Alfa Romeo

Vše o srazech, zajímavé odkazy, vtipy atd.

Autor tématu
Přemek Doležal
král hvězd
Příspěvky: 21678
Registrován: pát 03.12.2010, 0:20
Auto: W 124, a jiná, a jiná...
Bydliště: Jihlava, Šafaříkova 28
Věk: 71
Kontaktovat uživatele:

Alfa Romeo

Příspěvek od Přemek Doležal »

Tak dnes jsem zažil to, co jsem už nečekal.
Žena poslal svou firemní 3letou Júlii na výměnu alkumulátoru. Důvod : nehřeje Z. okno a zrcátka, servis pravil, že je slabá baterka, a proto že nesepnou nedůležité spotřebiče.
Tož jsem měřil dobíjení i stav aku : dobíjí to skoro 15V a baterka má 12,1.
.....nechápu, proč to za jízdy nesepne. Budiž, v Taliánsku je fšechno jináč. :'(
Když se večer dostavila domů, prohlásila : servis řek, že baterku je třeba dobít, neb je nabitá asi na 40%.
COOOOOOOOOOOO ?
No takhle mě to tlumočil, člověk, kterej tam ta auta na servis vozí.
Mě j.bne, jak může servis předat zákazníkovi auto, který má novou ale nenabitou baterku. Už zbývalo jen dodat : Paní, musíte jet do Bankej bystrice a zpět, abyste si dobila tu námi namontovanou baterku.
Jednou jsem tam s tím byl osobně, na 8:00, ....předem bylo hlášeno : výměna oleje, od nového hluk od zadních dveří - jako na mašině, Z kotouče z dezolátním stavu = najeto 15.000 km !!!... potřeboval jsem si ve Praze něco vyřídit, tak si řikám - do voběda to maj, a bude.
Po 15. kafi a na hodinkách 14:00, od pánů absolutní nezájem. Že by třeba řekli : pane, něco se posralo, bude to trvat dýl. Auto stálo 3 hodiny v prosklenym boxu, a celou dobu vrčelo !!! ... co se děje ? - je třeba přehrát softvér....
Takže vyměnili jen volej, ty brzdy , pane, to my víme, to je běžná závada, ale nemáme. Těsnění - to bychom to tady museli projíždět. No, ve dvě mě půjčili FIAT 500 a já se v 5 večer odebral do Jihlavy. Na mrtvici.
Kdyby vás zajímalo, jak se onen servis jmenuje, tak to nebudu tajit :
IMOFA Praha 4, servisují Fiaty, Alfy, Jeepy, a podobnou havěť. Neskutečná sebranka nýmandů. Takhle neoppravuje ani ten poslední Jezedák v horním Dolním.
Tak jsem připojil nabíječku, ale u Alfy to není jednoduché, neb + bod je v torpédu a po nacvaknutí svorky nejde zavřít kapota, takže drát s banánkem, opatrně spojit s nabíječkou, ... já se poseru.
Jen mě mrzí, že Alfy konečně udělala vopravdický AUTO, a tihle šmejdi to zase zabilou.
PS krom IMOFY existuje v ČR ještě JEDEN servis, v Plzni !!!!!!!
:'( :'( :'( :-! :-! :-!
Prosím, nekupujte si Alfu. Jako auto dobrý, až na nějaký italský vymoženosti.
Jízda excelent, ale jen na zcelka rovný silnici, hrbolatá okreska auto devalvuje na jízdní vlastnosti Š 1203, neb auto má Ranflety, takže každej flastr na silnici zapříčiní uskočení auta do strany o 15 cm. Na normálních gumách by to byl nedostižnej kus.
https://premekdulik.rajce.idnes.cz/Julie_Q4/

miluna
hvězda
Příspěvky: 1756
Registrován: ned 03.08.2008, 16:29
Auto: jo jo, mám
Bydliště: Košťany
Věk: 58
Kontaktovat uživatele:

Re: Alfa Romeo

Příspěvek od miluna »

Má to taky tu debilní elektronickou měrku oleje v motoru, která umí změřit jen rozsah MIN - MAX a nic víc? A ještě mě dostalo, že je to zespoda zaplastovaný a když máš na zvedacím bodu hever, tak kozu strčíš asi kam? Italové vždycky všechno dobrý nějak poserou.

126560
hvězda
Příspěvky: 1523
Registrován: pon 04.08.2008, 8:19
Auto: MB-Mamut 420,124-E 220, 140 CL 420+tisíc jiných
Bydliště: Ano
Věk: 66

Re: Alfa Romeo

Příspěvek od 126560 »

=-o :-! Teda Přemku upřímnou soustrast.

