Právě je 11 pro 2017 19:54




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 701 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 15  Další
 elektromobily po stopáté 
Autor Zpráva
vycházející hvězda

Registrován: 19 kvě 2012 22:11
Příspěvky: 803
Odpovědět s citací
Příspěvek elektromobily po stopáté
http://auto.idnes.cz/rozhovor-elektromo ... tomoto_vok

neboli elektrika v autech je na hovno


26 čer 2017 11:24
Ohlásit tento příspěvek
Profil
král hvězd

Registrován: 31 črc 2008 10:16
Příspěvky: 7689
Bydliště: Brno
Auto: C280 '94, BMW e30 m50b25 '87, pežit prdner
Odpovědět s citací
Příspěvek Re: elektromobily po stopáté
Ten člověk žiju mimo realitu. Jsou auta levnější, než Tesla a dávno jsou auta s nájezdem nad 100tis. aji 200tis. km. Od vodíku dává většina automobilek ruce pryč.


26 čer 2017 13:20
Ohlásit tento příspěvek
Profil
král hvězd

Registrován: 21 srp 2008 14:21
Příspěvky: 6562
Bydliště: Bihanken - Eichwald
Auto: krátkej řádek
Odpovědět s citací
Příspěvek Re: elektromobily po stopáté
důvod je jednoduchej. motor pro spalování vodíku
jako primárního paliva je drahá sranda a to se v dnešní
konzumní poptávce po levnejch autech nedá obejít.
a v oblasti pohonu palivovými články jsme někde
na úrovni štípání pazourku. přitom naše oblíbená
automobilka (myslím Daimler-Benz) má kompletně
zpracovanej wasserstoff systém už více jak třicet let. :-/


26 čer 2017 20:25
Ohlásit tento příspěvek
Profil
král hvězd

Registrován: 16 čer 2012 18:55
Příspěvky: 3984
Auto: W124 300 TD, Range Rover '76
Odpovědět s citací
Příspěvek Re: elektromobily po stopáté
Člověk který pracuje na takové pozici musí být naopak v realitě. A to více než kdokoliv jiný. Elektro ano, ale ještě si pár desítek let počkáme.


26 čer 2017 21:10
Ohlásit tento příspěvek
Profil
král hvězd

Registrován: 31 črc 2008 10:16
Příspěvky: 7689
Bydliště: Brno
Auto: C280 '94, BMW e30 m50b25 '87, pežit prdner
Odpovědět s citací
Příspěvek Re: elektromobily po stopáté
Na co? Dojezd 400-500km u nákupních vozíků je cca rok, dva. Nová Ampera dokonce letos (http://autobible.euro.cz/pariz-2016-ope ... risti-rok/).
Na 1000km dojezdy si těch 5 let třeba počkáme, ale je to tak nutný?

Já nevím, jestli záměrně mlží nebo se o to nezajímá a věří vodíku, ale

Citace:
Elektromobily, to jsou nadále velmi drahé vozy. Třeba drahé jako Tesla. Potíž u elektromobilů je nejen cena, ale i to, že toto drahé řešení zatím neprokázalo svou odolnost a životnost, hlavně co se baterií týče.

Je naprostá nepravda, to si může každej dohledat.
Tesla s 320tis. km https://techcrunch.com/2016/09/29/tales ... 00k-miles/ (baterie 94%)

Citace:
Zatím vlastně ani nevíme, jaká může být po deseti letech prodejní hodnota ojetého elektromobilu, který nový stojí přes 100 000 eur.

Opět, elektromobil obecně dávno nestojí tolik peněz. A jakej má dopad použití na prodejní cenu se dneska dá taky spočítat a u normálních aut podle najetých kilometrů taky máme +- představu, i u aut, který mají najetých jen pár tisíc kilometrů.

Citace:
Záleží ta cena na stavu baterií? Jak moc se stav do ceny promítne?

Mě to připadne jako rozhovor z roku 2005, kdy tyto otázky byly opravdu relevantní. Dneska ale těch aut jezdí tolik, že je statisticky jednoduchý se dopočítat všeho, na co se ptá.

Mmch. je mylná představa, že baterka s nízkou kapacitou bude na vyhození, stejně jako zadřenej motor nejde nutně do šrotu. Použitý baterie z aut budou mít vždy svou cenu a jdou jednoduše recyklovat. Např. GP už dávno prodává powerbanky z použitých článků. Nissan starý baterie vykupuje, Tesla z nich dělá Powerwally.
Tedy pokud novej akupack stojí 150 tisíc, to neznamená, že hodnota auta se 70% kapacity je -150 tisíc. Starej se vykoupí za 70tis. a novej doplatí. Bavíme se ale o statisících kilometrech. Teď během pár let se mají začít používat baterie s odhadovanou životností 250 tisíc km bez ztráty kapacity, 450 tisíc na 80% (jestli si správně pamatuju).


26 čer 2017 22:16
Ohlásit tento příspěvek
Profil
král hvězd

Registrován: 16 čer 2012 18:55
Příspěvky: 3984
Auto: W124 300 TD, Range Rover '76
Odpovědět s citací
Příspěvek Re: elektromobily po stopáté
Elektromobil nepotkám ani jeden za měsíc, a to bydlím v Praze. Občas nějaký vozítka, nebo Citi Go na proud. Jde o nabíjení, ne o dojezd. Pro mě je zatím nereálná představa, že někde tvrdnu u nějaké "pumpy" 20 a více minut, a to nepočítám frontu. A nabíjecí místa na ulicích u paneláků v ČR = utopie, naprosto nereálná věc, kvůli debilitě občanů ČR. Já bych neomezoval nijak "spalovací" auta a neprotěžoval elektro, to je nesprávný způsob - ať se to rozšíří přirozeným vývojem a ne znevýhodněním jedné a zvýhodněním druhé skupiny. Prostě bych nechal na lidech jako celku co budou dýchat. Stát by do toho neměl "kecat".


