Ojetiny a spolehlivost

Vše o srazech, zajímavé odkazy, vtipy atd.

fíkus
král hvězd
Příspěvky: 6069
Registrován: sob 16.06.2012, 19:55
Auto: W124 300 TD, Range Rover '76

Re: Ojetiny a spolehlivost

Příspěvek od fíkus »

Ubohýho tu je něco úplně jinýho. Třeba neustálý osobní napadání. Hospodská debata nás všech by asi vypadala zajímavě *jokingly*

Laja22

Re: Ojetiny a spolehlivost

Příspěvek od Laja22 »

pravdu mas, vsichni te tady sikanuji za tvoje tisickrat dokola napsany nazory... rikal bazilisek_124 009

Petr H.
Administrátor
Příspěvky: 2329
Registrován: sob 11.10.2008, 19:45
Auto: W164 320CDI,r129 320sl, R230 SL55AMG, w221 350cdi
Bydliště: Praha
Věk: 48

Re: Ojetiny a spolehlivost

Příspěvek od Petr H. »

já nevím s tou spolehlivostí pořád.. Auta jsou dnes složitější, mají více hejblátek - protože to tak chceme. Přesto najíždějí pěkné nájezdy, v hustším a komplikovanějším provozu. Spoustu jich je stočených, mají nejasnou historii a pak vznikají příběhy. Životnost auta závisí na údržbě. U druhých majitelů pravidelná předepsaná údržba prostě končí - tak to je přátelé. Daň za luxus a wow efekt na souseda prostě stojí peníze kontinuálně, ne jen dobře vykousnout podivnost večer pod lampou na parkovišti. Na vině je vliv trhu a rozevírající se nůžky mezi křivkou morálního zastarání versus technologického. To pak zdánlivě vybízí k pořízení původně drahého vozu lidi, co nemají příjem na udržení takové srandy. Pak pláčou, jsou kyselý a hledají viníka ve fabrice, místo aby se koukli do zrcadla.

Laja22

Re: Ojetiny a spolehlivost

Příspěvek od Laja22 »

*thumbs up* ale to je porad dokola... (a bude)

scout76
král hvězd
Příspěvky: 9237
Registrován: pon 01.09.2008, 21:31
Auto: Už se mi to sem nevejde
Bydliště: Sokolov
Věk: 47
Kontaktovat uživatele:

Re: Ojetiny a spolehlivost

Příspěvek od scout76 »

Velice dobře napsáno *thumbs up* . Jen bych ještě dodal,že dnešní auta mají daleko větší výkon a s tím je potencionální možnost odchodu některé součástky dříve než před x lety.

Přemek Doležal
král hvězd
Příspěvky: 21678
Registrován: pát 03.12.2010, 0:20
Auto: W 124, a jiná, a jiná...
Bydliště: Jihlava, Šafaříkova 28
Věk: 71
Kontaktovat uživatele:

Re: Ojetiny a spolehlivost

Příspěvek od Přemek Doležal »

Ale dnes jsou úplně jiný materiály a 10x přesnější obrábění, ......už seriovej Favorit měl tvrdou kliku, krásný lehký a pevný ojnice, písty s nízkejma a tvrdejma kroužkama, přesně to, co jsme před tím před 20 lety dávali do špičkovejch závodních aut. :'(
Favorit natočil v rukách zodpovědnýho strojníka 3 kila, a na motoru a skříni to nebylo znát.
Takže kdyby dál jezdily atmosférický motory s objemen 1,5 - 2 litry, s dnešníma olejema,
a výměnama 15t max, by vydržely 1 - 2 miliony.
@=
Naposledy upravil(a) Přemek Doležal dne pát 24.11.2017, 22:24, celkem upraveno 1 x.

Petr H.
Administrátor
Příspěvky: 2329
Registrován: sob 11.10.2008, 19:45
Auto: W164 320CDI,r129 320sl, R230 SL55AMG, w221 350cdi
Bydliště: Praha
Věk: 48

Re: Ojetiny a spolehlivost

Příspěvek od Petr H. »

táta prodal v roce 2011 Renault Laguna (95)první generace téměř v plný palbě (natočeno 220000 km) za pět tisíc a byl rád. Nikdo to nechtěl. Motor nejlepší co tam mohli dát - sprostej 8mi ventilovej dvoulitr 85kw. Autu nic nebylo. Tak se dneska chováme, plýtváme neskutečně...

fíkus
král hvězd
Příspěvky: 6069
Registrován: sob 16.06.2012, 19:55
Auto: W124 300 TD, Range Rover '76

Re: Ojetiny a spolehlivost

Příspěvek od fíkus »

Nejvíc ekologický je po vůbec žádným autě to, který už je vyrobený a jezdí... vyhazovat fungující auta jen proto že jsou starý (neřeším dojetý vraky s korozí) je totální zhýralost. Ale doba je taková. A to nejsou jen auta, to je elektronika, šaty, obuv atd. Lidi se obklopují pozlátkem, chudí chtějí aspoň opticky vypadat zámožně tak čemu se divit. Ale jen proto to nebudu dělat taky.

