STK na brzděným vleku do 3,5T
-
Autor tématu - legenda hvězd
- Příspěvky: 3780
- Registrován: čtv 31.07.2008, 19:11
- Auto: W210,S210,S124,MAN
- Bydliště: Jaroměřice nad Rokytnou
- Věk: 52
STK na brzděným vleku do 3,5T
Mám vlek s plachtou a někdy i bez co je fotce,celková 3,5T.
1)První STK-vlek stál nějakej čas a pak jsem ho vzal na jednu STK v Brně,najel jsem na válce,zapadla nájezdovka a vykopli mě.Nájezdovka se nechala repasovat a pak znova na brzdu a vše ok.Další STK nájezd na brzdu,pán říká že nic moc a že že mi seřídí táhlo,což udělal a vše ok.
2)Na další STK jsem jel kousek od nás na jednu nechvalnou STK kde údajně technici dostávají provize za vykopnutý auta a dělají tam vůbec pakárnu.Frajer prohlídnul a nafotil vlek,lehce arogantní,pak pod něj vlezl a ustrašeně se ptal jestli to brzdí a že se ty pakny strašně opotřebovávají a že určitě vozím něco těžkýho a najednou stres...tak mu říkám že úplně těžký věci nevozím(na max.je vlek naloženej 4x ročně silážníma plachtama)a on teda že jo a vykopnul mě za světýlka-což jsem čekal-diody si nevyměním-to dělají ve fabrice.Na brzdu vlek nedával vůbec!
3)Dal jsem teda vlek do fabriky na světla a at´mrknou na brzdy.Za dva dny tel.že udělají nájezdovku,že má velký vůle a tak jsem říkal co na technický a prej tam stav brzd nemají šanci zjistit,že je to blbost!
Tak jak to teda podle vás je?Myslím že spodek vleku je jako podval-nápravy Knott.
1)První STK-vlek stál nějakej čas a pak jsem ho vzal na jednu STK v Brně,najel jsem na válce,zapadla nájezdovka a vykopli mě.Nájezdovka se nechala repasovat a pak znova na brzdu a vše ok.Další STK nájezd na brzdu,pán říká že nic moc a že že mi seřídí táhlo,což udělal a vše ok.
2)Na další STK jsem jel kousek od nás na jednu nechvalnou STK kde údajně technici dostávají provize za vykopnutý auta a dělají tam vůbec pakárnu.Frajer prohlídnul a nafotil vlek,lehce arogantní,pak pod něj vlezl a ustrašeně se ptal jestli to brzdí a že se ty pakny strašně opotřebovávají a že určitě vozím něco těžkýho a najednou stres...tak mu říkám že úplně těžký věci nevozím(na max.je vlek naloženej 4x ročně silážníma plachtama)a on teda že jo a vykopnul mě za světýlka-což jsem čekal-diody si nevyměním-to dělají ve fabrice.Na brzdu vlek nedával vůbec!
3)Dal jsem teda vlek do fabriky na světla a at´mrknou na brzdy.Za dva dny tel.že udělají nájezdovku,že má velký vůle a tak jsem říkal co na technický a prej tam stav brzd nemají šanci zjistit,že je to blbost!
Tak jak to teda podle vás je?Myslím že spodek vleku je jako podval-nápravy Knott.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
-
- hvězda
- Příspěvky: 1756
- Registrován: ned 03.08.2008, 16:29
- Auto: jo jo, mám
- Bydliště: Košťany
- Věk: 58
- Kontaktovat uživatele:
Re: STK na brzděným vleku do 3,5T
němcí ti to zjistěj i na parkplatzu... U nás, vzhledem k fundovanosti techniků na STK bych si nemyslel nic pěknýho.
Brzdy zkontroluješ jednoduše i sám: Dej to na kolečko,vzadu uprostřed nějakej hever, zvedni to tak aby byly všechny kola ve vzduchu. Kurtu zaháknout jednou stranou za žehličku a druhou někde vhodně za pevnou část vleku. Zatáhnout pomocí kurty nájezdovku tak o centimetr dovnitř a zatočit koly, krásně poznáš, jak které brzdí, nebrzdí, jen škrtá. Seřizování bývá na vleku většinou až moc ale vyladit to jde poměrně snadno.
Já tedy tyhle věci chci mít stopro v pořádku, ne kvůli nějaké hloupé STK ale kvůli pocitu když potřebuješ fakt brzdit a vlek který funguje jak má ti pěkně zatáhne za prdel.
Brzdy zkontroluješ jednoduše i sám: Dej to na kolečko,vzadu uprostřed nějakej hever, zvedni to tak aby byly všechny kola ve vzduchu. Kurtu zaháknout jednou stranou za žehličku a druhou někde vhodně za pevnou část vleku. Zatáhnout pomocí kurty nájezdovku tak o centimetr dovnitř a zatočit koly, krásně poznáš, jak které brzdí, nebrzdí, jen škrtá. Seřizování bývá na vleku většinou až moc ale vyladit to jde poměrně snadno.
Já tedy tyhle věci chci mít stopro v pořádku, ne kvůli nějaké hloupé STK ale kvůli pocitu když potřebuješ fakt brzdit a vlek který funguje jak má ti pěkně zatáhne za prdel.