26 čer 2017 22:57
Ohlásit tento příspěvek
Profil
král hvězd

Registrován: 31 črc 2008 10:16
Příspěvky: 7689
Bydliště: Brno
Auto: C280 '94, BMW e30 m50b25 '87, pežit prdner
Odpovědět s citací
Příspěvek Re: elektromobily po stopáté
S tím souhlasím. Zároveň by ale člověk neměl brát za slovo mluvčí firem, který zřejmě špatně zahučely nemálo peněz do nesprávné technologie. To už CNG dává větší smysl (i když ne o moc).

A čerpání paliva nemusí nutně být rychlejší, je to jen otázkou infrastruktury.



26 čer 2017 23:09
Ohlásit tento příspěvek
Profil
král hvězd

Registrován: 01 zář 2008 14:05
Příspěvky: 5983
Bydliště: Praha - východ
Auto: D, J, SWE, CZ...
Odpovědět s citací
Příspěvek Re: elektromobily po stopáté
Na elektriku jezdit budeme určitě, už teď je v tom takové množství peněz, že se nedá nic jiného dělat.
Praha není referenční, tam se světové trendy projevují až se značným zpožděním.


27 čer 2017 06:05
Ohlásit tento příspěvek
Profil
Administrátor

Registrován: 11 říj 2008 18:45
Příspěvky: 2521
Bydliště: Praha 6
Auto: X164 GL 320CDI,r129 320sl, w126 560 sec
Odpovědět s citací
Příspěvek Re: elektromobily po stopáté
Tak já teda potkávám v provozu v Praze Tesly každý den. Možná i jiné elektry, ale nevšimnu si jich, protože mají konvenční kabát aut se spalovacím motorem. Co se nabíjení týče, tak to je o změně myšlení a pochopení principu funkce celého konceptu. Nabíjení na čerpacích stanicích považuji za nouzové. Ty auta by se měla předně nabíjet přes noc v garáži a z nočního proudu, to dává smysl. Pro občana z jižňáku to není optimální volba, to je snad jasný.. 😀


27 čer 2017 06:47
Ohlásit tento příspěvek
Profil
hvězda

Registrován: 11 kvě 2012 19:38
Příspěvky: 1008
Bydliště: Trenčín
Auto: že prý nějakej ten mercédes
Odpovědět s citací
Příspěvek Re: elektromobily po stopáté
Já bych ten největší problem neviděl ani tak v bateriích, nebo dojezdu samotných elektromibilů. Obavu mám spíše o energetickou síť. Odstavují se jaderné elektrárny, staví se stále další a další fabriky (nonstopky s vysokou energetickou náročností), v domácnostech je čím dál, tím víc spotřebičů...už teď to třeba v Německu začíná být na hraně a musí dost energie importovat. Pokud si každý druhý majitel auta nechá přes noc nabíjet vehikl proudem 16A, ta síť bude imho přetížena. A nemyslím si, že na úkor nabíjení elektromobilů někdo nechá bez proudu průmysl... :-/


27 čer 2017 07:30
Ohlásit tento příspěvek
Profil
hvězda

Registrován: 25 říj 2016 13:19
Příspěvky: 1227
Bydliště: Kolin
Auto: Nemam
Odpovědět s citací
Příspěvek Re: elektromobily po stopáté
ja je celkem potkavam vetsinou ty maly bavoraky a sem tam potkam i ten sportak
ve spindlu me stim skretem malem prejela nejaka baba, vubec to nebylo slyset, jen jak se valily kola


27 čer 2017 07:37
Ohlásit tento příspěvek
Profil
král hvězd

Registrován: 03 srp 2008 10:49
Příspěvky: 6876
Odpovědět s citací
Příspěvek Re: elektromobily po stopáté
Nejvic potkavam maly e-upy, pak tesla

Az budou rozsirena elektroauta, tak se nebude moc pocitat s vyhodnym nevyuzitym nocniho proudu. CNG auta maji dost závad mi prijde. Baterie elektroaut maji novou kapacitu vyšší než udávanou, proto po x letech provozu jí mají ještě relativně vysokou. Vodik je energeticky narocne vyrobit a skladovat, daimler od toho odesel.Hybrid jako Prius se dicela drzi, byl o nich docela peknej clanek v diskutabilnim svete motoru


27 čer 2017 07:57
Ohlásit tento příspěvek
Profil
kometa

Registrován: 01 srp 2008 07:00
Příspěvky: 2098
Auto: W126/280SEL Eibengrün
Odpovědět s citací
Příspěvek Re: elektromobily po stopáté
Na prumernem britskem malomeste (velikosti Vyskova) jsou nabijeci stanice pomalu na kazdem patem az desatem dome - na ulicni stene v predzahradce. Nyni. Kousek od reky je depo autobusu s nabijeci stanici (elektrina, vodik). Neni jedina. V pesi zone kolem Covent garden jsou stojanky na cipovou kartu. Podle me neni otazkou zda elektrina prevazi nad spalovacimi motory v individualni doprave; otazkou je zda to bude do peti let a nebo az deseti. Nabijeci mista na Jizaku a jinde v sidlistich je velmi zajimava investicni prilezitost, nikoli debilita. (neprekrucuji fikuse!) Otazkou zustava, kdo se toho chopi jako prvni; cekal bych nejake krahujce typu Kretinsky.

Ad Waterfall (nomen omen!) - podle me se prirozene zmeni navyky a potazmo cely trh 'nocniho proudu', nez ze by se muselo neco systematicky menit shora. Stale jeste je individualni spotreba (respektive domacnosti) kapkou v mori - a do budoucna to tak i zustane. Spise bych videl vetsi decentralizaci a nezavislost velkych odberatelu, kteri si budou mit tendenci energii vyrabet/ziskavat sami. Viz napriklad molten salt reactor a podobne.


