Novinářům představil vůz již v srpnu Fritz Nallinger na Hockenheimu, no laická veřejnost si musela počkat na tradiční IAA ve Frankfurtu. Zde byly v roce 1965 uvedené tyto typy modely W108: 250S, 250SE a W109: 300SE a 300SEL. Modely byly rozdělené do dvou řad lišících se pneumaticky odpruženým podvozkem u W109. Tato řada byla k dispozici pouze v prodlouženém provedení L.
Dnes stojí zato postavit vedle sebe tehdejší 300SEL a například krátký model 300SE řady W140. Ty automobily skutečně dělí pouze 25 let a patří do stejné třídy! Až křehce působící „long“ je v silném kontrastu s výmluvně přezdívaným modernějším nástupcem, s „mamutem“. Původ a základ nadčasových linii nové karosérie lze najít již na prototypu kupé z roku 1958 vyráběném v řadě W111 od roku 1961. Odpoutání se od amerického stylu přineslo svěží vítr. Paradoxně nástupce W116 působil opět těžce v Detroitském stylu.
Paleta motorů našla kořeny u agregátů předchůdce. Základní motorizace začínala nově objemem 2,5L. Mohutný třílitrový motor se šikmou hlavou byl převzat pouze s malými změnami. U řady W109 poháněl navíc kompresor plnící pneumatickou soustavu podvozku. Ten je v základních rysech pouhou evolucí řešení použitého ve W111.