SL 320 rv97 v upgrade na stav perfektní

Zamčeno

sternDM1
vycházející hvězda
Příspěvky: 862
Registrován: ned 25.04.2010, 22:09
Bydliště: České Budějovice a okolí
Věk: 52

Re: SL 320 rv97 v upgrade na stav perfektní

Příspěvek od sternDM1 »

Byl jsi ,,kesu,, v tom Berline na tu 6-ti kuli mrknout?

kesu
vycházející hvězda
Příspěvky: 559
Registrován: pon 18.11.2013, 20:58
Auto: Mercedes SL600 r129, VW passat B7, Citroen C4 vts

Re: SL 320 rv97 v upgrade na stav perfektní

Příspěvek od kesu »

Ahoj,
hele v Berlíně ne, ten nekomunikuje. Dneska jsem se byl podívat na jiný a nechal jsem si čas na rozmyšlenou. Narazil jsem na auto, co sice mělo asi nějak lízlej bok v minulosti ale jinak je v super stavu. Motor přede jak kočička, převodovka jde super, auto slušný a střecha jak nová. po sešlápnutí plynu na podlahu jsem si stačil uvědomit, že to jede jako silnější 2,0 benzín. V tý chvíli to tam dalo asi v 80 dvojku a po dlouhý době jsem se v autě chvíli bál. To auto je monstrum.. Jednak to jede jak protržený ale hlavně se to musí řídit, není to "dnešní" auto, který na nic nereaguje a jede prostě rovně. A to je asi důvod, proč nad tím přemýšlím, je to prostě už hrozně starý. Posilovač jde na začátku z tuha a potom lehce. Na proměnnou účinnost s měněným převodem dnešních aut to nemá. Taky ty 16 na 225/55 gumy tomu na jistotě moc nepřidaj. Zase na druhou stranu je to krásně pohodlný a ten stavitelnej podvozek krásně fungoval.
Prostě nevím, za peníze co do toho chci dát lepší auto asi nebude. Ale je to hrozně zbytečný a starý:(
Ale třeba kdybych nezkoušel v12 kabriolet v proletujícím sněhu v mínus 3stupních zanechalo by to na mě jinej dojem...
Jsem tak 50:50... Ale pokud nevezmu tohle, už se za tím autem nikdy nesmím ani podívat..

Michal 500 SEC
hvězda
Příspěvky: 1101
Registrován: pát 01.08.2008, 10:48

Re: SL 320 rv97 v upgrade na stav perfektní

Příspěvek od Michal 500 SEC »

No ale o tom ty auta přece právě jsou. Jestli chceš něco, co nemusíš řídit, ale dělá to za Tebe půlku věcí samo, tak se musíš poohlížet po něčem jiným a tak od roku 2005 nahoru ;)

kesu
vycházející hvězda
Příspěvky: 559
Registrován: pon 18.11.2013, 20:58
Auto: Mercedes SL600 r129, VW passat B7, Citroen C4 vts

Re: SL 320 rv97 v upgrade na stav perfektní

Příspěvek od kesu »

Michale asi máš pravdu, je to nezvyk.
Jako tomuhle vlastně nemám co vyčítat, nikam to netáhne, vše funguje a jediný kde to poznalo ruku tunera je nový rádio s couvací kamerou (proboha proč to).
Ta síla mě ale překvapila. Papírově passat r36 jede stejně, ale todle když se roztočí a podřadí tak se fakt čerti ženěj. Krom toho ten chod, za jízdy si to tak nějak přede. Na brzdy se musí šlápnout silnějc ale brzděj super.
Co byl pro mě trochu šok, bylo otevření kapoty. Konečně jsem pochopil, proč to auto má tak šileně dlouhej čumák. Tam snad nepropadne mince. Ani nechci hádat, jak se ta hrůza bude servisovat..
A krom toho je to vlastně vevnitř hrozně mrňavý. Abych koukal ven musím si dát sedadlo úplně dolu a docela dozadu. No ale je fakt, že se svými 190cm jsem se do mazdy mx5 neveše vůbec..
No asi do toho půjdu, dal jsem si limit 10 tis což tohle malinko nesplňuje a koupit levnější asi nemá smysl. Krom toho tohle snad po roce když mě to nebude bavit prodám s ne moc velkou ztrátou. Z sauta zmizelo od soukromníka sl500 za tuším 190tis.
Můžu se zeptat, ty jsi zkoušel různý kola jak jsem četl. Tohle je na originál 16tkách a je to super pohodlný. Ale možná by to sneslo menší balon, přeci jen 225/55 je tak na XC90 profil. Je to s 18 kolama lepší a řekněme jistější?

