Dovoz ojetin bude složitější

Vše o srazech, zajímavé odkazy, vtipy atd.
Odpovědět

sternDM1
vycházející hvězda
Příspěvky: 862
Registrován: ned 25.04.2010, 22:09
Bydliště: České Budějovice a okolí
Věk: 52

Re: Dovoz ojetin bude složitější

Příspěvek od sternDM1 »

scout76 píše:Od určitého roku výroby a zřejmě platné stk,pojištění a nevím čeho půjde přivézt a přihlásit. Ostatní nepůjde. A jako odpad ho bude moci dovézt jen oprávněná osoba na základě notifikace o přepravě odpadů (trend je opačný z ČR se vozí do D nebo A) a jednoduché to není. Takže s plečkama na díly bude konec.
A kdo pozna, kdyz auto privezu treba na rakouskych prevozkach a zustane v CZ na dily? NIKDO!
A nebo si pujcim ceske prevozky a privezu to z A tak i tak. To bych chtel videt, kdo tohle ohlida?
Ja kdyz se zeptam jak v Rakousku policajtu, tak v Cechach, tak ti nikdo poradne z nich nerekne, jestli na tech prevozkach muzes bez problem pres caru jezdit... Takze zakon je zakon, ale stejne to pujde oklikou ojebat *jokingly* Hold se tam zase nekdo nudi a vymysli blbosti. Ze mne to vubec prekvapuje....
Naposledy upravil(a) sternDM1 dne úte 21.03.2017, 9:22, celkem upraveno 1 x.

schicklgruber

Re: Dovoz ojetin bude složitější

Příspěvek od schicklgruber »

Nechtějí prý vystoupit je napůl ale opustit i EU trh a celní unii. Což mě třeba připadá zase jako krok vedle.

fíkus
král hvězd
Příspěvky: 6069
Registrován: sob 16.06.2012, 19:55
Auto: W124 300 TD, Range Rover '76

Re: Dovoz ojetin bude složitější

Příspěvek od fíkus »

EU není špatná, kdyby neřešila jak má svítit žárovka, jak má vypadat okurka, co smím dovážet z jiné EU země a další pí..viny. To co vymýšlí nás vrací do 90. let, kdy bylo omezení na dovoz a ještě clo jako kráva. Tak už zbývá jen to clo a nebo nějaký výpalný za přihlášení auta z dovozu jako to mají třeba u bratrů na Slovensku. K čertu s tímhle byrokratickým bordelem!!!

PřemekD
kometa
Příspěvky: 2025
Registrován: stř 06.08.2008, 12:43
Auto: Několikero
Bydliště: Jihlava, Šafaříkova 28, T. 608284817
Věk: 71

Re: Dovoz ojetin bude složitější

Příspěvek od PřemekD »

scout76 píše:Anglie vystoupí i z celní unie? Moc to nesleduju,ale zajímá mě to.

Na veterány by se to vztahovat nemělo. A Němcům to vadit nebude stejně jako frantíkům. Jejich vrakeři to naopak uvítají,protože jim zbude víc materiálu na vrakování,který teď jako největší exportéři ojetin toliko nemají.

Je tohle veterán? Nemusí mít napřed testaci?

http://www.telegraph.co.uk/cars/classic ... ar-e-type/" onclick="window.open(this.href);return false;

klic

fíkus
král hvězd
Příspěvky: 6069
Registrován: sob 16.06.2012, 19:55
Auto: W124 300 TD, Range Rover '76

Re: Dovoz ojetin bude složitější

Příspěvek od fíkus »

Pochybuju že tohle nebude vadit Němcům, který prodávaj za stávajících podmínek za normální ceny ojetý auta a ze dne na den z toho bude sběr, protože Němec si to nekoupí. To je rozdíl dostat například 4000 eur za pěknou W124 z roku 1991, což veterán není, a nebo ještě zaplatit za ekolikvidaci.

