Životnost převodovek 5G a 7G - pochlubte se
-
Autor tématu - vycházející hvězda
- Příspěvky: 610
- Registrován: stř 06.08.2008, 9:47
- Auto: W11, W107, W112, W129, W210, W211, W221
- Bydliště: České Budějovice a okolí
- Věk: 60
- Kontaktovat uživatele:
Životnost převodovek 5G a 7G - pochlubte se
Trošku mně inspirovalo gombovo téma o nákupu W221 s velkým proběhem km a také moje loňské, draze získané zkušenosti, s automatickými převodovkami. Docela obdivuju lidi, kteří si koupí novodobé auto s nájezdem nad 200 t. km. Mimochodem toto je předpokládaná životnost aut. převodovky. Teď k těm zkušenostem:
Moje W221 320 CDi, r.v. 2006, najeto 185 t. km a zakukal měnič a vzal s sebou i skříň. S opravou jsem na cca 80 tisících Kč a stále to není ono. Od cca 20 stupňů venkovní teploty se po nějaké době něco stane a převodovka začne nehorázně "kopat". Během zimních měsíců OK. Zřejmě ještě dojde na výměnu EHS včetně ř.j.
Manželky W211 270CDi, r.v. 2003, najeto 305 t. km, oprava měniče i automatky. Navíc pro jistotu vyměněno od pohledu chatrné olejové potrubí včetně chladiče, aby se zamezilo vniknutí glykolu do náplně automatky (společný chladič). Cena 42 t. Kč
Kamarádovo CLK 270 CDi, rovněž 305 t. km, stejný problém, na cenu jsem se neptal.
Představa, že si koupím W211 v ceně cca 100 t. Kč a jenom potíže s AG mě budou stát cca 30 -40 % pořizovací ceny mně docela deprimuje. Tak kdo máte zkušenosti s 5G a 7G, majitelé a servismani pochlubte se.
Moje W221 320 CDi, r.v. 2006, najeto 185 t. km a zakukal měnič a vzal s sebou i skříň. S opravou jsem na cca 80 tisících Kč a stále to není ono. Od cca 20 stupňů venkovní teploty se po nějaké době něco stane a převodovka začne nehorázně "kopat". Během zimních měsíců OK. Zřejmě ještě dojde na výměnu EHS včetně ř.j.
Manželky W211 270CDi, r.v. 2003, najeto 305 t. km, oprava měniče i automatky. Navíc pro jistotu vyměněno od pohledu chatrné olejové potrubí včetně chladiče, aby se zamezilo vniknutí glykolu do náplně automatky (společný chladič). Cena 42 t. Kč
Kamarádovo CLK 270 CDi, rovněž 305 t. km, stejný problém, na cenu jsem se neptal.
Představa, že si koupím W211 v ceně cca 100 t. Kč a jenom potíže s AG mě budou stát cca 30 -40 % pořizovací ceny mně docela deprimuje. Tak kdo máte zkušenosti s 5G a 7G, majitelé a servismani pochlubte se.
-
- hvězdička
- Příspěvky: 466
- Registrován: stř 13.05.2009, 22:46
- Věk: 102
Re: Životnost převodovek 5G a 7G - pochlubte se
Moje zkušenosti jsou následující:
1998 CLK 230K (5G) - najeto něco k 300 tis., zatím bez problému
2003 S 500 (5G) - najeto něco k 200 tis., zatím bez problému
2002 SL 500 (5G) - najeto 90 tis., zatím bez problému
2009 S 500 (7G) - najeto 190 tis., zatím bez problému :)
U všech jsem udělal výměnu ATF hned po koupi a poté preventivně i před stanoveným intervalem výměny.
No ale holt počítám s tím, že se to může kdykoli změnit, nicméně po posledním servisu SL mě už snad cenově nic nerozhodí :)
1998 CLK 230K (5G) - najeto něco k 300 tis., zatím bez problému
2003 S 500 (5G) - najeto něco k 200 tis., zatím bez problému
2002 SL 500 (5G) - najeto 90 tis., zatím bez problému
2009 S 500 (7G) - najeto 190 tis., zatím bez problému :)
U všech jsem udělal výměnu ATF hned po koupi a poté preventivně i před stanoveným intervalem výměny.
