Máme hliníkový a měděný.
Mám na mysli podložky, co se vyskytujou pod vypušťákama na olej (motor i automat), taky třeba pod dutejma průtočnejma šroubama.
Jsou měd nebo hliník něčím specifický? Já to běžně zaměňuju, podle toho co mám po ruce. TAk mě kolikrát napadlo, jestli je to tak OK? No zřejmě ano, když to roky funguje.... ;)
Ale kolikrát jsem si tuhle otázku kladl sám sobě.
??? 8)
Podložky pod výpušťákama
-
Autor tématu - král hvězd
- Příspěvky: 4495
- Registrován: čtv 31.07.2008, 13:59
- Auto: 124 - to je krásný číslo co mám rád
- Bydliště: Nehvizdy, Praha - východ
- Věk: 49
- Kontaktovat uživatele:
-
- král hvězd
- Příspěvky: 6519
- Registrován: pon 01.09.2008, 15:05
- Auto: D, J, SWE, CZ...
- Bydliště: Praha - východ
Re: Podložky pod výpušťákama
Měď by se měla vyžíhat ale jsem zvědavej, jestli to někdo dělá.
Funguje to i bez toho. Jinak je to to záměnné.
Možná přijde někdo s galvanickým článkem, uvidíme. :)
Funguje to i bez toho. Jinak je to to záměnné.
Možná přijde někdo s galvanickým článkem, uvidíme. :)
-
- hvězdička
- Příspěvky: 196
- Registrován: čtv 31.07.2008, 20:32
- Auto: Velké
- Bydliště: Praha
- Věk: 41
- Kontaktovat uživatele:
Re: Podložky pod výpušťákama
Protoze cilem je ho deformovat tak musi byt z mekciho materialu nez vana, takze zalezi jaka je to vana...
-
- hvězda
- Příspěvky: 1756
- Registrován: ned 03.08.2008, 16:29
- Auto: jo jo, mám
- Bydliště: Košťany
- Věk: 58
- Kontaktovat uživatele:
Re: Podložky pod výpušťákama
Galvanický článek jsem u hliníkový podložky zažil. Audi A4 zadní brzdič, origo je měď a někdo to přehodil a po pár letech pedál na zemi a místo podložky bílej prášek.
-
- král hvězd
- Příspěvky: 6519
- Registrován: pon 01.09.2008, 15:05
- Auto: D, J, SWE, CZ...
- Bydliště: Praha - východ
Re: Podložky pod výpušťákama
Právě na brzdách je jiný prostředí.
Pro vznik galvanickýho článku je důležitá vlhkost.
Proto je to na vaně motoru jedno.
Správně by se měl dávat hliník na hliník a vyžíhaná měď na kov (fe, zn).
Měď + hliník, měď + pozink je špatně. ( v případě suchého prostředí je to jedno, galvanický článek potřebuje elektrolyt)
Pro vznik galvanickýho článku je důležitá vlhkost.
Proto je to na vaně motoru jedno.
Správně by se měl dávat hliník na hliník a vyžíhaná měď na kov (fe, zn).
Měď + hliník, měď + pozink je špatně. ( v případě suchého prostředí je to jedno, galvanický článek potřebuje elektrolyt)
Naposledy upravil(a) kejb dne pát 12.01.2018, 10:50, celkem upraveno 2 x.
-
- král hvězd
- Příspěvky: 6069
- Registrován: sob 16.06.2012, 19:55
- Auto: W124 300 TD, Range Rover '76
Re: Podložky pod výpušťákama
Žíhám obojí, i hliník, Tatra mě vyškolila. Měděný jsou lepší, hliníkový jsou zejména tam, kde se stýkají s hliníkem. Třeba u čidel na hlavě nebo hliníkových vanách a skříních. U hliníkových se opravdu běžně stane že se rozpadne na prach, viděl jsem to už mockrát. Zejména na podvozku.