elektromobily po stopáté

Vše o srazech, zajímavé odkazy, vtipy atd.
Odpovědět

fíkus
král hvězd
Příspěvky: 6069
Registrován: sob 16.06.2012, 19:55
Auto: W124 300 TD, Range Rover '76

Re: elektromobily po stopáté

Příspěvek od fíkus »

Pravdou je, že v roce 1918 se psalo, že "co do konstrukce a výroby motorových vozidel již toho nelze mnoho zdokonalovati" - možná budu k smíchu, ale měli pravdu, pokud vezmu v úvahu vyšší stupeň vědomí a řeknu, že dokonalá věc je taková, že už není co ubrat. Zkrátka taková, která funguje na hranici technologického minima, a myslím tím dobře funguje. Pokud je podstatou konstrukce auta "něco nebo někoho někam dopravit" tak už je veškerý vývoj cca 50 let zbytečný, dobře auta jezdily už tehdy a bylo to technické minimum. Problém je ten, že směr vývoje určují prachy, zisky, vymyslet něco jiného a nacpat to lidem. Lidé nekupují až na výjimky to co chtějí, ale to co je! Takže kdyby se (jen příklad) vyráběly stále piána, korejci by nevyráběli nic a už vůbec ne v Čechách, BMW E21 tak to lidi kupují, protože to dobře sloužilo a troufnu si říct, že z toho měli lidi i větší radost než z dnešních pozlátkových plastových shitů, nedovedu si představit že z toho má někdo radost, moje představa je taková, že prostě "něco" koupí, protože ať koupíš co koupíš všechno je to skoro stejný, až na pár výjimek, a ty jsou cenově jinde, auta pro masy jsou přes kopírák, já si jít dnes koupit nové auto tak by to bylo ze zoufalosti a ne pro radost, radost bych z toho neměl ani omylem, ani z S 65 AMG. Kamaráda otec má nového Seata a já mu chtěl položit otázku proč vlastně Seat, z mého pohledu je to taková horší škodovka s divným názvem (anglicky sedačka) a pak mi došlo, že asi rozhodla nějaká nabídka ceny, že mu to bylo úplně jedno co kupuje. Nejhorší je, že je to tak i s jídlem, oblečením atd.
Naposledy upravil(a) fíkus dne ned 02.07.2017, 15:40, celkem upraveno 1 x.

Petr H.
Administrátor
Příspěvky: 2329
Registrován: sob 11.10.2008, 19:45
Auto: W164 320CDI,r129 320sl, R230 SL55AMG, w221 350cdi
Bydliště: Praha
Věk: 48

Re: elektromobily po stopáté

Příspěvek od Petr H. »

Už mi to konečně docvaklo, ty jsi Amiš *jokingly*
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

fíkus
král hvězd
Příspěvky: 6069
Registrován: sob 16.06.2012, 19:55
Auto: W124 300 TD, Range Rover '76

Re: elektromobily po stopáté

Příspěvek od fíkus »

Spíš konzervativní mennonit *jokingly*

A podívej se na tu fotku, není to dokonalé? Cokoli bys ubral a už by to nefungovalo, jedinou věc... možná ten kočár by mohl mít jednu nápravu a dvě kola, ale to není tak dobré. Jezdit na elektriku je ještě dobré k jedné věci - stádo bude v případě potřeby paralizováno pouhým stiskem vypínače, což u klasiky nikdo neví, kolik kdo má doma nafty a benzínu, bez ohledu na to co se smí, nehledě na to, že do některých motorů sleju vše co teče a hoří a frčím. Aby to nakonec nebylo jako někde v Rumunsku, elektromobil a do něj zapřažené koně.

Fusion
legenda hvězd
Příspěvky: 2931
Registrován: čtv 31.07.2008, 11:16
Auto: C280 '94, BMW e30 m50b25 '87, pežit prdner
Bydliště: Brno

Re: elektromobily po stopáté

Příspěvek od Fusion »

Za 40 let si tebe v Saabu takhle ze zvědavosti budou fotit kolemjdoucí.

fíkus
král hvězd
Příspěvky: 6069
Registrován: sob 16.06.2012, 19:55
Auto: W124 300 TD, Range Rover '76

Re: elektromobily po stopáté

Příspěvek od fíkus »

Ve W115, 123 nebo 124, Saab už tou dobou jezdit nebude, elektronika ho "odstaví". A nebo ho předělám na karburátory, už jsem to viděl a jede to zle.