fíkus
král hvězd
Příspěvky: 6069
Registrován: sob 16.06.2012, 19:55
Auto: W124 300 TD, Range Rover '76

Re: Ojetiny a spolehlivost

Příspěvek od fíkus »

Přemek Doležal píše:Ale dnes jsou úplně jiný materiály a 10x přesnější obrábění, ......už seriovej Favorit měl tvrdou kliku, krásný lehký a pevný ojnice, písty s nízkejma a tvrdejma kroužkama, přesně to, co jsme před tím před 20 lety dávali do špičkovejch závodních aut. :'(
Favorit natočil v rukách zodpovědnýho strojníka 3 kila, a na motoru a skříni to nebylo znát.
Takže kdyby dál jezdily atmosférický motory s objemen 1,5 - 2 litry, s dnešníma olejema,
a výměnama 15t max, by vydržely 1 - 2 miliony.
@=
Ne že by vydržely, ale oni skutečně vydržej... já pomalu jedu ke druhému milionu km a zrovna dnes (tedy včera) jsem poctivě po 8000 km vyměnil olej. To je základ.

Ladislav.Lapáček
legenda hvězd
Příspěvky: 2512
Registrován: pon 26.10.2009, 15:32
Auto: w140 600SEL,W126 300SEL

Re: Ojetiny a spolehlivost

Příspěvek od Ladislav.Lapáček »

Chápu fikusův názor,konsumní společnost založená na neustále výrobě,neopravovat,vyhodit,koupit nové,modernější,složitější.Kdysi jsme byli s Vianem zde v opovržení z používání starých věcí,třeba starý Elektrolux vysavač u mě na chalupě,kalové čerpadlo a pumpa z 30 tých let,Zetor z let 60 tých,hodiny,co na jedno natažení jdou týden.Je to oslí můstek,který jsem použil,protože marně sháním zesilovač ke gramofonu,rok výroby cca 1970.Ale má,jak mi bylo řečeno magneto-dynamickou jehlu,jiné gramofony mají krystal. jehlu a zesilovač co mám já to neumí díky právě té jehle.Nevím,zda jsem to popsal odborně správně,ale kdyby se někomu válel takový zesilovač doma,rád odkoupím a uvítám i odbornou pomoc,tedy co koupit,sehnat aby to fungovalo.
Co se týká spolehlivosti ojetin,ta moje nejstarší Pick-Up Nissan z roku 1980 funguje skvěle,nastartuje po dlouhém stání i v mrazu kolem -20 a vyžaduje jen výměnu olejů.Pravda nejezdí denně,ale dostává zabrat,kamení,dřevo na korbě a v terénu.O W 140 netřeba mluvit,ten funguje léta bez jediné poruchy.

JirkaK
vycházející hvězda
Příspěvky: 500
Registrován: čtv 31.07.2008, 21:22
Auto: C200T
Bydliště: Královéhradecký kraj

Re: Ojetiny a spolehlivost

Příspěvek od JirkaK »

Je také nutné vidět nejen absolutní statistiku spolehlivosti nebo poruchovosti, ale také CO se tomu auto stalo a JAK se to stalo. Například se všude posmívaným Renaultem mám dlouhodobou zkušenost, a to s typem 21, který rozhodně nepatří k nějakým nadprůměrným držákům ani v rámci Renaultu. Ano, za roky co ho mám se na něm podělalo doslova kde co. Ale na druhou stranu nikdy mě to auto nenechalo stát na cestě, většinou se všechny problémy hlásily včas a předem, takže když majitel není úplný ignorant, má šanci včas to opravit. A i když se stalo něco vyloženě na cestě - nejhorší bylo třeba prasklé těsnění pod hlavou a uvařený motor, stejně to vždycky po provizorní opravě nějak dojelo do maštale. To je daleko větší průser u moderních, (nejenom) konzernových aut, že všechno v cajku, najednou někde něco zarachtá, prásk, a je to na plaťák a taxíka. Jako kolega v práci, kterému se sešrotovala převodovka u staré jedničkové oktávky a celou zimu jezdil vypůjčeným autem, než se na vrakáči objevil vhodný "dárce". Ani dnes bych se u Renaultu neboi Dacie nějakého masovějšího modelu vůbec nebál. Stane se tam možná i dnes kde co, ale o sešrotované převodovce nebo prdlém nebo přeskočeném rozvodovém řetězu jsem tam fakt ještě neslyšel. Lidi co mají staré Logany jen občas brečí že jim to rezne, ale s mechanikou v podstatě není problém.

