elektromobily po stopáté

Vše o srazech, zajímavé odkazy, vtipy atd.
Odpovědět

Waterfall
hvězda
Příspěvky: 1663
Registrován: pát 11.05.2012, 20:38
Auto: W124 300E-24, S204 180 Kompressor
Bydliště: Trenčín
Věk: 40

Re: elektromobily po stopáté

Příspěvek od Waterfall »

Výkonem 2kW toho za 8h moc nenabiju...

Autor tématu
zaibatsu
hvězda
Příspěvky: 1377
Registrován: sob 19.05.2012, 23:11
Bydliště: Teplice, potažmo Buzerantovice

Re: elektromobily po stopáté

Příspěvek od zaibatsu »

Waterfall píše:Výkonem 2kW toho za 8h moc nenabiju...
výkonem 2kW absolutně beze ztrát nabiješ teslu P90 (to 90 je 90kWh) už za 45 hodin, neblbni, to je hned

na stranu druhou si taky nemyslim, že problém by byl v el. soustavě, to je jako říct, že neexistovaly na přelomu století čerpací stanice, tak se nebude nikdy jezdit na benzín

spíš jde o to, jaký je to lhaní si do kapsy, elektřina nelze ukládat a nikdy to nebude možné
Naposledy upravil(a) zaibatsu dne čtv 29.06.2017, 14:14, celkem upraveno 1 x.

Waterfall
hvězda
Příspěvky: 1663
Registrován: pát 11.05.2012, 20:38
Auto: W124 300E-24, S204 180 Kompressor
Bydliště: Trenčín
Věk: 40

Re: elektromobily po stopáté

Příspěvek od Waterfall »

Samozřejmě není asi nikdo tak naivní, aby si představoval, že ze dne na den se spalovací auta promění v elektromobily. Ale sám vidím, jak je v některých městech soustava úplně na hraně a sebemenší špičky odběru začínají způsobovat výpadky. Česko i Slovensko má zatím el.energie relativně na rozdávání - především díky tomu, že každý z nich frčí na dvou jaderných mašinách. No aktivisti pořád tlačí na odstavení těchto elektráren. Uhelné elektrárny jsou taktéž nežádoucí (v tomhle případě se nedivím). Tak jsem velice zvědav, jak se tohle vlastně vyřeší. Nějaké soláry a větrníky se nemůžou s výkonem takových Dukovan nebo Jasl. Bohunic (co do plochy, kterou zaberou) vůbec srovnávat. A tohle není jediný problém elektromobility.
Můj osobní názor je ten, že spalovací motory budou tahat za delší konec ještě hodně dlouho.

Fusion
legenda hvězd
Příspěvky: 2931
Registrován: čtv 31.07.2008, 11:16
Auto: C280 '94, BMW e30 m50b25 '87, pežit prdner
Bydliště: Brno

Re: elektromobily po stopáté

Příspěvek od Fusion »

A jeden přímotop téměř nic nevytopí.
Kdo reálně potřebuje denně nabít 90kWh do Tesly? Musel by denně najet 400km.
Nebo kdo denně natankuje půl až celou nádrž nafty? Taxikáři, rozvozy apod.
Realita je taková, že průměrně najedou lidi dojíždějící do práce 40km denně. To je cca 8-9kWh. Logicky pak zbytek dobiju na rychlonabíječce, pokud pojedu dál.

Nikdo nezlikviduje benzínovej motor ale nedává přece smysl mít hybrid s třetinovou baterkou, jezdit téměř jen na elektriku a zapnout benzínovej motor v podstatě jen o víkendu a na dovolenou?
zaibatsu píše:elektřina nelze ukládat a nikdy to nebude možné
[youtube][/youtube]

Waterfall
hvězda
Příspěvky: 1663
Registrován: pát 11.05.2012, 20:38
Auto: W124 300E-24, S204 180 Kompressor
Bydliště: Trenčín
Věk: 40

Re: elektromobily po stopáté

Příspěvek od Waterfall »

Jenom připomenu, že musíš počítat i elektrikou, co Ti sežere topení, klimatizace a hromada dalších prkotin. Takže z téch 8-9kW může být velmi rychle 10-11. Já potřebuju denně najet 60km a takových nás je jen v naší firmě celkem dost. A tak, jak nejsem zvyklý dojíždět palivovou nádrž do prázdna a vždycjky tam musím mít rezervu min. na 100km, tak to stejný vyžaduji od elektromobilu. Tzn., že pokud nebudu moct na noční nabití jet každý den do práce 30km rychlostí 120-130km/h po dálnici se zapnutou klimoškou (topením), rádiem atd. a navíc s dodstatečnou rezervou (to se mám na každou delší cestu týden připravovat?), je pro mě nějaká Tesla jen hračkou pro bohaté lidi. :)

Autor tématu
zaibatsu
hvězda
Příspěvky: 1377
Registrován: sob 19.05.2012, 23:11
Bydliště: Teplice, potažmo Buzerantovice

Re: elektromobily po stopáté

Příspěvek od zaibatsu »

hybrid smysl nedává, buď funguje to nebo funguje ono, ale cokoliv bylo vždycky hybridní, nikdy nemělo dlouhýho trvání.