-
- hvězda
- Příspěvky: 1084
- Registrován: pon 04.08.2008, 7:27
- Auto: W212,w123 280CE,W115 240D 3.0,W115 200D,R129,Smart
- Bydliště: Český Krumlov a okolí
- Věk: 44
Re: STK na brzděným vleku do 3,5T
Nájezdovka na válcích zkontrolovat nelze, ani se nekontroluje, pouze ručka.
-
- vycházející hvězda
- Příspěvky: 782
- Registrován: úte 26.08.2008, 7:54
- Auto: W124 TD 300 turbodiesel sportline
Re: STK na brzděným vleku do 3,5T
Aha, takže když mi nájezdovka nefunguje tak bych měl projít? Ručka mi jde, ta je v poho, nájezdovka je kapalinová. (starý sport jacht vlek...) :(feketos píše:Nájezdovka na válcích zkontrolovat nelze, ani se nekontroluje, pouze ručka.
-
- hvězdička
- Příspěvky: 34
- Registrován: sob 09.08.2008, 10:09
Re: STK na brzděným vleku do 3,5T
V červnu jsem byl na TK s vlekem tady u nás v Chomutově - vlek 1200kg bržděnej - a normálně my na válcích kontroloval nájezdovku i ručku....vyhodili mě za absenci zástěrek *tired*
-
- vycházející hvězda
- Příspěvky: 942
- Registrován: stř 08.02.2012, 19:33
- Auto: .. W124 E250 D .... R2,R3,V8
- Bydliště: jižní čechy
- Věk: 38
Re: STK na brzděným vleku do 3,5T
koukám že každá stk úplně jinej postup *jokingly* nesvítila mi mlhovka,mávnul rukou,ptal se jestli to vůbec brzdí *jokingly* nelibila se mu vůle na kouli a na pouzdrech nájezdové brzdy,řek at celou nájezdovku vymenim a vylepil známku na 2 roky 007
-
- legenda hvězd
- Příspěvky: 2773
- Registrován: pát 01.08.2008, 19:11
- Auto: PKW und LKW
- Bydliště: West Brnou
Re: STK na brzděným vleku do 3,5T
Je pravdou, že se STK na tyto vleky zpřísňuje. Dříve se tam dalo zajet i s naloženým člunem a nikdo to neřešil. Teď kvůli nafocení a zbytečné buzeraci se musí přijet s vlekem bez něj.Tornado píše:V červnu jsem byl na TK s vlekem tady u nás v Chomutově - vlek 1200kg bržděnej - a normálně my na válcích kontroloval nájezdovku i ručku....vyhodili mě za absenci zástěrek *tired*
Nikdy mi ale nezkoušeli nájezdovku na válcích a to tam s tím jezdím od r. 2002.
-
- hvězda
- Příspěvky: 1084
- Registrován: pon 04.08.2008, 7:27
- Auto: W212,w123 280CE,W115 240D 3.0,W115 200D,R129,Smart
- Bydliště: Český Krumlov a okolí
- Věk: 44
Re: STK na brzděným vleku do 3,5T
Chlapi, zamyslete se, jak asi tak jde vyzkoušet nájezdovka na válcích? To už z fyzikálního hlediska prostě nelze...leda by to auto proti káře couvalo, což je samozřejmě nesmysl. S bržděným vlekem chodím na TK už drahně let a nikdy na žádné nezkoušeli nájezdovku, pouze ručku. 8)
-
- vycházející hvězda
- Příspěvky: 930
- Registrován: ned 13.03.2011, 9:32
- Auto: MB C32AMG, W124 250D, Viano
- Bydliště: Praha
Re: STK na brzděným vleku do 3,5T
Však někde zkouší na STK couvat proti vleku. Ale mají hodně problém s tím, že jim ty dvounápravy nejdou pořádně na válce *jokingly* Proto nemají moc šancí zjistit funkčnost provozní brzdy.
-
- hvězda
- Příspěvky: 1756
- Registrován: ned 03.08.2008, 16:29
- Auto: jo jo, mám
- Bydliště: Košťany
- Věk: 58
- Kontaktovat uživatele:
Re: STK na brzděným vleku do 3,5T
BAG na Parkplatzu: Vyndejte si klín na zajištění vleku. Nemáte? Ten ale musíte mít s sebou. Cože tady v tom úchytu byl před jízdou? Že za to může ta naše mizerná dálnice? No dobrá pro tyto případy máme svůj ve služebním autě.
Založí klín za zadní kolo vleku a z boku bedlivě sleduje co se děje. Dejte tam zpátečku a kousek zkuste couvnout. Pokud vlek nepřejede klín, je to bráno za důkaz funkčnosti brzdy.
Tady máte doklady nashledanou a ten klín si doma doplňte.
To určitě ty šašku s výrazem -nashledanou přátelé-
Založí klín za zadní kolo vleku a z boku bedlivě sleduje co se děje. Dejte tam zpátečku a kousek zkuste couvnout. Pokud vlek nepřejede klín, je to bráno za důkaz funkčnosti brzdy.
Tady máte doklady nashledanou a ten klín si doma doplňte.
To určitě ty šašku s výrazem -nashledanou přátelé-
-
- král hvězd
- Příspěvky: 21678
- Registrován: pát 03.12.2010, 0:20
- Auto: W 124, a jiná, a jiná...
- Bydliště: Jihlava, Šafaříkova 28
- Věk: 71
- Kontaktovat uživatele:
Re: STK na brzděným vleku do 3,5T
Asi tak nějak,.... i mě to takhle kdysi prubovali, čuměl jsem na to jak puk,......jednoduché, rychlé, levné. *thumbs up*