Dovoz ojetin bude složitější

Vše o srazech, zajímavé odkazy, vtipy atd.
Odpovědět

Autor tématu
scout76
král hvězd
Příspěvky: 9237
Registrován: pon 01.09.2008, 21:31
Auto: Už se mi to sem nevejde
Bydliště: Sokolov
Věk: 47
Kontaktovat uživatele:

Re: Dovoz ojetin bude složitější

Příspěvek od scout76 »

Na veterány a youngtimery jsem se tenkrát ptal a nedokázali mi dát odpověď,protože si nepřipouštěli,že straá auta se v poslední době berou jako komodita. Podle mě na auta,které splňují status veterána bude vyjímka.

Fikus - když se rušily polopřevody,tak se bazaristů taky nikdo neptal jestli se jim to líbí nebo ne.
Pokud se tahle blbost schválí,tak půjde nejen v D do kytek plno bazarů stejně jako v
dobách šrotovného.

Mě se ten návrh nelíbí stejně joko ostatním,ale rozhodují za nás ti,které jsme do eurolavic poslali. Z nichž většina neví o čem je řeč a že jejich krok může poškodit některé odvětví. Třeba obchod s ojetými auty :( .

Autor tématu
scout76
král hvězd
Příspěvky: 9237
Registrován: pon 01.09.2008, 21:31
Auto: Už se mi to sem nevejde
Bydliště: Sokolov
Věk: 47
Kontaktovat uživatele:

Re: Dovoz ojetin bude složitější

Příspěvek od scout76 »

sternDM1 píše:
scout76 píše:Od určitého roku výroby a zřejmě platné stk,pojištění a nevím čeho půjde přivézt a přihlásit. Ostatní nepůjde. A jako odpad ho bude moci dovézt jen oprávněná osoba na základě notifikace o přepravě odpadů (trend je opačný z ČR se vozí do D nebo A) a jednoduché to není. Takže s plečkama na díly bude konec.
A kdo pozna, kdyz auto privezu treba na rakouskych prevozkach a zustane v CZ na dily? NIKDO!
A nebo si pujcim ceske prevozky a privezu to z A tak i tak. To bych chtel videt, kdo tohle ohlida?
Ja kdyz se zeptam jak v Rakousku policajtu, tak v Cechach, tak ti nikdo poradne z nich nerekne, jestli na tech prevozkach muzes bez problem pres caru jezdit... Takze zakon je zakon, ale stejne to pujde oklikou ojebat *jokingly* Hold se tam zase nekdo nudi a vymysli blbosti. Ze mne to vubec prekvapuje....
Nepozná to nikdo,ale úřad v A se tě zeptá co si s autem,které si dočasně odhlásil udělal a co jim řekneš? Odvezl jsem ho do CZ a tam stojí na zahradě? Plánují propojit systém DI po celé EU,kde odhláška z A bude na osobu třeba z CZ a do určité doby bude muset být auto dohlášeno jinak ty ty ty... Jedná se o jeden z návrhů,který z části možná projde. Největší dohady byly o tom,kdo tento systém / program dodá,protože se bude jednat o zakázku jako prase pro zhotovitele. Podobné centrální registry už fungují v jiných oborech. Třeba ten,kam se práskají jedovaté hračky z Číny.

adam w140
hvězda
Příspěvky: 1586
Registrován: čtv 29.04.2010, 13:50

Re: Dovoz ojetin bude složitější

Příspěvek od adam w140 »

Budou nas srat tak dlouho az se zase zacnou rezat vinka

kejb
král hvězd
Příspěvky: 6519
Registrován: pon 01.09.2008, 15:05
Auto: D, J, SWE, CZ...
Bydliště: Praha - východ

Re: Dovoz ojetin bude složitější

Příspěvek od kejb »

Právě, systémy se dřív nebo později (dřív) propojí a bude to na hovno...
ať tak či tak nejvyšší čas pořídit pár kousků na orgáni :x :)

Juan
hvězdička
Příspěvky: 74
Registrován: sob 16.08.2008, 8:23
Auto: W 123 T
Bydliště: Praha-Východ
Kontaktovat uživatele:

Re: Dovoz ojetin bude složitější

Příspěvek od Juan »

