zadek524 píše: ↑pát 01.02.2019, 20:57
Komanch: Ty máš šedesátku, jooo???!!! Jestli nějakou pěknou, tak to závidím. Na to fakt nemám koule, takovou věc asi už nikdy mít nebudu.... ;)
Ondra: Tak tohle téma nesmíme nechat padnout a budem se vzájemně informovat!
adam w140 píše: ↑pát 01.02.2019, 23:14
Misto spotreby me zajima zamrzani. Pojedu do mrazu a bojim se ze muze byt prez noc i vic nez -20. Omv uvadi ze maj do -40 ale kravka na pumpe nevedela ktery palivo je to spravny. Mastit aditiva ktere pomohou o 5 stupnu do nafty od ona je kravina. Mimochodem prijde mi ze to studeny (-10) hur chyta spis uplne mizerne ale nezamrzne jede to pak v klidu. Spotreba dalnice 148 tempomat je mezi 5,5-6l mesto 7
takhle jsem pred 9 lety prestal jezdit na shell, pote co mi zamrzla jejich zimni nafta pri -15.
nn, něco v tom je. Tím jsem si jist. Samozřejmě tenkráto to byla Shell na vysočině a ta byla známá svou nekvalitou. Dneska tam jezdím jenom kvůli tý plošný ceně. Zatím nic nezamrzlo, nafta nepění, motor jde lépe za studena než ONO.
Denne kolem 300km najezd a jeste resit, kde a jak tankuju a jestli zrychleni je o nanovterinu lepsi. Dodavka kdyz ma jizdu smotne pred 1200km za den, takze levne koupit a draze prodat...
Dik za reakci na shell tam bych mozna taky tu plosnou slevu mel ale pamatuju na zamrzani uz pri -13. Jeste je alternativa tam cvrknout benzin coz u tdi je v klidu ale cr uz se bojim
Bát se nemusíš, znam pár aut co na benzin při špatným tankování ujeli i desítky km když to bylo třeba v poměru 4:1 a nikdy se nic nestalo. Při natankování do prázdný nádrže jen benzín se to zastaví po pár stovkách metrů, ale ani tak nikdy nedošlo k poškození :) teda u cdi bez delfína, u redoldu nevím :-D
No, poškození bych se zcela důvodně obával.
Z aut tady kolem mě:
- 202CDI - benzín plus nafta - víc než 1:1 ve prospěch benzínu - cca 100km, pak už to nenastartovalo, odsáto, vylejt filtr, dát naftu a všechno nadále OK
- další 202CDI - téměř čistej benzín, asi po půl kilometru se to zastavilo, zbaveno benzínu plus filtr a vše OK
- 203/220CDI (stará verze se vstřiky Bosch - 105kW), 2x zhruba po měsíci téměř čistej benzín, 2x se to zastavilo, po vyčištění to normálně jelo, ale konala se dohra. Auto začalo po čase haprovat - vyměněny 3 vstřiky, od té doby několik let jezdí výborně. ;)
No benzin je moc suchej do rotacniho cerpadla asi nevadi navic mam jiny a vstriky jsou levny ale u 19 cdti (renold s bleskem) se bojim ze to bude za desitky tisic. Radeji bych tam vrazil naftu co fakt nezmrzne treba do - 40. Sam sobe se divim proc jezdim k onu kdyz to za tuhle spotrebu je uplne jedno. Mozna to je tema reklamnima kravinama kterym verim jen hodne malo.
Tak ja znam benzin misto nafty v 1.9tdi 96kw tam se to hodne trápilo i prez booster atd ve škodovce na nic nepřišli 😆 odsato natankovano a jezdi uz 2 roky bez problému
Bmw 3.0 nafta 135kw taky dostalo zabrat startovanim a jízdou vzdy 20km pak to napenilo a zdechlo .... odsato a jede dal
Om 611 50km pak odsato a jezdi doted bez problemu
Jediná nafta, co mi kdy zamrzla byla od Shell...bylo to nějak dva roky zpátky, venku kolem -22. od tý doby tam už nejezdím. Převážně OMV, teď v zimě Maxmotion, v létě tu obyčejnou + VIF. Nějaký rozdíly v chodu a spotřebě u OM646.821 ale nepozoruju...
Se furt chlapi nedivte, že vám to zamrzá, když je v naftě 7 procent FAME.
Ve skladech a rafinerkach je to ve vyhřívaných nádržích a dávkuje to přes vyhřívaný potrubý do plnícího ramene.
Bohužel v našich mazlíkách vyhřívané nádrže a potrubý nemáme.
Prémiové palivo je sice nějak naaditivované, ale to moc filtrovatelnost nafty v mrazech neovlivní.
Prostě FAME je sračka, kterou by v zimě do nafty vůbec neměli dávat.
Já dávám VIF a nikdy jsem problém neměl.
MANa tankuju celý roky Benzina,občas Shell a OMV a vstřiky jsou tam druhý(není CR).Aktuální nájezd 839500km. V zimě mi to zamrzlo x-krát,to ještě VIF nebyl tak rozšířený.Když je větší zima,dávám VIF a do svých aut dávám zimní VIF celoročně.
Kvalitní nafta se asi projeví dlouhodobě,po jedný nádrži se těžko cosi pozná.Všichni chválí naftu v Rakousku.