Náš bývalý Mercedes - Kraťas, aneb bývalé auto z velvyslanectví Ghoma.

Stručná charakteristika:

výrobce Daimler Benz, rok výroby 7/1973
typ W114 aneb „kraťas“
motor: původní byl 230.6 šestiválec se 120 koňskými silami pod kapotou maximální rychlost té 230 je podle TP 177km/h ale, ...asi 185km/h řazení měla 230.6 pod volantem 4 kvalt (no jo limuzína pro černocha, který s tím jezdil),
původní barva: černá (ne metalíza, klasická černá - vládní :), auto mělo vlaječky, spec.rádio,...
motor nyní: 240 diesel, 4 válec, výkon 65 koní
řazení na podlaze 4 kvalt
4 opěrky, čož je vyjímka, mnoho W124 je dneska nemá a to jsou „nové“ auta
světlý interiér, područka mezi předníma sedačkama
závěs na 690 nebržděný a 1035 bržděný
chlazení oleje vlastním chladičem
mechanické ostřikovače (5-tý pedál na podlaze, to je něco mít tam 5 pedálů :-)
posilovač brzd a posilovač řízení

  

Tohoto kraťase 240D (předělaný z původního 230.6) jsem jednou zahlédl v bazaru v Klých a hned mě zaujal. Už jenom ta černá metalíza, to jsem ještě na kraťasovi neviděl, vypadal jako vládní vůz...
O pár dní později jsem sháněl chladič na piáno (moje bývalé W123/250) a tak jsem se v tom bazaru stavil. Byl jsem se podívat s majitelem bazaru na toho kraťase jaký má chladič. Když mě řekl, že ten medvěd má české doklady a je za 10.000,-, tak jsem začal silně o něm uvažovat. Ukazoval mě podběhy u motoru a to bylo fakt super nikde zkorodované. Mínus byl v tom, že ten medvěd má kousnutej motor a že je na „odpis“ (motor).
Už jsem nemluvil o chladiči a ptal se jestli by se ten motor dal rozchodit. Taťka mě řekl, že jeden chlap dělá medvědy a že by to udělal jenže za kolik. Později jsem volal se Zdeňkem jednomu chlapovi do Citova za kolik by to rozchodil (udělal GO). Cena v nejhorším případě byla okolo 8-10.000,-Kč. To by se nám asi nevyplatilo, to by bylo lepší sehnat jiný motor nebo tam šoupnout šestiválec z piána.

13.7.1998 Volal jsem majiteli (to jsem nevěděl, že ten majitel není zapsán v TP) a dohodl se s ním na ceně co za to auto dal on, a to na 8500,- i s ČR doklady, což je cena více než výhodná. Jenom doklady na W115 240D jsem v ANNONCI viděl za 20.000,-Kč. I kdybych je prodal tak na tom mám nějakej ten tisíc a za nic. Sice jsem věděl cenu, ale ještě jsme nebyli rozhodnuti se Zdeňkem, zda toho kraťase koupíme či nikoliv. Pořád jsme nevěděli co s tím motorem. Druhý den po tom co jsem mluvil s „majitelem“ auta jsme se Zdeňkem jeli v pracovní době (11:55) do bazaru do Kel, aby se Zdeněk na něj podíval. Pouze o něm slyšel ode mně, chtěl se ujistit jestli nelžu. Nekecal jsem, ten medvěd fakt neměl sežranej spodek a podběhy a to je důležité. Alespoň pro mně, protože jsem toho měl dost na piánu.

14.7.1998 Zdeněk to obhlídnul a řekl že to vezmem a tak jsme šli za majitelem bazaru, že chceme toho medvěda tam vzádu co má ty české doklady. On zavolal majiteli, ale on měl zádrhel, neměl auto. Tak jsem odvezl Zdeňka domů a jel jsem pro něj do města. Dojeli jsme do bazaru. Mimochodem jsme jeli s firemní Š120 a on se bál že to ta škodovka nevytáhne, no jo je to těžkej auťák váží 2 tuny jako každý jiný medvěd. Tak jsem mu zaplatil 8500,- on mě dal Velký techničák, ale že nemá malý, že je na Policii. Tak jsem to vzal, že si to vyběhám. Bál jsem se, že s tím budou problémy, jako s každým starým autem na fízlárně. A kraťas je náš.
Uvázal jsem provaz na Š120 a na medvědu. Dohodli jsme se, že pojedem za Benzinu. On jel se Š120 a já s kraťasem. Nastartoval škodovku a pomalu se rozjížděl, ale medvěd se nechtěl ani hnout, jako by byl zabržděný. Tak sešláp škodovku a mercedes se trošku pohnul (no jo stál tam od zimy), ale to nebylo nic. Znovu se rozjížděl a škodovka začala hrabat, a jak má náhon na zadek, tak mu začal ten zadek ujíždět směrem na Š1203 co stála vedle a mercedes se hnul o kousek. Po chvíli jsme se se zázrakem rozjeli, ale další překážka byla ta, že ten bazar má prudký výjezd na silnici. Škodovka se svejma „pár“ kilama musí utáhnout 2 tuny, štěstí je že má náhon na zadek a motor vzádu, jinak bysme to nevytáhli.
Měla co dělat (Š120) ale nakonec toho medvěda vytáhla na silnici a už jsme jeli (13:30hod). Ten kluk co řídil tu škodovku se bál abysme ji neuvařili, protože byl před náma táhlý kopec na Mělník. Jel tam pořád na trojku a jeli jsme 50km/h (tacháč v medvědu kupodivu ukazoval správně). Pak jsme šoupli auto mojí babičce a jeli k němu domů, aby mě dal SPZ (14:00hod).