Fusion píše:Nikde sem nespsal od státu. Pokud vím (nevím jak je to teď) se už za likvidaci platí (dovezu auto a vylepím litr, dřív sem ho dostal). To nejsou prachy za ten papírek o likvidaci, to je úplata za provedení ekologické likvidace. Stejně jako s ostatním odpadem, buď roztřídím a neplatím, nebo narvu dodávku a platím na váze. Neplatím za to, aby si to tam smradlavci rozebrali a ještě prodali (i když to se taky děje, ale nedá se to uhlídat). Dal samozřejmě dostane každej obchodník s odpadem nebo šrotem výplatu za ten roztříděnej brajgl, dneska se téměř všechno vrací do oběhu a je to dobře nejen pro přírodu, ale ekonomicky to dává smysl, když z toho někdo znovu něco vyrobí. Mezitím jsou i různý dotace.
Tady je plno omylů viz zákon o nakládání s odpady:

§ 37b
Povinnosti provozovatele zařízení ke sběru autovraků

(1) Provozovatel zařízení ke sběru autovraků je povinen

a) plnit povinnosti podle § 14 odst. 1 a § 18,

b) převzít v souladu s provozním řádem veškeré autovraky nebo jejich části a převzít veškeré použité části vyjmuté při opravách vozidel,

c) bezúplatně převzít vybrané autovraky z vozidel poprvé uvedených na trh po dni 1. července 2002, pokud obsahují podstatné části a neobsahují odpad nemající původ ve vybraném vozidle; pro vybrané autovraky z vozidel uvedených na trh před dnem 1. července 2002 platí tato povinnost ode dne 1. ledna 2007,

d) při převzetí autovraku bezplatně vystavit potvrzení o převzetí, jestliže byla odevzdána alespoň karosérie s označením identifikačního čísla VIN a motor s označením identifikačního čísla, pokud bylo uvedeno v osvědčení o registraci vozidla; náležitosti potvrzení o převzetí stanoví prováděcí právní předpis,

e) zajistit předání autovraku ke zpracování výhradně zpracovateli autovraků, pokud jím sám není,

f) skladovat autovraky v souladu s podmínkami stanovenými prováděcím právním předpisem,

g) vést evidenci o převzatých autovracích a o autovracích odeslaných ke zpracování a zasílat příslušnému správnímu úřadu údaje v rozsahu a způsobem stanoveným prováděcím právním předpisem,

h) zapojit se do informačního systému sledování toků vybraných autovraků, stanoveného prováděcím právním předpisem,

i) identifikovat podle § 18 osoby, od nichž přebírá autovraky nebo jejich podstatné části, a převzaté autovraky nebo jejich podstatné části, a vést o těchto skutečnostech evidenci v rozsahu stanoveném prováděcím právním předpisem; tuto evidenci je povinen mít na provozovně, kde se uvedené předměty nacházejí,

j) pořizovat fotodokumentaci stavu přijímaných autovraků.

(2) Ministerstvo stanoví prováděcím právním předpisem náležitosti potvrzení o převzetí autovraku do zařízení ke sběru autovraků, podmínky pro skladování autovraků a rozsah a způsob vedení evidence převzatých autovraků včetně informačního systému sledování toků vybraných autovraků.

§ 37c
Povinnosti zpracovatele autovraků

(1) Zpracovatel autovraků je povinen

a) plnit povinnosti podle § 14 odst. 1 a § 19,

b) před zahájením zpracovatelských operací autovraku zajistit odčerpání a oddělené shromažďování provozních kapalin,

c) demontovat prováděcím předpisem stanovené části autovraků před jejich dalším zpracováním tak, aby se omezily negativní dopady na životní prostředí,

d) zničit identifikační číslo vybraného autovraku (VIN) způsobem, který vylučuje jakékoliv jeho opětovné použití,

e) vyjmout a oddělit z autovraků části a materiály obsahující olovo, rtuť, kadmium a šestimocný chrom určené prováděcím právním předpisem a využít nebo odstranit je samostatně,

f) skladovat a rozebírat autovraky tak, aby bylo možno části opětovně použít nebo materiálově využít,

g) materiály a části autovraků v maximální míře opětovně použít, využít, popřípadě odstranit nebo za tím účelem předat jiné osobě,

