Váha vzduchu rozdíl


Merc124
Administrátor
Příspěvky: 6226
Registrován: pon 28.07.2008, 14:42
Auto: W210 + 3 x W201 + B 200 CDI + Stardiag C3 + C5
Bydliště: Mělník
Věk: 61

Re: Váha vzduchu rozdíl

Příspěvek od Merc124 »

navi píše:moc nechapu o jakejch senzorech se hadáš
a pokud se koukneš pořádně na video tak zjistíš že jsem hledal v hodnotach v realnem čase :)
doufal jsem že na to koukne jeden z králu mercedes fora ( zadek524,spacá,blueabyss,přemek doležal atd) a něco z toho vyčte.
Je pravda že jsem to nezkoušel v tahu na 3 do kopce ale auto tahne jak má jen ten problem na volnoběh .
tak touhle diag je to sranda, ta přece načte všechny auta na zeměkouli *jokingly* Pořádně si přečti co ti psal Bluby 8)

Autor tématu
navi
hvězdička
Příspěvky: 308
Registrován: stř 07.11.2012, 23:34
Auto: w 211 320 cdi 190 2.0 d w 203 200 cdi

Re: Váha vzduchu rozdíl opraveno

Příspěvek od navi »

tak zase jezdí ALE
jako první jsem vyndal katalizator měl jsem dojem že je to DPF protože auto má zelenou plaketu euro 4 a i v dokladech je napsano euro 4 a zde v DE se to hodně kontroluje no nic je tam normalni kat .
vyndal jsem ho kouknul jsem do něj a je zasrane jako prase nalil jsem do něj 5 l vody a nic se nestalo druhej konec naprosto suchej cca po 1 min to začalo pomalu čurat ale opravdu pomalu .
tak jsem vzal vapku kterou mame na traktory ta má motor kterej má 2 ps a opravdu velkej tlak
a naladoval jsem plnej kotel do katu a ten hnus co z toho lezl jsem opravdu nečekal . potom co začala vytekat čista voda jsem do něj zase nalil 5 l vody a ta proletěla jako nic . 007
potom jsem ho chtěl zase namontovat kouknul jsem do něj a :-@ ta strana co je dělaná z drátu v poho ale ta strana co je keramická naprosto na maděru :-[ a ano jsem opravdojej KKT
no nic vzal jsem flexu a hurá na kucháni keramika ven drát tam zustal .
předtím neš jsem katalizator zase namontoval tak jsem sundal celej vejfuk a prohnal jsem přes něj hodně vody a ta prošla jako nic tak jsem to zase cele poskládal nahodil jsem ho kratka test jízda a poslech motoru zda se bude klepat stejně jako na videu a nic. Motor maká rovně takže OPRAVE


ALE druhej den jsme jel nakupovat tak jsem tomu šlapal na krk a občas černej kouř vzadu moc jsem na to nereagoval .Dokud jsem nezastavil na červenou .Potom co padla zelená jsem mu šlapnul na krk prostě plnej a za mnou česná stěna :D
takto jsem ujel 1 km a zse červaná zastavuju a auto v zadu hulí černě ,smrdí a klepe sebou
vypnul jsem motor lezu ven němec se ptá zda potřebuju hasičák nereaguji a lezu pod kapotu a koukam co se tomu stalo nic jsem nenašel tak jsem ho šel znova nohodit a motor fungoval naprosto normálně ;) dojel jsem nakoupit a zase domu kousek od baraku jsem mu zase šlapnul a zase černej kouř ale potom to přestako .
doma jsem hned sudnal trubku před EGR a žena tomu začala šlapat .EGR zasrane a ventil se občas zadrhaval a zustaval otevřenej a to jsem ho před rokem čistil .

Vzal jsem EGR vyndal vyčistil zkontroloval jsem ho na těsnost a sice tak že jsem ho vyfoukal vzduchem do sucha a do trubky co vede z vejfuku jsem nalil naftu a koukal jsem zda bude protekat .Vše těsnilo tak jsem si řekl že ho deadtivuju vzal jsem podtlak a zaslepil jsem ho a na tom konec pokud jsem něco udělal špatně kolem EGR nebo jsem na neco zapomě tak pls poradtě


vše jsem poskládal projel v vše v pořádku auto nehulí a pokud se na něj šlape ta i jede