Autor tématu
Přemek Doležal
král hvězd
Příspěvky: 21678
Registrován: pát 03.12.2010, 0:20
Auto: W 124, a jiná, a jiná...
Bydliště: Jihlava, Šafaříkova 28
Věk: 71
Kontaktovat uživatele:

Re: Alfa Romeo

Příspěvek od Přemek Doležal »

miluna píše: čtv 19.11.2020, 23:40 Má to taky tu debilní elektronickou měrku oleje v motoru, která umí změřit jen rozsah MIN - MAX a nic víc? A ještě mě dostalo, že je to zespoda zaplastovaný a když máš na zvedacím bodu hever, tak kozu strčíš asi kam? Italové vždycky všechno dobrý nějak poserou.
Milane, jakou to má měrku nevím, o výměnu si to řekne.
A zvednutý jsem to měl jen jednou, když to přijelo nový, abych se kouknul na podvozek. Stejný, jako třeba BMW,
vč. hliníkovejch hrnců vpředu. Konstrukčně je to auto špička, ale léty posraná pověst se těžko napravuje, zvláště, když se auto nepodbízí cenově. Kdyby to stálo mio, tak bys viděl, že bych jich jezdilo o hodně víc, protože při srovnání s Oktávkou je to nebe a dudy.
280 Ps, hydraulickej ZF 8kvalt, 3 režimy jízdy, neskutečnej praskot. V Eco režimu nevíš, že to vrčí a řadí.
Jezdí to v průměru za 8-9, dokáže to ale i 7,2 .... ale i 20. @=
:hop:
126560 - když to není moje, tak je mi to u řiti, ale vadí mi ten přístup.

sádrák
vycházející hvězda
Příspěvky: 756
Registrován: sob 16.08.2008, 20:20
Auto: MB W115 a mnoho dalších starých strojů
Bydliště: Boleslavsko

Re: Alfa Romeo

Příspěvek od sádrák »

Ještě k tomu dobíjení: jde taky o to, jak má který auto softwarově naprogramovaný "inteligentní dobíjení". To je v posledních letech fenomén, kterej odpojuje (elektricky) alternátor a ten pak tím, že běží bez zátěže, šetří miligramy CO2. Že to je kktina všichni víme, protože měření při měřícím cyklu začíná s plně nabitým aku a tak je altík celou dobu odpojen.. A v provozu to je tak, palubní elektronika nechá spadnout napětí klidně až na 11.9V (každé auto a výrobce to má jinak) a až pak pouští proud z altíku do soustavy. Výjimkou je proces regenerace a brždění motorem, kdy jde do baterky nesmyslně vysoký proud (maximální). V praxi to je tak, že většinu času jezdíš s podbitou baterkou na hranici sulfatace a občas to do ní pošle proud, až se kroutěj desky. Automobilky sice říkají, že to nevadí a že dnešní aku pro start stop jsou odolný, ale jsou to jen kecy. Mám OIII a už na konci záruky mi měnily baterku, protože se projevovala stejně jako na té Alfě - odpojovala méně důležité funkce, protože byla zhuntovaná. Tak jsem pak jezdil týden s voltmetrem a bohužel to je tak, jak píšu nahoře. Baterka je většinu času na 12.0 - 12.2V.Kolega má 2 roky starou BMW X5 a několikrát již nenastartoval, v autorizáku mu řekli: Jó pane, to musíte občas doma nabít, ono to kvůli emisím moc nedobíjí.. Auto za 2,3M.

Autor tématu
Přemek Doležal
král hvězd
Příspěvky: 21678
Registrován: pát 03.12.2010, 0:20
Auto: W 124, a jiná, a jiná...
Bydliště: Jihlava, Šafaříkova 28
Věk: 71
Kontaktovat uživatele:

Re: Alfa Romeo

Příspěvek od Přemek Doležal »

Vím, je spousta aut, který dobíjejí POUZE při brzdění,
..... takže takový poklidný výlet 50 km a baterka je stále prázdná. :-!
Alůe já jezdil s připojeným voltmetrem, nabíjí to okamžitě po nastartování.
12,2 - 14,9 a ať zapneš cokoliv, na napětí se to ihned projeví.
...... jen to vyhřívání neudělá s voltama nic..... :'(

sádrák
vycházející hvězda
Příspěvky: 756
Registrován: sob 16.08.2008, 20:20
Auto: MB W115 a mnoho dalších starých strojů
Bydliště: Boleslavsko

Re: Alfa Romeo

Příspěvek od sádrák »

Tak to maj vyprasený ještě jinak než koncern. Jo a ještě jejich rady: musíte jezdit důsledně s kvaltem, třeba z dálničních nájezdů. To je vidět ta fyzikální negramotnost. Jak dlouho jedeš z dálničního sjezdu? Třeba 15 sec? To pak teda mění situaci, když těch pár vteřin mydlí altík do baterky plný proud. Idioti..
Ve 2005 jsem kupoval OII a baterka dodnes slouží v mé X1/9, byla z kokty vyndána před 3 lety a jen preventivně před zimou. Dobře už fakt bylo.

Autor tématu
Přemek Doležal
král hvězd
Příspěvky: 21678
Registrován: pát 03.12.2010, 0:20
Auto: W 124, a jiná, a jiná...
Bydliště: Jihlava, Šafaříkova 28
Věk: 71
Kontaktovat uživatele:

Re: Alfa Romeo

Příspěvek od Přemek Doležal »

... pak je baterka zákonitě a dva roky v prdeli.
10x denně ti auto svítí na pozdrav vším, co má navěšeno, a pak chvílema do baterky pošle altík 500A.

