elektromobily po stopáté
-
- král hvězd
- Příspěvky: 21678
- Registrován: pát 03.12.2010, 0:20
- Auto: W 124, a jiná, a jiná...
- Bydliště: Jihlava, Šafaříkova 28
- Věk: 71
- Kontaktovat uživatele:
Re: elektromobily po stopáté
Stopu ekologickejch sraček má el.auto možná větčí, než hulící dehet. :-!
-
- legenda hvězd
- Příspěvky: 2931
- Registrován: čtv 31.07.2008, 11:16
- Auto: C280 '94, BMW e30 m50b25 '87, pežit prdner
- Bydliště: Brno
Re: elektromobily po stopáté
Já nevím proč z nudy odpovídáš, když o tom víš lejno.
Použitý baterie (pod 80% kapacity) se vykupují např. jako banka energie pro domy se solárem (vydrží dalších ~10 let).
Ročně se celovětově prodají stamiliony telefonů a různých dalších zařízení, který mají baterky, a jejich recyklace taky není problém.
Použitý baterie (pod 80% kapacity) se vykupují např. jako banka energie pro domy se solárem (vydrží dalších ~10 let).
Ročně se celovětově prodají stamiliony telefonů a různých dalších zařízení, který mají baterky, a jejich recyklace taky není problém.
-
- legenda hvězd
- Příspěvky: 2511
- Registrován: pon 26.10.2009, 15:32
- Auto: w140 600SEL,W126 300SEL
Re: elektromobily po stopáté
Re Fusion Zcela určitě o tom víš víc jak já.Já to nechci stejně jako ty blbé elektr. obrazovky v dnešních autech,ale plně chápu,uznávám a fandím,tedy elektrice,ne těm obrazovkám,ty mě se....
Re Přemek,Re Scout Abych byl dobrým manželem,měli jsme týden zkoušek všem možných vozidel,já nenaléhal,nepreferoval,jen stál opodál.Výsledek bude to benzín,žádná elektrika či hybrid,značka toť není rozhodnuto,podmínka automat,výkon. klimatizace ( pro psy) 4x4 a bude to další Červená Karkulka,zatím vítězí MB GLC,zatím.
Re Přemek,Re Scout Abych byl dobrým manželem,měli jsme týden zkoušek všem možných vozidel,já nenaléhal,nepreferoval,jen stál opodál.Výsledek bude to benzín,žádná elektrika či hybrid,značka toť není rozhodnuto,podmínka automat,výkon. klimatizace ( pro psy) 4x4 a bude to další Červená Karkulka,zatím vítězí MB GLC,zatím.
-
- král hvězd
- Příspěvky: 21678
- Registrován: pát 03.12.2010, 0:20
- Auto: W 124, a jiná, a jiná...
- Bydliště: Jihlava, Šafaříkova 28
- Věk: 71
- Kontaktovat uživatele:
Re: elektromobily po stopáté
Já nevím proč z nudy
Jestli si dobře pamatuju, tak Nuda byla v Brně. *jokingly*
.. a je tam furt. :'(
Jestli si dobře pamatuju, tak Nuda byla v Brně. *jokingly*
.. a je tam furt. :'(
-
- legenda hvězd
- Příspěvky: 2931
- Registrován: čtv 31.07.2008, 11:16
- Auto: C280 '94, BMW e30 m50b25 '87, pežit prdner
- Bydliště: Brno
Re: elektromobily po stopáté
Kolikrát to ještě zaspamuješ chabýma poznámkama a vtipama?
Člověk se tu zeptá normální otázku, podloženou vlastní zkušeností s jiným strojem a většina mu musí odpovědět, že je vlastně trotl, protože to nedojede do řitě, nefunguje recyklace, neexistuje servis a stará poloshnilá plečka za kilo je nejlepší. Přitom ty stejný nesmysly se opakujou na 18 stránkách.
Člověk se tu zeptá normální otázku, podloženou vlastní zkušeností s jiným strojem a většina mu musí odpovědět, že je vlastně trotl, protože to nedojede do řitě, nefunguje recyklace, neexistuje servis a stará poloshnilá plečka za kilo je nejlepší. Přitom ty stejný nesmysly se opakujou na 18 stránkách.
