Ojetiny a spolehlivost
-
- vycházející hvězda
- Příspěvky: 500
- Registrován: čtv 31.07.2008, 21:22
- Auto: C200T
- Bydliště: Královéhradecký kraj
Re: Ojetiny a spolehlivost
Taky není zdaleka pravda, že nové auto nepotřebuje absolutně žádnou údržbu a na servisu nestojí nic. Kdyby nic jiného, stejně se musí jezdit na záruční prohlídky a servis, které taky nejsou zadarmo. Většinou jsou spíš krutě předražené. Navíc nové auto je drahá věc, permanentně v ohrožení, nehodou, vandalismem, zloději, živly, čili bez havarijního pojištění to taky nejde. A to je dalších nejméně 10, u dražšího auta klidně 20 tisíc ročně. Když se ty náklady sečtou a k tomu připočítá zmíněná ztráta ceny za 5 let, vyjde najevo důvod, proč je pro dobrých 80% obyčejných lidí nové auto stále naprosto nedostupná věc.
Takže - když u starého křápu nechám vyměnit to zmíněné ložisko v kole, vpředu rozhýbu pístky, vzadu dám rovnou nová prasátka, vyměním kotouče a destičky, na zadní pakny nechám nalepit nové obložení, nechám vyvařit lem blatníku, nejspíš mě to nebude stát víc než roční havarijko a předepsaná servisní prohlídka na nové auto. Akorát s tím bude nějaká práce a starosti.
Takže - když u starého křápu nechám vyměnit to zmíněné ložisko v kole, vpředu rozhýbu pístky, vzadu dám rovnou nová prasátka, vyměním kotouče a destičky, na zadní pakny nechám nalepit nové obložení, nechám vyvařit lem blatníku, nejspíš mě to nebude stát víc než roční havarijko a předepsaná servisní prohlídka na nové auto. Akorát s tím bude nějaká práce a starosti.
-
- král hvězd
- Příspěvky: 9237
- Registrován: pon 01.09.2008, 21:31
- Auto: Už se mi to sem nevejde
- Bydliště: Sokolov
- Věk: 47
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ojetiny a spolehlivost
Nové auto je pouze pro lidi,kteří si ho můžou dovolit. Tím myslím,že jsou na tom ekonomicky líp než třeba pokladní v Kauflandu. Já bez ostychu přiznám,že bych si nové auto nebýt firmy nepořídil. I na tu firmu nekupujeme nové,ale nějkou předváděčku,roční nebo ukončený operák. Zcela nové bych si pořídil jen pokud bych opravdu potřeboval umořovat maximum z příjmů a neměl bych jinou možnost. Kdo si pořídí nové auto a má sjednáno jen PR,tak je podle mě hazardér.
Tou výměnou ložiska to většinou nekončí a z vlastní zkušenosti můžu říct,že pokud se opraví jeden vehement,tak se velice brzy odporoučí druhý. Pravda je,že díly jsou dnes za hubičku,ale i komplet brzdy pokud nechci totální shit,na kterým stejně nic neušetří(protože zase brzy odejde)není zadarmo a pokryje třeba tu pojistku,která mi zaplatí (sice kolikrát mizerně) nějakou tu škodní událost. Další faktorem je spotřeba nové vs. staré. Pokud člověk hodně jezdí,tak to je taky hodně poznat jestli jezdím za 5 nebo za 8.
Tou výměnou ložiska to většinou nekončí a z vlastní zkušenosti můžu říct,že pokud se opraví jeden vehement,tak se velice brzy odporoučí druhý. Pravda je,že díly jsou dnes za hubičku,ale i komplet brzdy pokud nechci totální shit,na kterým stejně nic neušetří(protože zase brzy odejde)není zadarmo a pokryje třeba tu pojistku,která mi zaplatí (sice kolikrát mizerně) nějakou tu škodní událost. Další faktorem je spotřeba nové vs. staré. Pokud člověk hodně jezdí,tak to je taky hodně poznat jestli jezdím za 5 nebo za 8.