Autor tématu
scout76
král hvězd
Příspěvky: 9237
Registrován: pon 01.09.2008, 21:31
Auto: Už se mi to sem nevejde
Bydliště: Sokolov
Věk: 47
Kontaktovat uživatele:

Re: Dovoz ojetin bude složitější

Příspěvek od scout76 »

Na veterány a youngtimery jsem se tenkrát ptal a nedokázali mi dát odpověď,protože si nepřipouštěli,že straá auta se v poslední době berou jako komodita. Podle mě na auta,které splňují status veterána bude vyjímka.

Fikus - když se rušily polopřevody,tak se bazaristů taky nikdo neptal jestli se jim to líbí nebo ne.
Pokud se tahle blbost schválí,tak půjde nejen v D do kytek plno bazarů stejně jako v
dobách šrotovného.

Mě se ten návrh nelíbí stejně joko ostatním,ale rozhodují za nás ti,které jsme do eurolavic poslali. Z nichž většina neví o čem je řeč a že jejich krok může poškodit některé odvětví. Třeba obchod s ojetými auty :( .

Autor tématu
scout76
král hvězd
Příspěvky: 9237
Registrován: pon 01.09.2008, 21:31
Auto: Už se mi to sem nevejde
Bydliště: Sokolov
Věk: 47
Kontaktovat uživatele:

Re: Dovoz ojetin bude složitější

Příspěvek od scout76 »

sternDM1 píše:
scout76 píše:Od určitého roku výroby a zřejmě platné stk,pojištění a nevím čeho půjde přivézt a přihlásit. Ostatní nepůjde. A jako odpad ho bude moci dovézt jen oprávněná osoba na základě notifikace o přepravě odpadů (trend je opačný z ČR se vozí do D nebo A) a jednoduché to není. Takže s plečkama na díly bude konec.
A kdo pozna, kdyz auto privezu treba na rakouskych prevozkach a zustane v CZ na dily? NIKDO!
A nebo si pujcim ceske prevozky a privezu to z A tak i tak. To bych chtel videt, kdo tohle ohlida?
Ja kdyz se zeptam jak v Rakousku policajtu, tak v Cechach, tak ti nikdo poradne z nich nerekne, jestli na tech prevozkach muzes bez problem pres caru jezdit... Takze zakon je zakon, ale stejne to pujde oklikou ojebat *jokingly* Hold se tam zase nekdo nudi a vymysli blbosti. Ze mne to vubec prekvapuje....
Nepozná to nikdo,ale úřad v A se tě zeptá co si s autem,které si dočasně odhlásil udělal a co jim řekneš? Odvezl jsem ho do CZ a tam stojí na zahradě? Plánují propojit systém DI po celé EU,kde odhláška z A bude na osobu třeba z CZ a do určité doby bude muset být auto dohlášeno jinak ty ty ty... Jedná se o jeden z návrhů,který z části možná projde. Největší dohady byly o tom,kdo tento systém / program dodá,protože se bude jednat o zakázku jako prase pro zhotovitele. Podobné centrální registry už fungují v jiných oborech. Třeba ten,kam se práskají jedovaté hračky z Číny.

adam w140
hvězda
Příspěvky: 1586
Registrován: čtv 29.04.2010, 13:50

Re: Dovoz ojetin bude složitější

Příspěvek od adam w140 »

Budou nas srat tak dlouho az se zase zacnou rezat vinka

kejb
král hvězd
Příspěvky: 6519
Registrován: pon 01.09.2008, 15:05
Auto: D, J, SWE, CZ...
Bydliště: Praha - východ

Re: Dovoz ojetin bude složitější

Příspěvek od kejb »

Právě, systémy se dřív nebo později (dřív) propojí a bude to na hovno...
ať tak či tak nejvyšší čas pořídit pár kousků na orgáni :x :)

Juan
hvězdička
Příspěvky: 74
Registrován: sob 16.08.2008, 8:23
Auto: W 123 T
Bydliště: Praha-Východ
Kontaktovat uživatele:

Re: Dovoz ojetin bude složitější

Příspěvek od Juan »

