elektromobily po stopáté

Vše o srazech, zajímavé odkazy, vtipy atd.
Odpovědět

Marko
legenda hvězd
Příspěvky: 3356
Registrován: ned 03.08.2008, 11:49

Re: elektromobily po stopáté

Příspěvek od Marko »

fíkus píše:Vojebává??? Já nevojebávám nic, tak to samé chci za své peníze, nevojebané věci. Takže tohle je ten pokrok, vojebat lidi?
Vojebáváš společnost stylem, jakým jsi zde popisoval tvoje podnikání, nemluvě o smradu a ekologii, kterou ten hrdina RVHP disponuje. A o autech s tebou a tvými představami nemá smysl debatovat, rozebírat to je ztráta času.

schicklgruber

Re: elektromobily po stopáté

Příspěvek od schicklgruber »

Škoda 720 se bohužel nedělala.

Ono mít na denní ježdění 35 let staré klasické auto je sice hezká představa ale pokud by si nechtěl v životě jen jezdit a pak pod tím ležet aby se z toho auta nestal pelech. Tak by si toho dál moc už nedělal.

280 sice jede ale má aerodynamiku jako letící cihla a 15 litrů benzínu se dá spálit v něčem zcela jiném, než ve w123 za 400-500 tis Kč.

Možná nějaký auta dneska 185 koné nemají ale mají 150 a turbo k tomu, takže by si je měl stejně přilepené na zadku. Autem co má 136kw a 1800kg neujedeš.

Sám třeba jezdíš w124. A w123 a w124 to je poměrně velký rozdíl. W124 ještě dokáže maskovat to, že je jí 33 let. w123 svých 42 let už nezamaskuje.

Já sám mám klasické auta rád ale ten věk se u nich nezapře a i sebeudržovanější auto, když překročí věk 20 let, tak se stane kolotočem vyměňování.

fíkus
král hvězd
Příspěvky: 6069
Registrován: sob 16.06.2012, 19:55
Auto: W124 300 TD, Range Rover '76

Re: elektromobily po stopáté

Příspěvek od fíkus »

Ano, z W123 300 TDT se mi nechtělo ani vystoupit, a je zajímavé že každému (přirozeně kdo ví co to je za auto) komu jsem řekl že není moje a budu ho vracet tak mi řekl - a to se ti nebude ani chtít ho vrátit co? Měli pravdu.

Marko - mluvíš jako Bureš, v principu máš pravdu, ten kdo ukradne rohlík aby se najedl je zloděj, ten kdo celou pekárnu je také zloděj, úplně stejný.

fíkus
král hvězd
Příspěvky: 6069
Registrován: sob 16.06.2012, 19:55
Auto: W124 300 TD, Range Rover '76

Re: elektromobily po stopáté

Příspěvek od fíkus »

Oprava - Škoda 742.

Marko
legenda hvězd
Příspěvky: 3356
Registrován: ned 03.08.2008, 11:49

Re: elektromobily po stopáté

Příspěvek od Marko »

Omyl, Bureš je tvůj guru, já nikoho nijak na daních nevojebávám a nelžu jako vy dva. Zameť si před svým prahem laskavě a začni je platit tak jak máš a neber si do huby ty, co nekradou :)

scout76
král hvězd
Příspěvky: 9237
Registrován: pon 01.09.2008, 21:31
Auto: Už se mi to sem nevejde
Bydliště: Sokolov
Věk: 47
Kontaktovat uživatele:

Re: elektromobily po stopáté

Příspěvek od scout76 »

