. Hledal jsem nějakou sadu či seznam, co tam všechno je, ale marně. Nevíte někdo o něčem takovém, resp. co všechno tam je na první dobrou k výměně? Snažil jsem se to luštit na motoru, ale stejně to asi nedám dohromady. Co tam tak vidím, tak o-kroužky všech hadiček, kolínko mezi stop ventilem a čerpadlem atd.
H
Těsnění palivové soustavy 320CDI
-
Autor tématu - hvězdička
- Příspěvky: 34
- Registrován: čtv 07.08.2008, 9:38
- Auto: E320 CDI S210, Jaguar XJ8 4.0 Sovereign
- Bydliště: Kolešovice - Heřmanov 46
- Věk: 45
-
- Administrátor
- Příspěvky: 6238
- Registrován: pon 28.07.2008, 14:42
- Auto: W210 + 3 x W201 + B 200 CDI + Stardiag C3 + C5
- Bydliště: Mělník
- Věk: 61
Re: Těsnění palivové soustavy 320CDI
Tak za prvé, není 320 CDI jako 320 CDI ačkoliv se jedná o řadový motor OM613 takže nejlepší je sem dát vin auta, ať přesně víme o jaké jde provedení. Za druhé, měnit na pal. systému pouze "O" kroužky je ztráta času, pokud možno je dobré vyměnit celé plastové vedení paliva, za ty roky provozu je všechno tím teplem tak zkřehlý, že jen se na to podíváš a už ty plastový přípojky praskaj a lámou se. ;)
-
Autor tématu - hvězdička
- Příspěvky: 34
- Registrován: čtv 07.08.2008, 9:38
- Auto: E320 CDI S210, Jaguar XJ8 4.0 Sovereign
- Bydliště: Kolešovice - Heřmanov 46
- Věk: 45
Re: Těsnění palivové soustavy 320CDI
Pardon, zde WDB2102261B160041Merc124 píše: ↑ned 17.10.2021, 18:31 Tak za prvé, není 320 CDI jako 320 CDI ačkoliv se jedná o řadový motor OM613 takže nejlepší je sem dát vin auta, ať přesně víme o jaké jde provedení. Za druhé, měnit na pal. systému pouze "O" kroužky je ztráta času, pokud možno je dobré vyměnit celé plastové vedení paliva, za ty roky provozu je všechno tím teplem tak zkřehlý, že jen se na to podíváš a už ty plastový přípojky praskaj a lámou se. ;)
A čistě ze zvědavosti, liší se ty 320CDI jen v rámci tříd aut (C,E,S...) nebo se i v rámci např. Ečka s tím stejným motorem může něco lišit?
Chci jít cestou nejmenšího odporu, protože už jsem to auto málem sešrotoval a nevim, jak dlouho bude funkční, tak bych spíš koupil o-kroužky a když něco rupne, tak to buď vytáhnu z náhradního auta stejný motorizace nebo to holt objednám. Předpokládám, že o-kroužky budou v rámci desetikorun a vedení v rámci stovek. Ale kdyby neměl bejt rozdíl nějak zásadně výraznej, tak proč ne. Ale pustil jsem do toho auta za poslední měsíc před technickou skoro 10 a pak málem umřelo a nevim, jak dlouho má do smrti. Chci tam udělat nutný minimum a uvidim, jestli bude držet.
-
- král hvězd
- Příspěvky: 21678
- Registrován: pát 03.12.2010, 0:20
- Auto: W 124, a jiná, a jiná...
- Bydliště: Jihlava, Šafaříkova 28
- Věk: 71
- Kontaktovat uživatele:
Re: Těsnění palivové soustavy 320CDI
Nechat repásnout čerpadlo, není až taková rána = do 5,-Honza124 píše: ↑ned 17.10.2021, 10:52 Zdravím vespolek,
dost mi rosí nafta okolo čerpadla a už to občas ani nechce chytnout. Když už se v tom budu rejpat, rád bych vyměnil všechny těsnění, který tam jsou. Hledal jsem nějakou sadu či seznam, co tam všechno je, ale marně. Nevíte někdo o něčem takovém, resp. co všechno tam je na první dobrou k výměně? Snažil jsem se to luštit na motoru, ale stejně to asi nedám dohromady. Co tam tak vidím, tak o-kroužky všech hadiček, kolínko mezi stop ventilem a čerpadlem atd.
H
Nepoužívat nic jetýho a starýho, to je škoda práce. :-!
-
Autor tématu - hvězdička
- Příspěvky: 34
- Registrován: čtv 07.08.2008, 9:38
- Auto: E320 CDI S210, Jaguar XJ8 4.0 Sovereign
- Bydliště: Kolešovice - Heřmanov 46
- Věk: 45
Re: Těsnění palivové soustavy 320CDI
Já jsem to asi trochu blbě popsal. Rosí to okolo těch hadiček, těsnění, trubiček a tak. Čerpadlo a pumpa asi budou v cajku.