27 čer 2017 10:43
Ohlásit tento příspěvek
Profil
hvězda

Registrován: 16 srp 2008 19:20
Příspěvky: 1059
Bydliště: Boleslavsko
Auto: MB W115 a mnoho dalších starých strojů
Odpovědět s citací
Příspěvek Re: elektromobily po stopáté
Je jen otázkou kupeckých počtů a jednoduché statistiky pronásobit průměrný počet aut, které jsou každý den v provozu s jejich enrgetickou náročností a vyjdou takové teraampéry, které budou potřebné k dobití toho všeho jezdícího na elektriku, že to stávající distribuční nemůže nikdy unést, o zdrojích (elektrárnách) nemluvě. Už vidím, jak stávající trafostanice a dráty vedoucí do ní a z ní drží stovky aut, které se přes noc dobíjejí. Zatím to problém není, protože těch pár Tesel a BMW je kapka, ale při masivnějším rozšíření to klekne. Ale to nikdo zatím neřeší.
Jak říká starej Hrdlička: lidi si myslí, že proud vzniká v zásuvce.. :'(


29 čer 2017 09:21
Ohlásit tento příspěvek
Profil
král hvězd

Registrován: 31 črc 2008 10:16
Příspěvky: 7689
Bydliště: Brno
Auto: C280 '94, BMW e30 m50b25 '87, pežit prdner
Odpovědět s citací
Příspěvek Re: elektromobily po stopáté
A že se to neřeší víš jak? To si vážně myslíš, že ČEZ investuje miliony do stanic a neřeší budoucnost domácích přípojek?
A zas takovej problém jakej z toho z neznalosti děláš to není. Doma se auto nabíjí 2-3kW. To je klima nebo dva přímotopy.
Samozřejmě, že kdyby během týdne se 3/4 osobních aut přeměnilo na EV tak je to průser, ale jestli takto někdo přemýšlí, měl by se nejprve jít léčit. Je to jeden z chabých argumentů proti EV, zhruba jako nedávná debilita, že by se SUV neměly pouštět do měst kvůli jejich velikosti.


29 čer 2017 12:19
Ohlásit tento příspěvek
Profil
hvězda

Registrován: 11 kvě 2012 19:38
Příspěvky: 1008
Bydliště: Trenčín
Auto: že prý nějakej ten mercédes
Odpovědět s citací
Příspěvek Re: elektromobily po stopáté
Výkonem 2kW toho za 8h moc nenabiju...


29 čer 2017 12:29
Ohlásit tento příspěvek
Profil
vycházející hvězda

Registrován: 19 kvě 2012 22:11
Příspěvky: 803
Odpovědět s citací
Příspěvek Re: elektromobily po stopáté
Waterfall píše:
Výkonem 2kW toho za 8h moc nenabiju...


výkonem 2kW absolutně beze ztrát nabiješ teslu P90 (to 90 je 90kWh) už za 45 hodin, neblbni, to je hned

na stranu druhou si taky nemyslim, že problém by byl v el. soustavě, to je jako říct, že neexistovaly na přelomu století čerpací stanice, tak se nebude nikdy jezdit na benzín

spíš jde o to, jaký je to lhaní si do kapsy, elektřina nelze ukládat a nikdy to nebude možné


Naposledy upravil zaibatsu dne 29 čer 2017 13:14, celkově upraveno 1

29 čer 2017 12:34
Ohlásit tento příspěvek
Profil
hvězda

Registrován: 11 kvě 2012 19:38
Příspěvky: 1008
Bydliště: Trenčín
Auto: že prý nějakej ten mercédes
Odpovědět s citací
Příspěvek Re: elektromobily po stopáté
Samozřejmě není asi nikdo tak naivní, aby si představoval, že ze dne na den se spalovací auta promění v elektromobily. Ale sám vidím, jak je v některých městech soustava úplně na hraně a sebemenší špičky odběru začínají způsobovat výpadky. Česko i Slovensko má zatím el.energie relativně na rozdávání - především díky tomu, že každý z nich frčí na dvou jaderných mašinách. No aktivisti pořád tlačí na odstavení těchto elektráren. Uhelné elektrárny jsou taktéž nežádoucí (v tomhle případě se nedivím). Tak jsem velice zvědav, jak se tohle vlastně vyřeší. Nějaké soláry a větrníky se nemůžou s výkonem takových Dukovan nebo Jasl. Bohunic (co do plochy, kterou zaberou) vůbec srovnávat. A tohle není jediný problém elektromobility.
Můj osobní názor je ten, že spalovací motory budou tahat za delší konec ještě hodně dlouho.


29 čer 2017 12:47
Ohlásit tento příspěvek
Profil
král hvězd

Registrován: 31 črc 2008 10:16
Příspěvky: 7689
Bydliště: Brno
Auto: C280 '94, BMW e30 m50b25 '87, pežit prdner
Odpovědět s citací
Příspěvek Re: elektromobily po stopáté
A jeden přímotop téměř nic nevytopí.
Kdo reálně potřebuje denně nabít 90kWh do Tesly? Musel by denně najet 400km.
Nebo kdo denně natankuje půl až celou nádrž nafty? Taxikáři, rozvozy apod.
Realita je taková, že průměrně najedou lidi dojíždějící do práce 40km denně. To je cca 8-9kWh. Logicky pak zbytek dobiju na rychlonabíječce, pokud pojedu dál.