JirkaK
vycházející hvězda
Příspěvky: 500
Registrován: čtv 31.07.2008, 21:22
Auto: C200T
Bydliště: Královéhradecký kraj

Re: Ojetiny a spolehlivost

Příspěvek od JirkaK »

Ladislav.Lapáček píše:.Je to oslí můstek,který jsem použil,protože marně sháním zesilovač ke gramofonu,rok výroby cca 1970.Ale má,jak mi bylo řečeno magneto-dynamickou jehlu,jiné gramofony mají krystal. jehlu a zesilovač co mám já to neumí díky právě té jehle.Nevím,zda jsem to popsal odborně správně,ale kdyby se někomu válel takový zesilovač doma,rád odkoupím a uvítám i odbornou pomoc,tedy co koupit,sehnat aby to fungovalo.
.

Krystalová přenoska je u gramofonů automaticky druhá liga, má nejen horší zvuk, ale hlavně potřebuje několikanásobně větší tlak na hrot a tím daleko rychleji opotřebuje desku. Proto všechny kvalitní gramofony mají magnetodynamickou přenosku a veškerá klasická HiFi technika je tomu přizpůsobená. Vhodných zesilovačů je stále dostatek, jenom nikoli nových, ale musíš shánět po bazarech, inzertních webech, apod. V podstatě můžeš použít jakýkoliv stereofonní zesilovač třídy HiFi vyrobený zhruba mezi lety 1970 - 1995. Stejně tak i velké receivery (rádio v jedné skříni se zesilovačem) . Každý z nich bude určitě mít vstup pro magnetodynamickou přenosku. Předzesilovač pro magnetodynamickou přenosku se dá postavit poměrně jednoduše i jako externí, umožní potom připojit gramofon s MM/MC přenoskou do běžného linkového vstupu např. domácího kina. Krátce po revoluci, když se ještě gramofony masově používaly, existovaly i předzesilovače s naprosto špičkovými vlastnostmi - jestli si pamatuji správně, ta konstrukce se jmenovala Actidamp.
P.S. Vidím že se toho vyrábí stále ještě dost, když si zadáš do Seznamu "gramofonový předzesilovač" vyjede toho docela dost. Namátkou třeba:
http://www.aq.cz/obchod/gramofonove-predzesilovace-340/" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.conrad.cz/gramofonovy-predz ... na.k943642" onclick="window.open(this.href);return false;
http://electronicservis.cz/actidamp.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Naposledy upravil(a) JirkaK dne sob 25.11.2017, 16:46, celkem upraveno 3 x.

scout76
král hvězd
Příspěvky: 9237
Registrován: pon 01.09.2008, 21:31
Auto: Už se mi to sem nevejde
Bydliště: Sokolov
Věk: 47
Kontaktovat uživatele:

Re: Ojetiny a spolehlivost

Příspěvek od scout76 »

Myslet si,že starý auto u kterýho se mění pravidelně olej vydrží víc než nový stroj je nesmysl. Já jsem před lety pochopil,proč se na západě obměňuje vozový park tak často oproti nám. Němci mají pravdu (nejen oni),že po cca.5 - i letech se ojetý automobil stává potencionální kasičkou. Přesvědčil jsem se o tom já i několik lidí v mém okolí. A vždycky je to o penězích. pokud budu mít 19 let staré auto,které vyžaduje (třeba)opravu shnilého lemu,ložiska kol,komplet brzdy a nějaké další překvápko,tak to auto radši vyšrotuji než do něj investovat nesmysl s nejisým výsledkem. Na pohádky o původních dílech,který drží už 1,5 mil. Km fakt nevěřím.

Petr H.
Administrátor
Příspěvky: 2329
Registrován: sob 11.10.2008, 19:45
Auto: W164 320CDI,r129 320sl, R230 SL55AMG, w221 350cdi
Bydliště: Praha
Věk: 48

Re: Ojetiny a spolehlivost

Příspěvek od Petr H. »

no jo, něco na tom je, i když...
Pořídil jsem 5let starou W221čku. Propad ceny byl 2mio za pět let. Otázka je, zda já vydám do údržby na následujících 5 let taky 2 mio. Myslím, že ne, nebo aspoň doufám. Takže to úplně není tak jednoznačný. Samozřejmě s levnějším typem auta se ten rozdíl bude ztrácet, pak se asi ty křivky protnou někde v tom dalším provozu u druhého majitele. Výhoda dekadentních aut.. *jokingly*

scout76
král hvězd
Příspěvky: 9237
Registrován: pon 01.09.2008, 21:31
Auto: Už se mi to sem nevejde
Bydliště: Sokolov
Věk: 47
Kontaktovat uživatele:

Re: Ojetiny a spolehlivost

Příspěvek od scout76 »

Já měl na mysli obyčejné auto. Oprava nějakého složitějšího systému na prémiích jak er7,S nebo A8 může kua zkazit radost. To 19 let starý auto jsem uváděl z vlastní zkušenosti. Manželka měla 10 let Astru G automat a investice do ní byla prostě nesmysl i když mechanicky byla ok.
Odpovědět