H: Klempíře Praha

Vše o srazech, zajímavé odkazy, vtipy atd.

schicklgruber

Re: H: Klempíře Praha

Příspěvek od schicklgruber »

Pár lidí třeba používá ještě cín místo kitu. :-)

Kaslikov
hvězdička
Příspěvky: 229
Registrován: úte 30.09.2008, 22:29
Auto: MB W 123, 240TD, 230E, 230TE, 220D, 300D
Bydliště: Praha

Re: H: Klempíře Praha

Příspěvek od Kaslikov »

adam-skin píše:
Kaslikov píše:Protože tady auta nikdo pořadně nevyváří :x
To je samý COčko a gumoasfalt.. :P
sorry, ze sem tak smely, ale sem i zvedavy. cim ze se to maj svaret auta, kdyz ne cockem?
Že by autogen?

http://www.veteranweb.cz/clanky/zaklady ... amenem.php" onclick="window.open(this.href);return false;

sádrák
vycházející hvězda
Příspěvky: 756
Registrován: sob 16.08.2008, 20:20
Auto: MB W115 a mnoho dalších starých strojů
Bydliště: Boleslavsko

Re: H: Klempíře Praha

Příspěvek od sádrák »

Ona je také otázka, co vyvařuješ. Když je to veterán v hodnotě dvou mega tak jsou asi postupy a nároky jiný, než když vaříš dodávku do provozu v ceně 30 tis.. A na céóčku nevidím nic špatnýho, pokud je to aspoň trochu slušně udělaný. Viděl jsem frajera vařit tak, že v podstatě nebylo co brousit a následně kytovat nebo cínovat, ale to je extrém a protočily by se vám panenky při jeho ceně..

pan.pepik
hvězdička
Příspěvky: 252
Registrován: úte 18.03.2014, 17:15
Auto: MB 190E W201

Re: H: Klempíře Praha

Příspěvek od pan.pepik »

Na autogen musí být machr aby z toho nebyla harmonika, sám jsem jednoho znal než se upil ale po něm nebylo co brousit ale tak slícované plechy co vyžadoval jsem myslel že mě j.bne a drát požíval v nejnutnějších případech, prostě po něm zbyla jen linka která se jen doleštila. Akorát u toho vypil lahev rumu aby se mu neklepala ruka *jokingly* a dělal pak jen dvě hodiny protože pak byl napaštiku no radost s ním dělat

kejb
král hvězd
Příspěvky: 6519
Registrován: pon 01.09.2008, 15:05
Auto: D, J, SWE, CZ...
Bydliště: Praha - východ

Re: H: Klempíře Praha

Příspěvek od kejb »

schicklgruber píše:Pár lidí třeba používá ještě cín místo kitu. :-)
a kdo?...
__
nevim kolik taková práce stojí ale materiál na cínování karoserie je drahej jak prase a není úplně snadný se s tím naučit...

schicklgruber

Re: H: Klempíře Praha

Příspěvek od schicklgruber »

Cínem většinou jen veteránisti, cín je stejně jen na vyrovnání nerovností, "vyvařovat" cínem je nesmysl.

Já mám třeba na W126 zacínovaný blatník pod pravým blikačem.

Co jsem slyšel, tak auto vyvařovaný autogenem do 5 let naprosto brutálně shnilo. To se u CO2 nestane.

Já mám nějakou švédskou mrchu ale spíš je to rukama.

Merc124
Administrátor
Příspěvky: 6238
Registrován: pon 28.07.2008, 14:42
Auto: W210 + 3 x W201 + B 200 CDI + Stardiag C3 + C5
Bydliště: Mělník
Věk: 61

Re: H: Klempíře Praha

Příspěvek od Merc124 »

cínováním se "nekytuje" jen se vylejí spáry mezi plechy aby se zabránilo korozi, viz. Tatra, nebo se dá použít i mosaz ;) ale pouze na spoj dvou plechů, které vytvoří spáru, nebo pertl ;)

adam w140
hvězda
Příspěvky: 1586
Registrován: čtv 29.04.2010, 13:50

Re: H: Klempíře Praha

Příspěvek od adam w140 »

Ono to jde i bodovat jako v prvovyrobe nebo toxovat ale to jsou pak postupy spise na novejsi a drahe vozy. Hlavne neni cocko jako cocko. Jde pouzit i smesny plyn (argon co2) ale vse je o penezich. Kdo koupi stroj za 30 na vareni schnilyho auta?

kejb
král hvězd
Příspěvky: 6519
Registrován: pon 01.09.2008, 15:05
Auto: D, J, SWE, CZ...
Bydliště: Praha - východ

Re: H: Klempíře Praha

Příspěvek od kejb »

