C30CDI AMG

Odpovědět

Autor tématu
Mystik4l
vycházející hvězda
Příspěvky: 915
Registrován: čtv 17.09.2009, 18:17
Auto: W210 E200CDI ~200kW, W203 C30 AMG ~220kW 660Nm

C30CDI AMG

Příspěvek od Mystik4l »

Tak jsem si pořídil další hračku na hraní. Prozatím se mi ji povedlo dostat do funkčního stavu, že nikde nic nemlátí a motor s převodovkou dělají to, co by dělat měly. Plán do budoucna je 270-300kW a 750-800Nm.
64381528_881193658912870_4130980179008815104_n.jpg
64832046_1023707864492630_8433500411222032384_n.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Autor tématu
Mystik4l
vycházející hvězda
Příspěvky: 915
Registrován: čtv 17.09.2009, 18:17
Auto: W210 E200CDI ~200kW, W203 C30 AMG ~220kW 660Nm

Re: C30CDI AMG

Příspěvek od Mystik4l »

Tak první menší úprava už proběhla. Výkon by se měl nyní pohybovat +- 200kW a kroutící moment 660Nm.

https://youtu.be/fVQOH0p4loQ

h@vran
hvězdička
Příspěvky: 446
Registrován: úte 02.02.2016, 9:01
Auto: W203 longbi 200cdi
Bydliště: Prešov

Re: C30CDI AMG

Příspěvek od h@vran »

Čo znamena mensia uprava? U teba clovek nevie 😂

Autor tématu
Mystik4l
vycházející hvězda
Příspěvky: 915
Registrován: čtv 17.09.2009, 18:17
Auto: W210 E200CDI ~200kW, W203 C30 AMG ~220kW 660Nm

Re: C30CDI AMG

Příspěvek od Mystik4l »

No zatím jen SW. Respektive jediné, co jsem zatím měnil, bylo čidlo tlaku paliva na railu. Původní je do 1500bar. No teď je do 1800bar, protože se zvedl tlak z 1350bar na 1650bar. Časem budou úplně jiné vstřiky a také jiné turbo. Dost pravděpodobne dojde i na manuální převodovku.

h@vran
hvězdička
Příspěvky: 446
Registrován: úte 02.02.2016, 9:01
Auto: W203 longbi 200cdi
Bydliště: Prešov

Re: C30CDI AMG

Příspěvek od h@vran »

A v com sa tento motor lisi od obyc 320?
Ma nieco kovane?

trojan
kometa
Příspěvky: 2145
Registrován: pon 28.02.2011, 18:33
Auto: Trambus
Bydliště: 60580495devět/Kolín

Re: C30CDI AMG

Příspěvek od trojan »

Možná se liší hlavně v tom, že vychází z 270 a je to 5válec . . . :-D

Autor tématu
Mystik4l
vycházející hvězda
Příspěvky: 915
Registrován: čtv 17.09.2009, 18:17
Auto: W210 E200CDI ~200kW, W203 C30 AMG ~220kW 660Nm

Re: C30CDI AMG

Příspěvek od Mystik4l »

Přesně tak :) Motor se v základu liší tím, že má jinou klikovou hřídel, ojnice a písty, díky čemuž má větší zdvih a zároveň objem 3 litry. Dále pak jsou jiné vstřiky, obrovské vysokotlaké čerpadlo CP3 L110 a elektricky ovládané též dost velké turbodmychadlo GT2559. Další změna patrná hned po otevření kapoty je chlazení stlačeného vzduchu vodou, což je mimochodem opravdu velmi účinné a udržuje teplotu nasávaného vzduchu na <40°C. Nahoře v místě sání je velký výměník napojený přes el.čerpadlo na dva chladiče vpředu. Čili za nárazníkem se nachází dohromady 4 chladiče.

Podvozek je v podstatě totožný jako u C32 - dost tuhý, takže na hrbolech s 18" koly je to cítit, ale nic s čím by se nedalo v pohodě žít. Příjemně překvapilo, že ve vyjetých kolejích drží stopu a netahá za volant. Celkově má člověk dobrý a jistý pocit z řízení, jelikož auto drží doslova jak přibité a je zcela stabilní i při vysokých rychlostech.

Co mě ale trochu štve, je nastavení převodovky, kdy první dva kvalty prostě nezamyká měnič tak, jak by si člověk představoval. To už ale k 5G bohužel patří.