-
- král hvězd
- Příspěvky: 21678
- Registrován: pát 03.12.2010, 0:20
- Auto: W 124, a jiná, a jiná...
- Bydliště: Jihlava, Šafaříkova 28
- Věk: 71
- Kontaktovat uživatele:
Re: Těsnění palivové soustavy 320CDI
Tak v :stern: koupit ty správný O-kroužky-zelený, všechny, nebo celý nový trubičky.
-
Autor tématu - hvězdička
- Příspěvky: 34
- Registrován: čtv 07.08.2008, 9:38
- Auto: E320 CDI S210, Jaguar XJ8 4.0 Sovereign
- Bydliště: Kolešovice - Heřmanov 46
- Věk: 45
Re: Těsnění palivové soustavy 320CDI
Následující řádky nejsou vhodné pro zkušené mechaniky, kteří to znají nazpaměť, ale pro občasné šťouraly, jako jsem já, kteří nemají v okolí nikoho, komu by to dali udělat. Třeba to někom pomůže.
Kdyby se chtěl někdo zbavit naftovo olejové oblitosti v přední části víka motoru okolo vakuové pumpy, čerpadla, chcípáku, odvětrávání víka, tak na první dobrou to asi řeší následující sada těsnění. Je to takový "rychlý levný" kompromis (ty masařky už tu dlouho nebudou), když jsem studoval, kde všude to asi rosí. Plastové vedení nechávám původní a velmi opatrně jsem ho rozpojil a svlíknul z něj původní vymačkané těsnění.
Ideálně asi ještě vyměnit o kroužek vysokotl. čerpadla, ale do toho jsem už nechtěl šťourat.
o kroužek podávací palivové pumpy A0189971948
o kroužek vakuové pumpy A6119970745
o kroužek vak. pumpy malý A6689970145
o kroužek olejového separátoru menší A6119970645
o kroužek olejového separátoru větší A6119970545
o kroužky palivových trubiček a mezikusu (chcípák - čerpadlo) A6019970345 (stejný díl je i A6019970645) -8 kusů
silikonová podložka trubičky chcípáku na straně u čerpadla A0269972548 (nesehnal jsem, koupim podložku níže a zastřihnu, je to stejný)
silikonová podložka palivové trubky na vysokotl. čerpadle A0069906040
v případě, že je prodřená od řemenu či vypadající celkově načatě - celá palivová trubka mezi podávacím čerpadlem a chcípákem A6110703432
v případě, že je prodřená od řemenu či vypadající celkově načatě - celá palivová trubka mezi vysokotl. čerpadlem a regulátorem tlaku paliva A6120703332
Jediné Auto Kelly to všechno mělo skladem, tak jsem vzal u nich (ač je nemám rád, ale na základě tak 15 let starých zkušeností, tak třeba je to už jinde). Pořídil jsem to (bez hadiček) za 7 stovek.
Kdyby se chtěl někdo zbavit naftovo olejové oblitosti v přední části víka motoru okolo vakuové pumpy, čerpadla, chcípáku, odvětrávání víka, tak na první dobrou to asi řeší následující sada těsnění. Je to takový "rychlý levný" kompromis (ty masařky už tu dlouho nebudou), když jsem studoval, kde všude to asi rosí. Plastové vedení nechávám původní a velmi opatrně jsem ho rozpojil a svlíknul z něj původní vymačkané těsnění.
Ideálně asi ještě vyměnit o kroužek vysokotl. čerpadla, ale do toho jsem už nechtěl šťourat.
o kroužek podávací palivové pumpy A0189971948
o kroužek vakuové pumpy A6119970745
o kroužek vak. pumpy malý A6689970145
o kroužek olejového separátoru menší A6119970645
o kroužek olejového separátoru větší A6119970545
o kroužky palivových trubiček a mezikusu (chcípák - čerpadlo) A6019970345 (stejný díl je i A6019970645) -8 kusů
silikonová podložka trubičky chcípáku na straně u čerpadla A0269972548 (nesehnal jsem, koupim podložku níže a zastřihnu, je to stejný)
silikonová podložka palivové trubky na vysokotl. čerpadle A0069906040
v případě, že je prodřená od řemenu či vypadající celkově načatě - celá palivová trubka mezi podávacím čerpadlem a chcípákem A6110703432
v případě, že je prodřená od řemenu či vypadající celkově načatě - celá palivová trubka mezi vysokotl. čerpadlem a regulátorem tlaku paliva A6120703332
Jediné Auto Kelly to všechno mělo skladem, tak jsem vzal u nich (ač je nemám rád, ale na základě tak 15 let starých zkušeností, tak třeba je to už jinde). Pořídil jsem to (bez hadiček) za 7 stovek.