No ale holt počítám s tím, že se to může kdykoli změnit, nicméně po posledním servisu SL mě už snad cenově nic nerozhodí :)
-
- hvězdička
- Příspěvky: 217
- Registrován: čtv 31.07.2008, 14:07
- Auto: W123 240D 1982
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Životnost převodovek 5G a 7G - pochlubte se
Kamoš udělal zajímavej postřeh - měl nebo furt má W211 270CDi 5 stupňovej automat, najeto asi 220 a na předposlední výměně oleje nejel do origo servisu, ale do servisu mercedesů, co má přímo naproti baráku :-) Domnívá se, že tam ale nedělaj proplach a zůstane tam mix starýho a novýho oleje. Po týhle výměně mu to jednou nechtělo zařadit ze trojky na čtyřku. Pak už zas jel do origo, i když ta výměna oleje stojí 300 Eur ?...tak už se to neopakovalo. Možná to je náhoda nebo ne, ale třeba jsou ty převodovky náchylný na to dodržet ten předepsanej postup výměny přesně. ...s autem už to řešit nemusí, protože ho sestřelili na křižovatce měsíc zpátky.
Teď má 280 7stupňovej po faceliftu benzín. Auto nalítano 190, jenom orig servis, poslední ze září 2017 za 4.500 EUR po 50% kulanci mercedesu :-o a vše zatím šlape jak má.
Teď má 280 7stupňovej po faceliftu benzín. Auto nalítano 190, jenom orig servis, poslední ze září 2017 za 4.500 EUR po 50% kulanci mercedesu :-o a vše zatím šlape jak má.
-
- vycházející hvězda
- Příspěvky: 863
- Registrován: pon 15.09.2008, 16:49
- Auto: 126 500 SEL, 211 320 CDI,212 350 CDI
- Věk: 76
Re: Životnost převodovek 5G a 7G - pochlubte se
1 - 320cdi 05 470tkm zatím ok
2 - 320cdi 06 320tkm zatím ok
3 - 320cdi 07 310tkm zatím ok a to měním olej a filtr po cca 100 tkm. Občas za tím tahám i víc než 2 tuny. Pak je to citovka. Nedávám tomu kotel, jezdím dá se říct normálně. Ty 320 jsou 7 kvalty.
4 - 126/500 SEL (1989) 260tkm bez problémů.
Kolegové co maj podobný jsou na tom stejně, jedno z těch aut má přes 630 tkm a řadí jak má. Tomu ale odešlo cosi v řadicí kulise. Nešlo zařadit zpátečku. Skříň originál.
2 - 320cdi 06 320tkm zatím ok
3 - 320cdi 07 310tkm zatím ok a to měním olej a filtr po cca 100 tkm. Občas za tím tahám i víc než 2 tuny. Pak je to citovka. Nedávám tomu kotel, jezdím dá se říct normálně. Ty 320 jsou 7 kvalty.
4 - 126/500 SEL (1989) 260tkm bez problémů.
Kolegové co maj podobný jsou na tom stejně, jedno z těch aut má přes 630 tkm a řadí jak má. Tomu ale odešlo cosi v řadicí kulise. Nešlo zařadit zpátečku. Skříň originál.
Naposledy upravil(a) 8040 dne stř 04.04.2018, 15:05, celkem upraveno 1 x.
-
- kometa
- Příspěvky: 2145
- Registrován: pon 28.02.2011, 18:33
- Auto: Trambus
- Bydliště: 60580495devět/Kolín
Re: Životnost převodovek 5G a 7G - pochlubte se
Vzhledem k tomu, že nevim co kdo dělal na autě než se ke mě dostalo, tak těžko říct. Ale měl jsem třeba V6 cdi, 7kvalt a člověk by neřekl, že to mělo tolik(cca470) . Jiný stejný auto s prokazatelnejma km(cca170tis), bylo opotřebovánější ve všech směrech. Tady koupený ML 55AMG se 430.tis řadilo krásně, jedinej problém byl, že v automatu bylo cca o 2.5litru míň oleje, kterej jsem teda musel dolejt *jokingly* Většinu těch automatů si každopádně lidi zničen sami :)
-
- hvězdička
- Příspěvky: 335
- Registrován: sob 06.11.2010, 7:39
- Auto: . w124 300ce turbo. ms3x, 766.625 ole ecu...