-
- vycházející hvězda
- Příspěvky: 559
- Registrován: pon 18.11.2013, 20:58
- Auto: Mercedes SL600 r129, VW passat B7, Citroen C4 vts
Re: elektromobily po stopáté
Zase na druhou stranu, většina kritiků čehokoliv inovativního si nový auto nekupuje, takže se to trhu nedotkne. Kupující přebírající 10 a více let starý ojetiny nemá na vývoj skoro žádný vliv. Změna na trhu nastane v okamžiku, kdy vyjde elektromobil s veškerýma provozníma nákladama na 4 roky firemního života levnějc než nafťák. Ostatně s příští oktávií se zatím s dieselem vůbec nepočítá. A v okamžiku, kdy do auta velikosti nižší střední třídy nacpe někdo 60 a více kWh baterii (což je otázka roku, 60kWh má dostat za rok leaf, ten VW ID má mít totéž, 64 bude mít Kona) už ani dojezd nebude limitující pro většinu uživatelů. Krom toho třeba u toho ID se počítá i s více než 100kWh baterkou.Fusion píše:Kolikrát to ještě zaspamuješ chabýma poznámkama a vtipama?
Člověk se tu zeptá normální otázku, podloženou vlastní zkušeností s jiným strojem a většina mu musí odpovědět, že je vlastně trotl, protože to nedojede do řitě, nefunguje recyklace, neexistuje servis a stará poloshnilá plečka za kilo je nejlepší. Přitom ty stejný nesmysly se opakujou na 18 stránkách.
-
- legenda hvězd
- Příspěvky: 3128
- Registrován: pon 23.07.2012, 21:00
- Auto: Geländewagen,W212 200CDI
- Bydliště: Bratislava
- Věk: 49
- Kontaktovat uživatele:
Re: elektromobily po stopáté
No u mna to zatial vyhrava Ampera.Mate tu niekto osobnu skusenost s tymto autom?Lebo co test,to iny popis,ako to auto vlastne funguje.Niekde citam,ze to funguje len ako plug in hybrid,inde zase ze to funguje aj ako BMW i3 rex
-
- král hvězd
- Příspěvky: 6069
- Registrován: sob 16.06.2012, 19:55
- Auto: W124 300 TD, Range Rover '76
Re: elektromobily po stopáté
https://www.novinky.cz/ekonomika/478119 ... otaci.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Bohatý nepotřebuje něco dotovaného a pro chudého tohle není. Elektromobil by se přirozenou ekonomickou cestou na trh nedostal patrně nikdy. A co je špatné ekonomicky je špatné celkově.
Bohatý nepotřebuje něco dotovaného a pro chudého tohle není. Elektromobil by se přirozenou ekonomickou cestou na trh nedostal patrně nikdy. A co je špatné ekonomicky je špatné celkově.
-
- král hvězd
- Příspěvky: 9237
- Registrován: pon 01.09.2008, 21:31
- Auto: Už se mi to sem nevejde
- Bydliště: Sokolov
- Věk: 47
- Kontaktovat uživatele:
Re: elektromobily po stopáté
V té poslední větě máš pravdu,ale myslím,že to půjde i bez dotací. Bude to trvat,ale půjde.
-
- král hvězd
- Příspěvky: 6519
- Registrován: pon 01.09.2008, 15:05
- Auto: D, J, SWE, CZ...
- Bydliště: Praha - východ
Re: elektromobily po stopáté
Bez masivní podpory dost těžko...Kdyby se to od počátku vůbec nepodporovalo, bylo by to na hodně dlouhý lokte. Jestli by k tomu vůbec došlo a tahle etapa by se nepřeskočila.
-
- král hvězd
- Příspěvky: 9237
- Registrován: pon 01.09.2008, 21:31
- Auto: Už se mi to sem nevejde
- Bydliště: Sokolov
- Věk: 47
- Kontaktovat uživatele:
Re: elektromobily po stopáté
Tak nějaká podpora bude. Celý problém je v malým dojezdu. Až na nabití ujede co na plnou nádrž,tak auta na fosilie budou mizet.
