Ty pokusy o EV před 20 lety měly olověný, tragický baterie. Jeden blázen z JČ má několik Peugeotů 106, který se původně prodávaly s olovem. Dělaly se Partnery na olovo kolem roku 2002. Tehdy to smysl fakt nedávalo.
Můžu dát kontakt na taxík v Olomouci, kterej má čistý elektro a nabíjí téměř jenom na placené rychlonabíječce (v OL je pokud vím jen jedna). A byl by hloupej, kdyby to bylo prodělečný.
DHL má v Brně několik elektro Jumperů na rozvozy. Protože nemají rychlonabíjčku, pronajatý baterie mají na paletě a přehazují si je.
Kokam?Petr H. píše:Naši vojáci teď zkouší v dronu lithiovky zhruba s 2x větší kapacitou.
Největší haluz je, že ty LiPoly třeba do RC aut jsou dneska schopný dát 100A a za rozumný peníze. O tom sem si mohl nechat zdát, když sem se v 90. letech sral s niklovýma drekama, který vydržely 10 minut.
I kdyby se přestaly EV vyrábět, tak jenom za tu vyšší kapacitu a nižší cenu (kvůli vlivu autoprůmyslu na průmysl aku) to má pro každýho výhodu. Stačí porovnat dnešní aku vrtačky s podobnýma před 15 lety. Dneska to má krouťák jak drátová, dělají se flexy, "motorový" pily, sekačky na trávu. To by s NiMh nebylo možný. Baterky v dnešních telefonech s 3000mAh+ jsou zhruba stejně velký jak 1250mAh z Nokie 5110. Bohužel ale v tomto průmyslu neplatí Moorův zákon.