Novinky na STK

Vše o srazech, zajímavé odkazy, vtipy atd.
Odpovědět

Přemek Doležal
král hvězd
Příspěvky: 21678
Registrován: pát 03.12.2010, 0:20
Auto: W 124, a jiná, a jiná...
Bydliště: Jihlava, Šafaříkova 28
Věk: 71
Kontaktovat uživatele:

Re: Novinky na STK

Příspěvek od Přemek Doležal »

Ne.
Jestli jsi prošel měřením dosud, tak projdeš i nadále *thumbs up*

JK
hvězdička
Příspěvky: 337
Registrován: úte 05.08.2008, 14:53
Auto: R129 300SL-24, Sprinter 316CDi 4x4
Bydliště: Třinec
Kontaktovat uživatele:

Re: Novinky na STK

Příspěvek od JK »

Byl už někdo po novém roce na emisích a STK s masařkou? Připojují ji na diagnostiku? Nemá OBD ale asi by mohli mít nějakou redukci, ne? Čeká mě to letos v září tak jsem zvědav co a jak tam budou měřit...

Thomas_124
král hvězd
Příspěvky: 5960
Registrován: stř 06.11.2013, 23:00

Re: Novinky na STK

Příspěvek od Thomas_124 »

S masařkou sice ne, ale mám dojem, že toto bude až od dubna. Zatím jen pětikilo navíc a fotky.. Já litoval, že jsem nezašel v prosinci, možná by nebylo od věci teď zajít do března...

Autor tématu
scout76
král hvězd
Příspěvky: 9237
Registrován: pon 01.09.2008, 21:31
Auto: Už se mi to sem nevejde
Bydliště: Sokolov
Věk: 47
Kontaktovat uživatele:

Re: Novinky na STK

Příspěvek od scout76 »

Thomas_124 píše:S masařkou sice ne, ale mám dojem, že toto bude až od dubna. Zatím jen pětikilo navíc a fotky.. Já litoval, že jsem nezašel v prosinci, možná by nebylo od věci teď zajít do března...
Ty máš naftu? :-!

sněhulák
legenda hvězd
Příspěvky: 2773
Registrován: pát 01.08.2008, 19:11
Auto: PKW und LKW
Bydliště: West Brnou

Re: Novinky na STK

Příspěvek od sněhulák »

Dnes STK s MANem, a jako každý rok OK, až na nějaký prkotiny. Jen jsem si zase musel před tím fixou opravit číslice na zadní RZ, kterou mám z neustálýho čištění kvůli švestkám, téměř nečitelnou.

dako5
legenda hvězd
Příspěvky: 3776
Registrován: čtv 31.07.2008, 19:11
Auto: W210,S210,S124,MAN
Bydliště: Jaroměřice nad Rokytnou
Věk: 52

Re: Novinky na STK

Příspěvek od dako5 »

No říkal mi známej,že oktávka na první stk neprošla...Tak nevím...jdu brzo s MANem tak poreferuju.Pak až v dubnu můj dělník W202 200D a tam nevím...

Ladislav.Lapáček
legenda hvězd
Příspěvky: 2511
Registrován: pon 26.10.2009, 15:32
Auto: w140 600SEL,W126 300SEL

Re: Novinky na STK

Příspěvek od Ladislav.Lapáček »

Nevím,snad jen že Patrol r.v. 2008 prošel bez závad,stále má 0 závad,jen jsem ho musel před testem prohnat,zahřát a vyhnat pavouky z laufu,prostě starý diesel nutno před STK protáhnout a zahřát.Vím,jak emise vypadají po cca 8km jízdě na STK ( nevyhovují) ale po kratším kouři před STK,motor má svou teplotu,ty věci ve výfuku začnou pracovat jak mají a výsledek je OK.Nepodal jsem rukavici,jen jsem přijel jak řada jiných.Faktem je,že Patrol má nový výfuk,ne že by nefungoval,ale urezly spoje,kde se nedalo vařit (stanovisko servisu) a tak je nový zadní a střední díl.V podstatě je to zajetý vůz,ač ročník 2008 má najeto cca 70000km,je to auto podzimně-zimně-jarní,kdy nejezdím s mercedesy.A kamarád,co tahá léta s Toyotou 100 a ta má na hrbu skoro 800 000km také prošel bez rukavice.Asi se dobrý " service " vyplatí,když auta dostanou,co potřebují.

sněhulák
legenda hvězd
Příspěvky: 2773
Registrován: pát 01.08.2008, 19:11
Auto: PKW und LKW
Bydliště: West Brnou

Re: Novinky na STK

Příspěvek od sněhulák »

dako5 píše:No říkal mi známej,že oktávka na první stk neprošla...Tak nevím...jdu brzo s MANem tak poreferuju.Pak až v dubnu můj dělník W202 200D a tam nevím...
S mým starým MANem, je STK posledních 11 let vždy ukončená vylepením červené známky na další rok provozu. Nikdy jsem nebyl ani na opakovačce. Troufnu si napsat, že kdyby byla STK několikrát za rok, pokaždý projdu. Stačí běžnej servis, hlídat si tloušťku brzdových desek, kotouče, vůli v řízení a silentblocích uložení listových per. Musí vše svítit jak má, troubit,... a není tam co víc řešit.
Emise také nejsou u těchto aut problém.
Mý poslední STK. 9 závad, ale běžný prkotiny, se kterými auto projde.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

dako5
legenda hvězd
Příspěvky: 3776
Registrován: čtv 31.07.2008, 19:11
Auto: W210,S210,S124,MAN
Bydliště: Jaroměřice nad Rokytnou
Věk: 52

