elektromobily po stopáté

Vše o srazech, zajímavé odkazy, vtipy atd.
Odpovědět

Fusion
legenda hvězd
Příspěvky: 2931
Registrován: čtv 31.07.2008, 11:16
Auto: C280 '94, BMW e30 m50b25 '87, pežit prdner
Bydliště: Brno

Re: elektromobily po stopáté

Příspěvek od Fusion »

Ano, míchám, ale u EV nemá smysl se bavit o motoru. Tam je účinnost nad 90% (benzín kolem 16%). Ale je nesmysl psát, že se aku 40 let nepohly, stejně jako by byl nesmysl psát, že je benzínovej motor 100 let, nebo 40 bez pokroku.
Ty pokusy o EV před 20 lety měly olověný, tragický baterie. Jeden blázen z JČ má několik Peugeotů 106, který se původně prodávaly s olovem. Dělaly se Partnery na olovo kolem roku 2002. Tehdy to smysl fakt nedávalo.
Můžu dát kontakt na taxík v Olomouci, kterej má čistý elektro a nabíjí téměř jenom na placené rychlonabíječce (v OL je pokud vím jen jedna). A byl by hloupej, kdyby to bylo prodělečný.
DHL má v Brně několik elektro Jumperů na rozvozy. Protože nemají rychlonabíjčku, pronajatý baterie mají na paletě a přehazují si je.
Petr H. píše:Naši vojáci teď zkouší v dronu lithiovky zhruba s 2x větší kapacitou.
Kokam?

Největší haluz je, že ty LiPoly třeba do RC aut jsou dneska schopný dát 100A a za rozumný peníze. O tom sem si mohl nechat zdát, když sem se v 90. letech sral s niklovýma drekama, který vydržely 10 minut.

I kdyby se přestaly EV vyrábět, tak jenom za tu vyšší kapacitu a nižší cenu (kvůli vlivu autoprůmyslu na průmysl aku) to má pro každýho výhodu. Stačí porovnat dnešní aku vrtačky s podobnýma před 15 lety. Dneska to má krouťák jak drátová, dělají se flexy, "motorový" pily, sekačky na trávu. To by s NiMh nebylo možný. Baterky v dnešních telefonech s 3000mAh+ jsou zhruba stejně velký jak 1250mAh z Nokie 5110. Bohužel ale v tomto průmyslu neplatí Moorův zákon.

kejb
král hvězd
Příspěvky: 6519
Registrován: pon 01.09.2008, 15:05
Auto: D, J, SWE, CZ...
Bydliště: Praha - východ

Re: elektromobily po stopáté

Příspěvek od kejb »

flexa, sekačka, pila atd. jsou zatím na hovno. Je to dobrý pro člověka, kterej je fanda do elektriky. Jinak na práci ne. Nějakej čas jsem jezdil elektrickým P106 do práce a to měl ještě původní NiCd a fakt i to si dokážu představit s tím jezdit.(na nákup, do práce atd...)Jsou i konverze na LiFe a to musí být o dost lepší...

Fusion
legenda hvězd
Příspěvky: 2931
Registrován: čtv 31.07.2008, 11:16
Auto: C280 '94, BMW e30 m50b25 '87, pežit prdner
Bydliště: Brno

Re: elektromobily po stopáté

Příspěvek od Fusion »

Ta 106 s LiFePo je první el. auto, který sem řidil, stavili to dva kámoši. Dneska putuje někde u německých hranic *thumbs up*

http://i.imgur.com/w1WZYIcl.jpg

Laja22

Re: elektromobily po stopáté

Příspěvek od Laja22 »

flexa na hovno?
pokud je teda z lidlu tak asi jo 009

pouzivam vyhradne naradi od milwaukee - radu fuel, na flexu nedam dopustit
pochopitelne je trosku slabsi nez flexa do zasuvky, ale nejak vyrazne me to neomezuje...
a ano je to za jiny koruny nez z kramu se zradlem *jokingly*

Autor tématu
zaibatsu
hvězda
Příspěvky: 1377
Registrován: sob 19.05.2012, 23:11
Bydliště: Teplice, potažmo Buzerantovice

