Pneu/dojíždění/podzim
-
Autor tématu - hvězda
- Příspěvky: 1586
- Registrován: čtv 29.04.2010, 13:50
Re: Pneu/dojíždění/podzim
Letni i v zime na suchym asfaltu budou lepsi nez zimaky. no a jeste by bylo hodne zajimavy skusit na led vranik green diamond tam sice hreby nejsou ale neco podobnyho jo.
-
- král hvězd
- Příspěvky: 6519
- Registrován: pon 01.09.2008, 15:05
- Auto: D, J, SWE, CZ...
- Bydliště: Praha - východ
Re: Pneu/dojíždění/podzim
Tak jako se každej rok na podzim vybíraj brambory, sklízej jablka, přichází na MBCC Vraník GD. :)
-
- vycházející hvězda
- Příspěvky: 931
- Registrován: sob 20.03.2010, 23:10
- Auto: W213 e200d / 996.1 C2
- Bydliště: Vinohrady
- Věk: 35
Re: Pneu/dojíždění/podzim
Jezdim celoroční
-
- král hvězd
- Příspěvky: 6519
- Registrován: pon 01.09.2008, 15:05
- Auto: D, J, SWE, CZ...
- Bydliště: Praha - východ
Re: Pneu/dojíždění/podzim
Co máš za značku a jak to funguje?
-
- hvězda
- Příspěvky: 1272
- Registrován: čtv 31.07.2008, 14:50
Re: Pneu/dojíždění/podzim
Ahoj,
Adame myslím že nemáš pravdu s tím suchým asfaltem v zimě... Myslím že při teplotách pod 5C nebo okolo nuly nebodokonce pod nulou bude mít menší brzdnou dráhu zimní guma i na suchém asfaltu. Přezouvám až v pátek a ty letní conti co tam teď mám při teplotách co jsou venku skoro nebrzdí ani na suchu. Jednoduše ta směs je příliš tvrdá, a s nízkou teplotou je to ještě mnohem horší. A navíc suchý asfalt teď vůbec nikde nepotkávám. Na mokrém mi to přijde jak po mydlině.... Přezuju, a moc rád...
Adame myslím že nemáš pravdu s tím suchým asfaltem v zimě... Myslím že při teplotách pod 5C nebo okolo nuly nebodokonce pod nulou bude mít menší brzdnou dráhu zimní guma i na suchém asfaltu. Přezouvám až v pátek a ty letní conti co tam teď mám při teplotách co jsou venku skoro nebrzdí ani na suchu. Jednoduše ta směs je příliš tvrdá, a s nízkou teplotou je to ještě mnohem horší. A navíc suchý asfalt teď vůbec nikde nepotkávám. Na mokrém mi to přijde jak po mydlině.... Přezuju, a moc rád...
-
- vycházející hvězda
- Příspěvky: 912
- Registrován: pát 09.10.2009, 10:50
- Auto: E220 CDI W211, ex C220D W202, ex C220TD W202
- Bydliště: Pezinok
- Věk: 49
-
- legenda hvězd
- Příspěvky: 2931
- Registrován: čtv 31.07.2008, 11:16
- Auto: C280 '94, BMW e30 m50b25 '87, pežit prdner
- Bydliště: Brno
Re: Pneu/dojíždění/podzim
Jezdím celoročně zimní, už mě to nebaví řešit.
Do 100kW a žádný štreky to jsou vyhozený love.
Do 100kW a žádný štreky to jsou vyhozený love.
-
- hvězda
- Příspěvky: 1383
- Registrován: pát 01.08.2008, 10:15
- Věk: 104
Re: Pneu/dojíždění/podzim
Celoročně zimní bude asi menší zlo, než celorok letní. Jak výše zmínil Mazič, letní, zvlášť starší (můj případ) na tomhle už fakt nedrží, takže mám přezuto.
-
- král hvězd
- Příspěvky: 6519
- Registrován: pon 01.09.2008, 15:05
- Auto: D, J, SWE, CZ...
- Bydliště: Praha - východ
Re: Pneu/dojíždění/podzim
Správný pneu jsou určitě znát a to u každýho auta. Záleží taky na značce a stáří pneu - třeba starý letní jsou na hovno, stejně tak novej letní šmejd i třeba v létě na mokru.
Obecně řešení přezouvání moc nechápu, přijde mi to stejný jako když si lidi z města po víkendu v práci stěžují, jaká to byla doma makačka a že jsou rádi, že můžou být v práci. Makačkou myslí sekání trávy sekačkou s pojezdem o rozloze 300m2. *jokingly*
Výměna sady kol je pro normálního chlapa práce max. na půl hodiny.
Bez stresu a čekání ve frontě před pneuservisem.
Obecně řešení přezouvání moc nechápu, přijde mi to stejný jako když si lidi z města po víkendu v práci stěžují, jaká to byla doma makačka a že jsou rádi, že můžou být v práci. Makačkou myslí sekání trávy sekačkou s pojezdem o rozloze 300m2. *jokingly*
Výměna sady kol je pro normálního chlapa práce max. na půl hodiny.
Bez stresu a čekání ve frontě před pneuservisem.
