Čau panove mam dotaz
brachanec plánuje novej povoz a chce mercedes
má 3 podmínky musí stát do 100 tis kč musí být komby a musí jezdit na lpg
je mu jedno zda to bude 4,6 nebo 8 válec pokud to bude žrát do 15 l plynu
řekl jsem mu že se dá sehnat hoodně zachovalá 124 z posledních let nebo 210 možná i v8
občas jezdí na hory takže i 4matic by mu nevadil hned jsem mu odpověděl w 203 240 4matic
ale osobně moc o benzin motorech moc nevím otazka zní jaká je nej kombinace auta a motoru jenž nemá problém s LPG
nej motor na LPG
-
Autor tématu - hvězdička
- Příspěvky: 308
- Registrován: stř 07.11.2012, 23:34
- Auto: w 211 320 cdi 190 2.0 d w 203 200 cdi
-
- hvězda
- Příspěvky: 1504
- Registrován: stř 14.03.2012, 21:53
- Auto: W116, 2x W126, Волга 21, Audi 100
- Bydliště: Bodenbach, Sudeten
Re: nej motor na LPG
Moje osobní zkušenost - 5 let každodenního provozu a cca 130 000km bez problémů byla v hodně olítané W124 200 77kW karburátor. Bylo to bývalé taxi , které pak měl cca dva roky jeden živnostník a další cca 2 roky další živnostník na polykání cca 30000km ročně.
Bomba už tam v době koupie byla 8 let, tacho odpojené kvůli dřívější platnosti kilometrových intervalů revizí- po zapojení se urval bowden- tacho bylo zarezlé - při 573000km ! tedy reálně třeba 700 000 motor už nevyvíjel dostatečný podtlak pro dobrou práci za přítomnosti vzduchového filtru- nový jsem tedy zahodil a dal přes vstupy do filtrboxu hadry na motexpáskách, které jsem každých 10-15000km měnil spolu s olejem a sadou obyč svíček Bosch (víc na LPG nenajely, pak začly za tepla náhle působit dušnost a škytání při přechodu do otáček)
Spotřeba kombinovaná šla postupem času s dožíváním unaveného motoru nahoru od 12l až na 18l při velmi svižné jízdě s cihlou na plynu. 300D by mi nestačil ani kdyby to roztrhnul, neb 40Nm navíc a lepší pružnost motoru byli prima.
Jezdil jsem jen a pouze na LPG vč startů i v zimě v mínus deseti. Jednou mi to po startu zamrzlo a šlo to jen na volnoběh a musel jsem to nechat ohřát (-15 a po startu jízda z kopce)
údržba 8,50kč na 5000km :-)) Jediné co, tak deset let starou nádrž jsem nechal vyměnit a rovnou jsem vyměnil směšovač preventivně a skříň s ventilem a filtrem kapalné fáze, filtřík po cca 30 000km za 50kč karburátor na benzín již téměř nefunkční, jednou za dva roky jsem musel dát za 100kč benzín a rozchodit to aby to najelo na stk na benál (nesmí se na jámu v LPG režimu)
Shrnutí - S124 lišťák s karburátorem 77kW ze zahraničí v top stavu , zabudovat toroid místo rezervy a je spolehlivý povoz za 1,50 na km bez údržby na světě jen jezdit, olej, svíčky brzdy čepy. žádné vstřiky, jednotky, dráty, sraní, servisy, diagnostika, nic! 3 stranové klíče, sikovky a šroubovák! Vyjel jsem s tím vždy všude i na nesolených úsecích kam bych s W116 ani nezkoušel jet. Nejjednodušší a nejbezcennější motorizace levná i při pořízení auta. LPG motoru vůbec nevadilo i když to v létě jednou za cca 2měsíce střelilo do sání při startu zahřátého motoru , nemělo se co pokazit jako u stříkaček. LPG nejjednodušší systém- jako u Žigula nebo prvních Fáček. Na jaře a na podzim jsem jen změnil průtok stavěcím šroubem, aby to šlo hladce pak celou sezonu. Na zimu přidat na léto ubrat otáčku a půl cca. Hadice nasávání musela být hozená v zákrytu aby nebrala nápor vzduchu, pak to z kopce na volnoběh chcípá.
Tedy tiché a spolehlivé auto jezdící za pusu s výkonem běžné Octavie v základní motorizaci. Po dálnici to drželo 150 pořád pryč, v zimě to topilo. Jen v létě jsem musel chladit na 80-85C pro zachování výkonu, tedy nejlíp mít vypínač na spojku větráku po ruce a nenechat to na čidle při 92C, to už se LPG dusilo vinou unaveného motoru se zhoršenou plnící účinností.