Merc124 píše:cínováním se "nekytuje" jen se vylejí spáry mezi plechy aby se zabránilo korozi, viz. Tatra, nebo se dá použít i mosaz ;) ale pouze na spoj dvou plechů, které vytvoří spáru, nebo pertl ;)
Používá se to normálně na vyrovnání nerovností, u veteránů jsou toho nějaký vrsty.
Jinak tedy mosazí bych to nedělal, protože když vidim jak se při pájení mosazí to musí ohřát... :-/
__
Pokud by někoho zajímalo jak se to dělá, tak tady něco je:
http://www.hotrod.com/how-to/paint-body ... lead-body/" onclick="window.open(this.href);return false;

feketos
hvězda
Příspěvky: 1084
Registrován: pon 04.08.2008, 7:27
Auto: W212,w123 280CE,W115 240D 3.0,W115 200D,R129,Smart
Bydliště: Český Krumlov a okolí
Věk: 44

Re: H: Klempíře Praha

Příspěvek od feketos »

kejb píše:
Merc124 píše:cínováním se "nekytuje" jen se vylejí spáry mezi plechy aby se zabránilo korozi, viz. Tatra, nebo se dá použít i mosaz ;) ale pouze na spoj dvou plechů, které vytvoří spáru, nebo pertl ;)
Používá se to normálně na vyrovnání nerovností, u veteránů jsou toho nějaký vrsty.
Jinak tedy mosazí bych to nedělal, protože když vidim jak se při pájení mosazí to musí ohřát... :-/
__
Pokud by někoho zajímalo jak se to dělá, tak tady něco je:
http://www.hotrod.com/how-to/paint-body ... lead-body/" onclick="window.open(this.href);return false;
Přesně. Jinak CO2 se dá vařit absolutně precizně, jen se to musí umět ;-)

Kaslikov
hvězdička
Příspěvky: 229
Registrován: úte 30.09.2008, 22:29
Auto: MB W 123, 240TD, 230E, 230TE, 220D, 300D
Bydliště: Praha

Re: H: Klempíře Praha

Příspěvek od Kaslikov »

feketos píše:
kejb píše:
Merc124 píše:cínováním se "nekytuje" jen se vylejí spáry mezi plechy aby se zabránilo korozi, viz. Tatra, nebo se dá použít i mosaz ;) ale pouze na spoj dvou plechů, které vytvoří spáru, nebo pertl ;)
Používá se to normálně na vyrovnání nerovností, u veteránů jsou toho nějaký vrsty.
Jinak tedy mosazí bych to nedělal, protože když vidim jak se při pájení mosazí to musí ohřát... :-/
__
Pokud by někoho zajímalo jak se to dělá, tak tady něco je:
http://www.hotrod.com/how-to/paint-body ... lead-body/" onclick="window.open(this.href);return false;
Přesně. Jinak CO2 se dá vařit absolutně precizně, jen se to musí umět ;-)
Hlavně se to musí dobře připravit a už jsme zase u toho...

kejb
král hvězd
Příspěvky: 6519
Registrován: pon 01.09.2008, 15:05
Auto: D, J, SWE, CZ...
Bydliště: Praha - východ

Re: H: Klempíře Praha

Příspěvek od kejb »

to není jen příprava ale celkově se to nedá odfláknout a nedá se na tom šetřit časem ani penězma za materiál... :-$

schicklgruber

Re: H: Klempíře Praha

Příspěvek od schicklgruber »

Co je teda za problém s tím co2?

Vyřežu co je hnilé (raději více než méně), odstranit izolaci a vše hořlavé minimálně 5 cm okolo místa svařování, tím myslím, izolační nástřiky, ne koberce. :-D

Jemný drátěný kartáč na flexu, očistit místo svařování na čistý plech, nejlépe stejným způsobem očistit uchycení kostry a pak už je to jen o druhu a nastavení přístroje, druhu plynu a na rukách. Svařovat bez zabrušování svárů neumím, takže vlastně svařovat vůbec neumím. :-D Svařuju pouze z donucení, vůbec mě to nebaví. Jediné co se mi na tom líbí, tak že tím šetřím peníze (svařením tlumiče na BMW jsem ušetřil minimálně 11 tis Kč za nový) což mi prakticky zaplatilo nákup starší svářečky včetně kukly, sice jsem to dělal 3 dny ale za 3 dny 11 tis Kč teda nemám. A vracím tak shnilým věcem život. :-)

Mata
vycházející hvězda
Příspěvky: 789
Registrován: sob 02.08.2008, 14:27
Auto: Marian 220CDI
Bydliště: Praha-Západ
Věk: 38
Kontaktovat uživatele:

Re: H: Klempíře Praha

Příspěvek od Mata »

A nezapomínejte na dentakryl s pískem. ]:->
Odpovědět