-
- král hvězd
- Příspěvky: 6519
- Registrován: pon 01.09.2008, 15:05
- Auto: D, J, SWE, CZ...
- Bydliště: Praha - východ
Re: elektromobily po stopáté
To nic ale nemění na tom, že elektrika by bez podpory jenom obtížně obstála, jestli vůbec...
-
- vycházející hvězda
- Příspěvky: 992
- Registrován: úte 12.08.2008, 16:09
- Věk: 50
Re: elektromobily po stopáté
Domyslet věci ve všech souvislostech, to je to, co se nějak nedaří v případě elektromobilů. Pro opojení z růstu jejich prodeje se jaksi nedaří rozeběhnout racionální debatu o tom, zda opravdu pomáhají životnímu prostředí.
Roste nadšení z rostoucí elektromobility a s ním i víra, že je to jeden ze způsobů řešení problému emisí CO2. Jenže se současně objevují další a další studie, které ukazují, že elektromobily zatížení životního prostředí právě tímto skleníkovým plynem prohlubují. K jejich nulovým emisím z jízdy totiž tyto studie započítávají i všechny emise z výrobního cyklu. Při takovém pohledu se ovšem z čistého elektromobilu stává špinavý vůz zamořující životní prostředí víc, než auta se spalovacími motory. Výroba elektromobilu je totiž velmi náročná, zejména pak výroba jeho akumulátorů.
V českých médiích se tyto informace s odkazem na německý autoklub ADAC objevily letos na jaře. Bez hlubší odezvy. Ovšem obdobné informace se objevily již před šesti lety. Jedna studie se zjištěními o negativním dopadu elektromobilů na životní prostředí tehdy vznikla v Číně (https://www.national-geographic.cz/clan ... enzin.html" onclick="window.open(this.href);return false;), druhá v Norsku (https://www.novinky.cz/veda-skoly/28066 ... alyzy.html" onclick="window.open(this.href);return false;). Což je o to pikantnější, že obě země stojí nyní v čele žebříčků elektromobility (letos se v nich za první pololetí prodalo téměř 450 tisíc těchto vozů). O tom, že dokonce diesel může být ekologičtější, než čistý elektromobil informovali nakonec i Švýcaři (http://www.hybrid.cz/novinky/svycarsko- ... ktromobily" onclick="window.open(this.href);return false;) a to již v roce 2010.
Velmi zajímavé souvislosti nabízí výsledky studie německého autoklubu ADAC, o kterých informovaly weby iDnes (https://auto.idnes.cz/diesel-elektromob ... tomoto_taj" onclick="window.open(this.href);return false;) a Autoforum (http://www.autoforum.cz/zajimavosti/nem ... e-samotne/" onclick="window.open(this.href);return false;), jež se problematice věnovalo obšírněji. Její autoři totiž spočítali, po kolika najetých kilometrech začne být elektromobil čistší, než obyčejné auto. Výpočty provedli pro tři kategorie vozů a pro elektřinu z energetického mixu a elektřinu stoprocentně z OZE.
Při porovnání s diesely vyšší střední třídy začne být elektromobil čistší při najetí 580 tisíc kilometrů, s benziny po 116 000 km a s plug-in hybridy po 130 tisících. To v případě, že je elektřina dodávaná z energetického mixu. V případě stoprocentní elektřiny z OZE je samozřejmě poměr nižší: 50 tisíc na benzin, 70 tisíc na diesel a 46 tisíc na plug-in hybrid.
Na vyrovnání nižší střední třídy potřebují elektromobily 57 tisíc kilometrů na diesel a 45 tisíc na benzin. Ale plug-in hybridu se vyrovnají až 106 000 kilometrů, pokud bere běžnou elektřinu. Pokud by elektromobil dostával jen „šťávu“ z OZE stačí mu na vyrovnání maximálně 26 tisíc kilometrů, po kterých začne být čistší, než auto na CNG. Malým vozům se elektromobily vyrovnají nejpozději po 111 000 kilometrech, a pokud by braly elektřinu pouze z OZE, tak nejpozději po 25 tisících.