ALE pokud jedete a motor má od 1500 do 2800 otáček a potřebujete trochu zrychlit šlapnetena na pedal akceleratoru a ono se nic neděje potom co mate teměř plnej tak auto začne zrychlovat podřadí někam k 3000 ot a auto vystřelí do předu . skoušel jsem to s fixsovanou trojkou do 3 tis prostě pomalá reakne jedete šlapnete za pulku pedálu auto začne líně tahnout a po 3000 tis raketa .

hledal jsem kde muže bejt problem a našel jsem jenom problem s turbem začalo pískat jako prase a naklapění lopatek variabilita nefunguje at má motor 2 tis otáček nebo 4500 ot tak se pačka ani nepohne . skoučel jsem jí rukou a chodí lehce skoušel jsem podtlak pusou a vše funguje a těsní ale samotnej podtlak nějak malo podtlakuje skoušel jsem ho jazikem a opravdu slabej .
je možné že je problém v tom převodníku nebo co to je má to zespoda malej filtr ktereej je dost zasranej sundaval jsem ho uplně ale nic se neděje .
ještě mě napadlo že jsem špatně zaslepil podtlak na EGR a někde to tam přisáva a ten je stejnej jak na turbo tak na EGR jenom je rozdělenej takovou plastovou rozdvojkou .
no nic budu hledat pokud někoho něco napadne budu vděčnej jako panic po prvním sexu :)

enougher
kometa
Příspěvky: 2476
Registrován: ned 13.05.2012, 1:00
Auto: SL55AMG,W447, CLK320, CL500 4M AMG,c126 560
Bydliště: Praha
Věk: 47
Kontaktovat uživatele:

Re: Váha vzduchu rozdíl

Příspěvek od enougher »

Co intercooler a hadice k němu???

blueabyss
hvězda
Příspěvky: 1353
Registrován: pon 13.12.2010, 21:04
Auto: W211;ML 164;123 300D;123 240D;R230 500;W460 300
Bydliště: Pelhřimov
Věk: 63
Kontaktovat uživatele:

Re: Váha vzduchu rozdíl opraveno

Příspěvek od blueabyss »

navi píše: Vzal jsem EGR vyndal vyčistil zkontroloval jsem ho na těsnost a sice tak že jsem ho vyfoukal vzduchem do sucha a do trubky co vede z vejfuku jsem nalil naftu a koukal jsem zda bude protekat .Vše těsnilo tak jsem si řekl že ho deadtivuju vzal jsem podtlak a zaslepil jsem ho a na tom konec pokud jsem něco udělal špatně kolem EGR nebo jsem na neco zapomě tak pls poradtě


vše jsem poskládal projel v vše v pořádku auto nehulí a pokud se na něj šlape ta i jede
Šlapat nemůže, jelikož ti teď jednotka hází motor do nouzáku kvůli EGR. To že jsi zaslepil převodník je sice hezké 006, ale pokaždé když ho jednotka sepne tak očekává změnu průtoku na váze vzduchu, ta se nemůže dostavit jelikož máš EGR stále zavřený.
Dle tvých sdělení o tom nemáš páru - obecně o systému tzn. že jakékoliv další rady jsou zcela zbytečné - zatím vše co jsi udělal jsi dojebal, strávil jsi na tom spousty času a nejspíše jsi tedy ušetřil. :-@

Autor tématu
navi
hvězdička
Příspěvky: 308
Registrován: stř 07.11.2012, 23:34
Auto: w 211 320 cdi 190 2.0 d w 203 200 cdi

Re: Váha vzduchu rozdíl

Příspěvek od navi »

AHA takže egr ovladanej podtlakem je potřeba nechat zapojenej a jak se teda dělá jeho zaslepení ?to se zaslepuje ta trubka co vede z vejfuku a ventil otevíra nadale ?
nějak jsem si najivně mysle že to bude jednoduché jako u passatu sundat podtlak a hodit železnou zaslepku . tak ho zase zapnu *tired*

a auto do nouzaku nepadá jde normálně přes 3000
jenom do 3000 reaguje hooodně pomalu a po 3 se utrhne a jede
a naklapění nefunguje

no nepřemejšlel jsem nad tim ale ano ušetřil jsem :-$ přece nepujdu kupovat novej katalizator kterej byl totalně zaprasenej a něčím zalepenej