Re: elektromobily po stopáté

Příspěvek od zaibatsu »

tak říkat o benzinu, že má 16 a elektromotor 90 mi stačí, seš trotl, předpokládám úředník, a dál se nemá cenu bavit

kolouch
legenda hvězd
Příspěvky: 3464
Registrován: čtv 21.08.2008, 15:21
Auto: modrý,stříbrný,vínový,černý,bílý a 2 zelený
Bydliště: Bihanken - Eichwald

Re: elektromobily po stopáté

Příspěvek od kolouch »

ono se taky klidně může stát, že v budoucnosti
budeme jezdit na dřevoplyn. tedy ty, co přežijou. :D

Marko
legenda hvězd
Příspěvky: 3356
Registrován: ned 03.08.2008, 11:49

Re: elektromobily po stopáté

Příspěvek od Marko »

16% říkali na rádiu Krokodýl, když si spletli moderní motor s parním strojem. 90% účinnost za ideálního stavu je sice hezká na pohled, ale je jiná účinnost při rozdílném cyklu nabíjení, chlazení nebo ohřívání baterek, přenos baterie x motor, pak účinnost elektráren kolem 40% a ztráty přenosové soustavy dalších 20%.. Celková účinnost elektomobilu je pak někde pod úrovní parniho stroje, takže i přes těžbu, výrobu a distribucí fosilních paliv se nedá moderním spalovacím motorům se 40-45% účinností co vyčítat.

kejb
král hvězd
Příspěvky: 6519
Registrován: pon 01.09.2008, 15:05
Auto: D, J, SWE, CZ...
Bydliště: Praha - východ

Re: elektromobily po stopáté

Příspěvek od kejb »

Laja22 píše:flexa na hovno?
pokud je teda z lidlu tak asi jo 009

pouzivam vyhradne naradi od milwaukee - radu fuel, na flexu nedam dopustit
pochopitelne je trosku slabsi nez flexa do zasuvky, ale nejak vyrazne me to neomezuje...
a ano je to za jiny koruny nez z kramu se zradlem *jokingly*
No tak záleží co děláš, když něco klobeš občas, tak ti to stačí... ;)
Mám také flexu milwaukee, 125mm heavy duty...
Blbá je taky hmotnost a neobratnost kvůli aku.

kolouch
legenda hvězd
Příspěvky: 3464
Registrován: čtv 21.08.2008, 15:21
Auto: modrý,stříbrný,vínový,černý,bílý a 2 zelený
Bydliště: Bihanken - Eichwald

Re: elektromobily po stopáté

Příspěvek od kolouch »

pokud použijeme "eroei" , tak ty procenta nebudou
taky moc hezký. ale pořád máme šanci se naučit
získávat elektřinu levněji. což se v případě ropy stát
nemůže. tokamaku pro domácnost se asi nedožijeme.

sádrák
vycházející hvězda
Příspěvky: 756
Registrován: sob 16.08.2008, 20:20
Auto: MB W115 a mnoho dalších starých strojů
Bydliště: Boleslavsko

Re: elektromobily po stopáté

Příspěvek od sádrák »

Fusion píše:A že se to neřeší víš jak? To si vážně myslíš, že ČEZ investuje miliony do stanic a neřeší budoucnost domácích přípojek?
A zas takovej problém jakej z toho z neznalosti děláš to není. Doma se auto nabíjí 2-3kW. To je klima nebo dva přímotopy.
Samozřejmě, že kdyby během týdne se 3/4 osobních aut přeměnilo na EV tak je to průser, ale jestli takto někdo přemýšlí, měl by se nejprve jít léčit. Je to jeden z chabých argumentů proti EV, zhruba jako nedávná debilita, že by se SUV neměly pouštět do měst kvůli jejich velikosti.
Jak vidím, tak energetická bilance ti nic neříká. Já se jen snažím poukázat na to, že stávající distribuční síť na to není připravená. Kde budou jako nabíjet ty statisíce aut, která parkují na ulici před paneláky a činžovními domy?Z prodlužovaček? Z rychlonabíječek? Tak na to jsem fakt zvědav. A nemusíš být hned tak kontroverzní, taky tě neposílám aby ses šel léčit...

