Nastaveni automaticke prevodovky-Modulierdruck

Odpovědět

Autor tématu
konyRF
vycházející hvězda
Příspěvky: 773
Registrován: čtv 08.01.2009, 16:30
Auto: W201 2,0D + W124 300TD + S211 320CDI R6
Bydliště: Bayern - Germany
Věk: 45

Nastaveni automaticke prevodovky-Modulierdruck

Příspěvek od konyRF »

Pratele drazi, kamaradi, kolegove :stern:

Jelikoz me potkala vymena automaticke prevodovky, musel jsem zacit resit problem doladeni jemnosti, hrubosti razeni prevodovky. Dostal jsem spousty cenych rad, presto to nikam nevedlo a prevodovku jsem nedokazal doladit aby nekopala. Proto jsem se ponoril do studia a vedeni jak se takova automaticka prevodovka 722.4 chova, jak a cim se ridi a jak je mozne ji poladit.
Zacnu prvni veci ktera u me absolutne nefungovala a prinesla mi vice starosti nez uzitku.
Podtlakovy regulator na tele vstrikovaciho cerpadla, jehoz pootacenim se pry ma doladit razeni prevodovky. Muj regulator byl nastaven na prostredni pozici, byl funkcni a i po vymenne vsech gumovych propojek se nic nezmenilo na jeho bezvadne funkcnosti. At jsem pootacel do prava ci do leva nic se s automatickou prevodovkou nedelo. Co se ale delo bylo vyrazne omezeni moznosti plneho plynu pri otoceni do prava. Totiz osicka podtlakoveho regulatoru je stejnou osickou v cerpadle ovladaneho plynovym pedalem.Navratil jsem regulator do puvodni pozice.
Provedl jsem zakladni nastaveni plynoveho pedalu, tahel a kontrolu dorazu plyneho plynu na cerpadle.
Nastavil jsem mechanicke lanko k ovladani prerazeni a podrazeni prevodovky.
A nyni jedna nejdulezitejsi vec, ktera opravdu meni ucinek, jemnost ci hrubost pri prirazovani prevodovych stupnu nahoru. Prezkousel jsem tesnost podtlakove dozy na cerpadle a jejiho vedeni k podtlakovemu regulatoru. Vse bylo OK. Nyni k samotnemu nastaveni.
Dle obrazku muzete videt dve provedeni podtlakovych doz na prevodovce. Prvni, starsi provedeni cca. do roku 1992 s gumovou cepickou a druhe provedeni s bilou, plastovou cepici s moznosti otaceni.
Takze pokud mate prvni provedeni- sundat gumovou cepicku, objevi se maly kovovy klicek ktery sedi v aretaci viz. obr.. Klicek povytahnete a jemnym a pomalym pootacenim zacnete upravovat razeni prevodovky. Pootacejte jemne a pomalu a pouze po malych kouskach ci cvaknutich. Proti smeru hodi. rucicek zacne prevodovka vice klouzat (jemneji prerazovat). Po smeru hodin. rucicek bude prevodovka pri razeni vice kopat, tvrdeji radit. Po kazdem pootoceni zasunte klicek do aretace a nasadte gumovou cepicku. Auto ohrejte a vyzkousejte jak moc se razeni zmenilo. Pripadne opakujte nastaveni do uplne spokojenosti.

Pokud mate druhe provedeni s bilou plastovou cepicko- v zadnem pripade ji nesundavejte. Pri pokusu o sundani se rozlomi a muze dojit ke ztrate klicku ci netesnosti podtlakove dozy a tim k nefunkcnosti celeho systemu. Serizeni se provadi pootacenim za plastovy vystupek. Tato cepicka ma oboustrane dorazy a normalne by melo stacit pootacet po nebo proti smeru hodin. rucicek.
Tim ze me prevodovka silneji kopala jak mezi 2-3 a i 3-4 jsem zjistil ze cepicka byla pootocena nadoraz po smeru hod. rucicek (co nejvice na hrube razeni) pootocil jsem ji cca. o 80° proti smeru a razeni se krasne zjemnilo, ale jeste nedoslo ke klouzani. Dalsim pootocenim jiz doslo k jemnemu klouzani mezi 3-4. Vratil jsem se tedy zpet cca. na 80°.
Pouze pokud by nemelo pootaceni doraz-doraz velky vliv, muzete se pokusit sundat plastovou cepicku v dorazove poloze a pootocit klickem ktery se ale nevytahuje o vetsi cast a pak nasadit zpet novou, aretacni cepicku kterou koupite pouze u MB.