15.7.1998 Asi v 8:30hod. Čekám na policajtech ve frontě na evidenci automobilů. Za 2 hodiny jsem se dostal na řadu. U okýnka byl policajt co ho znám (dělal s náma závěrečky v autoškole) tak ten mě řekl že musím mít plnou moc od majitele nebo tu musí být se mnou. Nějaký pan „anonym“ z Neratovic (naštěstí v tomto okrese) byl ten majitel přede mnou. Naštěstí jsem měl na něj tel. číslo. Tak jsem mu zavolal a řekl co potřebuji. Ihned jsem jel k němu sepsat plnou moc na mě abych mohl auto napsat na mě. Asi za hodinu (11:59hod) jsem byl opět na fízlárně. Nečekal jsem frontu, protože mě ten policajt napsal, že jsem tam dneska byl a abych hned šel. Tak jsem tam (v evidenci aut.) dal všechny podklady, řekl jsem že majitel přede mnou stratil malý techničák. Tak jsem zaplatil 100,- kolek za ztracení TP, pak 300,- kolek na přepsání auta. Počkal jsem asi 10 min. a měl jsem kraťase na „krku“. Teď mám vše po stránce dokladové vše vcajku jak má být a to mě strašně potěšilo, ani jsem neveděl že to takhle dopadne. Jen aby to takhle šlo dál i tím motorem, .... to mně teprve čeká (zítra).

16.7.1998 Jsme se Zděnkem odtáhnuli kraťase do dílny. Tam jsem motor vyndal kompletně jsem ho rozebral a začal shánět nové díly co bylo potřeba…

GO motoru byla od 16.7. do 13.8. 1998. A dělali jsme následující: (ceny v roce 1998)

· nová klika, zbroušená o 0,25 (ta co tam byla, ta byla moc vydřená od zakousnutí) (cena 3000,- i s vybroušením)
· nové ložiska na kliku, komplet 0,25 (cena 2000,-)
· nové těsnící kroužky na písty (cena 2000,-)
· nové přední gufero na kliku (cena v MB 558,-)
· nové těsnění na vanu a blok dozadu k setrváku
· nové těsnění na spodní vanu
· výměna jedné šály (ta kousnutá byla ohnutá)
· komplet vystředěné olejové č· erpadlo
· olej do motoru Sunoco 15W-40 + filtr
· palivový filtr (200,-)
· vyčištěný vzduchový filtr + nový olej
· nový hydraulický olej
· nový olej do čerpadla
· nakonec seřízení čerpadla, vstřiků, ventilů,…
· práce mechanika 1500,-

Prasklá vana !!

To jsem já. Zmazaný až za ušima :-)

Práce s generálkou bylo hodně, ani jsme nedoufali že se nám povede „oživit“ ten motor. Auto po generálce nejezdilo 140km/h jak by mělo, ale „dalo“ to nejvíc 120km/h (samo že jsme to nezkoušeli hned po zkompletování, ale po najetí určitého počtu km…).

Jinak to chytalo v zimě i v -20°C na první šrtnutí, motor chodil nádherně.
Bohužel na kastli se po zimě objevovalo čím dál tím více práce, tak jsme auto prodali. Nějaké fotky jak to vše vypadalo a „probíhalo“ vidíte někde tady okolo…

Ondra_560SEC

[obrázek] [obrázek]
Konečně na elektronech
[obrázek]
V plném nasazení...
[obrázek]
... mlhovky jsme přivezli z USA.


ODVOLÁNÍ:

Marketingová značka "Mercedes-Benz" je registrována společností DaimlerChrysler. Tyto stránky nejsou sponzorovány společností DaimlerChrysler Automotive Bohemia ani jinými jejími spolupracujícími subjekty v ČR ani jinde na světě. Slova "Mercedes Benz" jsou pouze použity k indentifikaci stránek a produktů, a neznamenají příbuzenství nebo souvislost s výrobcem, nebo prodejci této značky. Všechny ostatní označené obchodní značky a jména jsou majetkem jejich vlastníků a jsou použity pouze k identifikaci produktů, a neoznačují nějaké příbuzenství nebo spojitost mezi stránkami a majitelem obchodní značky. Tyto stránky jsou určené pouze k informaci pro MB Classic fanoušky. Informace pouze ukazují názory a informace individuálních osob, kteří nemají odpovědnost za použití těchto informací.