Ze strojírenskýho pohledu jsou elektromobily úplně jasná slepá ulička, kterou sme si navíc prošli už na počátku 20. století. Jenže dneska se stát prcá úplně do všeho, takže už i strojařům říká, co budou vyrábět, hospodskejm, co maj komu dovolit v lokále apod.

Fusion
legenda hvězd
Příspěvky: 2931
Registrován: čtv 31.07.2008, 11:16
Auto: C280 '94, BMW e30 m50b25 '87, pežit prdner
Bydliště: Brno

Re: elektromobily po stopáté

Příspěvek od Fusion »

Nikde netvrdím, že je to plnohodnotnou náhradou.
Ale pokud spíš 8 hodin, pak těch 20kWh bez problému, na dvou fázích 40kWh. Dávno na to jsou sazby a není problém regulovat rychlost nabíjení, nabíjet jen ve sníženým tarifu atd.
Většina i domácích nabiječek dneska umí komunikovat se sítí (a internetem) nebo se solárem a regulovat jak je potřeba, např. nabíjet ze soláru "zadarmo" a ze sítě jen v nouzi. Auta dneska umí energii vracet a dají se tak využít jako aku pro celej dům. Možností je nespočet.
Není to tak, že by 100 aut nabíjelo a vyhodilo celou čtvrt jak klimatizace v minulosti. Jakmile by v síti docházelo k přetížení, všechny nabíječky zpomalí o 10%, například.

zaibatsu: Počkej až se technologie z Regery nebo Porsche 918 nebo McL P1 dostanou do obyčejných aut.

Autor tématu
zaibatsu
hvězda
Příspěvky: 1377
Registrován: sob 19.05.2012, 23:11
Bydliště: Teplice, potažmo Buzerantovice

Re: elektromobily po stopáté

Příspěvek od zaibatsu »

Fusion píše: zaibatsu: Počkej až se technologie z Regery nebo Porsche 918 nebo McL P1 dostanou do obyčejných aut.
čekám každých deset let, stalo se hovno. výkon není problém, baterie máte z počátku devadesátých let a říkáte tomu pokrok

Fusion
legenda hvězd
Příspěvky: 2931
Registrován: čtv 31.07.2008, 11:16
Auto: C280 '94, BMW e30 m50b25 '87, pežit prdner
Bydliště: Brno

Re: elektromobily po stopáté

Příspěvek od Fusion »

Ano, Regera má baterie z počátku 90 let *jokingly*

fíkus
král hvězd
Příspěvky: 6069
Registrován: sob 16.06.2012, 19:55
Auto: W124 300 TD, Range Rover '76

Re: elektromobily po stopáté

Příspěvek od fíkus »

Přesně, na 8 kg uhlovodíků ujedu 100 a více km, v plechové nebo plastové nádrži. Kolik toho vezu na každých 100 km s elektromobilem? Já tuším, že do budoucna budeme řešit úplně jiný starosti než čím a jak kam dojet. Nebude co k jídlu a pití, a to je daleko zásadnější problém. Stačí 10 - 15 let takový sucho jako je v posledních letech a máme problém který si nikdo ani nedovede představit. Auta na elektriku jsou tu stejně dlouho jako na spalovací motor, dokud bude co pálit a bude to levný, tak aut ne elektriku moc jezdit nebude. Je potřeba ještě jinou technologii, nějaké lehké snadno vyměnitelné baterky, a to si ještě počkáme. A nebo jinou technologii elektromotorů.

Autor tématu
zaibatsu
hvězda
Příspěvky: 1377
Registrován: sob 19.05.2012, 23:11
Bydliště: Teplice, potažmo Buzerantovice

Re: elektromobily po stopáté

Příspěvek od zaibatsu »

ano, regera má baterie z počátku devadesátých let, resp. ze sedmdesátých. ty si šlápnul ve třech letech na hrábě nebo toho debila jenom hraješ?

https://en.wikipedia.org/wiki/Koenigsegg_Regera" onclick="window.open(this.href);return false;

4.5 kW·h liquid-cooled lithium-ion battery

https://en.wikipedia.org/wiki/Lithium-ion_battery" onclick="window.open(this.href);return false;

Lithium batteries were proposed by British chemist M Stanley Whittingham, now at Binghamton University, while working for Exxon in the 1970s.

v praxi byly lithium ionový baterie rozšířený mobilama, konkrétně stojí za úspěchem značky Nokia, to je to Li-ion napsaný na tý baterce.