Fusion
legenda hvězd
Příspěvky: 2931
Registrován: čtv 31.07.2008, 11:16
Auto: C280 '94, BMW e30 m50b25 '87, pežit prdner
Bydliště: Brno

Re: elektromobily po stopáté

Příspěvek od Fusion »

Ty zas dřív shnijou, pokud je nedáš do hermeticky uzavřenýho prostoru.

fíkus
král hvězd
Příspěvky: 6069
Registrován: sob 16.06.2012, 19:55
Auto: W124 300 TD, Range Rover '76

Re: elektromobily po stopáté

Příspěvek od fíkus »

Blbost, pokud udržuješ a staráš se tak auto v podstatě nikdy nedoslouží, korozi opravíš, lak taky, čalounění, motory, převodovky, to vše lze opravit donekonečna. Lidé si pletou výměny olejů a penumatik s údržbou auta. A říkám si, když se dělá retro Mustang a Camaro, že by mohl Mercedes vyrobit retro W115... ale s motorem OM616 už by to asi neprošlo.

Moje vnímání světa ovlivnili mimo jiných dva pánové - Antonie de Saint-Exupéry a Mark Twain. Bohatě by stačilo, kdyby se i ostatní lidé řídili podle těchto pánu. Bylo by na světě velmi dobře.

scout76
král hvězd
Příspěvky: 9237
Registrován: pon 01.09.2008, 21:31
Auto: Už se mi to sem nevejde
Bydliště: Sokolov
Věk: 47
Kontaktovat uživatele:

Re: elektromobily po stopáté

Příspěvek od scout76 »

Tvl. :D .

fíkus
král hvězd
Příspěvky: 6069
Registrován: sob 16.06.2012, 19:55
Auto: W124 300 TD, Range Rover '76

Re: elektromobily po stopáté

Příspěvek od fíkus »

Co je k smíchu? :)

Fusion
legenda hvězd
Příspěvky: 2931
Registrován: čtv 31.07.2008, 11:16
Auto: C280 '94, BMW e30 m50b25 '87, pežit prdner
Bydliště: Brno

Re: elektromobily po stopáté

Příspěvek od Fusion »

Ano, v Brně máme zhruba 150 tisíc aut na 300 tisíc obyvatel. Kdyby každej z nich měl mít garáž, nářadí, čas a peníze na neustálou údrbu aut ve stylu výměny motorů, svařování hniloby, kitování oděrek, mohli bysme být českým Detroitem.
Podívej se někdy na kubánský auta, jedinej současnej příklad tvé utopie udržování starých věcí. Zdaleka tam není tolik aut jako tady, přitom skoro všechny jsou naleštěný hovna, který sotva jedou a jejich údržba se vyplatí jen kvůli obrovskýmu clu/ceně nových aut a že jim turisti za jízdu platí. Většina z nich (starých amerik) nemá ani žádnou hodnotu, protože původních dílů (i plechů) je minimum. Často je to nějakej bastard s ruským motorem a interiéry z domácích zásob.
A ty se pozastavuješ nad tím, že podle tebe bude trvat 50 let vybudovat na sídlištích nabíječky *jokingly*

fíkus
král hvězd
Příspěvky: 6069
Registrován: sob 16.06.2012, 19:55
Auto: W124 300 TD, Range Rover '76

Re: elektromobily po stopáté

Příspěvek od fíkus »

Ano, a lidi je budou ničit, ty nabíječky, nebo myslíš že ty kabely budou mít vodiče z oceli? Já říkám co budu dělat já, ne aby to dělal každý, dnes je auto navržené a vyrobené tak, že ani opravit nejde, moderní motor už ani nepřetěsníš, gufero je součást kliky.

Na Kubě ti může být úplně jedno jestli máš auto, příděl benzínu je tam asi 20 litrů na měsíc. A v takové Severní Korei nesmíš mít auto vůbec, a je to.