Bomba už tam v době koupie byla 8 let, tacho odpojené kvůli dřívější platnosti kilometrových intervalů revizí- po zapojení se urval bowden- tacho bylo zarezlé - při 573000km ! tedy reálně třeba 700 000 motor už nevyvíjel dostatečný podtlak pro dobrou práci za přítomnosti vzduchového filtru- nový jsem tedy zahodil a dal přes vstupy do filtrboxu hadry na motexpáskách, které jsem každých 10-15000km měnil spolu s olejem a sadou obyč svíček Bosch (víc na LPG nenajely, pak začly za tepla náhle působit dušnost a škytání při přechodu do otáček)
Spotřeba kombinovaná šla postupem času s dožíváním unaveného motoru nahoru od 12l až na 18l při velmi svižné jízdě s cihlou na plynu. 300D by mi nestačil ani kdyby to roztrhnul, neb 40Nm navíc a lepší pružnost motoru byli prima.
Jezdil jsem jen a pouze na LPG vč startů i v zimě v mínus deseti. Jednou mi to po startu zamrzlo a šlo to jen na volnoběh a musel jsem to nechat ohřát (-15 a po startu jízda z kopce)
údržba 8,50kč na 5000km :-)) Jediné co, tak deset let starou nádrž jsem nechal vyměnit a rovnou jsem vyměnil směšovač preventivně a skříň s ventilem a filtrem kapalné fáze, filtřík po cca 30 000km za 50kč karburátor na benzín již téměř nefunkční, jednou za dva roky jsem musel dát za 100kč benzín a rozchodit to aby to najelo na stk na benál (nesmí se na jámu v LPG režimu)
Shrnutí - S124 lišťák s karburátorem 77kW ze zahraničí v top stavu , zabudovat toroid místo rezervy a je spolehlivý povoz za 1,50 na km bez údržby na světě jen jezdit, olej, svíčky brzdy čepy. žádné vstřiky, jednotky, dráty, sraní, servisy, diagnostika, nic! 3 stranové klíče, sikovky a šroubovák! Vyjel jsem s tím vždy všude i na nesolených úsecích kam bych s W116 ani nezkoušel jet. Nejjednodušší a nejbezcennější motorizace levná i při pořízení auta. LPG motoru vůbec nevadilo i když to v létě jednou za cca 2měsíce střelilo do sání při startu zahřátého motoru , nemělo se co pokazit jako u stříkaček. LPG nejjednodušší systém- jako u Žigula nebo prvních Fáček. Na jaře a na podzim jsem jen změnil průtok stavěcím šroubem, aby to šlo hladce pak celou sezonu. Na zimu přidat na léto ubrat otáčku a půl cca. Hadice nasávání musela být hozená v zákrytu aby nebrala nápor vzduchu, pak to z kopce na volnoběh chcípá.
Tedy tiché a spolehlivé auto jezdící za pusu s výkonem běžné Octavie v základní motorizaci. Po dálnici to drželo 150 pořád pryč, v zimě to topilo. Jen v létě jsem musel chladit na 80-85C pro zachování výkonu, tedy nejlíp mít vypínač na spojku větráku po ruce a nenechat to na čidle při 92C, to už se LPG dusilo vinou unaveného motoru se zhoršenou plnící účinností.
-
- vycházející hvězda
- Příspěvky: 607
- Registrován: úte 09.08.2011, 13:05
- Auto: 190E 2.0 90kw 84'', S211 320 CDI R6 03"
- Bydliště: Vyšní Lhoty u F-M
- Věk: 30
Re: nej motor na LPG
No já nevím... Já uznávám LPG nejvíc jen na starých Škodofkách. Tedy 120, Forman, Felicia... tam to vskutku funguje poměrně slušně a motoru to tolik nevadí.
Každopádně každé karburátorové auto a taky auta s mono vstřikem na to jezdí slušně.
Novější auta taky, ale záleží jak dlouho... 8) Většinou všichni dlabou na údržbu a pak to dopadá blbě. 8)
Každopádně každé karburátorové auto a taky auta s mono vstřikem na to jezdí slušně.
Novější auta taky, ale záleží jak dlouho... 8) Většinou všichni dlabou na údržbu a pak to dopadá blbě. 8)
-
- legenda hvězd
- Příspěvky: 3464
- Registrován: čtv 21.08.2008, 15:21
- Auto: modrý,stříbrný,vínový,černý,bílý a 2 zelený
- Bydliště: Bihanken - Eichwald
Re: nej motor na LPG
na plyn jezdí každej spalovací motor i naftovej,
ale hodně záleží na technickém provedení a uživateli.
nejlepší na pohon plynem je samozřejmě
plynová turbína a jako bonus to nepotřebuje převodovku. ;)
doporučuju koupit naftovou felicii a jezdit na vyjetej
olej. tím ušetří víc než s :stern: na lpg.
ale hodně záleží na technickém provedení a uživateli.
nejlepší na pohon plynem je samozřejmě
plynová turbína a jako bonus to nepotřebuje převodovku. ;)
doporučuju koupit naftovou felicii a jezdit na vyjetej
olej. tím ušetří víc než s :stern: na lpg.