Ojetiny a spolehlivost
-
- král hvězd
- Příspěvky: 6069
- Registrován: sob 16.06.2012, 19:55
- Auto: W124 300 TD, Range Rover '76
Re: Ojetiny a spolehlivost
Ubohýho tu je něco úplně jinýho. Třeba neustálý osobní napadání. Hospodská debata nás všech by asi vypadala zajímavě *jokingly*
Re: Ojetiny a spolehlivost
pravdu mas, vsichni te tady sikanuji za tvoje tisickrat dokola napsany nazory... rikal bazilisek_124 009
-
- Administrátor
- Příspěvky: 2329
- Registrován: sob 11.10.2008, 19:45
- Auto: W164 320CDI,r129 320sl, R230 SL55AMG, w221 350cdi
- Bydliště: Praha
- Věk: 48
Re: Ojetiny a spolehlivost
já nevím s tou spolehlivostí pořád.. Auta jsou dnes složitější, mají více hejblátek - protože to tak chceme. Přesto najíždějí pěkné nájezdy, v hustším a komplikovanějším provozu. Spoustu jich je stočených, mají nejasnou historii a pak vznikají příběhy. Životnost auta závisí na údržbě. U druhých majitelů pravidelná předepsaná údržba prostě končí - tak to je přátelé. Daň za luxus a wow efekt na souseda prostě stojí peníze kontinuálně, ne jen dobře vykousnout podivnost večer pod lampou na parkovišti. Na vině je vliv trhu a rozevírající se nůžky mezi křivkou morálního zastarání versus technologického. To pak zdánlivě vybízí k pořízení původně drahého vozu lidi, co nemají příjem na udržení takové srandy. Pak pláčou, jsou kyselý a hledají viníka ve fabrice, místo aby se koukli do zrcadla.
-
- král hvězd
- Příspěvky: 9237
- Registrován: pon 01.09.2008, 21:31
- Auto: Už se mi to sem nevejde
- Bydliště: Sokolov
- Věk: 47
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ojetiny a spolehlivost
Velice dobře napsáno *thumbs up* . Jen bych ještě dodal,že dnešní auta mají daleko větší výkon a s tím je potencionální možnost odchodu některé součástky dříve než před x lety.
-
- král hvězd
- Příspěvky: 21678
- Registrován: pát 03.12.2010, 0:20
- Auto: W 124, a jiná, a jiná...
- Bydliště: Jihlava, Šafaříkova 28
- Věk: 71
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ojetiny a spolehlivost
Ale dnes jsou úplně jiný materiály a 10x přesnější obrábění, ......už seriovej Favorit měl tvrdou kliku, krásný lehký a pevný ojnice, písty s nízkejma a tvrdejma kroužkama, přesně to, co jsme před tím před 20 lety dávali do špičkovejch závodních aut. :'(
Favorit natočil v rukách zodpovědnýho strojníka 3 kila, a na motoru a skříni to nebylo znát.
Takže kdyby dál jezdily atmosférický motory s objemen 1,5 - 2 litry, s dnešníma olejema,
a výměnama 15t max, by vydržely 1 - 2 miliony.
@=
Favorit natočil v rukách zodpovědnýho strojníka 3 kila, a na motoru a skříni to nebylo znát.
Takže kdyby dál jezdily atmosférický motory s objemen 1,5 - 2 litry, s dnešníma olejema,
a výměnama 15t max, by vydržely 1 - 2 miliony.
@=
Naposledy upravil(a) Přemek Doležal dne pát 24.11.2017, 22:24, celkem upraveno 1 x.
-
- Administrátor
- Příspěvky: 2329
- Registrován: sob 11.10.2008, 19:45
- Auto: W164 320CDI,r129 320sl, R230 SL55AMG, w221 350cdi
- Bydliště: Praha
- Věk: 48
Re: Ojetiny a spolehlivost
táta prodal v roce 2011 Renault Laguna (95)první generace téměř v plný palbě (natočeno 220000 km) za pět tisíc a byl rád. Nikdo to nechtěl. Motor nejlepší co tam mohli dát - sprostej 8mi ventilovej dvoulitr 85kw. Autu nic nebylo. Tak se dneska chováme, plýtváme neskutečně...
-
- král hvězd
- Příspěvky: 6069
- Registrován: sob 16.06.2012, 19:55
- Auto: W124 300 TD, Range Rover '76
Re: Ojetiny a spolehlivost
Nejvíc ekologický je po vůbec žádným autě to, který už je vyrobený a jezdí... vyhazovat fungující auta jen proto že jsou starý (neřeším dojetý vraky s korozí) je totální zhýralost. Ale doba je taková. A to nejsou jen auta, to je elektronika, šaty, obuv atd. Lidi se obklopují pozlátkem, chudí chtějí aspoň opticky vypadat zámožně tak čemu se divit. Ale jen proto to nebudu dělat taky.
