Mercedes-Benz SL R129 je čtvrtou generací úspěšné řady SL, jejíž první generace se vyráběla od roku 1954. Na designu R129 se mistrovským perem podepsal Bruno Sacco pracující pro Mercedes celkem 41 let, od roku 1954 až do roku 1999. Od roku 1975 vedl oddělení designu. R129 byla představena na Ženevském autosalonu v roce 1989 a již podle prvních reakcí bylo zřejmé, že plánovaná výrobní kapacita nebude stačit. Dlouhá kapota, hodně zkosené přední sklo, dvě sedadla, kompaktní zadní část a široké blatníky pro rozměrná kola, to vše oděno do klínovité karoserie. To je R129 – ikona na čtyřech kolech, která je současně dynamická a sportovní i pohodlná a elegantní. V roce 1990 získala Car Design Award za soubor bezpečnostních inovací, příkladné ergonomické řešení a dodržení tradiční konstrukční kvality.
S R129 vyjelo na silnice mnoho technologických novinek. Byl zde například sériově nasazen vystřelovací oblouk, který se v případě převrácení vozu bleskurychle (0,3s) vystřelí a ochrání tak posádku. Oblouk si může tlačítkem na středovém panelu zvednout i řidič. Použitá sedadla v sobě ukrývají pevný rám vyrobený ze slitiny hořčíku, který ochrání cestující v případě bočního nárazu a v souvislosti s jejich konstrukcí bylo podáno 20 patentů. V sedadlech jsou integrovány také bezpečnostní pásy s předpínači, výškově stavitelné společně s nastavením opěrek hlavy. Vůz obstál výborně v čelních i zadních nárazových zkouškách. V případě bočního nárazu byl dokonce daleko nad rámcem tehdejších požadavků. Ve své době se jednalo o nejbezpečnější kabriolet.
Díky použití výztuh v kritických částech karoserie byla u R129 zvýšena tuhost karoserie o 30% ve srovnání s předchozí generací R107.
Od počátku výroby byly k dispozici dva šestiválcové a jeden osmiválcový motor, všechny vybaveny katalyzátorem. V roce 1992 přibyl ještě dvanáctiválec s označením 600 SL. Do SL tak vstoupil zcela nový rozměr výkonu a síly. Nejvíce zákazníků se za celou dobu výroby rozhodlo pro osmiválec.