fíkus píše:
scout76 píše:Přesně tak. Bentley bude (nebo možná už kompletuje auta v Rakousku). A nový Esi taky nemůže pořídít někdo,kdo dělá v kolbnce za 15 čistýho. Tak tomu bylo,je a bude. A to že JPN a Korea začala vyrábět auta je logický jev. Nebo by se měl péct chleba třeba jen v Polsku? Pokud je po něčem poptávka,tak se najde někdo,kdo se snaží trh naplnit. Proč by to měla být výsada nějakého státu? Strašně mě dostává,jak se pořád dokola omýlá,že před 30 - ti lety byla kvalita jinde. Ty auta se sraly stejně jako dnes a materiály nebyly o moc lepší než dnes.
Poptávka po levných kopiích? To jako že někdo přišel za výrobcem aut kdesi v Asii a povídal - já chci auto, který bude vypadat jako BMW, ale opravdu jen vypadat, uvnitř to může být obyč, cokoli, motor to může mít litrovej, tři válce, ničemný podvozek. Takhle nějak ta poptávka vypadala? A auta se sraly? Jak se mohlo posrat něco, co v autě není? Mně jako člověku který ctí tradiční řemesla můžeš tvrdit tisíckrát že kvalita jinde nebyla, a ne před 30 ale 40-50 lety, mám oči, ruce a zkušenosti. (výskyt poruch určitého druhu na stejných součástech, resp. zkušenost vlastníků např. W115, W123 a W201, který má všechny tyhle auta najednou a dodnes s nimi docela dost jezdí - cituji - "typ po typu čím dál horší, stopatnáctka je prostě nej")
Levných kopiích čeho? Nevybavuji si,že by Honda,Toyota,Nissan,Hyundai kopíroval nějakou konkrétní značku. Tvůj problém tkví v tom,že se bráníš novým věcem. Zkušenosti s nimi máš zřejmě 0 a proto hájíš zarytě svou pravdu. Taky mám rád některé staré stroje,ale nové technice se nebráním.
A nechceš mi tvrdit,že třeba D-jet,K-jet a karburace jsou etalon spolehlivosti na věky. Piáno má dobrej podvozek? To nemyslíš vážně. To by si pak to stejný mohl tvrdit o Moskviči nebo Volze. Nikdo ti nebere ježdění ve starým autě,ale na každodení ježdění převažují mínusy.

Marko
legenda hvězd
Příspěvky: 3356
Registrován: ned 03.08.2008, 11:49

Re: elektromobily po stopáté

Příspěvek od Marko »

Ten člověk je nemocnej

fíkus
král hvězd
Příspěvky: 6069
Registrován: sob 16.06.2012, 19:55
Auto: W124 300 TD, Range Rover '76

Re: elektromobily po stopáté

Příspěvek od fíkus »

Marko, to jsem rád že nejsem tak zdravej jako většina lidí.

Scout - Viděl jsi vůbec ten podvozek? Třeba konstrukci přední nápravy? W124 neměla lepší, už se šetřilo, zase měla vzadu pětiprvek, ale proti vlečeným ramenům se šikmou osou kývání nevidím moc výhod, možná méně nároků na prostor, zato je to daleko složitější. A nové věci co dávají smysl (pro mě) neodmítám ani náhodou, většinou jsou to nově vyrobené věci existující desítky let v nezměněné podobě.

scout76
král hvězd
Příspěvky: 9237
Registrován: pon 01.09.2008, 21:31
Auto: Už se mi to sem nevejde
Bydliště: Sokolov
Věk: 47
Kontaktovat uživatele:

Re: elektromobily po stopáté

Příspěvek od scout76 »

Samozřejmě,že jsem viděl podvozky u obou a taky u jiných značek,které je mají komplikovanější,ale daleko lepší.

fíkus
král hvězd
Příspěvky: 6069
Registrován: sob 16.06.2012, 19:55
Auto: W124 300 TD, Range Rover '76

Re: elektromobily po stopáté

Příspěvek od fíkus »

Ale vážně, v čem konkrétně lepší? Připouštíte, že některé řešení bylo tak dobré že ho nejde jen tak překonat, za rozumné náklady? W123 měla stejně jako W116 a W126 konstrukci přední nápravy, se kterou přišly ostatní výrobci s velkou pompou tak o 25 let později.

scout76
král hvězd
Příspěvky: 9237
Registrován: pon 01.09.2008, 21:31
Auto: Už se mi to sem nevejde
Bydliště: Sokolov
Věk: 47
Kontaktovat uživatele:

Re: elektromobily po stopáté

Příspěvek od scout76 »

V čem? Třeba v tom,že se auto nenaklání a nelíže dveřma silnici(je to přehnané)? A když je to takový vrchol techniky,tak proč tento systém není na současných modelech?

kolouch
legenda hvězd
Příspěvky: 3464
Registrován: čtv 21.08.2008, 15:21
Auto: modrý,stříbrný,vínový,černý,bílý a 2 zelený
Bydliště: Bihanken - Eichwald