- Bydliště: bratislava
- Věk: 44
- Kontaktovat uživatele:
Re: Životnost převodovek 5G a 7G - pochlubte se
za mna 5g je jedna z podarenych automatov.... pri spravnej udrzbe vydrzi fakt vela. 7g prvej generacia v diesloch ziadna slava... 7gplus uz je na tom lepsie. az na tu riadiacu jednotku.ale uz aj na to su riesenia tak to nie az taky problem.
-
- hvězda
- Příspěvky: 1751
- Registrován: úte 25.10.2016, 14:19
- Bydliště: Kolin
Re: Životnost převodovek 5G a 7G - pochlubte se
722.6 pri zarazenym D, nebo R se ozyva drncivej zvuk, na P a N nic, to asi nevěstí nic dobrého ? :(
jinak najeto 395tis a radi perfektne
jinak najeto 395tis a radi perfektne
-
- hvězdička
- Příspěvky: 335
- Registrován: sob 06.11.2010, 7:39
- Auto: . w124 300ce turbo. ms3x, 766.625 ole ecu...
- Bydliště: bratislava
- Věk: 44
- Kontaktovat uživatele:
Re: Životnost převodovek 5G a 7G - pochlubte se
inac keby niekto potreboval mam tu kopu dielov na 5g a nieco aj na 7g
-
- kometa
- Příspěvky: 2145
- Registrován: pon 28.02.2011, 18:33
- Auto: Trambus
- Bydliště: 60580495devět/Kolín
Re: Životnost převodovek 5G a 7G - pochlubte se
Není drnčení jako drnčení. To bude nějaká blbost :)fokume píše:722.6 pri zarazenym D, nebo R se ozyva drncivej zvuk, na P a N nic, to asi nevěstí nic dobrého ? :(
jinak najeto 395tis a radi perfektne
-
- legenda hvězd
- Příspěvky: 3464
- Registrován: čtv 21.08.2008, 15:21
- Auto: modrý,stříbrný,vínový,černý,bílý a 2 zelený
- Bydliště: Bihanken - Eichwald
Re: Životnost převodovek 5G a 7G - pochlubte se
já sice žádnou plastovou hračku nemám, ale kamarád
teď prodal W211 s nájezdem 970 tis. automat původní
až na pár čidel. auto jezdilo na tři směny taxi a posledních
několik let jako "dílenský" serviswagenpřivezdovez,
prostě žádnej mazlik. takže to asi něco vydrží. ;)
teď prodal W211 s nájezdem 970 tis. automat původní
až na pár čidel. auto jezdilo na tři směny taxi a posledních
několik let jako "dílenský" serviswagenpřivezdovez,
prostě žádnej mazlik. takže to asi něco vydrží. ;)
-
- kometa
- Příspěvky: 2145
- Registrován: pon 28.02.2011, 18:33
- Auto: Trambus
- Bydliště: 60580495devět/Kolín
Re: Životnost převodovek 5G a 7G - pochlubte se
Tak vydrží to určitě, ale asi tam už muselo bejt všechno třikrát vyměněný(spotřebák nepočítám samozřejmě´:-) . Třeba problémy s kardanem co jsou u každý drahý 211 jsem u její předchůdkyně neznal(to je pro příklad) :-)kolouch píše:já sice žádnou plastovou hračku nemám, ale kamarád
teď prodal W211 s nájezdem 970 tis. automat původní
až na pár čidel. auto jezdilo na tři směny taxi a posledních
několik let jako "dílenský" serviswagenpřivezdovez,
prostě žádnej mazlik. takže to asi něco vydrží. ;)
-
- vycházející hvězda
- Příspěvky: 931
- Registrován: sob 20.03.2010, 23:10
- Auto: W213 e200d / 996.1 C2
- Bydliště: Vinohrady
- Věk: 35
Re: Životnost převodovek 5G a 7G - pochlubte se
No to mam ted ja, skoro 700 tism km8040 píše:1 - 320cdi 05 470tkm zatím ok
2 - 320cdi 06 320tkm zatím ok
3 - 320cdi 07 310tkm zatím ok a to měním olej a filtr po cca 100 tkm. Občas za tím tahám i víc než 2 tuny. Pak je to citovka. Nedávám tomu kotel, jezdím dá se říct normálně. Ty 320 jsou 7 kvalty.