Re: Novinky na STK

Příspěvek od dako5 »

STK neuznávám,protože to co pustili v mým případě značkovej servis žasnul!!!Hlavně aby svítilo všech 16 světýlek při parkovačkách...Jinak taky bez závad,za ty léta jsem neprošel jednou.

sternDM1
vycházející hvězda
Příspěvky: 862
Registrován: ned 25.04.2010, 22:09
Bydliště: České Budějovice a okolí
Věk: 52

Re: Novinky na STK

Příspěvek od sternDM1 »

Dnes s W164 420CDI absolutne bez problemu *thumbs up*

Pytlák
hvězdička
Příspěvky: 38
Registrován: čtv 31.07.2008, 23:26
Auto: w124 300D,W210 320CDI, v garáži ještě W201 2,0 AUT
Bydliště: Žacléř
Věk: 39

Re: Novinky na STK

Příspěvek od Pytlák »

sternDM1 píše:Dnes s W164 420CDI absolutne bez problemu *thumbs up*

čím to asi bude hm? :-@ :-@

Fusion
legenda hvězd
Příspěvky: 2931
Registrován: čtv 31.07.2008, 11:16
Auto: C280 '94, BMW e30 m50b25 '87, pežit prdner
Bydliště: Brno

Re: Novinky na STK

Příspěvek od Fusion »

Všinchi jsou akorát zblblí mediální masáží, jinak byste ani nepoznali, že se na STK něco změnilo.
Kdyby všechno bylo podle hovinek.cz tak vám lítá nad každým barákem dron s čidlama a termokamerou, sleduje polohu auta centrální registr, policajt sebere TP každýmu autu, který zastaví a děti umírají na nenormovaných houpačkách.

konyRF
vycházející hvězda
Příspěvky: 773
Registrován: čtv 08.01.2009, 16:30
Auto: W201 2,0D + W124 300TD + S211 320CDI R6
Bydliště: Bayern - Germany
Věk: 45

Re: Novinky na STK

Příspěvek od konyRF »

Ja nevim, na jinych forech toho negativniho pisou docela dosti...
Viz jine forum....
známej byl teď na STK a vyhodili ho z emisí, protože mu v readiness protokolu vyskočila chybová hláška o poruše žhavení. Jinak je pravda, že do toho 30.6. je zkušební režim a do té doby lze teoreticky na některých STK projít bez online vyčítání readiness protokolu z řídící jednotky. Na těchto STK bez online softwaru právě zažívají jejich technici zlaté časy. Jestli máte starou šunku a obvzvláště diesela, tak s STK neváhejte

Taky jsem byl na stk, emise jsem neprošel, readines nenačten, mam auto 2001 a to readines má, ale ne aktivní, na emisích to nenačetlo tak je to závada, nikoho to nezajímá, chodte třeba pěšky.

Readines code se v přechodném období nevyhodnocuje,udělali chybu

Jinak zajimave otazky a odpovedi tady.

http://www.fcd.eu/article.aspx?id=1686" onclick="window.open(this.href);return false;

KonyRF

kejb
král hvězd
Příspěvky: 6519
Registrován: pon 01.09.2008, 15:05
Auto: D, J, SWE, CZ...
Bydliště: Praha - východ

Re: Novinky na STK

Příspěvek od kejb »

čerstvá zkušenost s měřením emisí:
"nedosaženy předepsané přeběhové otáčky" a smolík...
takže, že se nic nezměnilo ale asi jenom na internetu :)

Fusion
legenda hvězd
Příspěvky: 2931
Registrován: čtv 31.07.2008, 11:16
Auto: C280 '94, BMW e30 m50b25 '87, pežit prdner
Bydliště: Brno

Re: Novinky na STK

Příspěvek od Fusion »

Mnohé vznětové motory nedosahují při sešlápnutí pedálu akcelerace tzv. "přeběhové" (regulační) otáčky. Tyto otáčky jsou těmi, do kterých se musí motor dostat v emisním testu, aby byla změřena kouřivost dle stanovené metodiky. Ať se toto drastické vytáčení motoru bez zátěže někomu líbí nebo ne, je tento test stále legislativou prosazován a je platný.

Pokud je elektronické řízení motoru vybaveno omezením otáček na hranici hluboko pod přeběhové otáčky, existují od většiny výrobců vozidel pokyny, podle kterých instrukcí je možné tento systém uvést do módu měření emisí, kde již přeběhových otáček dosáhnout lze. Například některé starší modely s automatickou převodovkou měly omezeny otáčky pokud rychlostní signál signalizoval "kola v klidu" a omezil tak otáčky aby nedošlo k poškození převodovky nebo motoru. U těchto vozidel je nutné při měření kola na nutnou dobu uvést do pohybu (zkušební válce brz nebo vozidlo na zvedáku).

U některých moderních vozidel se přepíná do módu "měření emisí" jednoduše, např. vyšlápnutím spojkového pedálu (Škoda), nebo trojím za sebou jdoucím sešlápnutím pedálu spojky do podlahy (Mercedes), nebo např. vypnutím systému ESP na palubní desce. Tato jednoduchá pravidla však neplatí paušálně u všech značek a modelů a tak si emisní technici pomáhají alternativně tak, že roztočí kola vozidla na zkušební stolici pro zkoušení brzd, nebo za zvednutého stavu na dílenském zvedáku. Roztočená kola na zvedáku pak u většiny zkoušených vozidel signalizují pro řídící jednotku pohyb vozidla a tím znamenají tím uvolnění blokády maximálních otáček, takže zkoušku kouřivostí opakovanými akceleracemi lze provádět.
Odpovědět