elektromobily po stopáté

Vše o srazech, zajímavé odkazy, vtipy atd.
Odpovědět

Autor tématu
zaibatsu
hvězda
Příspěvky: 1377
Registrován: sob 19.05.2012, 23:11
Bydliště: Teplice, potažmo Buzerantovice

elektromobily po stopáté

Příspěvek od zaibatsu »

http://auto.idnes.cz/rozhovor-elektromo ... tomoto_vok" onclick="window.open(this.href);return false;

neboli elektrika v autech je na hovno

Fusion
legenda hvězd
Příspěvky: 2931
Registrován: čtv 31.07.2008, 11:16
Auto: C280 '94, BMW e30 m50b25 '87, pežit prdner
Bydliště: Brno

Re: elektromobily po stopáté

Příspěvek od Fusion »

Ten člověk žiju mimo realitu. Jsou auta levnější, než Tesla a dávno jsou auta s nájezdem nad 100tis. aji 200tis. km. Od vodíku dává většina automobilek ruce pryč.

kolouch
legenda hvězd
Příspěvky: 3464
Registrován: čtv 21.08.2008, 15:21
Auto: modrý,stříbrný,vínový,černý,bílý a 2 zelený
Bydliště: Bihanken - Eichwald

Re: elektromobily po stopáté

Příspěvek od kolouch »

důvod je jednoduchej. motor pro spalování vodíku
jako primárního paliva je drahá sranda a to se v dnešní
konzumní poptávce po levnejch autech nedá obejít.
a v oblasti pohonu palivovými články jsme někde
na úrovni štípání pazourku. přitom naše oblíbená
automobilka (myslím Daimler-Benz) má kompletně
zpracovanej wasserstoff systém už více jak třicet let. :-/

fíkus
král hvězd
Příspěvky: 6069
Registrován: sob 16.06.2012, 19:55
Auto: W124 300 TD, Range Rover '76

Re: elektromobily po stopáté

Příspěvek od fíkus »

Člověk který pracuje na takové pozici musí být naopak v realitě. A to více než kdokoliv jiný. Elektro ano, ale ještě si pár desítek let počkáme.

Fusion
legenda hvězd
Příspěvky: 2931
Registrován: čtv 31.07.2008, 11:16
Auto: C280 '94, BMW e30 m50b25 '87, pežit prdner
Bydliště: Brno

Re: elektromobily po stopáté

Příspěvek od Fusion »

Na co? Dojezd 400-500km u nákupních vozíků je cca rok, dva. Nová Ampera dokonce letos (http://autobible.euro.cz/pariz-2016-ope ... risti-rok/" onclick="window.open(this.href);return false;).
Na 1000km dojezdy si těch 5 let třeba počkáme, ale je to tak nutný?

Já nevím, jestli záměrně mlží nebo se o to nezajímá a věří vodíku, ale
Elektromobily, to jsou nadále velmi drahé vozy. Třeba drahé jako Tesla. Potíž u elektromobilů je nejen cena, ale i to, že toto drahé řešení zatím neprokázalo svou odolnost a životnost, hlavně co se baterií týče.
Je naprostá nepravda, to si může každej dohledat.
Tesla s 320tis. km https://techcrunch.com/2016/09/29/tales ... 00k-miles/" onclick="window.open(this.href);return false; (baterie 94%)
Zatím vlastně ani nevíme, jaká může být po deseti letech prodejní hodnota ojetého elektromobilu, který nový stojí přes 100 000 eur.
Opět, elektromobil obecně dávno nestojí tolik peněz. A jakej má dopad použití na prodejní cenu se dneska dá taky spočítat a u normálních aut podle najetých kilometrů taky máme +- představu, i u aut, který mají najetých jen pár tisíc kilometrů.
Záleží ta cena na stavu baterií? Jak moc se stav do ceny promítne?
Mě to připadne jako rozhovor z roku 2005, kdy tyto otázky byly opravdu relevantní. Dneska ale těch aut jezdí tolik, že je statisticky jednoduchý se dopočítat všeho, na co se ptá.