A někam dávat auto do serviru tady v Německu opravdu neeee z toho jsem vylečenej po zkušenosti s SBC se kterím jsem objel snad 5 servisu a všude zakroutili hlavou sedřeli x euro za diagnostiku a nakonec řeknou je potřeba nové SBC není možné opravovat a hotovo v mercedesu mam dojem že 70 euro diagnostika a 2500 euro sbc .
za posledních par let co mam :stern: tak jsem toho nejvíce udělál sám s pomocí vás všech a zaplatil jsem za to jednu desetinu toho co to stojí v servisu a né každej werkstatt se do všeho pusti tady mají nejraději vyměnu agregátu nejde alternátor ? hned novej a nazdar
pokud něco dělám sám a něco posru tak mužu bejt nasranej jenom na sebe
a těch pár jedincu kterým duvěřuju a mohu s klidnou hlavou dat auto na opravu a budu vědět že auto opravdu poctivě udělají je málo a jsou daleko BLUEABYSS 500 KM ZADEK 390 atd

blueabyss
hvězda
Příspěvky: 1353
Registrován: pon 13.12.2010, 21:04
Auto: W211;ML 164;123 300D;123 240D;R230 500;W460 300
Bydliště: Pelhřimov
Věk: 63
Kontaktovat uživatele:

Re: Váha vzduchu rozdíl

Příspěvek od blueabyss »

Pokud jsi ten EGR vyčistil a chodí (nepřidírá se) můžeš přezkoušet podtlakem a pohledem - musí se vracet, tak ho zapoj a nech ho žít.
Pokud tam není další závada tak by to mělo chodit. Načíst a vymazat paměť.
Tady nejde o to EGR zaslepit - ten pokud na něj nepřivedeš podtlak což jsi udělal je víceméně zaslepen sám o sobě - pokud těsní.
Vypojení EGR lze u MB CR2- CR5 jen tak že buď přepíšeš soft řídící jednotky nebo ji nějak řekneš(jen CR2 a CR3), že se při otevření zmenšil průtok na váze vzduchu - což logicky vyplývá z toho, že motor saje výfukové zplodiny (EGR otevřen) a přes váhu vzduchu v tomto důsledku, jde toho vzduchu méně. To je to co sleduje jednotka.
MB CR2 -5 není VW(na kterých to jednotka nevyhazovala - jen starší typy motoru)

Autor tématu
navi
hvězdička
Příspěvky: 308
Registrován: stř 07.11.2012, 23:34
Auto: w 211 320 cdi 190 2.0 d w 203 200 cdi

Re: Váha vzduchu rozdíl

Příspěvek od navi »

ok moc děkuju a co ta variabilita na turbu
podtlak je slabej a nezvedne tu pačku je možne že jsem špatně ucpal podtlak na egr a přisáva to ?

blueabyss
hvězda
Příspěvky: 1353
Registrován: pon 13.12.2010, 21:04
Auto: W211;ML 164;123 300D;123 240D;R230 500;W460 300
Bydliště: Pelhřimov
Věk: 63
Kontaktovat uživatele:

Re: Váha vzduchu rozdíl

Příspěvek od blueabyss »

To já nevím ale spíše si myslím - že jednotka díky závadě která v ní je ovládá tlakový převodník turbo dmýchadla jen na omezenou část procent.
Udělej tak jak ti říkám ať ti někdo nastartuje a hned po startu by se to mělo hnout.
Egr jednotka pouští až cca při teplotě 60st. do té doby ho nehodnotí respekt nespouští.
Chce to ale čistou paměť závad.

Autor tématu
navi
hvězdička
Příspěvky: 308
Registrován: stř 07.11.2012, 23:34
Auto: w 211 320 cdi 190 2.0 d w 203 200 cdi

Re: Váha vzduchu rozdíl

Příspěvek od navi »

ok moc děkuju

dert
hvězdička
Příspěvky: 43
Registrován: ned 24.04.2011, 13:41
Auto: mercedes benz e 220 cdi s210 , E 200 w210