-
- král hvězd
- Příspěvky: 6069
- Registrován: sob 16.06.2012, 19:55
- Auto: W124 300 TD, Range Rover '76
Re: Ojetiny a spolehlivost
Ne že by vydržely, ale oni skutečně vydržej... já pomalu jedu ke druhému milionu km a zrovna dnes (tedy včera) jsem poctivě po 8000 km vyměnil olej. To je základ.Přemek Doležal píše:Ale dnes jsou úplně jiný materiály a 10x přesnější obrábění, ......už seriovej Favorit měl tvrdou kliku, krásný lehký a pevný ojnice, písty s nízkejma a tvrdejma kroužkama, přesně to, co jsme před tím před 20 lety dávali do špičkovejch závodních aut. :'(
Favorit natočil v rukách zodpovědnýho strojníka 3 kila, a na motoru a skříni to nebylo znát.
Takže kdyby dál jezdily atmosférický motory s objemen 1,5 - 2 litry, s dnešníma olejema,
a výměnama 15t max, by vydržely 1 - 2 miliony.
@=
-
- legenda hvězd
- Příspěvky: 2512
- Registrován: pon 26.10.2009, 15:32
- Auto: w140 600SEL,W126 300SEL
Re: Ojetiny a spolehlivost
Chápu fikusův názor,konsumní společnost založená na neustále výrobě,neopravovat,vyhodit,koupit nové,modernější,složitější.Kdysi jsme byli s Vianem zde v opovržení z používání starých věcí,třeba starý Elektrolux vysavač u mě na chalupě,kalové čerpadlo a pumpa z 30 tých let,Zetor z let 60 tých,hodiny,co na jedno natažení jdou týden.Je to oslí můstek,který jsem použil,protože marně sháním zesilovač ke gramofonu,rok výroby cca 1970.Ale má,jak mi bylo řečeno magneto-dynamickou jehlu,jiné gramofony mají krystal. jehlu a zesilovač co mám já to neumí díky právě té jehle.Nevím,zda jsem to popsal odborně správně,ale kdyby se někomu válel takový zesilovač doma,rád odkoupím a uvítám i odbornou pomoc,tedy co koupit,sehnat aby to fungovalo.
Co se týká spolehlivosti ojetin,ta moje nejstarší Pick-Up Nissan z roku 1980 funguje skvěle,nastartuje po dlouhém stání i v mrazu kolem -20 a vyžaduje jen výměnu olejů.Pravda nejezdí denně,ale dostává zabrat,kamení,dřevo na korbě a v terénu.O W 140 netřeba mluvit,ten funguje léta bez jediné poruchy.
Co se týká spolehlivosti ojetin,ta moje nejstarší Pick-Up Nissan z roku 1980 funguje skvěle,nastartuje po dlouhém stání i v mrazu kolem -20 a vyžaduje jen výměnu olejů.Pravda nejezdí denně,ale dostává zabrat,kamení,dřevo na korbě a v terénu.O W 140 netřeba mluvit,ten funguje léta bez jediné poruchy.
-
- vycházející hvězda
- Příspěvky: 500
- Registrován: čtv 31.07.2008, 21:22
- Auto: C200T
- Bydliště: Královéhradecký kraj
Re: Ojetiny a spolehlivost
Je také nutné vidět nejen absolutní statistiku spolehlivosti nebo poruchovosti, ale také CO se tomu auto stalo a JAK se to stalo. Například se všude posmívaným Renaultem mám dlouhodobou zkušenost, a to s typem 21, který rozhodně nepatří k nějakým nadprůměrným držákům ani v rámci Renaultu. Ano, za roky co ho mám se na něm podělalo doslova kde co. Ale na druhou stranu nikdy mě to auto nenechalo stát na cestě, většinou se všechny problémy hlásily včas a předem, takže když majitel není úplný ignorant, má šanci včas to opravit. A i když se stalo něco vyloženě na cestě - nejhorší bylo třeba prasklé těsnění pod hlavou a uvařený motor, stejně to vždycky po provizorní opravě nějak dojelo do maštale. To je daleko větší průser u moderních, (nejenom) konzernových aut, že všechno v cajku, najednou někde něco zarachtá, prásk, a je to na plaťák a taxíka. Jako kolega v práci, kterému se sešrotovala převodovka u staré jedničkové oktávky a celou zimu jezdil vypůjčeným autem, než se na vrakáči objevil vhodný "dárce". Ani dnes bych se u Renaultu neboi Dacie nějakého masovějšího modelu vůbec nebál. Stane se tam možná i dnes kde co, ale o sešrotované převodovce nebo prdlém nebo přeskočeném rozvodovém řetězu jsem tam fakt ještě neslyšel. Lidi co mají staré Logany jen občas brečí že jim to rezne, ale s mechanikou v podstatě není problém.