Pirx
hvězdička
Příspěvky: 383
Registrován: sob 09.11.2013, 21:49
Auto: R129 SL600 W140 S600

Re: SL 320 rv97 v upgrade na stav perfektní

Příspěvek od Pirx »

kesu píše:Ahoj,
V tý chvíli to tam dalo asi v 80 dvojku a po dlouhý době jsem se v autě chvíli bál. To auto je monstrum.. Jednak to jede jak protržený...
007 007 007
Sakrys rekl jsem si, ze v tomhle pocasi jezdit nebudu, ale jak ctu tvuj zazitek budu muset jit okamzite sudat plachtu a aspon objet garaz dokola... *thumbs up*

To kulickovy rizeni je proste fakt stary, vzdycky si pripadam jak kdybych kormidloval parnik, ale beru to tak, ze to k mercedesu z te doby proste patri... navic je to fakt spis jen pocit, kdyz tomu das napit nekde v zatackach, stejne to jede jak po kolejich...

Velikost je trosku potiz, mam 198cm a slunecni clony nemuzu sklopit, nevidel bych ani tesne pred auto.... zase kdyz sundam strechu, dam sedacku nejvejs a koukam na cestu vrchem nad oknem... 009
Ale vazne, nejdele jsem jel zatim asi 4 hodiny a to uz jsem se kroutil jak had... nicmene cesty do 2 hodin jsou myslim v pohode... chce to obcas se protahnout...

kesu
vycházející hvězda
Příspěvky: 559
Registrován: pon 18.11.2013, 20:58
Auto: Mercedes SL600 r129, VW passat B7, Citroen C4 vts

Re: SL 320 rv97 v upgrade na stav perfektní

Příspěvek od kesu »

přitom vůle v řízení to nemělo, spíš prostě ta reakce. V novejch autech na volantu necítím nic. Ale říkají to všichni, je to prostě vlastnost a ne chyba..
no vezmu to, stejnak by mi to nedalo spát. Kdyžtak to ojezdím a zas prodám.

Za 10 tis eur je to drahá sranda, ale tohle auto má jen malý chybičky:
-pravej blatník byl asi stříkanej
-pravý okýnko nedojede asi o 4-5mm nahoru (ani nechci vědět, kde je chyba, já snad nebudu mít auto, kde by se nesypaly stahovačky....)
-na hardtopu chybí díl čalounění sloupků
-spáry dveří vs karoserie jakoby za klikou jsou plus mínus 1-2mm, ale to zatím měly všechny co jsem viděl.

Maska lícuje, kufr a boky a vše ostatní taky a zespodu to je jak nový. Dif i motor suchej. Vejfuk jak novej. Podvozek funguje i s nastavováním atd. Střecha super dojede kam má. Stav interiéru odpovídá sotva 100tis. Km který to má na budíku, veškerý elektrický serepatičky fungujou.

No a ten motor, to je pecička. Nicméně jsem se nemohl zbavit dojmu, že už je na to zbytečnej. Nicméně hodně mě překvapilo, že v Eco modu převodovky reaguje i jinak plyn a auto je úplně normální a dalo by se s tím jezdit denně. V standard režimu na podlaze je to fakt monstrum.

Hele ještě jedna věc mi vadila. Když jsem se připoutal tak už pás nešel povolit. Jakoby se to na mě pořád utahovalo až jsem se musel odepnout a připoutat znova. To je asi špatnej navíječ pásu co?
Takže buďto výměna nebo kolíček na prádlo před navíječ:))?

Jinak hele ještě jeden dotaz, bylo to vyrobený jako model 1995, tzn poslední před faceliftem. První přihlášení 4/1996. V roce 2006 dovezený z Japonska. Nicméně má to Německy popsanej tempomat, něměcký štítky na motoru, litry na 100km a jediny co je v rozsypaným čaji je nálepka na motoru. Je možný, že je to původně Německý auto?

kesu
vycházející hvězda
Příspěvky: 559
Registrován: pon 18.11.2013, 20:58
Auto: Mercedes SL600 r129, VW passat B7, Citroen C4 vts

Re: SL 320 rv97 v upgrade na stav perfektní

Příspěvek od kesu »

nicméně možná, že jsem si měl nastavit výšku pásu když tak koukám do manuálu...:/

kesu
vycházející hvězda
Příspěvky: 559
Registrován: pon 18.11.2013, 20:58
Auto: Mercedes SL600 r129, VW passat B7, Citroen C4 vts

Re: SL 320 rv97 v upgrade na stav perfektní

Příspěvek od kesu »

Hele a ještě jedna věc,
interiér je předfaceliftovej, blatníky a podběhy taky před, převodovka 4 stupňová, odometr digitální ale má to nastavení světlý vejšky vedle světel. Je to nějakej paskvil nebo prostě poslední předfacelift?