Fusion píše:Nikde sem nespsal od státu. Pokud vím (nevím jak je to teď) se už za likvidaci platí (dovezu auto a vylepím litr, dřív sem ho dostal). To nejsou prachy za ten papírek o likvidaci, to je úplata za provedení ekologické likvidace. Stejně jako s ostatním odpadem, buď roztřídím a neplatím, nebo narvu dodávku a platím na váze. Neplatím za to, aby si to tam smradlavci rozebrali a ještě prodali (i když to se taky děje, ale nedá se to uhlídat). Dal samozřejmě dostane každej obchodník s odpadem nebo šrotem výplatu za ten roztříděnej brajgl, dneska se téměř všechno vrací do oběhu a je to dobře nejen pro přírodu, ale ekonomicky to dává smysl, když z toho někdo znovu něco vyrobí. Mezitím jsou i různý dotace.
Tady je plno omylů viz zákon o nakládání s odpady:

§ 37b
Povinnosti provozovatele zařízení ke sběru autovraků

(1) Provozovatel zařízení ke sběru autovraků je povinen

a) plnit povinnosti podle § 14 odst. 1 a § 18,

b) převzít v souladu s provozním řádem veškeré autovraky nebo jejich části a převzít veškeré použité části vyjmuté při opravách vozidel,

c) bezúplatně převzít vybrané autovraky z vozidel poprvé uvedených na trh po dni 1. července 2002, pokud obsahují podstatné části a neobsahují odpad nemající původ ve vybraném vozidle; pro vybrané autovraky z vozidel uvedených na trh před dnem 1. července 2002 platí tato povinnost ode dne 1. ledna 2007,

d) při převzetí autovraku bezplatně vystavit potvrzení o převzetí, jestliže byla odevzdána alespoň karosérie s označením identifikačního čísla VIN a motor s označením identifikačního čísla, pokud bylo uvedeno v osvědčení o registraci vozidla; náležitosti potvrzení o převzetí stanoví prováděcí právní předpis,

e) zajistit předání autovraku ke zpracování výhradně zpracovateli autovraků, pokud jím sám není,

f) skladovat autovraky v souladu s podmínkami stanovenými prováděcím právním předpisem,

g) vést evidenci o převzatých autovracích a o autovracích odeslaných ke zpracování a zasílat příslušnému správnímu úřadu údaje v rozsahu a způsobem stanoveným prováděcím právním předpisem,

h) zapojit se do informačního systému sledování toků vybraných autovraků, stanoveného prováděcím právním předpisem,

i) identifikovat podle § 18 osoby, od nichž přebírá autovraky nebo jejich podstatné části, a převzaté autovraky nebo jejich podstatné části, a vést o těchto skutečnostech evidenci v rozsahu stanoveném prováděcím právním předpisem; tuto evidenci je povinen mít na provozovně, kde se uvedené předměty nacházejí,

j) pořizovat fotodokumentaci stavu přijímaných autovraků.

(2) Ministerstvo stanoví prováděcím právním předpisem náležitosti potvrzení o převzetí autovraku do zařízení ke sběru autovraků, podmínky pro skladování autovraků a rozsah a způsob vedení evidence převzatých autovraků včetně informačního systému sledování toků vybraných autovraků.

§ 37c
Povinnosti zpracovatele autovraků

(1) Zpracovatel autovraků je povinen

a) plnit povinnosti podle § 14 odst. 1 a § 19,

b) před zahájením zpracovatelských operací autovraku zajistit odčerpání a oddělené shromažďování provozních kapalin,

c) demontovat prováděcím předpisem stanovené části autovraků před jejich dalším zpracováním tak, aby se omezily negativní dopady na životní prostředí,

d) zničit identifikační číslo vybraného autovraku (VIN) způsobem, který vylučuje jakékoliv jeho opětovné použití,

e) vyjmout a oddělit z autovraků části a materiály obsahující olovo, rtuť, kadmium a šestimocný chrom určené prováděcím právním předpisem a využít nebo odstranit je samostatně,

f) skladovat a rozebírat autovraky tak, aby bylo možno části opětovně použít nebo materiálově využít,

g) materiály a části autovraků v maximální míře opětovně použít, využít, popřípadě odstranit nebo za tím účelem předat jiné osobě,

h) vést evidenci o převzatých autovracích a o způsobech jejich zpracování a zasílat příslušnému správnímu úřadu údaje v rozsahu a způsobem stanoveným prováděcím právním předpisem,

i) s materiály a částmi vybraných autovraků nakládat v souladu s § 37 odst. 7 písm. b),

j) zapojit se do informačního systému sledování toků vybraných autovraků, stanoveného prováděcím právním předpisem. Pokud sám není posledním zpracovatelem vybraných autovraků, je povinen spolu s odpadem z vybraných autovraků předat každému následujícímu zpracovateli údaje o dílčím zpracování v souladu s prováděcím právním předpisem.