4 - 126/500 SEL (1989) 260tkm bez problémů.
Kolegové co maj podobný jsou na tom stejně, jedno z těch aut má přes 630 tkm a řadí jak má. Tomu ale odešlo cosi v řadicí kulise. Nešlo zařadit zpátečku. Skříň originál.
-
- Administrátor
- Příspěvky: 2329
- Registrován: sob 11.10.2008, 19:45
- Auto: W164 320CDI,r129 320sl, R230 SL55AMG, w221 350cdi
- Bydliště: Praha
- Věk: 48
Re: Životnost převodovek 5G a 7G - pochlubte se
211 tka 320cdi 300 tis km v pohodě, pak jsem prodal.
GL 320cdi 480 tis km. (ve 360tis repase měniče cca 60000,-)
GL 320cdi 480 tis km. (ve 360tis repase měniče cca 60000,-)
-
- hvězdička
- Příspěvky: 98
- Registrován: stř 29.06.2016, 14:30
- Auto: W210 320Cdi ; W211 320Cdi
- Bydliště: H.K.
- Věk: 33
Re: Životnost převodovek 5G a 7G - pochlubte se
Nestrašte mě =-o
Už pár měsíců dennodenně koukám po 211 jako nástupce za 210 na denní postrkování,koukám teda jenom po benzinovejch,většina už najeto přes 400.Už takhle se bojím airmaticu a sbs a ještě teď strašák z převodovky :-$
Holt to bude muset nějak dopadnout.
Každopádně moje ex 210 320Cdi s 520+ tis. fungovala bezchybně a celkově auto na ty kilometry dobrý velice.Ale jak řekl Trojan,taky nevím co s tím kdo dělal přede mnou a kdy bylo naposledy na převodovku sáhnuto,jestli vůbec.
Už pár měsíců dennodenně koukám po 211 jako nástupce za 210 na denní postrkování,koukám teda jenom po benzinovejch,většina už najeto přes 400.Už takhle se bojím airmaticu a sbs a ještě teď strašák z převodovky :-$
Holt to bude muset nějak dopadnout.
Každopádně moje ex 210 320Cdi s 520+ tis. fungovala bezchybně a celkově auto na ty kilometry dobrý velice.Ale jak řekl Trojan,taky nevím co s tím kdo dělal přede mnou a kdy bylo naposledy na převodovku sáhnuto,jestli vůbec.
-
- legenda hvězd
- Příspěvky: 3104
- Registrován: pon 26.01.2009, 21:08
- Auto: Iveco daily 35S12
- Bydliště: Brno
Re: Životnost převodovek 5G a 7G - pochlubte se
5G naprosto vpoho
7G časovaná bomba, neříkám, že to nefunguje, ale ve W212 125kw to kleklo v 280tisíc km.
To Teddy: airmaticu se nebojíš, když si ho nekoupíš, nebojíš se sbs, ale sbc a i tak to není takovej trabl.
Auta půjčuju a vím, že to není jen o autě, je uplně jedno, co to je za značku, Renault, Mercedes, Fiat, když je řidič debil, tak auto odpíše i za 5tísíc km.
7G časovaná bomba, neříkám, že to nefunguje, ale ve W212 125kw to kleklo v 280tisíc km.
To Teddy: airmaticu se nebojíš, když si ho nekoupíš, nebojíš se sbs, ale sbc a i tak to není takovej trabl.
Auta půjčuju a vím, že to není jen o autě, je uplně jedno, co to je za značku, Renault, Mercedes, Fiat, když je řidič debil, tak auto odpíše i za 5tísíc km.