elektromobily po stopáté
-
Autor tématu - hvězda
- Příspěvky: 1378
- Registrován: sob 19.05.2012, 23:11
- Bydliště: Teplice, potažmo Buzerantovice
elektromobily po stopáté
http://auto.idnes.cz/rozhovor-elektromo ... tomoto_vok" onclick="window.open(this.href);return false;
neboli elektrika v autech je na hovno
neboli elektrika v autech je na hovno
-
- legenda hvězd
- Příspěvky: 2931
- Registrován: čtv 31.07.2008, 11:16
- Auto: C280 '94, BMW e30 m50b25 '87, pežit prdner
- Bydliště: Brno
Re: elektromobily po stopáté
Ten člověk žiju mimo realitu. Jsou auta levnější, než Tesla a dávno jsou auta s nájezdem nad 100tis. aji 200tis. km. Od vodíku dává většina automobilek ruce pryč.
-
- legenda hvězd
- Příspěvky: 3464
- Registrován: čtv 21.08.2008, 15:21
- Auto: modrý,stříbrný,vínový,černý,bílý a 2 zelený
- Bydliště: Bihanken - Eichwald
Re: elektromobily po stopáté
důvod je jednoduchej. motor pro spalování vodíku
jako primárního paliva je drahá sranda a to se v dnešní
konzumní poptávce po levnejch autech nedá obejít.
a v oblasti pohonu palivovými články jsme někde
na úrovni štípání pazourku. přitom naše oblíbená
automobilka (myslím Daimler-Benz) má kompletně
zpracovanej wasserstoff systém už více jak třicet let. :-/
jako primárního paliva je drahá sranda a to se v dnešní
konzumní poptávce po levnejch autech nedá obejít.
a v oblasti pohonu palivovými články jsme někde
na úrovni štípání pazourku. přitom naše oblíbená
automobilka (myslím Daimler-Benz) má kompletně
zpracovanej wasserstoff systém už více jak třicet let. :-/
-
- král hvězd
- Příspěvky: 6069
- Registrován: sob 16.06.2012, 19:55
- Auto: W124 300 TD, Range Rover '76
Re: elektromobily po stopáté
Člověk který pracuje na takové pozici musí být naopak v realitě. A to více než kdokoliv jiný. Elektro ano, ale ještě si pár desítek let počkáme.
-
- legenda hvězd
- Příspěvky: 2931
- Registrován: čtv 31.07.2008, 11:16
- Auto: C280 '94, BMW e30 m50b25 '87, pežit prdner
- Bydliště: Brno
Re: elektromobily po stopáté
Na co? Dojezd 400-500km u nákupních vozíků je cca rok, dva. Nová Ampera dokonce letos (http://autobible.euro.cz/pariz-2016-ope ... risti-rok/" onclick="window.open(this.href);return false;).
Na 1000km dojezdy si těch 5 let třeba počkáme, ale je to tak nutný?
Já nevím, jestli záměrně mlží nebo se o to nezajímá a věří vodíku, ale
Tesla s 320tis. km https://techcrunch.com/2016/09/29/tales ... 00k-miles/" onclick="window.open(this.href);return false; (baterie 94%)
Mmch. je mylná představa, že baterka s nízkou kapacitou bude na vyhození, stejně jako zadřenej motor nejde nutně do šrotu. Použitý baterie z aut budou mít vždy svou cenu a jdou jednoduše recyklovat. Např. GP už dávno prodává powerbanky z použitých článků. Nissan starý baterie vykupuje, Tesla z nich dělá Powerwally.
Tedy pokud novej akupack stojí 150 tisíc, to neznamená, že hodnota auta se 70% kapacity je -150 tisíc. Starej se vykoupí za 70tis. a novej doplatí. Bavíme se ale o statisících kilometrech. Teď během pár let se mají začít používat baterie s odhadovanou životností 250 tisíc km bez ztráty kapacity, 450 tisíc na 80% (jestli si správně pamatuju).
Na 1000km dojezdy si těch 5 let třeba počkáme, ale je to tak nutný?