Ladislav.Lapáček
legenda hvězd
Příspěvky: 2512
Registrován: pon 26.10.2009, 15:32
Auto: w140 600SEL,W126 300SEL

Re: elektromobily po stopáté

Příspěvek od Ladislav.Lapáček »

Ale i Amišové jdou s dobou,povšimli jste si el. osvětlení ? Za zadkem má kůň plachtu,kam padají splodiny spalování.Kůň jak známo má 4x4 trvale,transmise je plně automatická,do nádrže si kůň sám nastrká samá ekol. paliva ( seno,tráva zelená,oves atd) odpad ze spalování je biolog. odbouratelný či poslouží jako hnojivo.Rychlost je dostatečná i na mokré vozovce,nehrozí překročení rychl.limitů,koně tedy klusáci dokáží obstarat to,co my dnes nazýváme " jízdou kolem komína " tedy 30 a více km bez problému.Pokud bryčku nahradíte farm. vozem s vysokými koly,máte terénní stroj,který vyjede všude.Stačí přivázat 4 sudy a plave,na opravy netřeba diagnostiky,stačí pár prken,šroubů,popřípadě trochu kovářské práce na kolech a podkovách.2 koně chladnokrevní tažní nahradí běžný traktor.V zimě třeba ruský vzor,nízké saně a 3 koně,ano ruská,nikoli švédská trojka,dokáží projet tam,kde auta nemají šanci.A to nemluvím o psím spřežení,kterému se nic nevyrovná.Pro mě je toto alternativa s nádechem " návratu ke kořenům " nikoli stroj elektrický,byť je to s omezením co do denně ujetých km.
Ale též si dovedu představit na dvoře el. prdítko se kterým obstarám po městě vše,co potřebuji,nejezdím každý den,stačí se dobít. Můj vnuk " a dědo,proč ty nemáš elektr. auto když já ho mám ? " Touto otázkou zasel něco do mého čistě benzínového mozku.
Takže chápu jak fíkuse tak Fusiona.Doufám však,že dožiji s motory výbušnými a psi a koně zůstanou alternativou pro můj volný čas,mít možnost volby ( svíčka nebo žárovka,kuše nebo kulovnice,kůň nebo traktor,motor nebo plachty) dělá život zajímavějším.
P.S. Co se týká koní klusáků,tak oldenburští a orlovští jsou jasnou jedničkou.

Petr H.
Administrátor
Příspěvky: 2329
Registrován: sob 11.10.2008, 19:45
Auto: W164 320CDI,r129 320sl, R230 SL55AMG, w221 350cdi
Bydliště: Praha
Věk: 48

Re: elektromobily po stopáté

Příspěvek od Petr H. »

fíkus: neznáš pojem indukční nabíjení? ;)
to klidně na sídlišti být může. Otázka spíš je, zda majitel králíkárny na sídlišti je potenciální zákazník auta za milion.. *jokingly*

miluna
hvězda
Příspěvky: 1756
Registrován: ned 03.08.2008, 16:29
Auto: jo jo, mám
Bydliště: Košťany
Věk: 58
Kontaktovat uživatele:

Re: elektromobily po stopáté

Příspěvek od miluna »

ad. neodpružená hmotnost - pokud vezmu opravdu integrovaný motor v kole, to jest odpadne disk cca 10kg, odpadne brzdový kotouč cca 3Kg tak už to nemusí tak moc vycházet blbě. No a ta účinnost je jasně blbě, jenže to jsme při výrobě elektřiny v hnědouhelné elektrárně ještě víc v prdeli a nikdo to neřeší, protože chce prostě svítit. Tuším že tam jsou někde kolem 30%. Viděl někdo nouzové zásobení kotle násypkou zásobovanou přímo nákladními auty?
Z kompozitů se dají vyrábět věci...proč by nešlo kolo s motorem? Ta troška mědi na vinutí to tolik nezatíží

Fusion
legenda hvězd
Příspěvky: 2931
Registrován: čtv 31.07.2008, 11:16
Auto: C280 '94, BMW e30 m50b25 '87, pežit prdner
Bydliště: Brno

Re: elektromobily po stopáté

Příspěvek od Fusion »

fíkus píše:Ano, a lidi je budou ničit, ty nabíječky, nebo myslíš že ty kabely budou mít vodiče z oceli?
Nehlídaný pomalý nabíječky nemají kabel ale zástrčky.
Rychlý mají vždy kameru protože samotnej stojan stojí 300-900tis. a kabel k Chademu je pár tisíc korun za metr, koncovka stojí až 60 tisíc. My dáváme 24h kamerový systémy na každou. Životnost stojanu se udává min. 10 let, reálně 30. Měniče jsou modulárně vyměnitelný.

Miluna: http://www.proteanelectric.com" onclick="window.open(this.href);return false;

http://evworld.com/press/protean_inwheelCU480x320.jpg

https://www.wired.com/images_blogs/auto ... 1yHigh.jpg

http://www.wired.com/2011/09/brabus-goe ... frankfurt/" onclick="window.open(this.href);return false;

Problém taky je, že kvůli omezené velikosti v disku seš relativně omezenej výkonem.
Odpovědět