-
- hvězda
- Příspěvky: 1383
- Registrován: pát 01.08.2008, 10:15
- Věk: 104
Re: Pneu/dojíždění/podzim
Pokud na jaře schodím zimáky a nic mi na nich nemlátí, tak vyvažovat nepotřebuju. Kola jen umeju a na podzim zase přehodím.
-
- legenda hvězd
- Příspěvky: 2931
- Registrován: čtv 31.07.2008, 11:16
- Auto: C280 '94, BMW e30 m50b25 '87, pežit prdner
- Bydliště: Brno
Re: Pneu/dojíždění/podzim
Tu brzdnou dráhu prodlouží třeba aji víc lidí v autě nebo nějaká pračka v kufru.Wojtěch00 píše:No dle různých testů zimáků v létě, viz nahoře to rozdíl je. 100km/h jezdíme všichni, a brzdná dráha je, jaká je...Fusion píše:Jezdím celoročně zimní, už mě to nebaví řešit.
Do 100kW a žádný štreky to jsou vyhozený love.
Navíc při těchto testech ví přesně kdy brzdit a ví co musí udělat. To je v provozu nereálný být takto 100% ve střehu a vědět co následuje. Těch pár metrů může sice v provozu znament rozbitou boudu, ale to už je o tolika faktorech, že to nelze testovat. Nejdůležitější je si uvědomit s čím jedu, v jakým stavu a na jakých pneu, a podle toho se chovat.
-
- král hvězd
- Příspěvky: 6519
- Registrován: pon 01.09.2008, 15:05
- Auto: D, J, SWE, CZ...
- Bydliště: Praha - východ
Re: Pneu/dojíždění/podzim
Pokud málo jezdíš, tak nemusíš vyvažovat každý rok, pokud jezdíš hodně a jsi normální řidič, kterej jak jdou děti do školy, si vzpomene, že by měl zajet do servisu, kde se toho času kopou do zadku a nechá si to převážit a tam to bude tak na 15min.Wojtěch00 píše:Jo za půl hoďky to vyměním, ale nevyvážím...kejb píše:Správný pneu jsou určitě znát a to u každýho auta. Záleží taky na značce a stáří pneu - třeba starý letní jsou na hovno, stejně tak novej letní šmejd i třeba v létě na mokru.
Obecně řešení přezouvání moc nechápu, přijde mi to stejný jako když si lidi z města po víkendu v práci stěžují, jaká to byla doma makačka a že jsou rádi, že můžou být v práci. Makačkou myslí sekání trávy sekačkou s pojezdem o rozloze 300m2. *jokingly*
Výměna sady kol je pro normálního chlapa práce max. na půl hodiny.
Bez stresu a čekání ve frontě před pneuservisem.
-
- vycházející hvězda
- Příspěvky: 931
- Registrován: sob 20.03.2010, 23:10
- Auto: W213 e200d / 996.1 C2
- Bydliště: Vinohrady
- Věk: 35
Re: Pneu/dojíždění/podzim
CrossClimate. V zimě jsem nepoznal rozdíl od zimáků, v létě jsou slabší při rychlé jízdě na suchu. Mokro OK. Životnost skoro 40tis km.
-
- vycházející hvězda
- Příspěvky: 762
- Registrován: ned 21.06.2009, 22:52
- Auto: Němčour
- Bydliště: Sudety
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pneu/dojíždění/podzim
S tím se dá souhlasit.Pak mizí spousta problémů.Fusion píše:Tu brzdnou dráhu prodlouží třeba aji víc lidí v autě nebo nějaká pračka v kufru.
Navíc při těchto testech ví přesně kdy brzdit a ví co musí udělat. To je v provozu nereálný být takto 100% ve střehu a vědět co následuje. Těch pár metrů může sice v provozu znament rozbitou boudu, ale to už je o tolika faktorech, že to nelze testovat. Nejdůležitější je si uvědomit s čím jedu, v jakým stavu a na jakých pneu, a podle toho se chovat.
-
- král hvězd
- Příspěvky: 6069
- Registrován: sob 16.06.2012, 19:55
- Auto: W124 300 TD, Range Rover '76
Re: Pneu/dojíždění/podzim
Fakt je ten, že jsem začínal na OS 6 a OR 34 a na Mercedesu původní Michelinky co vypadaly jako ty OR 34, leckdy se vzorkem 2 mm a musel jsem dojet všude, jiný gumy "nebyly". A když to nešlo tak řetězy, třeba Rokytnice nad Jizerou, a jel jsem speciálně s Tatrou 613 že jsem hrnul přední kapotou sníh *jokingly* kolkrát jsem jel systém rozjet, 25 metrů, couvat, rozjet a tak dokola třeba 3 km. Jinak jezdím aktuálně léto Pirelli na alu a zima Vraník GD na plechu, nazuté 2013, ujeto cca 60000 km, vyvážené jen jednou po nazutí a stále ok, rovnoměrně sjeté, neutíkají, mají 4-5 mm takže ještě tuhle zimu a jdou dolu. Na ledě jedu celkem normálně, leckdy to "poznám" jen podle ostatních že jedou divně pomalu.