SEC šíbr
-
Autor tématu - hvězda
- Příspěvky: 1756
- Registrován: ned 03.08.2008, 16:29
- Auto: jo jo, mám
- Bydliště: Košťany
- Věk: 58
- Kontaktovat uživatele:
SEC šíbr
odstrojuji SEC do lakovny a nastal problém, nefunguje šíbr. Ok vzadu na pohonu se dá točit manuálně nasazením klíče... had leze semtam ale se šíbrem to nehne.
Tak a jsem v .. no přesně tam.
Otázky pro znalé? Je šíbr demontovatelný po sundání stropnice? Dá se případně někudy bezbolestně dostat k poškozenému místu? Nechci moc pokoušet osud, stav toho interiéru se zbytečným rozebíráním moc nezlepšuje a guma šíbru už je jednou přelakovaná (vypadá to fakt hnusně)
Tak a jsem v .. no přesně tam.
Otázky pro znalé? Je šíbr demontovatelný po sundání stropnice? Dá se případně někudy bezbolestně dostat k poškozenému místu? Nechci moc pokoušet osud, stav toho interiéru se zbytečným rozebíráním moc nezlepšuje a guma šíbru už je jednou přelakovaná (vypadá to fakt hnusně)
-
- král hvězd
- Příspěvky: 9237
- Registrován: pon 01.09.2008, 21:31
- Auto: Už se mi to sem nevejde
- Bydliště: Sokolov
- Věk: 47
- Kontaktovat uživatele:
Re: SEC šíbr
Nevím jak SEC,ale 124 šel komplet vymontovat. Jen je potřeba dvou lidí,protože celý mechanismus je těžkej jako prase. Venku to rozhodíš na víc částí a rozchodíš.
-
- král hvězd
- Příspěvky: 6069
- Registrován: sob 16.06.2012, 19:55
- Auto: W124 300 TD, Range Rover '76
Re: SEC šíbr
Je to šíbr který chodí jen dozadu? (ptám se takhle protože si nejsem jistý jestli měli W126 šíbr vždy dozadu a nahoru jako W124) Pak je to celkem sranda - stačí sundat tapec posuvného dílu a bude zřejmě vypadlý čep s takovou jistící objímkou. Jestli ne a je to jako u W124 tak to je horší... vyndat to jde a práce je to vskutku na hovno.
-
Autor tématu - hvězda
- Příspěvky: 1756
- Registrován: ned 03.08.2008, 16:29
- Auto: jo jo, mám
- Bydliště: Košťany
- Věk: 58
- Kontaktovat uživatele:
Re: SEC šíbr
Jestli to má chodit jen a pouze dozadu určitě nepoznám, jde mi o informaci, jestli se dá celý šíbr shodit po demontáži stropnice. Jestli to nemá takovou tu dvojitou střechu, kapsu, do které je mechanismus vložený zepředu. Přinejhorším to rozeberu a uvidím, problém trošku je, že to auto prošlo nějakou amatérskou opravou v devadesátých letech a zatím co jsem rozebral, problém. Šroubky origo nejsou, nebo jeden z pěti, místo čudlíků různé sádrokartoňáky a co dům či dílna dala. Takže to skládání a uvádění do původního stavu bude opruz. :-!
-
- král hvězd
- Příspěvky: 21678
- Registrován: pát 03.12.2010, 0:20
- Auto: W 124, a jiná, a jiná...
- Bydliště: Jihlava, Šafaříkova 28
- Věk: 71
- Kontaktovat uživatele:
Re: SEC šíbr
Plech šíbru jde demontovat i BEZ demontáže stropnice !!!!
010
010
-
- vycházející hvězda
- Příspěvky: 925
- Registrován: pon 20.10.2008, 20:43
- Auto: SL500,C126 500SEC, S320CDi, Jag XJR, XKR, Saab 9-5
- Bydliště: Kroměříž
- Věk: 41
- Kontaktovat uživatele:
Re: SEC šíbr
Valchy měli šíbr co chodí jen dozadu a rovnoplast měl i vyklápěcí dvoupolohový šíbr.