h) vést evidenci o převzatých autovracích a o způsobech jejich zpracování a zasílat příslušnému správnímu úřadu údaje v rozsahu a způsobem stanoveným prováděcím právním předpisem,

i) s materiály a částmi vybraných autovraků nakládat v souladu s § 37 odst. 7 písm. b),

j) zapojit se do informačního systému sledování toků vybraných autovraků, stanoveného prováděcím právním předpisem. Pokud sám není posledním zpracovatelem vybraných autovraků, je povinen spolu s odpadem z vybraných autovraků předat každému následujícímu zpracovateli údaje o dílčím zpracování v souladu s prováděcím právním předpisem.

(2) Zpracovatel může nabídnout části autovraků výrobci, akreditovanému zástupci, popřípadě jinému kvalifikovanému zájemci k opětovnému použití. Za kvalifikovaného zájemce se považuje právnická nebo fyzická osoba oprávněná k podnikání v oboru opravy a servisu motorových vozidel podle zvláštního právního předpisu.12)

xaler
hvězdička
Příspěvky: 492
Registrován: pát 18.03.2011, 18:21
Auto: W163 ML500
Bydliště: Louny

Re: Dovoz ojetin bude složitější

Příspěvek od xaler »

Je to zajímavé počtení a docela se toho děsím a přitom jsem si ještě nedávno říkal jak se blýská na lepší časy. Jestli se nemýlím tak byla zrušna dovozová TK protože někdo přišel na to, že je zbytečná. Ještě dodám, že od nového roku chtějí oživit podvod ČKP a zase budou pronásledovat lidi co mají nepojištěné, nepoužívané auto.
To scout76 mám tu asi deset brzdových kotoučů tak až mě s tím vyhodí ze sběrny tak jsou tvoje.

xaler
hvězdička
Příspěvky: 492
Registrován: pát 18.03.2011, 18:21
Auto: W163 ML500
Bydliště: Louny

Re: Dovoz ojetin bude složitější

Příspěvek od xaler »

adam w140 píše:Budou nas srat tak dlouho az se zase zacnou rezat vinka
Bude to jako v devadesátkách kdy papíry byly daleko cennější než auto.

Autor tématu
scout76
král hvězd
Příspěvky: 9237
Registrován: pon 01.09.2008, 21:31
Auto: Už se mi to sem nevejde
Bydliště: Sokolov
Věk: 47
Kontaktovat uživatele:

Re: Dovoz ojetin bude složitější

Příspěvek od scout76 »

Juan - ten zákon psal dement. Ten poslední odstavec je totální kktina. Dovedeš si představit třeba M3000 a vrakera jak mu cpe třeba kapotu z w202? Cílem dealera je prodat nový díl včetně montáže a ne nějaký starý krámy na který nemůže dát záruku. Nebo třeba,že bych do Boleslavi přivezl zadní vrata z Felicie? To by asi na mě zavolali ochranku a těch kravin je tam víc.

A než se Fikus zeptá na tu osobu,tak musí být oprávněná. Tj. autoservis,automechanik,který má platnou živnost v oboru a předat jdou poze části. Ne celý vrak.

schicklgruber

Re: Dovoz ojetin bude složitější

Příspěvek od schicklgruber »

U nás se třeba fakt určité díly (zadní vrata Felicia bez koroze) skladují a prodávají fyz. os.

Jinak třeba motory Felicia se rozmontovávají a třídí. Jinak zbytek vozů jede rovnou do šrotu.

Takže taková ekolikvidace je pro majitele Felicií, starých VW, Opelů, Peugeotů, Fiatů apod jako dar z nebes. Protože mají díly za pár stovek.

A ten poslední odstavec je opravdu totální blbost.