Nikdo nezlikviduje benzínovej motor ale nedává přece smysl mít hybrid s třetinovou baterkou, jezdit téměř jen na elektriku a zapnout benzínovej motor v podstatě jen o víkendu a na dovolenou?

zaibatsu píše:
elektřina nelze ukládat a nikdy to nebude možné



29 čer 2017 12:50
Ohlásit tento příspěvek
Profil
hvězda

Registrován: 11 kvě 2012 19:38
Příspěvky: 1008
Bydliště: Trenčín
Auto: že prý nějakej ten mercédes
Odpovědět s citací
Příspěvek Re: elektromobily po stopáté
Jenom připomenu, že musíš počítat i elektrikou, co Ti sežere topení, klimatizace a hromada dalších prkotin. Takže z téch 8-9kW může být velmi rychle 10-11. Já potřebuju denně najet 60km a takových nás je jen v naší firmě celkem dost. A tak, jak nejsem zvyklý dojíždět palivovou nádrž do prázdna a vždycjky tam musím mít rezervu min. na 100km, tak to stejný vyžaduji od elektromobilu. Tzn., že pokud nebudu moct na noční nabití jet každý den do práce 30km rychlostí 120-130km/h po dálnici se zapnutou klimoškou (topením), rádiem atd. a navíc s dodstatečnou rezervou (to se mám na každou delší cestu týden připravovat?), je pro mě nějaká Tesla jen hračkou pro bohaté lidi. :)


29 čer 2017 13:07
Ohlásit tento příspěvek
Profil
vycházející hvězda

Registrován: 19 kvě 2012 22:11
Příspěvky: 803
Odpovědět s citací
Příspěvek Re: elektromobily po stopáté
hybrid smysl nedává, buď funguje to nebo funguje ono, ale cokoliv bylo vždycky hybridní, nikdy nemělo dlouhýho trvání.

Ze strojírenskýho pohledu jsou elektromobily úplně jasná slepá ulička, kterou sme si navíc prošli už na počátku 20. století. Jenže dneska se stát prcá úplně do všeho, takže už i strojařům říká, co budou vyrábět, hospodskejm, co maj komu dovolit v lokále apod.


29 čer 2017 13:17
Ohlásit tento příspěvek
Profil
král hvězd

Registrován: 31 črc 2008 10:16
Příspěvky: 7689
Bydliště: Brno
Auto: C280 '94, BMW e30 m50b25 '87, pežit prdner
Odpovědět s citací
Příspěvek Re: elektromobily po stopáté
Nikde netvrdím, že je to plnohodnotnou náhradou.
Ale pokud spíš 8 hodin, pak těch 20kWh bez problému, na dvou fázích 40kWh. Dávno na to jsou sazby a není problém regulovat rychlost nabíjení, nabíjet jen ve sníženým tarifu atd.
Většina i domácích nabiječek dneska umí komunikovat se sítí (a internetem) nebo se solárem a regulovat jak je potřeba, např. nabíjet ze soláru "zadarmo" a ze sítě jen v nouzi. Auta dneska umí energii vracet a dají se tak využít jako aku pro celej dům. Možností je nespočet.
Není to tak, že by 100 aut nabíjelo a vyhodilo celou čtvrt jak klimatizace v minulosti. Jakmile by v síti docházelo k přetížení, všechny nabíječky zpomalí o 10%, například.

zaibatsu: Počkej až se technologie z Regery nebo Porsche 918 nebo McL P1 dostanou do obyčejných aut.


29 čer 2017 13:22
Ohlásit tento příspěvek
Profil
vycházející hvězda

Registrován: 19 kvě 2012 22:11
Příspěvky: 803
Odpovědět s citací
Příspěvek Re: elektromobily po stopáté
Fusion píše:
zaibatsu: Počkej až se technologie z Regery nebo Porsche 918 nebo McL P1 dostanou do obyčejných aut.


čekám každých deset let, stalo se hovno. výkon není problém, baterie máte z počátku devadesátých let a říkáte tomu pokrok


29 čer 2017 13:40
Ohlásit tento příspěvek
Profil
král hvězd

Registrován: 31 črc 2008 10:16
Příspěvky: 7689
Bydliště: Brno
Auto: C280 '94, BMW e30 m50b25 '87, pežit prdner
Odpovědět s citací
Příspěvek Re: elektromobily po stopáté
Ano, Regera má baterie z počátku 90 let *jokingly*


29 čer 2017 14:16
Ohlásit tento příspěvek
Profil
král hvězd

Registrován: 16 čer 2012 18:55
Příspěvky: 3984
Auto: W124 300 TD, Range Rover '76
Odpovědět s citací
Příspěvek Re: elektromobily po stopáté
Přesně, na 8 kg uhlovodíků ujedu 100 a více km, v plechové nebo plastové nádrži. Kolik toho vezu na každých 100 km s elektromobilem? Já tuším, že do budoucna budeme řešit úplně jiný starosti než čím a jak kam dojet. Nebude co k jídlu a pití, a to je daleko zásadnější problém. Stačí 10 - 15 let takový sucho jako je v posledních letech a máme problém který si nikdo ani nedovede představit. Auta na elektriku jsou tu stejně dlouho jako na spalovací motor, dokud bude co pálit a bude to levný, tak aut ne elektriku moc jezdit nebude. Je potřeba ještě jinou technologii, nějaké lehké snadno vyměnitelné baterky, a to si ještě počkáme. A nebo jinou technologii elektromotorů.


29 čer 2017 14:31
Ohlásit tento příspěvek
Profil
vycházející hvězda

Registrován: 19 kvě 2012 22:11
Příspěvky: 803
Odpovědět s citací
Příspěvek Re: elektromobily po stopáté
ano, regera má baterie z počátku devadesátých let, resp. ze sedmdesátých. ty si šlápnul ve třech letech na hrábě nebo toho debila jenom hraješ?

https://en.wikipedia.org/wiki/Koenigsegg_Regera

4.5 kW·h liquid-cooled lithium-ion battery

https://en.wikipedia.org/wiki/Lithium-ion_battery

Lithium batteries were proposed by British chemist M Stanley Whittingham, now at Binghamton University, while working for Exxon in the 1970s.

v praxi byly lithium ionový baterie rozšířený mobilama, konkrétně stojí za úspěchem značky Nokia, to je to Li-ion napsaný na tý baterce.