PřemekD
kometa
Příspěvky: 2025
Registrován: stř 06.08.2008, 12:43
Auto: Několikero
Bydliště: Jihlava, Šafaříkova 28, T. 608284817
Věk: 71

Re: Alfa Romeo

Příspěvek od PřemekD »

Kvůli tomu jsem si musel koupit defibrilátor
https://www.dino-kraftpaket.de/starthil ... -bank.html

Nehodlám někde zůstat viset.

A zěťovi jsem do Volva D5 dokupoval klasickou měrku na motor. olej. Ta se dodávala standardně jen do policejních vozů. Máš pravdu: Dobře už fakt bylo.
klíč

sádrák
vycházející hvězda
Příspěvky: 756
Registrován: sob 16.08.2008, 20:20
Auto: MB W115 a mnoho dalších starých strojů
Bydliště: Boleslavsko

Re: Alfa Romeo

Příspěvek od sádrák »

Cesta z toho je deaktivace start stopu a současně to zajistí kontinuální dobíjení. Jen neznám v tomto případě charakteristiku dobíjecí křivky, aby to pak nebylo stále "na plný kule". Koncern (Škodofka) se k tomu staví jak lačnej k sraní a pořád si melou svou o tom, jak je to super řešení, že jinak by to bylo (snížení emisí dle EU) mnohem složitější a zaplatil by to stejně konečnej zákazník. A to maj bohužel pravdu.. :'(

Merc124
Administrátor
Příspěvky: 6226
Registrován: pon 28.07.2008, 14:42
Auto: W210 + 3 x W201 + B 200 CDI + Stardiag C3 + C5
Bydliště: Mělník
Věk: 61

Re: Alfa Romeo

Příspěvek od Merc124 »

Přemek Doležal píše: pát 20.11.2020, 11:51 ... pak je baterka zákonitě a dva roky v prdeli.
10x denně ti auto svítí na pozdrav vším, co má navěšeno, a pak chvílema do baterky pošle altík 500A.
to je dědku nová doba *jokingly* a ještě máš itala ]:->

miluna
hvězda
Příspěvky: 1756
Registrován: ned 03.08.2008, 16:29
Auto: jo jo, mám
Bydliště: Košťany
Věk: 58
Kontaktovat uživatele:

Re: Alfa Romeo

Příspěvek od miluna »

Milane, jakou to má měrku nevím, o výměnu si to řekne. No právě, dolej volej... ale kolik??? Ta elektronická měrka má rozsah pouze mezi MIN a MAX , jseš s olejem mimo a nevíš... nechápu. Novější koncernové reagovaly promptně i na dolití decky oleje. Tady se nekonalo nic. Tak to bylo dost rozpačité.
Třeba plastové víčko na benzín přestává po roce držet tvar a narovnává se, což mi za ty peníze nepřijde úplně Ok. Je to jako vždy u itala, některý věci fantastický a jiný nepochopitelně zk..vený.

Autor tématu
Přemek Doležal
král hvězd
Příspěvky: 21678
Registrován: pát 03.12.2010, 0:20
Auto: W 124, a jiná, a jiná...
Bydliště: Jihlava, Šafaříkova 28
Věk: 71
Kontaktovat uživatele:

Re: Alfa Romeo

Příspěvek od Přemek Doležal »

Milane, je to naprosto přesně, jak říkáš.
Něco má hvězdnou kvalitu, něco má kvalitu Trabant, možná ještě hůř.
Zkrátka, Itálie bude vžda jen Itálie, dyk i ta Lamba, Ferári, aspol,.... je jenom pozlátko.

09medved
kometa
Příspěvky: 1802
Registrován: stř 13.04.2011, 19:33
Auto: málo místa na vše,tak W212/200CDI
Bydliště: v Praze u mě

Re: Alfa Romeo

Příspěvek od 09medved »

Sko sice taky nemá měrku,ale aspoň si řekne "chybí mi 1,5L " a nebo když si vzpomenu,podívám se sám na cifru na display a při hodnotě 6,7L vím,že mi do těch osmi trochu schází ;) Stejně nechápu proč tam nedali měrku,když trubka tam je

scout76
král hvězd
Příspěvky: 9237
Registrován: pon 01.09.2008, 21:31
Auto: Už se mi to sem nevejde
Bydliště: Sokolov
Věk: 47
Kontaktovat uživatele:

Re: Alfa Romeo

Příspěvek od scout76 »

To mi taky hlava nebere. Máme dva identické Actrosy,jeden trubku na měrku má a druhý ne. Jen debilní hlášení na displeji. Těm elektrickým nesmyslům nevěřím. Vytáhnu měrku a vidím.
K italským autům dodám,že design je promakaný,ale tím to končí. Stačí se podívat na rám Ferrari,který vypadá,jako by ho někdo spráskal o víkendu z jeklů v garáži. Ty jejich výrobky mi přijdou nedotažený,odfláknutý. Asi siesta nebo co.
Odpovědět