C30CDI AMG
-
Autor tématu - vycházející hvězda
- Příspěvky: 915
- Registrován: čtv 17.09.2009, 18:17
- Auto: W210 E200CDI ~200kW, W203 C30 AMG ~220kW 660Nm
C30CDI AMG
Tak jsem si pořídil další hračku na hraní. Prozatím se mi ji povedlo dostat do funkčního stavu, že nikde nic nemlátí a motor s převodovkou dělají to, co by dělat měly. Plán do budoucna je 270-300kW a 750-800Nm.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
-
Autor tématu - vycházející hvězda
- Příspěvky: 915
- Registrován: čtv 17.09.2009, 18:17
- Auto: W210 E200CDI ~200kW, W203 C30 AMG ~220kW 660Nm
Re: C30CDI AMG
Tak první menší úprava už proběhla. Výkon by se měl nyní pohybovat +- 200kW a kroutící moment 660Nm.
https://youtu.be/fVQOH0p4loQ
https://youtu.be/fVQOH0p4loQ
-
- hvězdička
- Příspěvky: 446
- Registrován: úte 02.02.2016, 9:01
- Auto: W203 longbi 200cdi
- Bydliště: Prešov
Re: C30CDI AMG
Čo znamena mensia uprava? U teba clovek nevie 😂
-
Autor tématu - vycházející hvězda
- Příspěvky: 915
- Registrován: čtv 17.09.2009, 18:17
- Auto: W210 E200CDI ~200kW, W203 C30 AMG ~220kW 660Nm
Re: C30CDI AMG
No zatím jen SW. Respektive jediné, co jsem zatím měnil, bylo čidlo tlaku paliva na railu. Původní je do 1500bar. No teď je do 1800bar, protože se zvedl tlak z 1350bar na 1650bar. Časem budou úplně jiné vstřiky a také jiné turbo. Dost pravděpodobne dojde i na manuální převodovku.
-
- hvězdička
- Příspěvky: 446
- Registrován: úte 02.02.2016, 9:01
- Auto: W203 longbi 200cdi
- Bydliště: Prešov
Re: C30CDI AMG
A v com sa tento motor lisi od obyc 320?
Ma nieco kovane?
Ma nieco kovane?
-
- kometa
- Příspěvky: 2145
- Registrován: pon 28.02.2011, 18:33
- Auto: Trambus
- Bydliště: 60580495devět/Kolín
Re: C30CDI AMG
Možná se liší hlavně v tom, že vychází z 270 a je to 5válec . . . :-D
-
Autor tématu - vycházející hvězda
- Příspěvky: 915
- Registrován: čtv 17.09.2009, 18:17
- Auto: W210 E200CDI ~200kW, W203 C30 AMG ~220kW 660Nm
Re: C30CDI AMG
Přesně tak :) Motor se v základu liší tím, že má jinou klikovou hřídel, ojnice a písty, díky čemuž má větší zdvih a zároveň objem 3 litry. Dále pak jsou jiné vstřiky, obrovské vysokotlaké čerpadlo CP3 L110 a elektricky ovládané též dost velké turbodmychadlo GT2559. Další změna patrná hned po otevření kapoty je chlazení stlačeného vzduchu vodou, což je mimochodem opravdu velmi účinné a udržuje teplotu nasávaného vzduchu na <40°C. Nahoře v místě sání je velký výměník napojený přes el.čerpadlo na dva chladiče vpředu. Čili za nárazníkem se nachází dohromady 4 chladiče.
Podvozek je v podstatě totožný jako u C32 - dost tuhý, takže na hrbolech s 18" koly je to cítit, ale nic s čím by se nedalo v pohodě žít. Příjemně překvapilo, že ve vyjetých kolejích drží stopu a netahá za volant. Celkově má člověk dobrý a jistý pocit z řízení, jelikož auto drží doslova jak přibité a je zcela stabilní i při vysokých rychlostech.
Co mě ale trochu štve, je nastavení převodovky, kdy první dva kvalty prostě nezamyká měnič tak, jak by si člověk představoval. To už ale k 5G bohužel patří.
Podvozek je v podstatě totožný jako u C32 - dost tuhý, takže na hrbolech s 18" koly je to cítit, ale nic s čím by se nedalo v pohodě žít. Příjemně překvapilo, že ve vyjetých kolejích drží stopu a netahá za volant. Celkově má člověk dobrý a jistý pocit z řízení, jelikož auto drží doslova jak přibité a je zcela stabilní i při vysokých rychlostech.
Co mě ale trochu štve, je nastavení převodovky, kdy první dva kvalty prostě nezamyká měnič tak, jak by si člověk představoval. To už ale k 5G bohužel patří.