29 čer 2017 14:47
Ohlásit tento příspěvek
Profil
vycházející hvězda

Registrován: 19 kvě 2012 22:11
Příspěvky: 803
Odpovědět s citací
Příspěvek Re: elektromobily po stopáté
ano, regera má baterie z počátku devadesátých let, resp. ze sedmdesátých. ty si šlápnul ve třech letech na hrábě nebo toho debila jenom hraješ?

https://en.wikipedia.org/wiki/Koenigsegg_Regera

4.5 kW·h liquid-cooled lithium-ion battery

https://en.wikipedia.org/wiki/Lithium-ion_battery

Lithium batteries were proposed by British chemist M Stanley Whittingham, now at Binghamton University, while working for Exxon in the 1970s.

v praxi byly lithium ionový baterie rozšířený mobilama, konkrétně stojí za úspěchem značky Nokia, to je to Li-ion napsaný na tý baterce.


29 čer 2017 14:47
Ohlásit tento příspěvek
Profil
král hvězd

Registrován: 31 črc 2008 10:16
Příspěvky: 7689
Bydliště: Brno
Auto: C280 '94, BMW e30 m50b25 '87, pežit prdner
Odpovědět s citací
Příspěvek Re: elektromobily po stopáté
To je to stejný jako bys řekl, že v novým Mercedesu je motor z počátku 20. století.
Pokrok v bateriích žádnej obrovskej není. Kapacity, počet cyklů a vybíjecí/nabíjecí proudy jsou ale čím dál lepší.
Ale u Regery zrovna o ty baterie nejde, všechno okolo je mnohem důležitější pro budoucí auta. Hlavně řídící jednotky v těch autech jsou oproti běžným značkám několik let popředu.


29 čer 2017 15:52
Ohlásit tento příspěvek
Profil
Administrátor

Registrován: 11 říj 2008 18:45
Příspěvky: 2521
Bydliště: Praha 6
Auto: X164 GL 320CDI,r129 320sl, w126 560 sec
Odpovědět s citací
Příspěvek Re: elektromobily po stopáté
ty baterie se neustále zlepšují, jejich energetická hustota pomalu roste. Naši vojáci teď zkouší v dronu lithiovky zhruba s 2x větší kapacitou. Je to dokonce snad český patent. Baterie má větší podíl Lithia a jeho nestabilitu řeší nějakou chemickou přísadou.
Já bych tu zase tak moc nepodezříval ostatní z debility. Faktem je, že přes den se skutečně v autech spálí dost energie a ne všichni (při teoretické 100% výměně za elektromobily) budou dobíjet pouze v noci - na pohodu pomalu. Takže ty rychlo-půlhodinový nabíječky ve městě, by se nezastavily. Navíc by už nebyly půlhodinové, neb by tam byla čekačka jako před sociálkou na dávky. O solárech (že by něco kompenzovaly a snad i dobíjely) se v našich zeměpisných šířkách snad ani nebudeme zmiňovat. Zvlášť když většina obyvatel by asi nabíjela doma přes noc. Je pravda, že některé solární panely dodávaly Čezu i v noci, takže bych to možná nechal ještě otevřený. *jokingly*
Jinak právě že hybridy fungujou dobře, kdo vyzkoušel osobně, dá mi za pravdu. Elektromobil dle mě je momentálně vhodný jako druhé auto do rodiny na poskakování po městě. Do vlastní garáže a dobíjení přes noc na nízkej tarif. To ano. Vzhledem k pořizovací ceně asi spíš tam, kde se nežije od výplaty k výplatě. Což zase vyvolává otázku, zda taková rodina má zapotřebí šetřit za každou cenu. Když se vezme v potaz PC a životnost baterií... Není to tak jednoznačný..


29 čer 2017 19:45
Ohlásit tento příspěvek
Profil
vycházející hvězda

Registrován: 19 kvě 2012 22:11
Příspěvky: 803
Odpovědět s citací
Příspěvek Re: elektromobily po stopáté
mícháte hrušky s jabkama. mercedes nepoužívá motor z 20. století, ovšem používá stále stejné palivo, bavíme se o palivu, resp. tom, co zastává jeho funkci a ty do toho motáš pohon, což je něco jinýho.

ve chvíli, kdy elektromobil má sloužit jako druhý auto, ekologičnost ti trochu pokulhává

a jestli se bavíš o těch rodinách, který mají jedno auto + druhý auto pro babu, tak to taky asi moc nemá smysl, těch v čechách tolik není :-D

elektromobil je možná dobrej do naprosto specifickejch podmínek, podle mě se to skvěle hodí na taxíky. stojí to na štaflu, jezdí to po městě a kousky. stejně to taxikáři nechtěj, zjevně vědí proč.


29 čer 2017 19:49
Ohlásit tento příspěvek
Profil
král hvězd

Registrován: 31 črc 2008 10:16
Příspěvky: 7689
Bydliště: Brno
Auto: C280 '94, BMW e30 m50b25 '87, pežit prdner
Odpovědět s citací
Příspěvek Re: elektromobily po stopáté
Ano, míchám, ale u EV nemá smysl se bavit o motoru. Tam je účinnost nad 90% (benzín kolem 16%). Ale je nesmysl psát, že se aku 40 let nepohly, stejně jako by byl nesmysl psát, že je benzínovej motor 100 let, nebo 40 bez pokroku.
Ty pokusy o EV před 20 lety měly olověný, tragický baterie. Jeden blázen z JČ má několik Peugeotů 106, který se původně prodávaly s olovem. Dělaly se Partnery na olovo kolem roku 2002. Tehdy to smysl fakt nedávalo.
Můžu dát kontakt na taxík v Olomouci, kterej má čistý elektro a nabíjí téměř jenom na placené rychlonabíječce (v OL je pokud vím jen jedna). A byl by hloupej, kdyby to bylo prodělečný.
DHL má v Brně několik elektro Jumperů na rozvozy. Protože nemají rychlonabíjčku, pronajatý baterie mají na paletě a přehazují si je.