Já nevím, jestli záměrně mlží nebo se o to nezajímá a věří vodíku, ale
Je naprostá nepravda, to si může každej dohledat.Elektromobily, to jsou nadále velmi drahé vozy. Třeba drahé jako Tesla. Potíž u elektromobilů je nejen cena, ale i to, že toto drahé řešení zatím neprokázalo svou odolnost a životnost, hlavně co se baterií týče.
Tesla s 320tis. km https://techcrunch.com/2016/09/29/tales ... 00k-miles/" onclick="window.open(this.href);return false; (baterie 94%)
Opět, elektromobil obecně dávno nestojí tolik peněz. A jakej má dopad použití na prodejní cenu se dneska dá taky spočítat a u normálních aut podle najetých kilometrů taky máme +- představu, i u aut, který mají najetých jen pár tisíc kilometrů.Zatím vlastně ani nevíme, jaká může být po deseti letech prodejní hodnota ojetého elektromobilu, který nový stojí přes 100 000 eur.
Mě to připadne jako rozhovor z roku 2005, kdy tyto otázky byly opravdu relevantní. Dneska ale těch aut jezdí tolik, že je statisticky jednoduchý se dopočítat všeho, na co se ptá.Záleží ta cena na stavu baterií? Jak moc se stav do ceny promítne?
Mmch. je mylná představa, že baterka s nízkou kapacitou bude na vyhození, stejně jako zadřenej motor nejde nutně do šrotu. Použitý baterie z aut budou mít vždy svou cenu a jdou jednoduše recyklovat. Např. GP už dávno prodává powerbanky z použitých článků. Nissan starý baterie vykupuje, Tesla z nich dělá Powerwally.
Tedy pokud novej akupack stojí 150 tisíc, to neznamená, že hodnota auta se 70% kapacity je -150 tisíc. Starej se vykoupí za 70tis. a novej doplatí. Bavíme se ale o statisících kilometrech. Teď během pár let se mají začít používat baterie s odhadovanou životností 250 tisíc km bez ztráty kapacity, 450 tisíc na 80% (jestli si správně pamatuju).
-
- král hvězd
- Příspěvky: 6069
- Registrován: sob 16.06.2012, 19:55
- Auto: W124 300 TD, Range Rover '76
Re: elektromobily po stopáté
Elektromobil nepotkám ani jeden za měsíc, a to bydlím v Praze. Občas nějaký vozítka, nebo Citi Go na proud. Jde o nabíjení, ne o dojezd. Pro mě je zatím nereálná představa, že někde tvrdnu u nějaké "pumpy" 20 a více minut, a to nepočítám frontu. A nabíjecí místa na ulicích u paneláků v ČR = utopie, naprosto nereálná věc, kvůli debilitě občanů ČR. Já bych neomezoval nijak "spalovací" auta a neprotěžoval elektro, to je nesprávný způsob - ať se to rozšíří přirozeným vývojem a ne znevýhodněním jedné a zvýhodněním druhé skupiny. Prostě bych nechal na lidech jako celku co budou dýchat. Stát by do toho neměl "kecat".
-
- legenda hvězd
- Příspěvky: 2931
- Registrován: čtv 31.07.2008, 11:16
- Auto: C280 '94, BMW e30 m50b25 '87, pežit prdner
- Bydliště: Brno
Re: elektromobily po stopáté
S tím souhlasím. Zároveň by ale člověk neměl brát za slovo mluvčí firem, který zřejmě špatně zahučely nemálo peněz do nesprávné technologie. To už CNG dává větší smysl (i když ne o moc).
A čerpání paliva nemusí nutně být rychlejší, je to jen otázkou infrastruktury.
[youtube][/youtube]
A čerpání paliva nemusí nutně být rychlejší, je to jen otázkou infrastruktury.
[youtube][/youtube]
-
- král hvězd
- Příspěvky: 6519
- Registrován: pon 01.09.2008, 15:05
- Auto: D, J, SWE, CZ...
