ML versus GL

Vše o srazech, zajímavé odkazy, vtipy atd.
Odpovědět

Autor tématu
JIŘÍMB
hvězdička
Příspěvky: 114
Registrován: čtv 31.07.2008, 17:07
Auto: Allterrain 220
Bydliště: Prazdroj city
Věk: 55

ML versus GL

Příspěvek od JIŘÍMB »

Co je lepsi ? ML 350 cdi 2013 nebo GL 350cdi 2009.
Velikost je jasná, alejizdni vlastnosti,servisovatelnost,
Atd.
Ma tu nekdo osobní zkušenost s oběma modely?
Předem děkuji za informace i názory.
Jiří MB

Petr H.
Administrátor
Příspěvky: 2329
Registrován: sob 11.10.2008, 19:45
Auto: W164 320CDI,r129 320sl, R230 SL55AMG, w221 350cdi
Bydliště: Praha
Věk: 48

Re: ML versus GL

Příspěvek od Petr H. »

Gl je na ten třílitr těžký. Mám ještě ten starší motor 320CDi, ten je lepší, nemá tu močovinu.
V rodině máme i 164tku 320Cdi a tam ten motor tomu celkem sedne. Servis je podobný. Obě auta jsou celkem dost spolehlivá - aspoň ty naše. Gl je pohodlnější, kufr je nesmysl. Má docela odolný podvozek - bylo to dobře navrženo.. Ten nový typ už je odfláknutej.

Alois
hvězdička
Příspěvky: 215
Registrován: stř 29.12.2010, 18:19
Věk: 38

Re: ML versus GL

Příspěvek od Alois »

PetrH: Proč myslíš že je ten novější 166 odfláknutý? Mám GL x166 350cdi s močovinou a x164 450 v8 benzín jsem prodal rodině a starší se kazí víc. Obě podobný nájezd. Právě že 166 vyhrává mezi suv testy spolehlivosti. Na dnešní dobu je to velice nadprůměrné auto, co se týká spolehlivosti.

K otázce - GL je jiný level. Už je to klišé, píše se to tak všude, ale je to S-klasse do terénu. Je to o prioritách. Buď lepší výbavy, palubovka v základu obšitá kůží (nebo koženkou, podle příplatku a sedaček - tapce jsou kompletně v kůži za příplatek - ty třeba mám) a obrovský prostor.

nebo

ML je ideální třeba pro ženskou, do menších garáží, někdo takovou krávu (cca 5,2m a 2,5t - GL) prostě nechce.
Já to auto zase zbožnuji. Starší GL x164 450 jsem měl současně s w221 S500 s celkem náloží a přišlo mi daleko pohodlnější.

Další důležitý faktor je ten, že GL 166 je pouze v AMG paketu na 21 AMG kolech, obsidian černé, bílé, nebo stříbrné metalíze nádherné. Starší po faceliftu, na 20 AMG kolech jakbysmet. Vzhledově se na to žádné MLo nechytá, ani 63amg.

Ale jak píšu, je to o prioritách..

Porovnávat ML166 a GL164 je těžké. To je asi jako porovnávat w220 Sko a c216 CLo. 164 je starší model. Servisovat se bude víc starší GLo. U 164 se kazí všeobecně spínačky (spárování kliče s řídící jednotkou - tzn autorizák) 20tis cca. Klasika vzduch, měchy, el. 5té dveře, zámky, spínače apod (5-8tis). Převodovky 7 stupně všeobecně kolem 200tis padají, nebo začnou pokopávat, podřazovat, pokud už nejsou děláné. 166 bude méně kazovějši, je to novější auto, ale vzhledově je Gl jinde. Zase jízdně je 166 někde jinde, už bych do 164 zpět nechtěl.

U 166 močovina (všeobecně u novějších Mb). Vyhřívání cca 12-20 teď nevím, pak jestě jedna poruchová věc tam je, ale teď si nevzpomenu. To už mám dle servisní historie dělané. Já musel dělat obě lambdy. Hodilo to chybu, močovina díky toho nefungovala, 800km dojezd. Jedna lambda špatná, vyměnit se musí obě. "Prý" to nikdo jiný než autorizák dělat nemůže a neumí, přehrává se přitom komplet auto, převodovka, při výměně. 10% sleva a 32tis Kč faktura..