-
- král hvězd
- Příspěvky: 6069
- Registrován: sob 16.06.2012, 19:55
- Auto: W124 300 TD, Range Rover '76
Re: SEC šíbr
Právě to jsem tušil, ale v obou případech se po sejmutí stropnice odmontuje celá ta kapsa, prostě celý rám šíbru. Je to těžký a zvlášť ze sedanu je to lahůdka vyndat dveřmi. Tady to půjde lépe. Šíbr dozadu/nahoru je složitější a dražší na opravu. Rukou s ním jde hýbat? Zatlačit dolu a posunout dozadu? Jinak dost toho ještě vede Mercedes, nebo zkusit CARUS. X věcí je na valchu stejných s W116. Ale jak u SEC netuším, trubka na bowden bude jiná určitě...
-
- vycházející hvězda
- Příspěvky: 925
- Registrován: pon 20.10.2008, 20:43
- Auto: SL500,C126 500SEC, S320CDi, Jag XJR, XKR, Saab 9-5
- Bydliště: Kroměříž
- Věk: 41
- Kontaktovat uživatele:
Re: SEC šíbr
Když už jsme tedy u toho šíbru, jak se sundává to vnitřní čalounění z šíbru?? Viděl jsem na youtube, že je to tamjenom nacvaklé, ale nějak mi to nejde sundat a nechci nic pokazit. Dá se potom samotný horní panel zespodu udšroubovat? Potřebuju pod to zasunout stropnici a nemůžu se tambez demontáže dostat.. :(
-
- král hvězd
- Příspěvky: 6069
- Registrován: sob 16.06.2012, 19:55
- Auto: W124 300 TD, Range Rover '76
Re: SEC šíbr
Máš posuv jen dozadu? Každopádně vpředu je to nacvaklé a vzadu jen zasazené, volně. Jezdí to po těch nerezových lištách. Částečně pootevři střechu a vhodným nástrojem to vycvakni. Pak zajedeš střechou dozadu a vyndáš ho směrem nahoru. U šíbru co jezdí i nahoru je to jinak, musím se podívat.
-
- král hvězd
- Příspěvky: 6069
- Registrován: sob 16.06.2012, 19:55
- Auto: W124 300 TD, Range Rover '76
Re: SEC šíbr
U šíbru co jezdí jen dozadu se při zasunutí úplně dozadu vyšroubují lišty a posuvný díl vyndáš, předtím odšroubuješ "motýla" atd, to už uvidíš. Každopádně opatrně. A pokud tam máš protiprůvanové plexi tak si sundej ty plechové držáky.
-
- vycházející hvězda
- Příspěvky: 925
- Registrován: pon 20.10.2008, 20:43
- Auto: SL500,C126 500SEC, S320CDi, Jag XJR, XKR, Saab 9-5
- Bydliště: Kroměříž
- Věk: 41
- Kontaktovat uživatele:
Re: SEC šíbr
Mám jenom ten, co jezdí dozadu. Myslím že do toho od výroby nikdo nelezl a nechci to pokazit.
-
- král hvězd
- Příspěvky: 6069
- Registrován: sob 16.06.2012, 19:55
- Auto: W124 300 TD, Range Rover '76
Re: SEC šíbr
Takže tak jak jsem psal, trochu vzad, vycvakni, jsou tam kovové spony, pak odjet úplně vzad, vyjmi VRCHEM kryt a pak už uvidíš, rozhodně kluzátka se vyndavají i s posuvným dílem po odšroubování lišt - jo a musíš vzadu povolit šrouby, který zapadají do kostek který šíbr na konci při dovírání zvednou nahoru!!! Stačí jen o pár otáček povolit aby se dostaly mimo kostky.
-
Autor tématu - hvězda
- Příspěvky: 1756
- Registrován: ned 03.08.2008, 16:29
- Auto: jo jo, mám
- Bydliště: Košťany
- Věk: 58
- Kontaktovat uživatele:
Re: SEC šíbr
Tak jsem to vyřešil na brutus, vycvakl v přední části a prohnul jsem ten počalouněný krycí plech a pak jsem to násilím vyrval směrem dolů do kabiny (zašoupnout pod strop to nešlo, vadil tam nezajetý plastový kus pohonu). Dekl jsem odšrouboval nadzvihl vzadu, nízkým křížákem jsem povolil tu nerezovou krycí lištu a šup, hotovo.