Autor tématu
zaibatsu
hvězda
Příspěvky: 1377
Registrován: sob 19.05.2012, 23:11
Bydliště: Teplice, potažmo Buzerantovice

Re: elektromobily po stopáté

Příspěvek od zaibatsu »

ano, regera má baterie z počátku devadesátých let, resp. ze sedmdesátých. ty si šlápnul ve třech letech na hrábě nebo toho debila jenom hraješ?

https://en.wikipedia.org/wiki/Koenigsegg_Regera" onclick="window.open(this.href);return false;

4.5 kW·h liquid-cooled lithium-ion battery

https://en.wikipedia.org/wiki/Lithium-ion_battery" onclick="window.open(this.href);return false;

Lithium batteries were proposed by British chemist M Stanley Whittingham, now at Binghamton University, while working for Exxon in the 1970s.

v praxi byly lithium ionový baterie rozšířený mobilama, konkrétně stojí za úspěchem značky Nokia, to je to Li-ion napsaný na tý baterce.

Fusion
legenda hvězd
Příspěvky: 2931
Registrován: čtv 31.07.2008, 11:16
Auto: C280 '94, BMW e30 m50b25 '87, pežit prdner
Bydliště: Brno

Re: elektromobily po stopáté

Příspěvek od Fusion »

To je to stejný jako bys řekl, že v novým Mercedesu je motor z počátku 20. století.
Pokrok v bateriích žádnej obrovskej není. Kapacity, počet cyklů a vybíjecí/nabíjecí proudy jsou ale čím dál lepší.
Ale u Regery zrovna o ty baterie nejde, všechno okolo je mnohem důležitější pro budoucí auta. Hlavně řídící jednotky v těch autech jsou oproti běžným značkám několik let popředu.

Petr H.
Administrátor
Příspěvky: 2329
Registrován: sob 11.10.2008, 19:45
Auto: W164 320CDI,r129 320sl, R230 SL55AMG, w221 350cdi
Bydliště: Praha
Věk: 48

Re: elektromobily po stopáté

Příspěvek od Petr H. »

ty baterie se neustále zlepšují, jejich energetická hustota pomalu roste. Naši vojáci teď zkouší v dronu lithiovky zhruba s 2x větší kapacitou. Je to dokonce snad český patent. Baterie má větší podíl Lithia a jeho nestabilitu řeší nějakou chemickou přísadou.
Já bych tu zase tak moc nepodezříval ostatní z debility. Faktem je, že přes den se skutečně v autech spálí dost energie a ne všichni (při teoretické 100% výměně za elektromobily) budou dobíjet pouze v noci - na pohodu pomalu. Takže ty rychlo-půlhodinový nabíječky ve městě, by se nezastavily. Navíc by už nebyly půlhodinové, neb by tam byla čekačka jako před sociálkou na dávky. O solárech (že by něco kompenzovaly a snad i dobíjely) se v našich zeměpisných šířkách snad ani nebudeme zmiňovat. Zvlášť když většina obyvatel by asi nabíjela doma přes noc. Je pravda, že některé solární panely dodávaly Čezu i v noci, takže bych to možná nechal ještě otevřený. *jokingly*
Jinak právě že hybridy fungujou dobře, kdo vyzkoušel osobně, dá mi za pravdu. Elektromobil dle mě je momentálně vhodný jako druhé auto do rodiny na poskakování po městě. Do vlastní garáže a dobíjení přes noc na nízkej tarif. To ano. Vzhledem k pořizovací ceně asi spíš tam, kde se nežije od výplaty k výplatě. Což zase vyvolává otázku, zda taková rodina má zapotřebí šetřit za každou cenu. Když se vezme v potaz PC a životnost baterií... Není to tak jednoznačný..

Autor tématu
zaibatsu
hvězda
Příspěvky: 1377
Registrován: sob 19.05.2012, 23:11
Bydliště: Teplice, potažmo Buzerantovice

Re: elektromobily po stopáté

Příspěvek od zaibatsu »

mícháte hrušky s jabkama. mercedes nepoužívá motor z 20. století, ovšem používá stále stejné palivo, bavíme se o palivu, resp. tom, co zastává jeho funkci a ty do toho motáš pohon, což je něco jinýho.

ve chvíli, kdy elektromobil má sloužit jako druhý auto, ekologičnost ti trochu pokulhává

a jestli se bavíš o těch rodinách, který mají jedno auto + druhý auto pro babu, tak to taky asi moc nemá smysl, těch v čechách tolik není :-D

elektromobil je možná dobrej do naprosto specifickejch podmínek, podle mě se to skvěle hodí na taxíky. stojí to na štaflu, jezdí to po městě a kousky. stejně to taxikáři nechtěj, zjevně vědí proč.
Odpovědět