Pozor, nezapominejte ze cim vice a jemenji nechate radit prevodovku tim rychleji se opotrebuji pasove brzdy v prevodovce. U spravne serizene prevodovky by melo byti zjevne prerazeni (ne kopani a ne klouzani). Dale upozornuji ze je nejdrive nutne zjistit funkcnos a tesnost podlakoveho systemu, seridit tahlo razeni, miti vymeneny olej a fitr a spravnou hladinu oleje v prevodovce.
Toto serizeni je posledni staci a moznosti jak prevodovku seridit. Kazdy neodborny zasah muze vest k zniceni prevodovky.

Doufam ze jsem timto navodem nekterym lidem pomohl ujasnit si problematiku hrubosti razeni prevodovky.

Pokud tu je nekdo ktery opravdu vi co zpusobuje pootaceni podtlakoveho regulatoru na cerpadle, prosim doplnte moje informace.

Dekuji

KonyRF
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Mitabajs
vycházející hvězda
Příspěvky: 675
Registrován: ned 18.04.2010, 21:09
Auto: Ano
Bydliště: Ano

Re: Nastaveni automaticke prevodovky-Modulierdruck

Příspěvek od Mitabajs »

250TD (D, kombi) mi pri zapojeni podlatku primo, jen s automatkou, radi 1-2 kopla a 2-3 + 3-4 radila paradne.

kdyz zapojim podtlaky tak jak maj byt, tak 1-2 radi perfektne a 2-3 + 3-4 kopacka :D
(pri jemne rozjizdeni zaradila 1-2 krasne ladne a pri prudkem rozjezdu raradila silnejsi, ale porad vyborne 1-2)

nedostal jsem se k tomu pred zimou, ted jsou auta uklizeny, v depu, tak s nima nebudu hejbat. na jare se k tomu dostanu, tak jsem to chtel zkusit = kdyby mi to nepomohlo, jsem jsem ji nechat rozjizdet na 2ku jako 300D a pak by radila 2-3 a 3-4 tak jak ma, pekne.

:-)


muj dotaz zni?

ma ten modulator vliv na razeni 1-2, 2-3, 3-4 nebo jen 2-3 a 3-4?

Autor tématu
konyRF
vycházející hvězda
Příspěvky: 773
Registrován: čtv 08.01.2009, 16:30
Auto: W201 2,0D + W124 300TD + S211 320CDI R6
Bydliště: Bayern - Germany
Věk: 45

Re: Nastaveni automaticke prevodovky-Modulierdruck

Příspěvek od konyRF »

Co jsem zatim nastudoval tak modulacni tlak ma vliv na vsechny kvalty v prevodovce. Zvetsujes nebo zmensujes tim prepousteci tlak na lamely a brzdove pasy, nelze to oddelit.

Me by zajimalo jakto ze se ti auto rozjizdi od 1-2. Me vsechna auta radila vzdy 2-3 3-4 pokud jsem manualne nezaradil 2. Pokud manuelne zaradim 2 a stojim, rozjizdim se mi od 1 a razeni dvojky vzdy bylo drsnejsi. Jinak manualni razeni je vzdy drsnejsi, nebot chces zmenu prevodovoho stupne pri plnem modulacnim tlaku a to bude vzdy trochu tvrdsi.

Dale jsem si dostudoval ze na vstrikovacim cerpadle u diesela je ta podtlakova pumpa (regulator) kterou tak vsichni radi tocite na vsechny strany.
Ta je tam z toho duvodu aby ve spravny okamzik davkovala podtlak na podtlakovou dozu a tim ji rikala jak moc je motor v zatizeni, tim ze odecita pootoceni osy na kterou vedou tahla plynoveho pedalu. Proto to sedi na spolecne ose v cerpadle. Takze teoreticky by se tim dalo ovlivnit kdy ma podtlak pri plnem plynu klesnou k NULE a tim radit tvrdeji. Cim mensi podtlak tim radim tvrdeji. Cim vetsi podtlak tim radim jemneji. Nicmene to zalezi na stavu toho regulatoru. Ten byva u dieselu opravdu tou docela castou prvni pricinou klouzani ci kopani.
Proto ti to kolego Mitabajsi pri zapojeni primeho podtlaku radilo pekne 2-3 a 3-4.