-
Autor tématu - vycházející hvězda
- Příspěvky: 915
- Registrován: čtv 17.09.2009, 18:17
- Auto: W210 E200CDI ~200kW, W203 C30 AMG ~220kW 660Nm
Re: C30CDI AMG
Aby se neřeklo, že jsou to vše jen plané řeči do nedohlédnutelného budoucna, tak jsem se dal do práce a dílo je hotovo - aspoň prozatím. C30 AMG manual getriebe - a jsem přesvědčen, že žádné jiné C30 s manuálem nikdo jiný nemá. Bohužel budu muset převodovku znovu odšroubovat, kvůli instalaci na zakázku vyrobené kovokeramické spojky (viz ilustrační obrázek), která už snad dokáže přenést momentálních 660Nm, respektive 700-800Nm do budoucna. Nicméně už teď je zrychlení (bohužel jen 1. a 2. kvalt bez prokluzu) z nuly o dost dramatičtější než s 5G dobře fungujícím, avšak zastaralým automatem. Podle prvních zkoušek je 0-100km/h s nic moc dobrým startem za max 6s.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
-
- hvězdička
- Příspěvky: 335
- Registrován: pát 01.06.2012, 19:13
- Auto: w115 300D US spec a jiné.
Re: C30CDI AMG
wow! držím palce
-
- hvězda
- Příspěvky: 1756
- Registrován: ned 03.08.2008, 16:29
- Auto: jo jo, mám
- Bydliště: Košťany
- Věk: 58
- Kontaktovat uživatele:
Re: C30CDI AMG
hezkýýýý, mě automat vždycky spolehlivě odradil
-
Autor tématu - vycházející hvězda
- Příspěvky: 915
- Registrován: čtv 17.09.2009, 18:17
- Auto: W210 E200CDI ~200kW, W203 C30 AMG ~220kW 660Nm
Re: C30CDI AMG
Tak jsem udělal dvě videa akcelerace s 6ti kvaltovou manuální převodovkou.
0-100km/h : 6s (s klidným rozjezdem)
100-200km/h : 13,8s (BMW E90 335d 210kW má 15s)
PS: Ano, ty hnusné budíky jsem přehodil za FL, na které se dá koukat.
https://www.youtube.com/watch?v=K0EQ9Cez05I
https://www.youtube.com/watch?v=vKBeuSuBGY4
0-100km/h : 6s (s klidným rozjezdem)
100-200km/h : 13,8s (BMW E90 335d 210kW má 15s)
PS: Ano, ty hnusné budíky jsem přehodil za FL, na které se dá koukat.
https://www.youtube.com/watch?v=K0EQ9Cez05I
https://www.youtube.com/watch?v=vKBeuSuBGY4
-
- hvězda
- Příspěvky: 1067
- Registrován: pát 28.10.2011, 21:22
- Auto: MB
- Bydliště: Kolin
Re: C30CDI AMG
Pekne frci 👍
-
- hvězdička
- Příspěvky: 268
- Registrován: ned 16.08.2015, 16:14
- Auto: konkurenčné
Re: C30CDI AMG
Ak môžeš, zmeraj tie bežné zrýchlenia 60-100 alebo ešte lepšie 80-120 na 3ke aj 4ke podľa GPS, to by zaujímalo asi najviac ľudí (aspoň mňa určite). Bez GPS to nemá cenu, rozdiel 1 sekundy je v tomto malom zrýchlení priepastný.
0-100 už tie Nm zadnokolka málokedy prenesie na cestu a 100-200 ťažko niekde človek vyskúša.
0-100 už tie Nm zadnokolka málokedy prenesie na cestu a 100-200 ťažko niekde človek vyskúša.
-
Autor tématu - vycházející hvězda
- Příspěvky: 915
- Registrován: čtv 17.09.2009, 18:17
- Auto: W210 E200CDI ~200kW, W203 C30 AMG ~220kW 660Nm
Re: C30CDI AMG
Z mého pohledu je zrychlení 100-200 nejlépe porovnatelné s ostatními auty (a je i dost takových videí na YT), protože se odbourá vliv pohonu AWD/RWD/FWD. Zároveň to je i delší doba pozorování než jen 80-120. Podle GPS ukazuje tachometr na 1-2km/h přesně i při 230. Že by to chtělo měřit něčím pořádným, s tím souhlasím, ale kupovat se mi to zatím nechce. Jinak já tedy 100-200 nemám problém vyzkoušet dost často a nemyslím si, že jsem tady sám.
-
- hvězdička
- Příspěvky: 268
- Registrován: ned 16.08.2015, 16:14
- Auto: konkurenčné
Re: C30CDI AMG
Pri 80-120 zas eliminuješ dobu preradenia cez 2 či 3 rýchlostné stupne. 200 fakt po okreske lietať nebudem a diaľnicu s neobmedzenou tu tiež nemám :D Tak ak náhodou sa k tomu dostaneš, napíš, ak nie, tak nič.