(2) Zpracovatel může nabídnout části autovraků výrobci, akreditovanému zástupci, popřípadě jinému kvalifikovanému zájemci k opětovnému použití. Za kvalifikovaného zájemce se považuje právnická nebo fyzická osoba oprávněná k podnikání v oboru opravy a servisu motorových vozidel podle zvláštního právního předpisu.12)

xaler
hvězdička
Příspěvky: 492
Registrován: pát 18.03.2011, 18:21
Auto: W163 ML500
Bydliště: Louny

Re: Dovoz ojetin bude složitější

Příspěvek od xaler »

Je to zajímavé počtení a docela se toho děsím a přitom jsem si ještě nedávno říkal jak se blýská na lepší časy. Jestli se nemýlím tak byla zrušna dovozová TK protože někdo přišel na to, že je zbytečná. Ještě dodám, že od nového roku chtějí oživit podvod ČKP a zase budou pronásledovat lidi co mají nepojištěné, nepoužívané auto.
To scout76 mám tu asi deset brzdových kotoučů tak až mě s tím vyhodí ze sběrny tak jsou tvoje.

xaler
hvězdička
Příspěvky: 492
Registrován: pát 18.03.2011, 18:21
Auto: W163 ML500
Bydliště: Louny

Re: Dovoz ojetin bude složitější

Příspěvek od xaler »

adam w140 píše:Budou nas srat tak dlouho az se zase zacnou rezat vinka
Bude to jako v devadesátkách kdy papíry byly daleko cennější než auto.

Autor tématu
scout76
král hvězd
Příspěvky: 9237
Registrován: pon 01.09.2008, 21:31
Auto: Už se mi to sem nevejde
Bydliště: Sokolov
Věk: 47
Kontaktovat uživatele:

Re: Dovoz ojetin bude složitější

Příspěvek od scout76 »

Juan - ten zákon psal dement. Ten poslední odstavec je totální kktina. Dovedeš si představit třeba M3000 a vrakera jak mu cpe třeba kapotu z w202? Cílem dealera je prodat nový díl včetně montáže a ne nějaký starý krámy na který nemůže dát záruku. Nebo třeba,že bych do Boleslavi přivezl zadní vrata z Felicie? To by asi na mě zavolali ochranku a těch kravin je tam víc.

A než se Fikus zeptá na tu osobu,tak musí být oprávněná. Tj. autoservis,automechanik,který má platnou živnost v oboru a předat jdou poze části. Ne celý vrak.

schicklgruber

Re: Dovoz ojetin bude složitější

Příspěvek od schicklgruber »

U nás se třeba fakt určité díly (zadní vrata Felicia bez koroze) skladují a prodávají fyz. os.

Jinak třeba motory Felicia se rozmontovávají a třídí. Jinak zbytek vozů jede rovnou do šrotu.

Takže taková ekolikvidace je pro majitele Felicií, starých VW, Opelů, Peugeotů, Fiatů apod jako dar z nebes. Protože mají díly za pár stovek.

A ten poslední odstavec je opravdu totální blbost.

Autor tématu
scout76
král hvězd
Příspěvky: 9237
Registrován: pon 01.09.2008, 21:31
Auto: Už se mi to sem nevejde
Bydliště: Sokolov
Věk: 47
Kontaktovat uživatele:

Re: Dovoz ojetin bude složitější

Příspěvek od scout76 »

U vás tyhle auta jezdí,ale u nás se jich lidi zbavují. Dnes přišla felace 99 bez koroze jen pán urazil person o obrubník. Jde odsát a do pece.
Odpovědět