Petr H. píše:
Naši vojáci teď zkouší v dronu lithiovky zhruba s 2x větší kapacitou.

Kokam?

Největší haluz je, že ty LiPoly třeba do RC aut jsou dneska schopný dát 100A a za rozumný peníze. O tom sem si mohl nechat zdát, když sem se v 90. letech sral s niklovýma drekama, který vydržely 10 minut.

I kdyby se přestaly EV vyrábět, tak jenom za tu vyšší kapacitu a nižší cenu (kvůli vlivu autoprůmyslu na průmysl aku) to má pro každýho výhodu. Stačí porovnat dnešní aku vrtačky s podobnýma před 15 lety. Dneska to má krouťák jak drátová, dělají se flexy, "motorový" pily, sekačky na trávu. To by s NiMh nebylo možný. Baterky v dnešních telefonech s 3000mAh+ jsou zhruba stejně velký jak 1250mAh z Nokie 5110. Bohužel ale v tomto průmyslu neplatí Moorův zákon.


29 čer 2017 23:31
Ohlásit tento příspěvek
Profil
král hvězd

Registrován: 01 zář 2008 14:05
Příspěvky: 5983
Bydliště: Praha - východ
Auto: D, J, SWE, CZ...
Odpovědět s citací
Příspěvek Re: elektromobily po stopáté
flexa, sekačka, pila atd. jsou zatím na hovno. Je to dobrý pro člověka, kterej je fanda do elektriky. Jinak na práci ne. Nějakej čas jsem jezdil elektrickým P106 do práce a to měl ještě původní NiCd a fakt i to si dokážu představit s tím jezdit.(na nákup, do práce atd...)Jsou i konverze na LiFe a to musí být o dost lepší...


30 čer 2017 00:20
Ohlásit tento příspěvek
Profil
král hvězd

Registrován: 31 črc 2008 10:16
Příspěvky: 7689
Bydliště: Brno
Auto: C280 '94, BMW e30 m50b25 '87, pežit prdner
Odpovědět s citací
Příspěvek Re: elektromobily po stopáté
Ta 106 s LiFePo je první el. auto, který sem řidil, stavili to dva kámoši. Dneska putuje někde u německých hranic *thumbs up*

[ img ]


30 čer 2017 01:22
Ohlásit tento příspěvek
Profil
legenda hvězd

Registrován: 06 srp 2008 21:04
Příspěvky: 3793
Bydliště: Calgary, AB, CANADA
Auto: GV II 4hlava SAN, S210 E320
Odpovědět s citací
Příspěvek Re: elektromobily po stopáté
flexa na hovno?
pokud je teda z lidlu tak asi jo 009

pouzivam vyhradne naradi od milwaukee - radu fuel, na flexu nedam dopustit
pochopitelne je trosku slabsi nez flexa do zasuvky, ale nejak vyrazne me to neomezuje...
a ano je to za jiny koruny nez z kramu se zradlem *jokingly*


30 čer 2017 01:31
Ohlásit tento příspěvek
Profil Zobrazit autorovy stránky
vycházející hvězda

Registrován: 19 kvě 2012 22:11
Příspěvky: 803
Odpovědět s citací
Příspěvek Re: elektromobily po stopáté
tak říkat o benzinu, že má 16 a elektromotor 90 mi stačí, seš trotl, předpokládám úředník, a dál se nemá cenu bavit


30 čer 2017 06:23
Ohlásit tento příspěvek
Profil
král hvězd

Registrován: 21 srp 2008 14:21
Příspěvky: 6562
Bydliště: Bihanken - Eichwald
Auto: krátkej řádek
Odpovědět s citací
Příspěvek Re: elektromobily po stopáté
ono se taky klidně může stát, že v budoucnosti
budeme jezdit na dřevoplyn. tedy ty, co přežijou. :D


30 čer 2017 08:36
Ohlásit tento příspěvek
Profil
král hvězd

Registrován: 03 srp 2008 10:49
Příspěvky: 6876
Odpovědět s citací
Příspěvek Re: elektromobily po stopáté
16% říkali na rádiu Krokodýl, když si spletli moderní motor s parním strojem. 90% účinnost za ideálního stavu je sice hezká na pohled, ale je jiná účinnost při rozdílném cyklu nabíjení, chlazení nebo ohřívání baterek, přenos baterie x motor, pak účinnost elektráren kolem 40% a ztráty přenosové soustavy dalších 20%.. Celková účinnost elektomobilu je pak někde pod úrovní parniho stroje, takže i přes těžbu, výrobu a distribucí fosilních paliv se nedá moderním spalovacím motorům se 40-45% účinností co vyčítat.


30 čer 2017 08:42
Ohlásit tento příspěvek
Profil
král hvězd

Registrován: 01 zář 2008 14:05
Příspěvky: 5983
Bydliště: Praha - východ
Auto: D, J, SWE, CZ...
Odpovědět s citací
Příspěvek Re: elektromobily po stopáté
Laja22 píše:
flexa na hovno?
pokud je teda z lidlu tak asi jo 009

pouzivam vyhradne naradi od milwaukee - radu fuel, na flexu nedam dopustit
pochopitelne je trosku slabsi nez flexa do zasuvky, ale nejak vyrazne me to neomezuje...
a ano je to za jiny koruny nez z kramu se zradlem *jokingly*


No tak záleží co děláš, když něco klobeš občas, tak ti to stačí... ;)
Mám také flexu milwaukee, 125mm heavy duty...
Blbá je taky hmotnost a neobratnost kvůli aku.


30 čer 2017 08:44
Ohlásit tento příspěvek
Profil
král hvězd

Registrován: 21 srp 2008 14:21
Příspěvky: 6562
Bydliště: Bihanken - Eichwald
Auto: krátkej řádek
Odpovědět s citací
Příspěvek Re: elektromobily po stopáté
pokud použijeme "eroei" , tak ty procenta nebudou
taky moc hezký. ale pořád máme šanci se naučit
získávat elektřinu levněji. což se v případě ropy stát
nemůže. tokamaku pro domácnost se asi nedožijeme.