-
- král hvězd
- Příspěvky: 6069
- Registrován: sob 16.06.2012, 19:55
- Auto: W124 300 TD, Range Rover '76
Re: Ojetiny a spolehlivost
Tak se zastav podívat abys uvěřil. Řada věcí se měnila, ale x jich je původních, to nejsou žádný pohádky ale skutečnost a těch aut i s více km je dost. Btw, kamarád měl teď už nevím jestli 309 nebo 409 dodávku a vyhodil jí po 3,5 milionech km jen kvůli karoserii, už mockrát opravené a většinou mizerně. A třikrát se dělala hlava, jednou výbrus. Na převodovce a diffu jen gufera. Ložiska v kolech druhý. Řízení původní. Motor do Discovery mi přivezl chlapík se starým, tím úplně prvním Renaultem Trafic, docela udržovaný, a říkal že má ujeto přes 2700000 km s jednou GO motoru a karoserie... jako lhář rozhodně nevypadal. Na Západě se obměňuje především proto, že na to mají peníze a cena za údržbu je tam vyšší než třeba v ČR. A třeba já mám, dnes už nepojízdnou, na ND S210 s originál 415000 km a ta má ještě původní kotouče, převodovka funguje parádně, měnily se jen katy a přední tlumiče (špatný byl jen jeden...), je to 4M.scout76 píše:Myslet si,že starý auto u kterýho se mění pravidelně olej vydrží víc než nový stroj je nesmysl. Já jsem před lety pochopil,proč se na západě obměňuje vozový park tak často oproti nám. Němci mají pravdu (nejen oni),že po cca.5 - i letech se ojetý automobil stává potencionální kasičkou. Přesvědčil jsem se o tom já i několik lidí v mém okolí. A vždycky je to o penězích. pokud budu mít 19 let staré auto,které vyžaduje (třeba)opravu shnilého lemu,ložiska kol,komplet brzdy a nějaké další překvápko,tak to auto radši vyšrotuji než do něj investovat nesmysl s nejisým výsledkem. Na pohádky o původních dílech,který drží už 1,5 mil. Km fakt nevěřím.
-
- král hvězd
- Příspěvky: 6069
- Registrován: sob 16.06.2012, 19:55
- Auto: W124 300 TD, Range Rover '76
Re: Ojetiny a spolehlivost
JirkaK: Já mám "hifiklubácký" zesilovač Transiwatt i s gramofonem, repro Tesla ve skříních domácí výroby a hraje velmi dobře. Zejména s ohledem na to kolik to stálo. Ten gramofon je vlastně pozdější originál NAD - ten mám taky, plus Technics a další a další. Elektroniku, zejména zesilovače - zásadně na kila, jak je to lehký, nebrat. 010
-
- král hvězd
- Příspěvky: 9237
- Registrován: pon 01.09.2008, 21:31
- Auto: Už se mi to sem nevejde
- Bydliště: Sokolov
- Věk: 47
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ojetiny a spolehlivost
Nevěřím tomu,že by 25 -30 let starý auto mělo původní podvozkový díly. Zvlášť při provozu na našich silnicích který stojí za vyliž. Nikomu nevyvracím,že provozovat staré auto nejde,ale taky to není zadarmo. jelikož hodně cestuju,tak bych už nechtěl zažít situaci,kdy stojím v odstavném pruhu pro nějakou poruchu stovky km od domu. Netvrdím,že se to nemůže stát i u nového/novějšího auta,ale pravděpodobnost,že se to stane je mnohem menší než u toho starého. Netvrdil bych,že jsou venku ceny za servis dražší. Ba naopak (SRNky) a hlavně mám jistotu,že to co si účtují je vyměněno o lepším přístupu k zákazníkovi nemluvě.
-
- kometa
- Příspěvky: 2208
- Registrován: čtv 26.12.2013, 13:32
- Auto: Žigul
- Bydliště: Hradec Králové 737 547 237
Re: Ojetiny a spolehlivost
Ložisko 1,7m km 007 zrovna u tohodle pekáče :Dfíkus píše:Tak se zastav podívat abys uvěřil. Řada věcí se měnila, ale x jich je původních, to nejsou žádný pohádky ale skutečnost a těch aut i s více km je dost. Btw, kamarád měl teď už nevím jestli 309 nebo 409 dodávku a vyhodil jí po 3,5 milionech km jen kvůli karoserii, už mockrát opravené a většinou mizerně. A třikrát se dělala hlava, jednou výbrus. Na převodovce a diffu jen gufera. Ložiska v kolech druhý. Řízení původní. Motor do Discovery mi přivezl chlapík se starým, tím úplně prvním Renaultem Trafic, docela udržovaný, a říkal že má ujeto přes 2700000 km s jednou GO motoru a karoserie... jako lhář rozhodně nevypadal. Na Západě se obměňuje především proto, že na to mají peníze a cena za údržbu je tam vyšší než třeba v ČR. A třeba já mám, dnes už nepojízdnou, na ND S210 s originál 415000 km a ta má ještě původní kotouče, převodovka funguje parádně, měnily se jen katy a přední tlumiče (špatný byl jen jeden...), je to 4M.scout76 píše:Myslet si,že starý auto u kterýho se mění pravidelně olej vydrží víc než nový stroj je nesmysl. Já jsem před lety pochopil,proč se na západě obměňuje vozový park tak často oproti nám. Němci mají pravdu (nejen oni),že po cca.5 - i letech se ojetý automobil stává potencionální kasičkou. Přesvědčil jsem se o tom já i několik lidí v mém okolí. A vždycky je to o penězích. pokud budu mít 19 let staré auto,které vyžaduje (třeba)opravu shnilého lemu,ložiska kol,komplet brzdy a nějaké další překvápko,tak to auto radši vyšrotuji než do něj investovat nesmysl s nejisým výsledkem. Na pohádky o původních dílech,který drží už 1,5 mil. Km fakt nevěřím.