Mmch. je mylná představa, že baterka s nízkou kapacitou bude na vyhození, stejně jako zadřenej motor nejde nutně do šrotu. Použitý baterie z aut budou mít vždy svou cenu a jdou jednoduše recyklovat. Např. GP už dávno prodává powerbanky z použitých článků. Nissan starý baterie vykupuje, Tesla z nich dělá Powerwally.
Tedy pokud novej akupack stojí 150 tisíc, to neznamená, že hodnota auta se 70% kapacity je -150 tisíc. Starej se vykoupí za 70tis. a novej doplatí. Bavíme se ale o statisících kilometrech. Teď během pár let se mají začít používat baterie s odhadovanou životností 250 tisíc km bez ztráty kapacity, 450 tisíc na 80% (jestli si správně pamatuju).

fíkus
král hvězd
Příspěvky: 6069
Registrován: sob 16.06.2012, 19:55
Auto: W124 300 TD, Range Rover '76

Re: elektromobily po stopáté

Příspěvek od fíkus »

Elektromobil nepotkám ani jeden za měsíc, a to bydlím v Praze. Občas nějaký vozítka, nebo Citi Go na proud. Jde o nabíjení, ne o dojezd. Pro mě je zatím nereálná představa, že někde tvrdnu u nějaké "pumpy" 20 a více minut, a to nepočítám frontu. A nabíjecí místa na ulicích u paneláků v ČR = utopie, naprosto nereálná věc, kvůli debilitě občanů ČR. Já bych neomezoval nijak "spalovací" auta a neprotěžoval elektro, to je nesprávný způsob - ať se to rozšíří přirozeným vývojem a ne znevýhodněním jedné a zvýhodněním druhé skupiny. Prostě bych nechal na lidech jako celku co budou dýchat. Stát by do toho neměl "kecat".

Fusion
legenda hvězd
Příspěvky: 2931
Registrován: čtv 31.07.2008, 11:16
Auto: C280 '94, BMW e30 m50b25 '87, pežit prdner
Bydliště: Brno

Re: elektromobily po stopáté

Příspěvek od Fusion »

S tím souhlasím. Zároveň by ale člověk neměl brát za slovo mluvčí firem, který zřejmě špatně zahučely nemálo peněz do nesprávné technologie. To už CNG dává větší smysl (i když ne o moc).

A čerpání paliva nemusí nutně být rychlejší, je to jen otázkou infrastruktury.

[youtube][/youtube]

kejb
král hvězd
Příspěvky: 6519
Registrován: pon 01.09.2008, 15:05
Auto: D, J, SWE, CZ...
Bydliště: Praha - východ

Re: elektromobily po stopáté

Příspěvek od kejb »

Na elektriku jezdit budeme určitě, už teď je v tom takové množství peněz, že se nedá nic jiného dělat.
Praha není referenční, tam se světové trendy projevují až se značným zpožděním.

Petr H.
Administrátor
Příspěvky: 2329
Registrován: sob 11.10.2008, 19:45
Auto: W164 320CDI,r129 320sl, R230 SL55AMG, w221 350cdi
Bydliště: Praha
Věk: 48

Re: elektromobily po stopáté

Příspěvek od Petr H. »

Tak já teda potkávám v provozu v Praze Tesly každý den. Možná i jiné elektry, ale nevšimnu si jich, protože mají konvenční kabát aut se spalovacím motorem. Co se nabíjení týče, tak to je o změně myšlení a pochopení principu funkce celého konceptu. Nabíjení na čerpacích stanicích považuji za nouzové. Ty auta by se měla předně nabíjet přes noc v garáži a z nočního proudu, to dává smysl. Pro občana z jižňáku to není optimální volba, to je snad jasný..

Waterfall
hvězda
Příspěvky: 1658
Registrován: pát 11.05.2012, 20:38
Auto: W124 300E-24, S204 180 Kompressor
Bydliště: Trenčín
Věk: 40

Re: elektromobily po stopáté

Příspěvek od Waterfall »

Já bych ten největší problem neviděl ani tak v bateriích, nebo dojezdu samotných elektromibilů. Obavu mám spíše o energetickou síť. Odstavují se jaderné elektrárny, staví se stále další a další fabriky (nonstopky s vysokou energetickou náročností), v domácnostech je čím dál, tím víc spotřebičů...už teď to třeba v Německu začíná být na hraně a musí dost energie importovat. Pokud si každý druhý majitel auta nechá přes noc nabíjet vehikl proudem 16A, ta síť bude imho přetížena. A nemyslím si, že na úkor nabíjení elektromobilů někdo nechá bez proudu průmysl... :-/

fokume
hvězda
Příspěvky: 1751
Registrován: úte 25.10.2016, 14:19
Bydliště: Kolin

Re: elektromobily po stopáté

Příspěvek od fokume »

ja je celkem potkavam vetsinou ty maly bavoraky a sem tam potkam i ten sportak
ve spindlu me stim skretem malem prejela nejaka baba, vubec to nebylo slyset, jen jak se valily kola