Autor tématu
Mystik4l
vycházející hvězda
Příspěvky: 915
Registrován: čtv 17.09.2009, 18:17
Auto: W210 E200CDI ~200kW, W203 C30 AMG ~220kW 660Nm

Re: C30CDI AMG

Příspěvek od Mystik4l »

Aby se neřeklo, že jsou to vše jen plané řeči do nedohlédnutelného budoucna, tak jsem se dal do práce a dílo je hotovo - aspoň prozatím. C30 AMG manual getriebe - a jsem přesvědčen, že žádné jiné C30 s manuálem nikdo jiný nemá. Bohužel budu muset převodovku znovu odšroubovat, kvůli instalaci na zakázku vyrobené kovokeramické spojky (viz ilustrační obrázek), která už snad dokáže přenést momentálních 660Nm, respektive 700-800Nm do budoucna. Nicméně už teď je zrychlení (bohužel jen 1. a 2. kvalt bez prokluzu) z nuly o dost dramatičtější než s 5G dobře fungujícím, avšak zastaralým automatem. Podle prvních zkoušek je 0-100km/h s nic moc dobrým startem za max 6s.
spojka.jpg
70139126_396966471198826_1524673541373427712_n.jpg
69274027_505334066973846_5472175517815799808_n.jpg
71175200_540665226742105_4295492325687164928_n.jpg
70982150_2373832259330578_1697879191485153280_n.jpg
71211802_2404726606451275_6807504695800627200_n.jpg
72416855_729881114118419_2797737582035730432_n.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Frankmaniator
hvězdička
Příspěvky: 335
Registrován: pát 01.06.2012, 19:13
Auto: w115 300D US spec a jiné.

Re: C30CDI AMG

Příspěvek od Frankmaniator »

wow! držím palce

miluna
hvězda
Příspěvky: 1756
Registrován: ned 03.08.2008, 16:29
Auto: jo jo, mám
Bydliště: Košťany
Věk: 58
Kontaktovat uživatele:

Re: C30CDI AMG

Příspěvek od miluna »

hezkýýýý, mě automat vždycky spolehlivě odradil

Autor tématu
Mystik4l
vycházející hvězda
Příspěvky: 915
Registrován: čtv 17.09.2009, 18:17
Auto: W210 E200CDI ~200kW, W203 C30 AMG ~220kW 660Nm

Re: C30CDI AMG

Příspěvek od Mystik4l »

Tak jsem udělal dvě videa akcelerace s 6ti kvaltovou manuální převodovkou.
0-100km/h : 6s (s klidným rozjezdem)
100-200km/h : 13,8s (BMW E90 335d 210kW má 15s)

PS: Ano, ty hnusné budíky jsem přehodil za FL, na které se dá koukat.

https://www.youtube.com/watch?v=K0EQ9Cez05I
https://www.youtube.com/watch?v=vKBeuSuBGY4

Humungus
hvězda
Příspěvky: 1067
Registrován: pát 28.10.2011, 21:22
Auto: MB
Bydliště: Kolin

Re: C30CDI AMG

Příspěvek od Humungus »

Pekne frci 👍

Milosss
hvězdička
Příspěvky: 268
Registrován: ned 16.08.2015, 16:14
Auto: konkurenčné

Re: C30CDI AMG

Příspěvek od Milosss »

Ak môžeš, zmeraj tie bežné zrýchlenia 60-100 alebo ešte lepšie 80-120 na 3ke aj 4ke podľa GPS, to by zaujímalo asi najviac ľudí (aspoň mňa určite). Bez GPS to nemá cenu, rozdiel 1 sekundy je v tomto malom zrýchlení priepastný.
0-100 už tie Nm zadnokolka málokedy prenesie na cestu a 100-200 ťažko niekde človek vyskúša.

Autor tématu
Mystik4l
vycházející hvězda
Příspěvky: 915
Registrován: čtv 17.09.2009, 18:17
Auto: W210 E200CDI ~200kW, W203 C30 AMG ~220kW 660Nm

Re: C30CDI AMG

Příspěvek od Mystik4l »

Z mého pohledu je zrychlení 100-200 nejlépe porovnatelné s ostatními auty (a je i dost takových videí na YT), protože se odbourá vliv pohonu AWD/RWD/FWD. Zároveň to je i delší doba pozorování než jen 80-120. Podle GPS ukazuje tachometr na 1-2km/h přesně i při 230. Že by to chtělo měřit něčím pořádným, s tím souhlasím, ale kupovat se mi to zatím nechce. Jinak já tedy 100-200 nemám problém vyzkoušet dost často a nemyslím si, že jsem tady sám.

Milosss
hvězdička
Příspěvky: 268
Registrován: ned 16.08.2015, 16:14
Auto: konkurenčné

Re: C30CDI AMG

Příspěvek od Milosss »

Pri 80-120 zas eliminuješ dobu preradenia cez 2 či 3 rýchlostné stupne. 200 fakt po okreske lietať nebudem a diaľnicu s neobmedzenou tu tiež nemám :D Tak ak náhodou sa k tomu dostaneš, napíš, ak nie, tak nič.
Odpovědět