Automat je fakt kurevsky komplexni zarizeni a spravne nastaveni neni jednoduche. Ke vsemu kazdy si predstavuje razeni automatu dle sveho a vsichni mame jiz pekne opotrebene prevodovky a snazime se je doladit jako by byly nove.
Nicmene, me se podarilo vse seridit tak, ze jsem pocitove ziskal z auta o 15% vice zrychleni, diky presnemu razeni ci podrazovani, vymezeni vule tahel plynu a cele plynulosti systemu.
Moje auto je nyni hbitejsi a jede pocitove lehceji.

KonyRF

zadek524
král hvězd
Příspěvky: 4495
Registrován: čtv 31.07.2008, 13:59
Auto: 124 - to je krásný číslo co mám rád
Bydliště: Nehvizdy, Praha - východ
Věk: 49
Kontaktovat uživatele:

Re: Nastaveni automaticke prevodovky-Modulierdruck

Příspěvek od zadek524 »

Kony: TAk to mi ale pověz, jak je možný, že to bylo nastavením dozičky? To se obvykle nastaví jednou - při výrobě nebo repasi a je to už stále stejný. To musela teda tahle převodovka v předchozím autě stále kopat...???!!! ;) No o hejbání s dozičkou jsem ti při naší promluvě jaksi zapomněl říct. *tired*

Autor tématu
konyRF
vycházející hvězda
Příspěvky: 773
Registrován: čtv 08.01.2009, 16:30
Auto: W201 2,0D + W124 300TD + S211 320CDI R6
Bydliště: Bayern - Germany
Věk: 45

Re: Nastaveni automaticke prevodovky-Modulierdruck

Příspěvek od konyRF »

Dane, vis jak to je. Kupujes zajice v pytli a kazdy ti rekne svuj subjektivni pocit. Prodejce auto projizdel na dvore. Kolik plneho plynu tam asi das pri zkouseni? Mene plynu vice podtlaku a prevodovka radi krasne.Treba ale prevodovka opravdu na tom aute fungovala dobre. No a u me je jinaci podtlak, odchazejici regulator, jinak pootoceny regulator tlaku na cerpadle, tahlo tamto a toto. Tim jak stradam informace nabyvam dojmu ze nemuzes prehodit jen tak automat z auta do auta a doufat ze to bude jako puvodni. Co kdyz pri demontazi prevodovky nekdo pootocil tim plastovym kloubouckem at jiz omylem ci jen tak ? Kolik lidi to zna ? Co kdyz za to muze ta vymenena sada K1. Muzou to byt desitky malickosti a pak to je vse jinak.
Ja si z toho hlavu nedelam. Jsem rad ze jsem si neco nastudoval a pochopil zakladni princip stareho automatu a nejspis vim co odchazi na mem starem. Az bude teplo a cas, rozhodim jej a pokud to jen trochu pujde zrepasuji ho pro sebe pro pristi tisicileti o:-) .
Diky za starost.

KonyRF

Waterfall
hvězda
Příspěvky: 1663
Registrován: pát 11.05.2012, 20:38
Auto: W124 300E-24, S204 180 Kompressor
Bydliště: Trenčín
Věk: 41

Re: Nastaveni automaticke prevodovky-Modulierdruck

Příspěvek od Waterfall »

Kony: Moc pěkný příspěvek. *thumbs up* Taky mám problém s poměrně výrazným kopnutím 2-3 u 722.5.
Modulátorem jsem ještě netočil, i když jsem věděl, že ta možnost tu je. Teď už sice W124 spí, ale jak se oteplí, tak si s tím určitě zkusím pohrát.