-
- král hvězd
- Příspěvky: 6069
- Registrován: sob 16.06.2012, 19:55
- Auto: W124 300 TD, Range Rover '76
Re: Ojetiny a spolehlivost
Paradox je, že ten kdo hodně jezdí tak zpravidla jezdí proto aby vydělal peníze, ale o auta se tito lidé zhusta starají mizerně, protože opravují často, hodně mění pneu atd, tak vídám nejlevnější věci, klukům odvedle z "Bentley - RR" jezdí OI, prý točí 8000 měsíčně, a všechno dávají Sráčlajn, gumy no name Čína, auto domlácený, prasklý okno, sedačka u řidiče vypadá jako psí pelech po 5 letech, prostě vražda. Volant je úplně lesklý.scout76 píše:Nové auto je pouze pro lidi,kteří si ho můžou dovolit. Tím myslím,že jsou na tom ekonomicky líp než třeba pokladní v Kauflandu. Já bez ostychu přiznám,že bych si nové auto nebýt firmy nepořídil. I na tu firmu nekupujeme nové,ale nějkou předváděčku,roční nebo ukončený operák. Zcela nové bych si pořídil jen pokud bych opravdu potřeboval umořovat maximum z příjmů a neměl bych jinou možnost. Kdo si pořídí nové auto a má sjednáno jen PR,tak je podle mě hazardér.
Tou výměnou ložiska to většinou nekončí a z vlastní zkušenosti můžu říct,že pokud se opraví jeden vehement,tak se velice brzy odporoučí druhý. Pravda je,že díly jsou dnes za hubičku,ale i komplet brzdy pokud nechci totální shit,na kterým stejně nic neušetří(protože zase brzy odejde)není zadarmo a pokryje třeba tu pojistku,která mi zaplatí (sice kolikrát mizerně) nějakou tu škodní událost. Další faktorem je spotřeba nové vs. staré. Pokud člověk hodně jezdí,tak to je taky hodně poznat jestli jezdím za 5 nebo za 8.
-
- král hvězd
- Příspěvky: 6069
- Registrován: sob 16.06.2012, 19:55
- Auto: W124 300 TD, Range Rover '76
Re: Ojetiny a spolehlivost
Mercedes 309 je pekáč? No tak jo. Já měnil na svojí 124 ložisko v kole po 1420000 km. Druhý jsem jen vyčistil, namazal LMX, dal gufero a jezdí dál. Jo, mělo opotřebení, ale to ještě najede mraky km. To co koupím dnes možná nenajede tolik.
-
- král hvězd
- Příspěvky: 9237
- Registrován: pon 01.09.2008, 21:31
- Auto: Už se mi to sem nevejde
- Bydliště: Sokolov
- Věk: 47
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ojetiny a spolehlivost
Kdo používá auto na vydělávání peněz zcela jistě nejezdí autem co má nalítáno půl mega. Pokud nefunguje jako taxikář nebo kurýr. Díly Starline nejsou všechno sračka,protože se dosti často jedná pouze o přebal výrobku fabriky,který často dodává do prvovýroby. Třeba olej Starline je aktuálně z Parama. Používáme ho do náklaďáků a no problemo. Já bych třeba auto,který má víc jak 300TKm nechtěl,protože je to potencionální pokladnička.fíkus píše:Paradox je, že ten kdo hodně jezdí tak zpravidla jezdí proto aby vydělal peníze, ale o auta se tito lidé zhusta starají mizerně, protože opravují často, hodně mění pneu atd, tak vídám nejlevnější věci, klukům odvedle z "Bentley - RR" jezdí OI, prý točí 8000 měsíčně, a všechno dávají Sráčlajn, gumy no name Čína, auto domlácený, prasklý okno, sedačka u řidiče vypadá jako psí pelech po 5 letech, prostě vražda. Volant je úplně lesklý.scout76 píše:Nové auto je pouze pro lidi,kteří si ho můžou dovolit. Tím myslím,že jsou na tom ekonomicky líp než třeba pokladní v Kauflandu. Já bez ostychu přiznám,že bych si nové auto nebýt firmy nepořídil. I na tu firmu nekupujeme nové,ale nějkou předváděčku,roční nebo ukončený operák. Zcela nové bych si pořídil jen pokud bych opravdu potřeboval umořovat maximum z příjmů a neměl bych jinou možnost. Kdo si pořídí nové auto a má sjednáno jen PR,tak je podle mě hazardér.