Re: elektromobily po stopáté

Příspěvek od kolouch »

zastánci moderních trendů mají samozřejmě pravdu.
ale velmi se mýlí v tom, že jezdit starou kraksnou
je něco nemyslitelného. já jezdím pouze starou
klasikou a že bych pod tím pořád ležel je nesmysl.
to může říct pouze někdo, kdo tak nečinil a nemá
zkušenost v tomto směru. samozřejmě náklady
jsou nesrovnatelné a spotřeba je to nejmenší.
nikomu to nevnucuju. ať si každej jezdí v čem
uzná za vhodný. někdo holt rád kozatý baculky
a někdo hubený blondýny. ale jinak je to prdel.
debata na toto téma před dvaceti lety - majitel
zánovní 124 : tvl. jak můžeš jezdit tím starým
verkem (ponton 220SE) když si můžeš koupit
parádní novou káru..... ;)

fíkus
král hvězd
Příspěvky: 6069
Registrován: sob 16.06.2012, 19:55
Auto: W124 300 TD, Range Rover '76

Re: elektromobily po stopáté

Příspěvek od fíkus »

Nemá? Tak si pořádně prohlédni princip přední nápravy W205. Náklon dělají docela dost měkké pružiny a tlumiče. Tuhé tlumiče udělají hodně, vyzkoušeno Motorcraft Sport seřízené na nejtvrdší nastavení na Fordu Granada a zatáčky jako po kolejích. Péra série. Osvědčený recept Colina Chapmana, a ten uměl postavit ty nejrychlejší auta své doby.

fíkus
král hvězd
Příspěvky: 6069
Registrován: sob 16.06.2012, 19:55
Auto: W124 300 TD, Range Rover '76

Re: elektromobily po stopáté

Příspěvek od fíkus »

Tak konkrétně kamarád (ten co denně provozuje W115, 123 a 201) strávil dětství v Mercedesu 260 D, 230 a pak 180 D ponton, v době kdy v Měchenicích neměl auto skoro nikdo, jen doktor Spartaka, a jezdil by s tím i dnes, kdyby to jeho táta neprodal. Občas říká - Filipe, ten Ponton, to jelo, neuvěřitelný, jen to plulo! Dokud se nedělalo nic s čerpadlem a vstřikama, pak to už nebylo ono.

Petr H.
Administrátor
Příspěvky: 2329
Registrován: sob 11.10.2008, 19:45
Auto: W164 320CDI,r129 320sl, R230 SL55AMG, w221 350cdi
Bydliště: Praha
Věk: 48

Re: elektromobily po stopáté

Příspěvek od Petr H. »

je to spíš takový ten syndrom kdy dřív všechno bylo lepší, protože dřív měl člověk míň starostí a vzpomínky na to špatné prostě vymizí.
Kinematika zavěšení velmi pokročila, jasně že víceprvkové mechanismy jsou složitější, nicméně zaručí optimální polohu kola nejen v přímém směru. Jinak tuhost tlumiče v žádném případě nezajistí jízdu jak po kolejích. Jiná věc je použití zadní vlečené tuhé nápravy jakožto ekonomický důvod pro auta, co se nehrnou bokem do zatáček. To zavěšení kol a i ty různé elektronické asistenty posouvají hranici bezpečnosti o pár procent nahoru, ale i to stačí ke zmírnění nehod, případně zamezení jejich vzniku. Ostatně dost mladých je omotaných ve starých e30tkách okolo stromu.
Vývoj jde dál, 15 let je na světě protiponořovací systém při náhlém brzdění, vyrovnávání náklonu, proměnná tuhost tlumičů - někdy autonomická, parametrické řízení, proměnná tuhost posilovače. Natáčecí zadní náprava a i ten launch control pro blbce na semaforech. Pianko jako dobrý no, ale na dnešní standard nedosáhne ani smykem... Tak to prostě je.
Stinná stránka toho pokroku je, že dnešní řidič si nespojí fyzikální princip s řízením auta. Je od toho odtržen, viz debilové v zimě na dálnici 150 v hodině na sněhu protože mají přece zimáky a quattro.
Odpovědět