Další negativní zjištění z praktického provozu elektromobilů přišla loni v létě, opět z Norska. Díky rozsáhlému systému subvencování nákupu elektrických aut přibývají takovým tempem, že výstavba veřejných nabíjecích stanic zůstává daleko pozadu. Podle serveru autoforum.cz (http://www.autoforum.cz/zajimavosti/nor ... u-nepujde/" onclick="window.open(this.href);return false;) již bylo v té době jen v hlavním městě Oslu asi 80 tisíc aut (elektromobilů a plug-in hybridů), z nichž většina potřebuje veřejnou nabíječku, protože jejich majitelé nemají garáž. Jenže těch nabíječek je ve městě jen 1300. A elektroauto u svého stojanu potřebuje postát podstatně déle, než obyčejné auto se spalovacím motorem.
Největší reálný trh s elektromobily je Čína, kde se jich letos, jen za prvních šest měsíců, prodalo 412 tisíc (dvě procenta celkem prodaných aut). Oproti loňsku je to růst prodeje o 111 procent, uvádí server iDnes.cz (https://auto.idnes.cz/elektromobil-prod ... tomoto_Fdv" onclick="window.open(this.href);return false;). V USA se zvedl prodej těchto vozů oproti tomu jen nepatrně, na 1,4 procenta z jednoho procenta loni. I tak to ovšem bylo 117 tisíc elektromobilů. Evropským a světovým lídrem lídrem v této disciplíně je Norsko, kde se podle informací serveru za stejnou dobu prodalo 35 788 elektromobilů. To představuje téměř 47 procent z celkového prodeje nových vozů v zemi. Německo pak vykázalo růst o 51 procent, což znamená 33 917 aut a 1,8 procenta z celkového prodeje. Německých 1,8 procenta je světový průměr.
Česko je poněkud za průměrem, když podíl elektromobilů dosáhl v prvním pololetí letošního roku 0,19 procenta (267 kusů z 143 748 nových vozů). Celkem je v Česku necelých 1500 elektromobilů ze zhruba 5,5 milionu aut, uvádí server iDnes.
Ještě chcete elektrické auto?
Roste nadšení z rostoucí elektromobility a s ním i víra, že je to jeden ze způsobů řešení problému emisí CO2. Jenže se současně objevují další a další studie, které ukazují, že elektromobily zatížení životního prostředí právě tímto skleníkovým plynem prohlubují. K jejich nulovým emisím z jízdy totiž tyto studie započítávají i všechny emise z výrobního cyklu. Při takovém pohledu se ovšem z čistého elektromobilu stává špinavý vůz zamořující životní prostředí víc, než auta se spalovacími motory. Výroba elektromobilu je totiž velmi náročná, zejména pak výroba jeho akumulátorů.
V českých médiích se tyto informace s odkazem na německý autoklub ADAC objevily letos na jaře. Bez hlubší odezvy. Ovšem obdobné informace se objevily již před šesti lety. Jedna studie se zjištěními o negativním dopadu elektromobilů na životní prostředí tehdy vznikla v Číně (https://www.national-geographic.cz/clan ... enzin.html" onclick="window.open(this.href);return false;), druhá v Norsku (https://www.novinky.cz/veda-skoly/28066 ... alyzy.html" onclick="window.open(this.href);return false;). Což je o to pikantnější, že obě země stojí nyní v čele žebříčků elektromobility (letos se v nich za první pololetí prodalo téměř 450 tisíc těchto vozů). O tom, že dokonce diesel může být ekologičtější, než čistý elektromobil informovali nakonec i Švýcaři (http://www.hybrid.cz/novinky/svycarsko- ... ktromobily" onclick="window.open(this.href);return false;) a to již v roce 2010.
Velmi zajímavé souvislosti nabízí výsledky studie německého autoklubu ADAC, o kterých informovaly weby iDnes (https://auto.idnes.cz/diesel-elektromob ... tomoto_taj" onclick="window.open(this.href);return false;) a Autoforum (http://www.autoforum.cz/zajimavosti/nem ... e-samotne/" onclick="window.open(this.href);return false;), jež se problematice věnovalo obšírněji. Její autoři totiž spočítali, po kolika najetých kilometrech začne být elektromobil čistší, než obyčejné auto. Výpočty provedli pro tři kategorie vozů a pro elektřinu z energetického mixu a elektřinu stoprocentně z OZE.