30 čer 2017 09:03
Ohlásit tento příspěvek
Profil
hvězda

Registrován: 16 srp 2008 19:20
Příspěvky: 1059
Bydliště: Boleslavsko
Auto: MB W115 a mnoho dalších starých strojů
Odpovědět s citací
Příspěvek Re: elektromobily po stopáté
Fusion píše:
A že se to neřeší víš jak? To si vážně myslíš, že ČEZ investuje miliony do stanic a neřeší budoucnost domácích přípojek?
A zas takovej problém jakej z toho z neznalosti děláš to není. Doma se auto nabíjí 2-3kW. To je klima nebo dva přímotopy.
Samozřejmě, že kdyby během týdne se 3/4 osobních aut přeměnilo na EV tak je to průser, ale jestli takto někdo přemýšlí, měl by se nejprve jít léčit. Je to jeden z chabých argumentů proti EV, zhruba jako nedávná debilita, že by se SUV neměly pouštět do měst kvůli jejich velikosti.


Jak vidím, tak energetická bilance ti nic neříká. Já se jen snažím poukázat na to, že stávající distribuční síť na to není připravená. Kde budou jako nabíjet ty statisíce aut, která parkují na ulici před paneláky a činžovními domy?Z prodlužovaček? Z rychlonabíječek? Tak na to jsem fakt zvědav. A nemusíš být hned tak kontroverzní, taky tě neposílám aby ses šel léčit...


30 čer 2017 10:28
Ohlásit tento příspěvek
Profil
král hvězd

Registrován: 31 črc 2008 10:16
Příspěvky: 7689
Bydliště: Brno
Auto: C280 '94, BMW e30 m50b25 '87, pežit prdner
Odpovědět s citací
Příspěvek Re: elektromobily po stopáté
Pomůžu ti to přečíst:
Pokud si někdo myslí, že se za 7 dní přemění 4 miliony osobních aut na elektro, měl by navštívit léčebnu.
Stávající síť není připravená na obrovskej nával, ale šance, že by se stal je nulová.
Je to hloupej argument a v žádné zemi se zatím nestal kvůli tomu blackout.

Co se týče paneláků, bude se samozřejmě muset ta infrastr. vybudovat.
V projektech nových bytových domů se už dneska s 10% stání/nabíjení elektro většinou počítá.


30 čer 2017 11:53
Ohlásit tento příspěvek
Profil
král hvězd

Registrován: 31 črc 2008 10:16
Příspěvky: 7689
Bydliště: Brno
Auto: C280 '94, BMW e30 m50b25 '87, pežit prdner
Odpovědět s citací
Příspěvek Re: elektromobily po stopáté
Marko píše:
moderním spalovacím motorům se 40-45% účinností co vyčítat.

Za nejideálnějších podmínek.
V reálu nikdo nepoužívá maximální výkon motoru dýl, než okamžik (kromě tahání) a třeba jízda po městě bude mnohem pesimičtější, než těch 16%


30 čer 2017 12:02
Ohlásit tento příspěvek
Profil
vycházející hvězda

Registrován: 19 kvě 2012 22:11
Příspěvky: 803
Odpovědět s citací
Příspěvek Re: elektromobily po stopáté
Fusion píše:
Marko píše:
moderním spalovacím motorům se 40-45% účinností co vyčítat.

Za nejideálnějších podmínek.
V reálu nikdo nepoužívá maximální výkon motoru dýl, než okamžik (kromě tahání) a třeba jízda po městě bude mnohem pesimičtější, než těch 16%


jj, 3%, a parní stroj se počítá v promile


30 čer 2017 13:39
Ohlásit tento příspěvek
Profil
král hvězd

Registrován: 16 čer 2012 18:55
Příspěvky: 3984
Auto: W124 300 TD, Range Rover '76
Odpovědět s citací
Příspěvek Re: elektromobily po stopáté
Zajímavá by byla konečná účinnost, od počátku vzniku zdroje energie až po její spotřebování. Ví to někdo přesněji? Tedy energie potřebná k výrobě paliva, stavbě rafinérie, k jeho distribuci potrubím, cisternami atd, vs. stavba elektrárny, distribuce vedením atd. Uhlovodíky jsou sympatické pro skladovatelnost a zásobu energie v poměru k hmotnosti, účinnost bude celkově asi nižší.


30 čer 2017 13:49
Ohlásit tento příspěvek
Profil
král hvězd

Registrován: 03 srp 2008 10:49
Příspěvky: 6876
Odpovědět s citací
Příspěvek Re: elektromobily po stopáté
Fusion píše:
Marko píše:
moderním spalovacím motorům se 40-45% účinností co vyčítat.

Za nejideálnějších podmínek.
V reálu nikdo nepoužívá maximální výkon motoru dýl, než okamžik (kromě tahání) a třeba jízda po městě bude mnohem pesimičtější, než těch 16%

Jasně zatímco ve městě ten elektromobil pojede na maximální účinnost 90% i s vytápěním a chlazením baterek apod.


fíkus píše:
Zajímavá by byla konečná účinnost, od počátku vzniku zdroje energie až po její spotřebování. Ví to někdo přesněji? Tedy energie potřebná k výrobě paliva, stavbě rafinérie, k jeho distribuci potrubím, cisternami atd, vs. stavba elektrárny, distribuce vedením atd. Uhlovodíky jsou sympatické pro skladovatelnost a zásobu energie v poměru k hmotnosti, účinnost bude celkově asi nižší.

