fíkus píše:A každopádně lithiová baterka se taky nesmí vybít úplně, jinak jí vyhodíš. Úplnému vybití brání elektronika, ale co při odstavení? Řekněme přes celou zimu? Za další, není výhodné lithiové baterie držet na 100%, opět klesá životnost atd.
Marko: vzal jsem to tady přímo v diskuzi, dal to sem Fusion jako citaci, ty čísla jsou taková, že je tam 1,2 milionu tun suroviny, ze které se vytěží 2100 tun čistého kovu. Uvidíme. Kromě toho "výroba" lithia je energeticky náročná věc. Je to všechno prostě jeden velký bordel, celý auta. Celý lidský svět.
Lithiové baterie mají velmi malý vnitřní odpor, vydrží třeba dva roky nabité. Jinak se skladují v tzv. Storage stavu při 50% nabití zhruba.
A jak se tu zmiňuje výše je tu možnost i jiných kovů. Lithium není jedinná cesta.
tady pod náma nejde primárně pouze i lithium.
ložiska jsou zmapována docela obsáhle. těží se
tu více jak 600 let. v dobách nedávných byli prováděny
průzkumné vrty do hloubek okolo 2000 metrů.
ložiska jsou bohatá především na stříbro, wolfram,
tantal......ale nebojím se, že bychom zbohatli mi.
smetanu slízne někdo, kterej nadrobí
pár kolaborantům. ;)
kejb píše:Kolik je toho na cínovci se přesně ještě vůbec neví, ty údaje jsou v podstatě jen "odhady".
Stejně jako čísla o zásobách ropy nebo plynu.Jen odhady 008
Čikla bych za ten krásnej výklad s obrázky navrhnul na nobelovku *thumbs up*
Jo ale v rámci cínovce to není spočítáno ani " v rámci odhadů". Provedeno je to jen na odkališti, odkaliště není vůbec nijak významné. Dokud nemá ložisko spočítané zásoby, tak to prostě není ložisko. Říká se tomu Ověřené zásoby. Udělá se variabilita, tzn. vrty a počítání atd... a to prostě v případě ložiska cínovec ještě není hotový. V koncentrátu! lithiové rudniny by toho na cínovci bylo ca něco málo přes 1%, potom nějaké rubidium taky ca 1% , 0,1% cesia...Je tady ještě myslím ložisko v Srbsku, kde ho mají více jak 4x větší obsah...nejsem aktivní geolog, takže mě nechytejte na detailech.
Jinak baterie mohou být i na bázi sodíku...takže možností je více.
Nejvíc lithia je v mořské vodě.. ale stejně ty baterie ještě projdou zdokonalením. Jestli je slepá ulička elektro auto nebo spalovací motor záleží na úhlu pohledu.
moc tomu nevěřím, je to zásah do konstrukce vozu, výrobce to nedovolí ani smykem. Auta jsou navržena na určitý výkon, i ty blbý poloosy jsou počítány na krut. Nesmysl, nesmysl, nesmysl.....
Ale hezky se to čte, to zase jo.. *jokingly*
Já myslím že je to počítaný na nově vyvíjený auta, ne na dodatečnou montáž. A i kdyby, tak by to muselo mít atest na předělání celýho auta, to bude celý jinak. To jsem si jen dělal prdel. Ale věřím že v ještě delším horizontu budou dělat něco co půjde do už jezdících aut, něco jako je třeba overdrive za převodovkou, tak do tunelu místo kardanu, dáš kratší, a bude tam třeba nějaký omezení nástupu krouťáku abys to nerozlámal.
Podle Bosche je možno eAxle zabudovat do v podstatě jakéhokoliv osobního či dodávkového auta, klidně i stávajícího. Bude to chtít jen úpravy karoserie vozu, protože i tento modul nějaké místo potřebuje a někam musíte taky umístit baterie, ale to je relativně snadný úkol. Zbytek dodá Bosch.
Myšleno tak, že výrobce aut může jednoduchou modifikací současně vyráběnýho modelu přidat tuto jednotku.
Ne jak jste vydedukovali, že Bosch chce, abyste si to naroubali do starých pleček. ;)
el. letadla se vyvíjí, když na to někdo dostane grant nebo dotaci. jinak je to prostě hovadina. největší problém baterií je váha. v autě se s ní dá poprat, v kamionu hůř, u letadla je to úplně pasé. jakoby někdo vymyslel parní letadlo.