Fusion
legenda hvězd
Příspěvky: 2931
Registrován: čtv 31.07.2008, 11:16
Auto: C280 '94, BMW e30 m50b25 '87, pežit prdner
Bydliště: Brno

Re: elektromobily po stopáté

Příspěvek od Fusion »

Pomůžu ti to přečíst:
Pokud si někdo myslí, že se za 7 dní přemění 4 miliony osobních aut na elektro, měl by navštívit léčebnu.
Stávající síť není připravená na obrovskej nával, ale šance, že by se stal je nulová.
Je to hloupej argument a v žádné zemi se zatím nestal kvůli tomu blackout.

Co se týče paneláků, bude se samozřejmě muset ta infrastr. vybudovat.
V projektech nových bytových domů se už dneska s 10% stání/nabíjení elektro většinou počítá.

Fusion
legenda hvězd
Příspěvky: 2931
Registrován: čtv 31.07.2008, 11:16
Auto: C280 '94, BMW e30 m50b25 '87, pežit prdner
Bydliště: Brno

Re: elektromobily po stopáté

Příspěvek od Fusion »

Marko píše:moderním spalovacím motorům se 40-45% účinností co vyčítat.
Za nejideálnějších podmínek.
V reálu nikdo nepoužívá maximální výkon motoru dýl, než okamžik (kromě tahání) a třeba jízda po městě bude mnohem pesimičtější, než těch 16%

Autor tématu
zaibatsu
hvězda
Příspěvky: 1377
Registrován: sob 19.05.2012, 23:11
Bydliště: Teplice, potažmo Buzerantovice

Re: elektromobily po stopáté

Příspěvek od zaibatsu »

Fusion píše:
Marko píše:moderním spalovacím motorům se 40-45% účinností co vyčítat.
Za nejideálnějších podmínek.
V reálu nikdo nepoužívá maximální výkon motoru dýl, než okamžik (kromě tahání) a třeba jízda po městě bude mnohem pesimičtější, než těch 16%
jj, 3%, a parní stroj se počítá v promile

fíkus
král hvězd
Příspěvky: 6069
Registrován: sob 16.06.2012, 19:55
Auto: W124 300 TD, Range Rover '76

Re: elektromobily po stopáté

Příspěvek od fíkus »

Zajímavá by byla konečná účinnost, od počátku vzniku zdroje energie až po její spotřebování. Ví to někdo přesněji? Tedy energie potřebná k výrobě paliva, stavbě rafinérie, k jeho distribuci potrubím, cisternami atd, vs. stavba elektrárny, distribuce vedením atd. Uhlovodíky jsou sympatické pro skladovatelnost a zásobu energie v poměru k hmotnosti, účinnost bude celkově asi nižší.

Marko
legenda hvězd
Příspěvky: 3356
Registrován: ned 03.08.2008, 11:49

Re: elektromobily po stopáté

Příspěvek od Marko »

Fusion píše:
Marko píše:moderním spalovacím motorům se 40-45% účinností co vyčítat.
Za nejideálnějších podmínek.
V reálu nikdo nepoužívá maximální výkon motoru dýl, než okamžik (kromě tahání) a třeba jízda po městě bude mnohem pesimičtější, než těch 16%
Jasně zatímco ve městě ten elektromobil pojede na maximální účinnost 90% i s vytápěním a chlazením baterek apod.

fíkus píše:Zajímavá by byla konečná účinnost, od počátku vzniku zdroje energie až po její spotřebování. Ví to někdo přesněji? Tedy energie potřebná k výrobě paliva, stavbě rafinérie, k jeho distribuci potrubím, cisternami atd, vs. stavba elektrárny, distribuce vedením atd. Uhlovodíky jsou sympatické pro skladovatelnost a zásobu energie v poměru k hmotnosti, účinnost bude celkově asi nižší.
Projdi si pro představu těžby EROEI
Odpovědět