Re: Váha vzduchu rozdíl

Příspěvek od dert »

blueabyss píše: stř 23.12.2015, 5:13 Právě jsem dorazil z firemního večírku - čtu a chce se mi blinkat : 006 -! Tohle, ale dám asi i pod parou.
Přemek Doležal píše:Já jsem kdysi konzultoval s odporníkem, jestli by se hodnoty váhy nedaly posunout někam jinam,
nejlépe výše, předřadným odporem.
Nevěděl, odporník. :'(
By mne zajímalo, jak chceš dosáhnout vyšší hodnotu váhy tzn. napětí - předřadným odporem.
navi píše: Nasledujici tupej dotaz je co to tam ve VAZE odejde je divné že pokud je auto studené tak prvních 400 metru to tahne normálně a potom zase nouzák .
Na váze nic neodejde ta je v tvém případě nejspíše v pořádku
navi píše: našel jsem na AUDI foru par expertu co tam tuningujou vrtačkou vahu moc to nechápu
kam co vrtají a jak to funguje ?
Menším prostorem vyvrtanou dírou protéká vzduch rychleji tzn.zvýší průtok vzduchu přes vyhřívaný film nebo vyhřívaný drát dle typu váhy - dělá se v případě že váha nedosahuje požadovaných hodnot, je zaolejovaná, zaprášená - prostě vadná.
Ti co šetří nejvíce dají jen diodu za 3 kč a krmí to v podstatě plnou dávkou - ušetřili, žere to jak tank!


Váha vzduchu Pierburg 7.22684.07.0 - je možno zamontovat.
Není zde to podstatné - chybový kod z diagnostiky - což jsi nahradil slovem "váha"
Předpokládám, že se jedná o ????
P0101 Měřič hmotnosti vzduchu – měřící rozsah, problém plnění
P0102 Měřič hmotnosti vzduchu – signál příliš malý
Nebo jaký kód????????????????????????????
Na videu se mi zdá že se ten motor nafukuje - z pod filtru sání jdou zplodiny!!!!
Já se domnívám že tvůj problém je buď - rozsypaný katalyzátor - méně pravděpodobné nebo ucpaný filtr (první část výfukového potrubí) za katalyzátorem. - vice pravděpodobné.
Odpoj tuto část výfukového potrubí(vytáhnout sponu za katem) přidrátovat potrubí, aby jsi ho netahal po zemi - vymazat závadu a projet.

Pokud to pomůže - nahradit filtr ( většinou vina sračkoidních levných olejů nebo vyšlehaného motoru)
Pokud nepomůže tak existují i další příčiny proč neporušená váha nasávaného
vzduchu poskytuje chybný signál:
– Vadná funkce EGR
– Vadný ventil odvětrání klikové skříně
– Netěsnost sacího potrubí - cesta turbo intercooler - sání
– Ucpaný vzduchový filtr
- Utržené klapky
Vše se dá prokazatelně změřit. Čísla pinu jsou na konektoru.¨
Předpokládejme že kabeláž k řídící jednotce je v pořádku - můžeme měřit i přímo na ní, ale piny z hlavy nedám.

Kontrola funkce hmotnosti nasávaného vzduchu je možno provést různými způsoby:
zapnout zapalování vzít voltmetr
- Mezi pinem 2 a kostrou vozidla: 12 Voltů (napájecí palubní napětí vozidla).
- Mezi pinem 4 a pinem 3: 5 voltů (napětí váhy).
- výstupní napětí mezi pinem 5 a pinem 3: 1,00 +/– 0,02 V při nulovém průchodu
proudu vzduchu, funguje snímač hmotnosti nasávaného vzduchu téměř vždy správně.
Když je dosažena úroveň 1 V, foukni jemně do měřiče - výstupní napětí by se nyní mělo
zvýšit v závislosti na množství dovnitř foukaného vzduchu. (průtoku)

Měření při zatížení
nastartuj motor, požadovaná hodnota (při teplém motoru a běhu na volnoběh): 1,2–1,6 V.
Váha měří napětí v rozsahu přibližně od 1,0 do 4,4 V mezi
volnoběžnými a maximálními otáčkami.

Zvyš otáčky motoru na maximum. Musí být dosaženo signálu mezi 3,8 a 4,4 V.
(dá se orientačně změřit i voltmetrem - osciloscopem s nahráváním je to však lepší)
Tato zkouška je jen orientační jelikož s el. ovládaným akceleračním pedálem nelze dosáhnout přidání do plného výkonu za 20ms = 4.4 V - váha bezvadná.

Upozornění:
Toto mé povídání se týká jen analogových snímačů, aby se někdo neutrápil na digitální váze.

Dobrou noc :-@


Pane Odborníku je velká škoda že se tu nedá přispět fin. odměnou jako poděkování za vaší inteligentní odpověď 007 007 007 .
Tak aspoň děkuji . *thumbs up* *thumbs up*
Odpovědět