Tou výměnou ložiska to většinou nekončí a z vlastní zkušenosti můžu říct,že pokud se opraví jeden vehement,tak se velice brzy odporoučí druhý. Pravda je,že díly jsou dnes za hubičku,ale i komplet brzdy pokud nechci totální shit,na kterým stejně nic neušetří(protože zase brzy odejde)není zadarmo a pokryje třeba tu pojistku,která mi zaplatí (sice kolikrát mizerně) nějakou tu škodní událost. Další faktorem je spotřeba nové vs. staré. Pokud člověk hodně jezdí,tak to je taky hodně poznat jestli jezdím za 5 nebo za 8.
Btw. ta okta má podle toho co píšeš skoro 500Tis. a hodnotu mizivou,tak proč to krmit drahými díly,když to nedává smysl.
-
- král hvězd
- Příspěvky: 6519
- Registrován: pon 01.09.2008, 15:05
- Auto: D, J, SWE, CZ...
- Bydliště: Praha - východ
Re: Ojetiny a spolehlivost
Na hodně starým autě bude v dnešní době na výměnu prostě mraky věcí. Pokud člověk chce mít auto v pořádku a chce jezdit starým, musí být mechanik/člověk kterej si spravuje sám.
Protože jinak by mu z toho hráblo.
Pravda je, že 124 v naftě se zastaví málo kdy ale to je taková anomálie.
To ale není o poruchách.
U normálně starýho auta mám asistenci i s repatriací. U 124 mám kulový, zastaví mi to v itálii na dálnici a z repatriace se po'seru. Stejně tak havarijní atd atd.
Prostě provozovat starý auto je pro normálního člověka ekonomický nesmysl.
Obceně pro občana max. 10let+250 a pak pryč z domu.
Sám jezdím každoročně starým mercedesem mnoho km i na dovolenou, kdy na jeden zátah najedu třeba 2tkm.
Nikdy bych ale takový auto nedoporučoval někomu, kdo není fanda.
Co se týká renaultu, tak osobně mám z minulosti hodně dobrý zkušenosti s twingem, který šlo pryč s 290tkm a nebylo mu nic zásadního. Přestože se umísťovalo vždy na konci žebříčku spolehlivosti. :)
Nebo mám kolem sebe nějaké thalie, které v benzínu nemají žádný zásadní problémy, je to pozink, takže koroze 0, takže pro nemajetnýho do práce jasná volba.
Kdyby nebyl logan taková rakev, klidně bych si ho jako dělníka dokázal bez problémů představit.
Protože jinak by mu z toho hráblo.
Pravda je, že 124 v naftě se zastaví málo kdy ale to je taková anomálie.
To ale není o poruchách.
U normálně starýho auta mám asistenci i s repatriací. U 124 mám kulový, zastaví mi to v itálii na dálnici a z repatriace se po'seru. Stejně tak havarijní atd atd.
Prostě provozovat starý auto je pro normálního člověka ekonomický nesmysl.
Obceně pro občana max. 10let+250 a pak pryč z domu.
Sám jezdím každoročně starým mercedesem mnoho km i na dovolenou, kdy na jeden zátah najedu třeba 2tkm.
Nikdy bych ale takový auto nedoporučoval někomu, kdo není fanda.
Co se týká renaultu, tak osobně mám z minulosti hodně dobrý zkušenosti s twingem, který šlo pryč s 290tkm a nebylo mu nic zásadního. Přestože se umísťovalo vždy na konci žebříčku spolehlivosti. :)
Nebo mám kolem sebe nějaké thalie, které v benzínu nemají žádný zásadní problémy, je to pozink, takže koroze 0, takže pro nemajetnýho do práce jasná volba.