Pirx
hvězdička
Příspěvky: 383
Registrován: sob 09.11.2013, 21:49
Auto: R129 SL600 W140 S600

Re: SL 320 rv97 v upgrade na stav perfektní

Příspěvek od Pirx »

Pro ktery trh to bylo vyrobene poznas z VINu... taky jaky je vzadu prolis na SPZ.

U aut, ktera jsem videl, bylo vzdy ovladani ADS podvozku vedle svetel, i pred faceliftem... Akorat do zari 1995 se montovalo ADS 1, pak ADS 2.

Dvere a okna se trochu daji doladit, viz " onclick="window.open(this.href);return false;

kesu
vycházející hvězda
Příspěvky: 559
Registrován: pon 18.11.2013, 20:58
Auto: Mercedes SL600 r129, VW passat B7, Citroen C4 vts

Re: SL 320 rv97 v upgrade na stav perfektní

Příspěvek od kesu »

Prolis je "Německej", jinak vin je WDB1290761F107674, umíš z toho něco vyčíst?
Hele a jakej je rozdíl mezi ads1 a ADS2? to je v tom přepínači vejšky?

Pirx
hvězdička
Příspěvky: 383
Registrován: sob 09.11.2013, 21:49
Auto: R129 SL600 W140 S600

Re: SL 320 rv97 v upgrade na stav perfektní

Příspěvek od Pirx »

Ja mam EPC na druhym pocitaci, tak jenom co jsem nasel na netu, tj. bez zaruky
barva 744 - Brillantsilber
vnitrek 271A - Leder Anthrazit
motor 120981 12 005318
almara 722362 04 028400
datum dodani 18.12.1995

vybava
289 volant drevo/kuze
518 radio exquisit bez RDS
565 zadni zidle (= zadny BOSE)
592 zeleny skla, zadni vytapeny
652 kola s 8 dirama
740 cerna hadrova strecha
880 infra dalkovy ovladani centralu

Prepinac vysky by mel byt u obou stejny, ale princip fungovani je jiny, ADS 1 je mechanicky, kdezto ADS 2 elektronicky...
Jaky ADS tam mas zjistime v EPC, podle toho jaky dily to k tomu VINu bude nabizet...

kesu
vycházející hvězda
Příspěvky: 559
Registrován: pon 18.11.2013, 20:58
Auto: Mercedes SL600 r129, VW passat B7, Citroen C4 vts

Re: SL 320 rv97 v upgrade na stav perfektní

Příspěvek od kesu »

Moc děkuju..
není tam specifikace "Japan", takže to asi vše sedí..

Když to má zadní sedačky nemá to bose hudbu? Ikdyž já na to moc nejsem, nevadí mi to..

Ještě jednou díky

Michal 500 SEC
hvězda
Příspěvky: 1101
Registrován: pát 01.08.2008, 10:48

Re: SL 320 rv97 v upgrade na stav perfektní

Příspěvek od Michal 500 SEC »

S kolama jsem moc nelaboroval, koupil jsem to na hnusnejch 18", pak jsem na to dal třídílný 17" a když jsem sehnal originál Lorinsery 18" tak to šlo na ně. Podvozek jsem měl doladěnej k dokonalosti, ale na těch 18" to bylo citlivý na koleje na dálnicích, ale to je prostě normální. Volant je velkej, auto těžký, řízení teda logicky nebude jako na Hondě CRX, ale musím říct, že to šlo za volantem pěkně a sedělo to výborně. Kvality tohohle auta se nejvíc projeví ve větších rychlostech, ono to totiž neuvěřitelně zrychluje, sedí a zatáčí v jakýkoliv rychlosti, což se o většině aut říct nedá. Letíš si po dálnici +200km/h, přijde sjezd, lehce hneš volantem, auto bez zaváhání naprosto jistě změní směr, přibrzdíš a na sjezdu už jedeš 80km/h, všechno s pocitem naprostýho bezpečí. S vyššíma kolama (myslím vyšší profil = menší průměr v palcích) to bude pohodlnější, ale taky trochu "rozevlátější", to je tím profilem.
Byl jsem třeba na předváděčce BMW, před pár lety, Mini mě bavilo, nová 130d jela pěkně, ale vnitřek stísněnej a když jsem "narazil" na proměnnej poloměr otáčení, tak jsem z toho byl pěkně otrávenej, co je to za ptákovinu, to bych teda v autě nechtěl. Nakonec jsem vyrazil s 535xd a po asi 5km jsem to vrátil zástupci prodejce ať s tím jede zpátky sám, že si za volantem připadám jak pasažér, odezva volantu absolutně nulová, nic pro mě. V R129 když jedeš z levýho pruhu dálnice do odbočovacího přes vyjetý koleje v pravým pruhu, tak ten volant musíš prostě podržet, protože auto na ně reaguje, to mě přijde v pořádku. Když brzdíš z větší rychlosti, chce to trochu síly, dneska jsou ty brzdy na autech přeposilovaný, protože s tím jezdí kdejaká slečinka co má 40kg i s postelí.
Okno se dá seřídit, to je v pohodě. JPN původ by mě netrápil, ale prošel bych to, aby nebyla kastle po nějaký těžší nehodě, jednoduchej základ je, že dveře musí jít zavírat bez nějakýho třískání a drhnutí, jestli to budeš moct vzít na hever za zvedací body, stejně by se zavírání dveří nemělo změnit. Základní postupy prohlídky auta asi netřeba vysvětlovat ;)