-
- vycházející hvězda
- Příspěvky: 500
- Registrován: čtv 31.07.2008, 21:22
- Auto: C200T
- Bydliště: Královéhradecký kraj
Re: Ojetiny a spolehlivost
Ladislav.Lapáček píše:.Je to oslí můstek,který jsem použil,protože marně sháním zesilovač ke gramofonu,rok výroby cca 1970.Ale má,jak mi bylo řečeno magneto-dynamickou jehlu,jiné gramofony mají krystal. jehlu a zesilovač co mám já to neumí díky právě té jehle.Nevím,zda jsem to popsal odborně správně,ale kdyby se někomu válel takový zesilovač doma,rád odkoupím a uvítám i odbornou pomoc,tedy co koupit,sehnat aby to fungovalo.
.
Krystalová přenoska je u gramofonů automaticky druhá liga, má nejen horší zvuk, ale hlavně potřebuje několikanásobně větší tlak na hrot a tím daleko rychleji opotřebuje desku. Proto všechny kvalitní gramofony mají magnetodynamickou přenosku a veškerá klasická HiFi technika je tomu přizpůsobená. Vhodných zesilovačů je stále dostatek, jenom nikoli nových, ale musíš shánět po bazarech, inzertních webech, apod. V podstatě můžeš použít jakýkoliv stereofonní zesilovač třídy HiFi vyrobený zhruba mezi lety 1970 - 1995. Stejně tak i velké receivery (rádio v jedné skříni se zesilovačem) . Každý z nich bude určitě mít vstup pro magnetodynamickou přenosku. Předzesilovač pro magnetodynamickou přenosku se dá postavit poměrně jednoduše i jako externí, umožní potom připojit gramofon s MM/MC přenoskou do běžného linkového vstupu např. domácího kina. Krátce po revoluci, když se ještě gramofony masově používaly, existovaly i předzesilovače s naprosto špičkovými vlastnostmi - jestli si pamatuji správně, ta konstrukce se jmenovala Actidamp.
P.S. Vidím že se toho vyrábí stále ještě dost, když si zadáš do Seznamu "gramofonový předzesilovač" vyjede toho docela dost. Namátkou třeba:
http://www.aq.cz/obchod/gramofonove-predzesilovace-340/" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.conrad.cz/gramofonovy-predz ... na.k943642" onclick="window.open(this.href);return false;
http://electronicservis.cz/actidamp.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Naposledy upravil(a) JirkaK dne sob 25.11.2017, 16:46, celkem upraveno 3 x.
-
- král hvězd
- Příspěvky: 9237
- Registrován: pon 01.09.2008, 21:31
- Auto: Už se mi to sem nevejde
- Bydliště: Sokolov
- Věk: 47
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ojetiny a spolehlivost
Myslet si,že starý auto u kterýho se mění pravidelně olej vydrží víc než nový stroj je nesmysl. Já jsem před lety pochopil,proč se na západě obměňuje vozový park tak často oproti nám. Němci mají pravdu (nejen oni),že po cca.5 - i letech se ojetý automobil stává potencionální kasičkou. Přesvědčil jsem se o tom já i několik lidí v mém okolí. A vždycky je to o penězích. pokud budu mít 19 let staré auto,které vyžaduje (třeba)opravu shnilého lemu,ložiska kol,komplet brzdy a nějaké další překvápko,tak to auto radši vyšrotuji než do něj investovat nesmysl s nejisým výsledkem. Na pohádky o původních dílech,který drží už 1,5 mil. Km fakt nevěřím.
-
- Administrátor
- Příspěvky: 2329
- Registrován: sob 11.10.2008, 19:45
- Auto: W164 320CDI,r129 320sl, R230 SL55AMG, w221 350cdi
- Bydliště: Praha
- Věk: 48
Re: Ojetiny a spolehlivost
no jo, něco na tom je, i když...
Pořídil jsem 5let starou W221čku. Propad ceny byl 2mio za pět let. Otázka je, zda já vydám do údržby na následujících 5 let taky 2 mio. Myslím, že ne, nebo aspoň doufám. Takže to úplně není tak jednoznačný. Samozřejmě s levnějším typem auta se ten rozdíl bude ztrácet, pak se asi ty křivky protnou někde v tom dalším provozu u druhého majitele. Výhoda dekadentních aut.. *jokingly*
Pořídil jsem 5let starou W221čku. Propad ceny byl 2mio za pět let. Otázka je, zda já vydám do údržby na následujících 5 let taky 2 mio. Myslím, že ne, nebo aspoň doufám. Takže to úplně není tak jednoznačný. Samozřejmě s levnějším typem auta se ten rozdíl bude ztrácet, pak se asi ty křivky protnou někde v tom dalším provozu u druhého majitele. Výhoda dekadentních aut.. *jokingly*
-
- král hvězd
- Příspěvky: 9237
- Registrován: pon 01.09.2008, 21:31
- Auto: Už se mi to sem nevejde
- Bydliště: Sokolov
- Věk: 47
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ojetiny a spolehlivost
Já měl na mysli obyčejné auto. Oprava nějakého složitějšího systému na prémiích jak er7,S nebo A8 může kua zkazit radost. To 19 let starý auto jsem uváděl z vlastní zkušenosti. Manželka měla 10 let Astru G automat a investice do ní byla prostě nesmysl i když mechanicky byla ok.