První krůčky
Ačkoliv se už od roku 1896 Mercedes vždy účastnil i těch nejvyhlášenějších automobilových závodů a s velkými úspěchy, nenabídl veřejnosti žádný seériově vyráběný vůz který by útočil na supersportovní třídu od dob legendárního Gullwingu 300 SL a mohl být jeho pomyslným nástupcem. S vozem C111 měl Mercedes v roce 1970 první příložitost po více než patnácti letech. Na Frankfurtském autosalónu IAA byla představena studie supersportu pod tajemným označením C111.
Pokrokové až futuristické linie aerodynamického tvaru karoserie se sytě oranžovou barvou ujistili, že tento Mercedes je vytvořen pro radost z dynamiké jízdy bez kompromisů a pokud je zapotřebí, Mercedes sleví ze své pověstné náročnosti na zachování návazností hlavních linií. Přesto dokázal C111 znovu interpretovat přednosti vzhůru výklopných dveří po vzoru legendárního Gullwingu. Karoserie byla posazena na nízký sportovní podvozek s krásnými pětipaprskovými elektrony a na tu dobu na neuvěřitelně širokých pneumatikách. Tyto parametry utvářely jedinenčný vůz který nebylo možné přehlédnout. Dvoumístný sporťák s trojcípou hvězdou a tváří predátora dával tušit že se pod jeho kapotou skrývá velmi silné srdce. Tušení bylo správné, ale ten kdo si představoval nějaký převrtaný a upravený osmiválec, by se o to více divil kdyby nahlédl pod kapotu, přesněji řečeno mezi zadní nápravu a kabinu řidiče a spolujezdce. Nalezl by tam totiž Wankelův rotační motor RCE. Už od roku 1962 pracovali inženýři na vhodném Wankelovu motoru RCE – „Rotary Combustion Engine“