Marko
legenda hvězd
Příspěvky: 3356
Registrován: ned 03.08.2008, 11:49

Re: elektromobily po stopáté

Příspěvek od Marko »

Nejvic potkavam maly e-upy, pak tesla

Az budou rozsirena elektroauta, tak se nebude moc pocitat s vyhodnym nevyuzitym nocniho proudu. CNG auta maji dost závad mi prijde. Baterie elektroaut maji novou kapacitu vyšší než udávanou, proto po x letech provozu jí mají ještě relativně vysokou. Vodik je energeticky narocne vyrobit a skladovat, daimler od toho odesel.Hybrid jako Prius se dicela drzi, byl o nich docela peknej clanek v diskutabilnim svete motoru

Kuba_Mates
vycházející hvězda
Příspěvky: 559
Registrován: pát 01.08.2008, 8:00
Auto: W126/280SEL, W639

Re: elektromobily po stopáté

Příspěvek od Kuba_Mates »

Na prumernem britskem malomeste (velikosti Vyskova) jsou nabijeci stanice pomalu na kazdem patem az desatem dome - na ulicni stene v predzahradce. Nyni. Kousek od reky je depo autobusu s nabijeci stanici (elektrina, vodik). Neni jedina. V pesi zone kolem Covent garden jsou stojanky na cipovou kartu. Podle me neni otazkou zda elektrina prevazi nad spalovacimi motory v individualni doprave; otazkou je zda to bude do peti let a nebo az deseti. Nabijeci mista na Jizaku a jinde v sidlistich je velmi zajimava investicni prilezitost, nikoli debilita. (neprekrucuji fikuse!) Otazkou zustava, kdo se toho chopi jako prvni; cekal bych nejake krahujce typu Kretinsky.

Ad Waterfall (nomen omen!) - podle me se prirozene zmeni navyky a potazmo cely trh 'nocniho proudu', nez ze by se muselo neco systematicky menit shora. Stale jeste je individualni spotreba (respektive domacnosti) kapkou v mori - a do budoucna to tak i zustane. Spise bych videl vetsi decentralizaci a nezavislost velkych odberatelu, kteri si budou mit tendenci energii vyrabet/ziskavat sami. Viz napriklad molten salt reactor a podobne.

sádrák
vycházející hvězda
Příspěvky: 756
Registrován: sob 16.08.2008, 20:20
Auto: MB W115 a mnoho dalších starých strojů
Bydliště: Boleslavsko

Re: elektromobily po stopáté

Příspěvek od sádrák »

Je jen otázkou kupeckých počtů a jednoduché statistiky pronásobit průměrný počet aut, které jsou každý den v provozu s jejich enrgetickou náročností a vyjdou takové teraampéry, které budou potřebné k dobití toho všeho jezdícího na elektriku, že to stávající distribuční nemůže nikdy unést, o zdrojích (elektrárnách) nemluvě. Už vidím, jak stávající trafostanice a dráty vedoucí do ní a z ní drží stovky aut, které se přes noc dobíjejí. Zatím to problém není, protože těch pár Tesel a BMW je kapka, ale při masivnějším rozšíření to klekne. Ale to nikdo zatím neřeší.
Jak říká starej Hrdlička: lidi si myslí, že proud vzniká v zásuvce.. :'(

Fusion
legenda hvězd
Příspěvky: 2931
Registrován: čtv 31.07.2008, 11:16
Auto: C280 '94, BMW e30 m50b25 '87, pežit prdner
Bydliště: Brno

Re: elektromobily po stopáté

Příspěvek od Fusion »

A že se to neřeší víš jak? To si vážně myslíš, že ČEZ investuje miliony do stanic a neřeší budoucnost domácích přípojek?
A zas takovej problém jakej z toho z neznalosti děláš to není. Doma se auto nabíjí 2-3kW. To je klima nebo dva přímotopy.
Samozřejmě, že kdyby během týdne se 3/4 osobních aut přeměnilo na EV tak je to průser, ale jestli takto někdo přemýšlí, měl by se nejprve jít léčit. Je to jeden z chabých argumentů proti EV, zhruba jako nedávná debilita, že by se SUV neměly pouštět do měst kvůli jejich velikosti.
Odpovědět