Kdyby nebyl logan taková rakev, klidně bych si ho jako dělníka dokázal bez problémů představit.
-
- král hvězd
- Příspěvky: 9237
- Registrován: pon 01.09.2008, 21:31
- Auto: Už se mi to sem nevejde
- Bydliště: Sokolov
- Věk: 47
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ojetiny a spolehlivost
Naprosto souhlasím. I s tou spolehlivostí zmíněných Renaultů. Laguně bych už ale nevěřil.
-
- kometa
- Příspěvky: 1963
- Registrován: čtv 31.07.2008, 22:20
- Auto: W124/300CE-24V, W126/500SE a 3x koncern
- Bydliště: Zlín - otec měst
- Věk: 39
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ojetiny a spolehlivost
Kejb - repatriaci auta /W126/ si vždycky sjednávám s cestovním pojištěním když někam jedeme /Itálie, Slovinsko, Rakousko.../ a nestojí to raketu, cca do litru u kooperativy.
-
- legenda hvězd
- Příspěvky: 3104
- Registrován: pon 26.01.2009, 21:08
- Auto: Iveco daily 35S12
- Bydliště: Brno
Re: Ojetiny a spolehlivost
V pujcovacim parku mam nove Renault megan kombi 1.6 16v mk2 a jeden ridic s tim ujel 506000km. Ted se bez problemu vratil z Bucuresti, tak doufam, ze dlouho vydrzi.
Pak 2x kangoo na kazdem budiky s poctive stocenymi 230ti a 270ti kkm asi tak dvakrat....
Atd
Pak 2x kangoo na kazdem budiky s poctive stocenymi 230ti a 270ti kkm asi tak dvakrat....
Atd
-
- král hvězd
- Příspěvky: 6519
- Registrován: pon 01.09.2008, 15:05
- Auto: D, J, SWE, CZ...
- Bydliště: Praha - východ
Re: Ojetiny a spolehlivost
U kooperativy jsem to řešil, když jsem jel do Norska a tam to myslím neplatí a stejně je tam myslím limit 1500 + nějaká spoluúčast.tomaso píše:Kejb - repatriaci auta /W126/ si vždycky sjednávám s cestovním pojištěním když někam jedeme /Itálie, Slovinsko, Rakousko.../ a nestojí to raketu, cca do litru u kooperativy.
Nicméně lepší něco než nic...
-
- hvězda
- Příspěvky: 1586
- Registrován: čtv 29.04.2010, 13:50
Re: Ojetiny a spolehlivost
Zajimave tema
Vzhledem k tomu ze uz nekolik let zvazuji koupi nejakeho mene pekelneho vozu nez je nas seat tak se me diskuze tyka taky.
Kdyz uz jsem se dostal k nejakemu autu co je spolehlive tak zere 8,9,10 nebo tak nejak a proti 5 je to prece rozdil a kdyz neco zere malo zase to ma slozity napravy, kazici se vstriky, tyrba, vyrive klapky a jine kraviny. Koupili jsme to jako 10 lety s 200 ted je tomu 17 s 400 najetyma no a i kdyz se neco pokazi tak to stejne nestoji temer nic. Priklad: vsechny pistni krouzky 500,- lagry na kliku 500 a v tomhle duchu to je se vsim. Vstriky puvodni turbo taky napravy jednoduchy kde rekonstrukce vseho vyjde me na 10.
Chtel bych neco pohodlnejsiho ale kdyz vidim ten propastny rozdil cen tak trochu toho nepohodli radeji jeste preziju.
Vzhledem k tomu ze uz nekolik let zvazuji koupi nejakeho mene pekelneho vozu nez je nas seat tak se me diskuze tyka taky.
Kdyz uz jsem se dostal k nejakemu autu co je spolehlive tak zere 8,9,10 nebo tak nejak a proti 5 je to prece rozdil a kdyz neco zere malo zase to ma slozity napravy, kazici se vstriky, tyrba, vyrive klapky a jine kraviny. Koupili jsme to jako 10 lety s 200 ted je tomu 17 s 400 najetyma no a i kdyz se neco pokazi tak to stejne nestoji temer nic. Priklad: vsechny pistni krouzky 500,- lagry na kliku 500 a v tomhle duchu to je se vsim. Vstriky puvodni turbo taky napravy jednoduchy kde rekonstrukce vseho vyjde me na 10.
Chtel bych neco pohodlnejsiho ale kdyz vidim ten propastny rozdil cen tak trochu toho nepohodli radeji jeste preziju.