Autor tématu
scout76
král hvězd
Příspěvky: 9237
Registrován: pon 01.09.2008, 21:31
Auto: Už se mi to sem nevejde
Bydliště: Sokolov
Věk: 47
Kontaktovat uživatele:

Re: Dovoz ojetin bude složitější

Příspěvek od scout76 »

U vás tyhle auta jezdí,ale u nás se jich lidi zbavují. Dnes přišla felace 99 bez koroze jen pán urazil person o obrubník. Jde odsát a do pece.

trojan
kometa
Příspěvky: 2145
Registrován: pon 28.02.2011, 18:33
Auto: Trambus
Bydliště: 60580495devět/Kolín

Re: Dovoz ojetin bude složitější

Příspěvek od trojan »

Chtělo by to větší pozemek a založit si vlastní stát mimo EU :x

kejb
král hvězd
Příspěvky: 6519
Registrován: pon 01.09.2008, 15:05
Auto: D, J, SWE, CZ...
Bydliště: Praha - východ

Re: Dovoz ojetin bude složitější

Příspěvek od kejb »

Já když jsem sháněl felaci pro kluky z fakulty, tak nic nebylo a navíc by mě nikdy nenapadlo, že je po tom takovej hlad =-o *jokingly*

schicklgruber

Re: Dovoz ojetin bude složitější

Příspěvek od schicklgruber »

scout76: Zrovna včera jsem šel s kámošem po Zlíně a říkal jsem mu, dívej se na ten vozový park, byli sme na hlavní třídě, kde projede nejvíce aut a za 10 minut projela 1 felina a 1 stála na parkovišti. Zlín je takový specifický a spíš víc připomíná parkem Prahu nebo Brno. Ale okolí jako Vsetínsko nebo Slovácko, tak tam je to značně jiné.

Dojedeš třeba do Luhačovic a na sídlišti je to ještě nejčastější auto.

Poslední dobou chodí auta po roce 2000. Alfa 156, BMW E39, Ford Focus, minulý týden i to Mondeo od roku 2001, Renault Megane, Škoda oct předface, Volvo S80.

Felda tak 2 do týdne. Rok zpět jich bylo třeba i 10. Když dojede Favál, tak to je už pomalu na oslavu.

Docela hojně se začínají likvidovat T4 ale to jsou vraždy co svět neviděl.

A nejlepší je když dojede Audi 80 z roku 1987 a není vůbec hnilá. ]:->

Autor tématu
scout76
král hvězd
Příspěvky: 9237
Registrován: pon 01.09.2008, 21:31
Auto: Už se mi to sem nevejde
Bydliště: Sokolov
Věk: 47
Kontaktovat uživatele:

Re: Dovoz ojetin bude složitější

Příspěvek od scout76 »

U nás je to stejný,ale když jsem jel třeba v Prostějově,přerově a byl to nucen vzít přes prdele,tak jsem měl pocit,že se tam zastavil čas.

fíkus
král hvězd
Příspěvky: 6069
Registrován: sob 16.06.2012, 19:55
Auto: W124 300 TD, Range Rover '76

Re: Dovoz ojetin bude složitější

Příspěvek od fíkus »

scout76 píše:Juan - ten zákon psal dement. Ten poslední odstavec je totální kktina. Dovedeš si představit třeba M3000 a vrakera jak mu cpe třeba kapotu z w202? Cílem dealera je prodat nový díl včetně montáže a ne nějaký starý krámy na který nemůže dát záruku. Nebo třeba,že bych do Boleslavi přivezl zadní vrata z Felicie? To by asi na mě zavolali ochranku a těch kravin je tam víc.

A než se Fikus zeptá na tu osobu,tak musí být oprávněná. Tj. autoservis,automechanik,který má platnou živnost v oboru a předat jdou poze části. Ne celý vrak.
Já mám živnost na opravy silničních motorových vozidel. A když mi dnes dáš kastli a zítra motor, po neděli nápravy a zbytek auta, tak je to po částech ne? Tak značkový servis :stern: namontuje jen tauš díly, co se týká starých věcí, jinak ani hovno. Ale servis jako já klidně namontuje použitý motor, proč ne. Novej asi nikdo do W124 kupovat nebude.

Nejlepší by bylo, kdyby stát tohle nechal na lidech, na nabídce a poptávce. 90% lidí chce vždy "lepší", novější auto. Kdyby se do toho stát nesral, nebral lidem peníze za výpalný, nic se neomezovalo, tak je na tom možná vozový park lépe než dnes a bez podvodů. Televizi mi taky nikdo nebrání dovézt 30 let starou třeba z USA, tak proč zrovna auta??? (víme proč, ale na tahání peněz a na lobby jim z vysoka seru)
Odpovědět