Při porovnání s diesely vyšší střední třídy začne být elektromobil čistší při najetí 580 tisíc kilometrů, s benziny po 116 000 km a s plug-in hybridy po 130 tisících. To v případě, že je elektřina dodávaná z energetického mixu. V případě stoprocentní elektřiny z OZE je samozřejmě poměr nižší: 50 tisíc na benzin, 70 tisíc na diesel a 46 tisíc na plug-in hybrid.
Na vyrovnání nižší střední třídy potřebují elektromobily 57 tisíc kilometrů na diesel a 45 tisíc na benzin. Ale plug-in hybridu se vyrovnají až 106 000 kilometrů, pokud bere běžnou elektřinu. Pokud by elektromobil dostával jen „šťávu“ z OZE stačí mu na vyrovnání maximálně 26 tisíc kilometrů, po kterých začne být čistší, než auto na CNG. Malým vozům se elektromobily vyrovnají nejpozději po 111 000 kilometrech, a pokud by braly elektřinu pouze z OZE, tak nejpozději po 25 tisících.
Další negativní zjištění z praktického provozu elektromobilů přišla loni v létě, opět z Norska. Díky rozsáhlému systému subvencování nákupu elektrických aut přibývají takovým tempem, že výstavba veřejných nabíjecích stanic zůstává daleko pozadu. Podle serveru autoforum.cz (http://www.autoforum.cz/zajimavosti/nor ... u-nepujde/" onclick="window.open(this.href);return false;) již bylo v té době jen v hlavním městě Oslu asi 80 tisíc aut (elektromobilů a plug-in hybridů), z nichž většina potřebuje veřejnou nabíječku, protože jejich majitelé nemají garáž. Jenže těch nabíječek je ve městě jen 1300. A elektroauto u svého stojanu potřebuje postát podstatně déle, než obyčejné auto se spalovacím motorem.
Největší reálný trh s elektromobily je Čína, kde se jich letos, jen za prvních šest měsíců, prodalo 412 tisíc (dvě procenta celkem prodaných aut). Oproti loňsku je to růst prodeje o 111 procent, uvádí server iDnes.cz (https://auto.idnes.cz/elektromobil-prod ... tomoto_Fdv" onclick="window.open(this.href);return false;). V USA se zvedl prodej těchto vozů oproti tomu jen nepatrně, na 1,4 procenta z jednoho procenta loni. I tak to ovšem bylo 117 tisíc elektromobilů. Evropským a světovým lídrem lídrem v této disciplíně je Norsko, kde se podle informací serveru za stejnou dobu prodalo 35 788 elektromobilů. To představuje téměř 47 procent z celkového prodeje nových vozů v zemi. Německo pak vykázalo růst o 51 procent, což znamená 33 917 aut a 1,8 procenta z celkového prodeje. Německých 1,8 procenta je světový průměr.
Česko je poněkud za průměrem, když podíl elektromobilů dosáhl v prvním pololetí letošního roku 0,19 procenta (267 kusů z 143 748 nových vozů). Celkem je v Česku necelých 1500 elektromobilů ze zhruba 5,5 milionu aut, uvádí server iDnes.
Ještě chcete elektrické auto?
-
- kometa
- Příspěvky: 2208
- Registrován: čtv 26.12.2013, 13:32
- Auto: Žigul
- Bydliště: Hradec Králové 737 547 237
Re: elektromobily po stopáté
Kdo to chce ten si to koupi :) a muzes se stavět treba na hlavu *thumbs up* v USA to ma kazdej druhej :D ale tam to teda fakt takhle neprozivaj :D
-
- vycházející hvězda
- Příspěvky: 992
- Registrován: úte 12.08.2008, 16:09
- Věk: 50
Re: elektromobily po stopáté
já to neprožívám, jen uvažuji...