Projdi si pro představu těžby EROEI


30 čer 2017 13:53
Ohlásit tento příspěvek
Profil
král hvězd

Registrován: 16 čer 2012 18:55
Příspěvky: 3984
Auto: W124 300 TD, Range Rover '76
Odpovědět s citací
Příspěvek Re: elektromobily po stopáté
Jo, to jsou zajímavý čísla. Z toho mi vychází, že pokud by elektromobily honilo především uhlí a jádro tak je to šul nul s klasikou. Žádná sláva. Ropa globálně 18, jádro 5-15, uhlí řekněme 25. Výhodnější je uhlí, což potvrzuje, že s jádrem zacházíme jako bychom topily trámy z barokních staveb.


30 čer 2017 14:01
Ohlásit tento příspěvek
Profil
král hvězd

Registrován: 16 čer 2012 18:55
Příspěvky: 3984
Auto: W124 300 TD, Range Rover '76
Odpovědět s citací
Příspěvek Re: elektromobily po stopáté
Je otázkou, zda do těch výpočtů zahrnuli i samotnou stavbu zařízení. Prostě všechno, i vrátnýho, kterej to tam hlídá. Ekonomicky a energeticky. Tuším, že elektromobily budou pěkný "podvod", jediný co je hmatatelný tak že to nesmrdí ve městě, ale komín a sračky jsou z toho jinde. Jinak to bude jako bionafta, ohýbání narovnaného... Snad se pletu.


30 čer 2017 14:05
Ohlásit tento příspěvek
Profil
král hvězd

Registrován: 03 srp 2008 10:49
Příspěvky: 6876
Odpovědět s citací
Příspěvek Re: elektromobily po stopáté
Jenže tam se jedná o těžbu. K tomu ještě zpracování a transport, otázka je, jak bude energetická a uhlíková stopa vytěženéh ropy, dovezené, zpracované s jinými deriváty v rafinerii a následně spálené v podobě phm vyšší, než mix výroby kwh v elektroautě se všemi ztrátami od těžby po vyrobu a distribuci.. to nikdo nespočítá.


30 čer 2017 14:38
Ohlásit tento příspěvek
Profil
král hvězd

Registrován: 31 črc 2008 10:16
Příspěvky: 7689
Bydliště: Brno
Auto: C280 '94, BMW e30 m50b25 '87, pežit prdner
Odpovědět s citací
Příspěvek Re: elektromobily po stopáté
Samozřejmě taky záleží kde s tím jezdíš (kde čerpáš elektřinu). V česku je 50% energie z fosilních paliv, Pl 75%, De 30%, Fr 5%, Sw/No jen 2%.
Chlazení/vytápění baterií je lichej argument, dochází k tomu minimálně a ve městě vůbec. Je potřeba si uvědomit, že el. motor je vypnutej/zapnutej, neexistuje volnoběh (kdy je účinnost benzínu/dieselu téměř nulová). Nejnáročnější pro baterie je dlouhodobě plnej plyn a rychlý nabíjení. Odpadní teplo je ale z baterií, ne z motoru. El. motor se nemusí pohybovat, aby zbytek auta fungoval. A umí rekuperovat.
Ale takovou debatou akorát podporujete argumenty cykloanarchistů. Auto je nesmysl sám o sobě. Mě osobně je ekologie u zadku a čím víc elektroaut, tím levnější benzín a nafta. A nevylučuje se vylepšení efektivity, např. spalováním HCCI.

Je nesmysl počítat výrobu elektřiny, protože zatím je (v ČR) přebytek. Ta elektrika se vyrobí ve zhruba stejným množství, ať je těch aut 20 nebo 20 tisíc. Pokud by se musela jen kvůli el. autům zvyšovat výroba (přestalo by se exportovat), pak by se dalo uvažovat o započtení do celkové účinnosti. Pro auta je potřeba z produkce ropy zhruba 45%, nevím jestli se do toho počítají nákladní auta, ale většina je benzín tak to bude +- kolem těch 40%.

zaibatsu píše:
jj, 3%, a parní stroj se počítá v promile

Uvádí se 1-10%. Ale je taky potřeba si uvědomit v čem se používá a v jakých režimech. Parní loď pojede většinu času na plnej výkon a bude častěji v úzkým rozsahu nejvyšší účinnosti. U auta je to přesně naopak, leda bys měl volnou dálnici a trávil na ní většinu životnosti auta.

fíkus píše:
pokud by elektromobily honilo především uhlí a jádro tak je to šul nul s klasikou

S dostatečnou infrastrukturou ne http://www.solarninovinky.cz/?zpravy/20 ... ii-v-cesku


30 čer 2017 15:03
Ohlásit tento příspěvek
Profil
Administrátor

Registrován: 11 říj 2008 18:45
Příspěvky: 2521
Bydliště: Praha 6
Auto: X164 GL 320CDI,r129 320sl, w126 560 sec
Odpovědět s citací
Příspěvek Re: elektromobily po stopáté
Tak předně účinnost spalovacího motoru není dána tím jaký výkon produkuje. Je téměř stejná v celém režimu otáček, jen u volnoběhu je to horší tam je bohatší směs. Odpadní teplo vzniká i na elektromotoru, ne jen na baterkách. Pokud mk nepřevýší odpor pohybu, mění se elektrika rovnou v teplo. Zjednodušeně.
El. motor pracuje s 90% účinnosti v režimu na prázdno. V zátěži už to klesá, to je to teplo. Posuzovat to z hlediska celého řetězu výroby paliva či proudu nejde. Do paliva uložila energii příroda. El. Proud je vždy vyroben člověkem. Nikdy nebude efektivnější. Elektromobil získává body na tom, že odevzdává práci jen když je třeba, jak píše Fusion. Dále el motor má příznivou charakteristiku točivého momentu, která vlastně velmi přesně sleduje křivku potřebného mk. Obecně platí, že elektromobil je vlastně teoretický ve všem výhodnější, prakticky ale spalujeme sto let benzín.. *jokingly*


30 čer 2017 17:47
Ohlásit tento příspěvek
Profil
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 701 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 15  Další


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Marcel4991 a 10 návštevníků


Můžete zakládat nová témata v tomto fóru
Můžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Český překlad – phpBB.cz