Nevybereš si.

Petr H.
Administrátor
Příspěvky: 2329
Registrován: sob 11.10.2008, 19:45
Auto: W164 320CDI,r129 320sl, R230 SL55AMG, w221 350cdi
Bydliště: Praha
Věk: 48

Re: ML versus GL

Příspěvek od Petr H. »

Po rozhovoru s lidmi z MB Techu, kde měli 3 rozdělaný X164 po 450tis km. To auto bylo nadimenzovaný, neb se nevědělo co od toho čekat. Rozborka dopadla velmi dobře, opotřebení bylo minimální. V další verzi se už optimalizovalo. Močovinu nebrat, radši benzín.. :)

Alois
hvězdička
Příspěvky: 215
Registrován: stř 29.12.2010, 18:19
Věk: 38

Re: ML versus GL

Příspěvek od Alois »

Zase GL500 už je stejně turbomotor, takže problémy podobné jako benzín. Už to není atmosféra. Maximálně US verze 450 je myslím atmosféra.

To 350d je taková slušná motorizace, na tu krávu. Spotřeba kolem 12l/100km, město/dálnice 150-160km/h.
Starší 350d x164 mělo myslím 155kw, to ie celkem málo. Těch 190kw u x166 je takové minimum na důstojné ježdění.

Každopádně je to prostě pokladnička, ať už jakékoliv z těchto aut. Když člověk neřeší benzín/naftu tak zbývá ještě celé auto. Včera jsem se dal na výměnu předního chrom spoileru v Amg předním nárazníku, koupil jsem v MB nový). Nafoukal jsem to do nejvyšší polohy 3 a vypnul auto. Prásk :) PZ měch dead. Už delší dobu to dofukovalo do nejvyšší polohy dlouho. Takže už byl asi chycený a možná dobře, že jsem tomu pomohl. Tak jsem dnes včera objednal tento:

http://www.autodvorak.cz/?product=mech- ... x166-zadni" onclick="window.open(this.href);return false;

Na LR Discovery stál 2-3.000,- a tady je přirážka za :stern:

Už byl asi unavený. Díky bohu že se mi to stalo doma. Měl jsem v plánu jet s vozíkem 600+600km pro motor 009
Když jsem auto nastartoval, srovnala se i druhá strana, sedlo to na obou stranách a v pohodě jsem dojel. Poskakovalo to KW variante 1 Inox co jsem na M3 e46... 009 až mi z toho bylo za těch 15-20km špatně od žaludku.

Každopádně jsem dojel (70-80km/h) a zítra bude vyměněno. No a chrom lištu už jsem neměl náladu měnit...

W463
hvězda
Příspěvky: 1403
Registrován: pát 05.06.2009, 17:53
Auto: to obcas tak pribejva, ze uz se to sem nevejde
Bydliště: Doma

Re: ML versus GL

Příspěvek od W463 »