Mitabajs
vycházející hvězda
Příspěvky: 675
Registrován: ned 18.04.2010, 21:09
Auto: Ano
Bydliště: Ano

Re: Nastaveni automaticke prevodovky-Modulierdruck

Příspěvek od Mitabajs »

resil jsem stejny kopani 2-3 na 200D.

dala se nova K2 (3-4) a modulator se povolil - a vsechno super :-)

leos.hes
hvězdička
Příspěvky: 36
Registrován: pát 27.12.2013, 18:56
Auto: a170cdi ,W124 300d, BMW 320d ,E60 525D
Bydliště: Vlachovo brezi
Věk: 48

Re: Nastaveni automaticke prevodovky-Modulierdruck

Příspěvek od leos.hes »

dobry den muzete mi sem nekdo dat obrazek zapojeni podtlaku automat prevodovky na cerpadle a na co je tam ten zeleny ventil. diky

jindra124
hvězdička
Příspěvky: 50
Registrován: pát 01.08.2008, 16:24
Auto: W210 220cdi,W209 CLK270cdi,
Bydliště: Náchod
Věk: 62

Re: Nastaveni automaticke prevodovky-Modulierdruck

Příspěvek od jindra124 »

Ahoj všichni,přikládám pár origo obrázků. Bohužel je mno verzí zapojení podtlaků nejen podle roku výroby ,ale i podle země kam bylo auto určeno.
Dóza na čerpadle se nastavuje ve výrobě nebo při výměně.Jsou dva druhy ,jeden se nastavuje na -380mBar a druhý na -420mBar .Já připojil podtlakovej manometr tam co je hadička od převodovky a nastavil -400mBar a to je vše.Pak už se řeší jen nastavení převodovky.
Pro šťouraly:Dle návodu má regulátor s černým víčkem mít -385mBar -+25Mbar ,s modrým nebo červeným -420mBar+-25mBar /Na obrázku dole/.Takže zlatej střed -400mBar.
Turbo motor je vůbec mazec....od roku 92 jsou ventily akčních členů ovládané elektricky ,hlavě to EGR .atd.Je toho moc.Nejsem automechanik ,ale mám toto auto 10let,tak mě to zajímalo.Něco jsem odpojil,něco zaslepil a klape a klape....než se rozpadne budka.
Tak hodně štěstí :stern:
Ps.doporučuji "translate.google.com"
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

jindra124
hvězdička
Příspěvky: 50
Registrován: pát 01.08.2008, 16:24
Auto: W210 220cdi,W209 CLK270cdi,
Bydliště: Náchod
Věk: 62

Re: Nastaveni automaticke prevodovky-Modulierdruck

Příspěvek od jindra124 »

A teď ta různá zapojení co jsem našel:
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

jindra124
hvězdička
Příspěvky: 50
Registrován: pát 01.08.2008, 16:24
Auto: W210 220cdi,W209 CLK270cdi,
Bydliště: Náchod
Věk: 62

Re: Nastaveni automaticke prevodovky-Modulierdruck

Příspěvek od jindra124 »

A ještě něco...obrázek regulátoru na čerpadle a zapojení podtlaků dle motorizace.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

jindra124
hvězdička
Příspěvky: 50
Registrován: pát 01.08.2008, 16:24
Auto: W210 220cdi,W209 CLK270cdi,
Bydliště: Náchod
Věk: 62

Re: Nastaveni automaticke prevodovky-Modulierdruck

Příspěvek od jindra124 »

Jestli máte chuť na servisní manuál origo ,tedy v němčině z kterého jsem čerpal info, tak stačí stáhnout,vypálit na cd ,nebo vložit do virtuální mechaniky. J. :stern:

http://uloz.to/x1WjHQ13/servis-w124-nrg" onclick="window.open(this.href);return false;

2san
hvězdička
Příspěvky: 19
Registrován: ned 06.02.2011, 12:26

Re: Nastaveni automaticke prevodovky-Modulierdruck

Příspěvek od 2san »

To by jsi mi mohl poradit kde se steluje pri kolika otackach ma radit. Ted jsem taky vymenil prevodovku a sel jsem to projet a vsechno ok a po cca 20km kdyz se ohral olej to zacalo 2 a 3 radit pri 3,5 tisicich a 4 az 4,5 tis.
Odpovědět