Motor kúrenia..... a volnobeh k tomu

Odpovědět

Autor tématu
wote
hvězdička
Příspěvky: 327
Registrován: stř 06.08.2008, 19:22
Auto: ex auto W 123 300 D , teraz W124 320 CE
Bydliště: Bernolakovo SLOVENSKO
Věk: 41
Kontaktovat uživatele:

Motor kúrenia..... a volnobeh k tomu

Příspěvek od wote »

Zdar chlapi,
stali sa mi dve veci, ktoré asi možno spolu súvisia len tým, že som si ich všimol naraz.

1. Zrejme mi odišiel ventilátor kúrenia. Nereaguje vôbec. Poistku som samozrejme vymenil a pri skúšaní ju ani nevypálilo.Na meranie zatial nebol čas.
Mám autoklimu iba s kolečkom na reguláciu teploty. A nereaguje ani zap/vyp vnútotného okruhu. Teda aspoň nereaguje diodka v čudlíku.
a:mohlo by to spolu nejak súvisieť napr. že sú na jednom "dráte"?
b:ak by teda bol v prdeli ventilátor, dá sa to zrepasovať či radšej rovno vymeniť?
c:sú tie motorky zhodné autoklima-obyč. klíma alebo všetko je inak?
d: ak by to nebolo ventilátorom, kam treba všade mrknúť? Kedže nevypaluje poistku....


2.A druhá závada je volnobeh, čo som si včera všimol. Motor benzín 3,2 HFM.

Som asi dva mesiace po výmene možného aj nemožného.....2x pal, pumpa, kat., váha, škrtiaca klapka, sviečky, vstrekovače, čidlá, ventil odvetr., atd, atd.

Doteraz všetko krásne fungovalo a od včera zmena...Studený motor na brnk naskočí, sytič zdvihne otáčky cca na 1.000.....pri asi 80st. namiesto poklesu to začne liezť na cca 1.500 a tam ostane.
A možno sa mi to len zdalo, ale motor sa aj v tejto zime relativne rýchlo zohrial aj pri stojacom aute.

Takže radosti k Vianociam, ak by ste teda mali niečo relevantné, sem s tým. 007 ďakujem

Volhovič
hvězda
Příspěvky: 1495
Registrován: stř 14.03.2012, 21:53
Auto: W116, 2x W126, Волга 21, Audi 100
Bydliště: Bodenbach, Sudeten

Re: Motor kúrenia..... a volnobeh k tomu

Příspěvek od Volhovič »

Tak bylo by s tím volnoběhem dobré začít od nejjednoduššího a nejlevnějšího - změřit odpory teplotních čidel - předepsané hodnoty budou v "jak na to"
Pak prozkoumat filtry, hadičky, kabeláž... pak teprve má cenu vyměňovat nějaké drahé součástky, když jsou drobnosti kolem v pořádku.

metrák66
kometa
Příspěvky: 2280
Registrován: pát 07.01.2011, 14:55
Auto: MB W110
Bydliště: Kfely
Věk: 57

Re: Motor kúrenia..... a volnobeh k tomu

Příspěvek od metrák66 »

S tím rychlým ohřátím motoru může být souvislost s tím topením.Podívej se na polohu ventilu.Jinak to auto topí nebo netopí?Spíš než chybu ventilátoru bych to viděl na to ovládací kolečko klimy.Jestli jsem to teda dobře pochopil.Nebo se nereagujeí ventilátor topení?

Autor tématu
wote
hvězdička
Příspěvky: 327
Registrován: stř 06.08.2008, 19:22
Auto: ex auto W 123 300 D , teraz W124 320 CE
Bydliště: Bernolakovo SLOVENSKO
Věk: 41
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor kúrenia..... a volnobeh k tomu

Příspěvek od wote »

Teplo od fukarov cítiť, takže to kúri. Len ventilátor nereaguje na žiadny čudel. je to autoklíma, čo vyzerá jak kazeťák z 80. rokov *jokingly*
A nereaguje ani vzopnutie vnútornej cirkulácie vzduchu a to je divné. Preto som sa nato pýtal, či to môže s tým niečo spoločné. Ak by nešiel len ventilátor, tak je jasné, že je asi v prdeli ale keď nejde ani vnútorný okruh tak že či tam nieje píčina niekde inde.... :-/

fíkus
král hvězd
Příspěvky: 6069
Registrován: sob 16.06.2012, 19:55
Auto: W124 300 TD, Range Rover '76

Re: Motor kúrenia..... a volnobeh k tomu

Příspěvek od fíkus »

HFM? Stardiag, ušetříš si kupu času. Vypadá to na čidlo teploty. Jedno které.

Merc124
Administrátor
Příspěvky: 6226
Registrován: pon 28.07.2008, 14:42
Auto: W210 + 3 x W201 + B 200 CDI + Stardiag C3 + C5
Bydliště: Mělník
Věk: 61

Re: Motor kúrenia..... a volnobeh k tomu

Příspěvek od Merc124 »

Jakej rok výroby ta čtyřka je ? Taky jsem zažil totál el.svazek motoru bez izolací, hlavně v prostoru za aku a topení ani klima nešla vůbec, nějaká reg. volnoběhu taky byla v prdeli, ale bylo to tedy u 250DT ale model E ;) od r. 93

Autor tématu
wote
hvězdička
Příspěvky: 327
Registrován: stř 06.08.2008, 19:22
Auto: ex auto W 123 300 D , teraz W124 320 CE
Bydliště: Bernolakovo SLOVENSKO
Věk: 41
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor kúrenia..... a volnobeh k tomu

Příspěvek od wote »

Aby som to upresnil. Auto mám 12 rokov a za tú dobu som tam už menil všeličo a nabehal cca 50tis. km. Veľký káblový zväzok som menil origo MB asi 10 rokov dozadu.
Veci uvedené hore v prvom príspevku sa menili tento rok skrz emisie a zlý chod motora. Pár 100km to fungovalo perfektne, ako nový motor. Problém so zvýšeným voľnobehom sa objavil pár týždňov dozadu. Aj nefunkčný ventilátor.
Možno je to náhoda, možno nie, ale všimol som si to v jeden deň tak preto som to tieto dve veci dal do jedného tématu. Či je tam nejaká vzdialená možnosť, že by tieto veci mohli spolu súvisieť.
Čidlá teploty sú všetky nové, viď obrázok.... Auto je 93’ - staré kapoty s prvkami poface výbavy.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

prcek
vycházející hvězda
Příspěvky: 878
Registrován: čtv 31.07.2008, 14:51
Auto: W123 280CE
Bydliště: Most / Teplice

Re: Motor kúrenia..... a volnobeh k tomu

Příspěvek od prcek »

To HFM už jde docela slušně diagnostikovat, najdi nekoho se STAR C3, režim HHT, uvidíš i live hodnoty.
Na plynovem táhlu je spínač volnobehu např.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Odpovědět