- Bydliště: Praha - východ
Re: elektromobily po stopáté
Na elektriku jezdit budeme určitě, už teď je v tom takové množství peněz, že se nedá nic jiného dělat.
Praha není referenční, tam se světové trendy projevují až se značným zpožděním.
Praha není referenční, tam se světové trendy projevují až se značným zpožděním.
-
- Administrátor
- Příspěvky: 2329
- Registrován: sob 11.10.2008, 19:45
- Auto: W164 320CDI,r129 320sl, R230 SL55AMG, w221 350cdi
- Bydliště: Praha
- Věk: 48
Re: elektromobily po stopáté
Tak já teda potkávám v provozu v Praze Tesly každý den. Možná i jiné elektry, ale nevšimnu si jich, protože mají konvenční kabát aut se spalovacím motorem. Co se nabíjení týče, tak to je o změně myšlení a pochopení principu funkce celého konceptu. Nabíjení na čerpacích stanicích považuji za nouzové. Ty auta by se měla předně nabíjet přes noc v garáži a z nočního proudu, to dává smysl. Pro občana z jižňáku to není optimální volba, to je snad jasný..
-
- hvězda
- Příspěvky: 1663
- Registrován: pát 11.05.2012, 20:38
- Auto: W124 300E-24, S204 180 Kompressor
- Bydliště: Trenčín
- Věk: 41
Re: elektromobily po stopáté
Já bych ten největší problem neviděl ani tak v bateriích, nebo dojezdu samotných elektromibilů. Obavu mám spíše o energetickou síť. Odstavují se jaderné elektrárny, staví se stále další a další fabriky (nonstopky s vysokou energetickou náročností), v domácnostech je čím dál, tím víc spotřebičů...už teď to třeba v Německu začíná být na hraně a musí dost energie importovat. Pokud si každý druhý majitel auta nechá přes noc nabíjet vehikl proudem 16A, ta síť bude imho přetížena. A nemyslím si, že na úkor nabíjení elektromobilů někdo nechá bez proudu průmysl... :-/
-
- hvězda
- Příspěvky: 1751
- Registrován: úte 25.10.2016, 14:19
- Bydliště: Kolin
Re: elektromobily po stopáté
ja je celkem potkavam vetsinou ty maly bavoraky a sem tam potkam i ten sportak
ve spindlu me stim skretem malem prejela nejaka baba, vubec to nebylo slyset, jen jak se valily kola
ve spindlu me stim skretem malem prejela nejaka baba, vubec to nebylo slyset, jen jak se valily kola
-
- legenda hvězd
- Příspěvky: 3356
- Registrován: ned 03.08.2008, 11:49
Re: elektromobily po stopáté
Nejvic potkavam maly e-upy, pak tesla
Az budou rozsirena elektroauta, tak se nebude moc pocitat s vyhodnym nevyuzitym nocniho proudu. CNG auta maji dost závad mi prijde. Baterie elektroaut maji novou kapacitu vyšší než udávanou, proto po x letech provozu jí mají ještě relativně vysokou. Vodik je energeticky narocne vyrobit a skladovat, daimler od toho odesel.Hybrid jako Prius se dicela drzi, byl o nich docela peknej clanek v diskutabilnim svete motoru
Az budou rozsirena elektroauta, tak se nebude moc pocitat s vyhodnym nevyuzitym nocniho proudu. CNG auta maji dost závad mi prijde. Baterie elektroaut maji novou kapacitu vyšší než udávanou, proto po x letech provozu jí mají ještě relativně vysokou. Vodik je energeticky narocne vyrobit a skladovat, daimler od toho odesel.Hybrid jako Prius se dicela drzi, byl o nich docela peknej clanek v diskutabilnim svete motoru
-
- vycházející hvězda
- Příspěvky: 559
- Registrován: pát 01.08.2008, 8:00
- Auto: W126/280SEL, W639
Re: elektromobily po stopáté
Na prumernem britskem malomeste (velikosti Vyskova) jsou nabijeci stanice pomalu na kazdem patem az desatem dome - na ulicni stene v predzahradce. Nyni. Kousek od reky je depo autobusu s nabijeci stanici (elektrina, vodik). Neni jedina. V pesi zone kolem Covent garden jsou stojanky na cipovou kartu. Podle me neni otazkou zda elektrina prevazi nad spalovacimi motory v individualni doprave; otazkou je zda to bude do peti let a nebo az deseti. Nabijeci mista na Jizaku a jinde v sidlistich je velmi zajimava investicni prilezitost, nikoli debilita. (neprekrucuji fikuse!) Otazkou zustava, kdo se toho chopi jako prvni; cekal bych nejake krahujce typu Kretinsky.