Alois píše:PetrH: Proč myslíš že je ten novější 166 odfláknutý? Mám GL x166 350cdi s močovinou a x164 450 v8 benzín jsem prodal rodině a starší se kazí víc. Obě podobný nájezd. Právě že 166 vyhrává mezi suv testy spolehlivosti. Na dnešní dobu je to velice nadprůměrné auto, co se týká spolehlivosti.
K otázce - GL je jiný level. Už je to klišé, píše se to tak všude, ale je to S-klasse do terénu. Je to o prioritách. Buď lepší výbavy, palubovka v základu obšitá kůží (nebo koženkou, podle příplatku a sedaček - tapce jsou kompletně v kůži za příplatek - ty třeba mám) a obrovský prostor.
nebo
ML je ideální třeba pro ženskou, do menších garáží, někdo takovou krávu (cca 5,2m a 2,5t - GL) prostě nechce.
Já to auto zase zbožnuji. Starší GL x164 450 jsem měl současně s w221 S500 s celkem náloží a přišlo mi daleko pohodlnější.
Další důležitý faktor je ten, že GL 166 je pouze v AMG paketu na 21 AMG kolech, obsidian černé, bílé, nebo stříbrné metalíze nádherné. Starší po faceliftu, na 20 AMG kolech jakbysmet. Vzhledově se na to žádné MLo nechytá, ani 63amg.
Ale jak píšu, je to o prioritách..
Porovnávat ML166 a GL164 je těžké. To je asi jako porovnávat w220 Sko a c216 CLo. 164 je starší model. Servisovat se bude víc starší GLo. U 164 se kazí všeobecně spínačky (spárování kliče s řídící jednotkou - tzn autorizák) 20tis cca. Klasika vzduch, měchy, el. 5té dveře, zámky, spínače apod (5-8tis). Převodovky 7 stupně všeobecně kolem 200tis padají, nebo začnou pokopávat, podřazovat, pokud už nejsou děláné. 166 bude méně kazovějši, je to novější auto, ale vzhledově je Gl jinde. Zase jízdně je 166 někde jinde, už bych do 164 zpět nechtěl.
U 166 močovina (všeobecně u novějších Mb). Vyhřívání cca 12-20 teď nevím, pak jestě jedna poruchová věc tam je, ale teď si nevzpomenu. To už mám dle servisní historie dělané. Já musel dělat obě lambdy. Hodilo to chybu, močovina díky toho nefungovala, 800km dojezd. Jedna lambda špatná, vyměnit se musí obě. "Prý" to nikdo jiný než autorizák dělat nemůže a neumí, přehrává se přitom komplet auto, převodovka, při výměně. 10% sleva a 32tis Kč faktura..
Nevybereš si.
tvoe tys tady teda zas nasral hoven :-! jeden nesmysl vedle druheho :-!
jeste ze ty auta znam :) a muzu se nad tema vsema nesmyslama cos tady nablil jen zasmat :P
chudak ten co tomu nerozumi a precte si ty tvoje vyplody *tired*
asie je holt asie ]:->

p.s. nejsi ty nejaky pribuzny od Xalera ? :D

Alois
hvězdička
Příspěvky: 215
Registrován: stř 29.12.2010, 18:19
Věk: 38

Re: ML versus GL

Příspěvek od Alois »

Ty jsi teď došel z hospody a cítil jsi šílené nutkání něco sem napsat, co? Bav se slušně, buď tak laskavý.

Já ty auta neznám. Pouze jedno v současné době vlastním a druhé jsem roky vlastnil.

Merc124
Administrátor
Příspěvky: 6208
Registrován: pon 28.07.2008, 14:42
Auto: W210 + 3 x W201 + B 200 CDI + Stardiag C3 + C5
Bydliště: Mělník
Věk: 61

Re: ML versus GL

Příspěvek od Merc124 »

JIŘÍMB píše:Co je lepsi ? ML 350 cdi 2013 nebo GL 350cdi 2009.
Velikost je jasná, alejizdni vlastnosti,servisovatelnost,
Atd. Ma tu nekdo osobní zkušenost s oběma modely?
Předem děkuji za informace i názory.
Jiří MB
šel bych do toho mloka, je prostě mladší a to GL nejni až tak oproti ML větší, jen o fous. Ale dej si bacha na podvozek, bude-li na vzduchu po 150 tis.km u nás budou všechny tlumiče po smrti, silentbloky motoru a převod. taky, 7q. tě taky může potrápit a pak už jen takový maličkosti jako svody, turbo, výměník voda - olej, klapky v sání, pokud DPF tak sním.dif.tlaku nebo i DPF, vstřiky, rozvody, prostě je tam mnoho věcí, co se můžou posrat a nestojí to jen pár talířů, že ;)

scout76
král hvězd
Příspěvky: 9237
Registrován: pon 01.09.2008, 21:31
Auto: Už se mi to sem nevejde
Bydliště: Sokolov
Věk: 47
Kontaktovat uživatele:

Re: ML versus GL

Příspěvek od scout76 »

Ale jinak je to dobrý auto :D .

Autor tématu
JIŘÍMB
hvězdička
Příspěvky: 114
Registrován: čtv 31.07.2008, 17:07
Auto: Allterrain 220
Bydliště: Prazdroj city
Věk: 55

Re: ML versus GL

Příspěvek od JIŘÍMB »

Děkuji Všem.
JiříMB
Odpovědět