Autor tématu
Alois
hvězdička
Příspěvky: 215
Registrován: stř 29.12.2010, 18:19
Věk: 38

Re: SL 320 rv97 v upgrade na stav perfektní

Příspěvek od Alois »

Jaká 130d?? ;) - o té nic nevím, možná jen v nějakém swapu..vím jen že se dělala stará e87 v dieselu 118d, 120d, 123d a třílitr jen 130i, 135i twinturbo a F20 nová 116d, 118d 120d a v třílitru 135i, tam už atmosféra 130i nením, ostatní motory neřeším.. Nějaký ten tisíc km jsem najezdil s novou 116d a 120d a nejsou to špatné auta, je to dobrá hračka, ale trojkové BMW, je trojkové BMW..

Dále, nevím proč si kesu a spol nezaloží svůj topic, ale nějak mi to žíly netrhá, s největší pravděpodobností tady ve svém pokračovat asi nebudu.

K 129tce..
není to ta SL600 "AMG" z BBéček? To by sedělo. 17ky budou ideal, já mám 18ky BBS kterékoupil první majitel když kupoval auto nové, vzadu salámy kolem 10 palců a není to nejpohodlnější jízda. Na druhou stranu to vypadá skvěle. Dále bych koukal po 320-500, 600 mi sedí tak do CL, S klády. Ani jedno nejede špatně, na druhou stranu bych to nenazýval adrenalinovým zážitkem. Co se týká stahovačky, pokud byla vybitá baterka, tak třeba já u faceliftu, kde už mám dojezdy oken, tak se musí podržet tlačítko na okna úplně dolů a nahoru, pak by měl fungovat automat, kdy tlačítko sjede na jedno zmáčknutí, dolaďuje se to tak po vybití baterky, jinak to může zlobit, nevím jak to má předfacelift, ale zkusil bych to. Výšku pásu si nastavíš elektricky,když si zvedneš opěrku hlavy.

BMW a řízení 129ky..

BMW umí věci které MB nikdy neuměl a umět nebude, třeba mrštnost a BMW zase neumí ten pocit kamiónu a skály na kolech, skoro ani v nejvyšší třídě. Každé je v něčem dobré. Když přesednu ze svého skoro nového BMW do žehličky, musím uznat že nadčasovost tam je, jako u BMW z té doby a přesto si užívám to typické medvědí ovládání, i když je tam jistá dávka odtažitosti, ale bez toho si to auto ani neumím představit. Žehlička není a nebude sportovní auto. Ale rozhodně bych neřekl že po xy hodinách se v r129 necítím pohodlně, s tím jsem zápasil u starších BMW, to jsem občas polámaný byl. Dnes už to tak není, nové BMW umí obojí, na malinký úkor žiletkového řízení. Ale vše se dá dohnat performance věcma.. Bohužel dnes už BMW neživí sportovně založení řidiči, ale lidi kteří chtějí image roztočené vrtule.
Já z obou značek cítím své specifické charisma a jsem za to rád, protože bych se v jednom autě unudil.. I ve vlastní stají mají své rozdíly, jak můžu díky více aut obou značek, které vlastním, posoudit.

Pirx
hvězdička
Příspěvky: 383
Registrován: sob 09.11.2013, 21:49
Auto: R129 SL600 W140 S600

Re: SL 320 rv97 v upgrade na stav perfektní

Příspěvek od Pirx »

Kesu: Podle meho EPC sedi info co jsem psal... Kdyz koukam na ADS, nabizi mi to jine dily, nez na moje auto, takze nejspis mas ADS1.
Pri objednani zadnich sedacek se Bose automaticky rusilo, protoze jak jsou sedaky tvarovany, jdou vic do hloubky a zesik se subwooferem se uz pod ne nevejde, je tam misto toho odkladaci prostor.

Alois: No jo, omlouvam se, byl to tvuj topic, kdo to mohl tusit, ze se to takhle vyvine. Kdyztak to nejak oddelime, jestli na tom zalezi...
Zamčeno