Ad Waterfall (nomen omen!) - podle me se prirozene zmeni navyky a potazmo cely trh 'nocniho proudu', nez ze by se muselo neco systematicky menit shora. Stale jeste je individualni spotreba (respektive domacnosti) kapkou v mori - a do budoucna to tak i zustane. Spise bych videl vetsi decentralizaci a nezavislost velkych odberatelu, kteri si budou mit tendenci energii vyrabet/ziskavat sami. Viz napriklad molten salt reactor a podobne.
Ad Waterfall (nomen omen!) - podle me se prirozene zmeni navyky a potazmo cely trh 'nocniho proudu', nez ze by se muselo neco systematicky menit shora. Stale jeste je individualni spotreba (respektive domacnosti) kapkou v mori - a do budoucna to tak i zustane. Spise bych videl vetsi decentralizaci a nezavislost velkych odberatelu, kteri si budou mit tendenci energii vyrabet/ziskavat sami. Viz napriklad molten salt reactor a podobne.
-
- vycházející hvězda
- Příspěvky: 756
- Registrován: sob 16.08.2008, 20:20
- Auto: MB W115 a mnoho dalších starých strojů
- Bydliště: Boleslavsko
Re: elektromobily po stopáté
Je jen otázkou kupeckých počtů a jednoduché statistiky pronásobit průměrný počet aut, které jsou každý den v provozu s jejich enrgetickou náročností a vyjdou takové teraampéry, které budou potřebné k dobití toho všeho jezdícího na elektriku, že to stávající distribuční nemůže nikdy unést, o zdrojích (elektrárnách) nemluvě. Už vidím, jak stávající trafostanice a dráty vedoucí do ní a z ní drží stovky aut, které se přes noc dobíjejí. Zatím to problém není, protože těch pár Tesel a BMW je kapka, ale při masivnějším rozšíření to klekne. Ale to nikdo zatím neřeší.
Jak říká starej Hrdlička: lidi si myslí, že proud vzniká v zásuvce.. :'(
Jak říká starej Hrdlička: lidi si myslí, že proud vzniká v zásuvce.. :'(
-
- legenda hvězd
- Příspěvky: 2931
- Registrován: čtv 31.07.2008, 11:16
- Auto: C280 '94, BMW e30 m50b25 '87, pežit prdner
- Bydliště: Brno
Re: elektromobily po stopáté
A že se to neřeší víš jak? To si vážně myslíš, že ČEZ investuje miliony do stanic a neřeší budoucnost domácích přípojek?
A zas takovej problém jakej z toho z neznalosti děláš to není. Doma se auto nabíjí 2-3kW. To je klima nebo dva přímotopy.
Samozřejmě, že kdyby během týdne se 3/4 osobních aut přeměnilo na EV tak je to průser, ale jestli takto někdo přemýšlí, měl by se nejprve jít léčit. Je to jeden z chabých argumentů proti EV, zhruba jako nedávná debilita, že by se SUV neměly pouštět do měst kvůli jejich velikosti.
A zas takovej problém jakej z toho z neznalosti děláš to není. Doma se auto nabíjí 2-3kW. To je klima nebo dva přímotopy.
Samozřejmě, že kdyby během týdne se 3/4 osobních aut přeměnilo na EV tak je to průser, ale jestli takto někdo přemýšlí, měl by se nejprve jít léčit. Je to jeden z chabých argumentů proti EV, zhruba jako nedávná debilita, že by se SUV neměly pouštět do měst kvůli jejich velikosti.